PDA

View Full Version : Veel beweging in rugleuning voorstoel

ries
26-04-2008, 20:56
Vanmiddag de verstelknop van de leuning vervangen omdat die was gebarsten en ik m'n leuning dus amper meer kon verstellen.
Na het monteren van de nieuwe knop werkte dat weer normaal alleen merkte ik later dat er nu opeens heel erg veel beweging in de leuning zit.

Als er niemand in de stoel zit en je beweegt met je vinger de leuning, dan beweegt het opeens wel heel erg veel.

Ik heb even een kort filmpje gemaakt met de telefoon (slechte kwaliteit):

http://video.google.nl/videoplay?docid=-4732682116986702226

Bij het loshalen van de oude verstelknop kwam er een verpulverde rode ring tussen uit. Deze had ik niet nieuw gehaald dus die zit er nu even niet tussen. Ik vraag me alleen af of dat ringetje al die beweging moet gaan opvangen....lijkt me namelijk net iets teveel.

Ik heb bij de andere stoel gekeken en daar zit die rode ring nog wel tussen maar ook die leuning kan best veel bewegen. Wel wat minder als de bestuurdersstoel maar nu ik er op ga letten vind ik het toch best wat veel.

Iemand enig idee of dit nog iets anders in de stoel/leuning kan zijn?

Richard

meijer1972
28-04-2008, 12:41
Kijk eens hou het zit met de vergrendeling. Als je de rugleuning naar voren klapt om achterin te gaan zitten dan trek je aan de zijkant aan de hendel. Hier door beweegt er een haak onder aan de rugleuning. Aan de zitting zit een knop waar deze haak weer omheen valt als je hem naar achteren klapt. Het lijkt mij dat hier veel speling in zit.

Emiel
28-04-2008, 13:12
WD40 kan helpen anders even het kabeltje weer even aansluiten op de haak... (als die niet gebroken is)

Wat ook kan is dat het frame in de stoel gebroken is, dat heb ik ook wel eens gehad. Maar als ik je filmpje zo zie is lijkt dat niet het geval.

ries
28-04-2008, 13:33
Die vergrendeling zal ik inderdaad even gaan bekijken maar ik ben daar verder niet aan geweest dus ik vond het vreemd dat er opeens zoveel beweging in zat.