PDA

View Full Version : 4x4 Kever Project


De Konjel
27-04-2008, 22:10
Denk begin ook maar een topic. Ben een tijdje alleen maar aan het lezen maar als we dat allemaal doen stopt dat op een gegeven moment natuurlijk ook.

Ben vorig jaar begonnen aan een project waar ik al meer dan twintig jaar over nadenk. Dacht nu moet het er maar van komen.
Vanaf het moment dat de Transporter uitkwam met syncro had ik zoiets van dat moet onder een Kever.
Wil dus een Kever bouwen met vier wiel aandrijving van een T3 en V6. Met gebruikmaken van zoveel mogelijk originele Volkswagen onderdelen.
Grote wielen, BAJA stijl, Dakar ?? enaan het einde goedgekeurd voor op de weg!!!!!!!!!!!!
Hier volgen wat fotos van hoe het er nu bij staat..............

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/Afbeelding071.jpg
http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/017.jpg
http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/006-1.jpg
http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/001-2.jpg
http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/021-1.jpg
http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/002-3.jpg
http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/014.jpg
http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/015.jpg
http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/016-1.jpg

En zo zijn we nog wel even van de straat af..............

Tjaap
27-04-2008, 22:16
WOW, je zou willen dat alle eerste posts zo begonnen..

a.busser
27-04-2008, 22:16
Super! Succes

Zeend
27-04-2008, 22:26
Wow, heftige plannen!
Ben benieuwd naar het vervolg!

(alleen die 4wd met een 'simpele' wbx vind ik ook al stoer zat hoor!)

Jens

De Konjel
27-04-2008, 22:43
(alleen die 4wd met een 'simpele' wbx vind ik ook al stoer zat hoor!)

Jens


Heb ik overnagedacht maar vind een V6 er toch mooier uitzien.
De achterkant wordt veel open, zoals bij een BAJA dus je ziet hem helemaal zitten.
Komt ook nog bij dat in de V6 van de eerste AUDI 100's (onderandere) al 175PK zit en om in de buurt hiervan te komen moet er toch behoorlijk veel geld aan te pas komen. Misschien niet een helemaal eerlijke vergelijking maar toch. De V6 is bv al een stuk zwaarder.

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/2649484_2.jpg

a.busser
27-04-2008, 22:48
zo iets?

http://home.hetnet.nl/~aabusser/Worthersee%20VW%20325.jpg

De Konjel
27-04-2008, 22:54
:thumbup: Ziet er gaaf uit. En dan in BAJA stijl :cool: :cool:

WorkingClass
27-04-2008, 23:03
WOW, je zou willen dat alle eerste posts zo begonnen..

2e keer al.....welkom hier, ik volgde je topic al ergens anders.......
volksrods topic (http://www.volksrods.com/forum/showthread.php?t=18345)

Mitta
27-04-2008, 23:09
mooi plan... ben benieuwd naar het resultaat!!! Zal zeker ook een hoop custom werk bij zitten?

Gijs
27-04-2008, 23:25
Woohoo, dit ziet er goed uit! :D

Stijn
27-04-2008, 23:41
DAMN! Gaaf project!!!

Marcski
28-04-2008, 08:37
http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/016-1.jpg


krijg je hier niet heel raar stuurgedrag bij inveren door?

De Konjel
28-04-2008, 09:27
krijg je hier niet heel raar stuurgedrag bij inveren door?

Volgens de berekeningen zou het moeten werken. De geometry is prima. We zullen zien hoe het uitwerkt. ;) ;)

martiepartie
28-04-2008, 09:44
Welke berekeningen? Ben erg benieuwd namelijk:) Ik weet uit ervaring dat dit soort modellen niet 1-2-3 door te rekenen zijn. Het ontwerpen van een wielgeometrie is zeer lastig en afhankelijk van ontzettend veel parameters.. Daarom kosten de software waar het mee te berekenen is ook ongelovelijk veel geld.

Een enkele A-arm configuratie op deze manier (ongelijke lengte en de scharnierpunten niet haaks op de rijrichting) gaat voor vreemde reacties zorgen tijdens inveren, omdat er ongewenst grote incrementen in camber, toe en caster optreden met deze constructie.
Nou is het misschien helemaal niet je doel om een racer te bouwen, dan maakt het allemaal iets minder uit!

Verder heel erg goed bezig (net laswerk! ) en een heerlijk 'think outside the box' concept!

De Konjel
28-04-2008, 12:11
Via, via heeft een computer "nerd" (niet negatief bedoeld) mijn wensenlijstje door "SusProg3D" gehaald en het zou moeten werken.
Ben inderdaad ook benieuwd want er komt toch wel meer bij kijken dan ik in eerste instantie dacht. En soms moet je een klein beetje schipperen omdat het anders in de praktijk niet uitkomt.
Heb ook niet de makkelijkste weg gekozen. Maar wel de leukste...............

martiepartie
28-04-2008, 12:21
Je hebt een prima weg gekozen denk ik! susprog3d is niet echt een hoogwaardige solver, het is puur een kinematische solver. Om weggedrag (en dus het belangrijkste aan een geometrie) te testen heb je een multibody dynamische solver nodig. Vandaar uit kan je je wielophanging/geometrie steeds verder optimaliseren.

Alles aan deze voorwielaandrijving/ophanging optimaliseren is inderdaad een oplossing, maar dat heeft alleen nut als je dat ook aan alle andere delen van de auto doet :) Zoals het nu zit zal je er prima mee kunnen rijden. Een hoop standaard auto's hebben slechtere systemen, puur omdat daar ook geschipperd is tussen verschillende belangen.

Vind het reuze interessant, deze ombouw.

RubenD
28-04-2008, 12:36
Een duur softwareprogramma nodig om te bekijken wat een wielophanging doet bij in- en uitveren? Dat is echt niet nodig.

Maar ik ben wel benieuwd of het bevalt, je krijgt aardig wat (in) toespoor geloof ik bij inveren (ik zit nu toch naar de voorkant te kijken, toch?). Ik zou zelf niet zo blij zijn als er bij mijn auto sprake is van (heel) veel roll en bumpsteer. Wat, geloof ik, bij deze configuratie momenteel wel het geval is. Maar dat wilde je?

Is er in dat programma ook een mogelijkheid om die fuseematen op te geven en je maximale draagarmlengte? Wat aan de ene kant wel makkelijk is, kun je ergens beginnen! En hoe word het bovenste punt van het fusee bevestigd (ben verder niet in detail bekend met transporter syncro systemen).

Maar d.m.v. een 3D schets in bijvoorbeeld ProE/Catia/Solidworks is dat allemaal te bekijken.

Edit: Het is in ieder geval een erg mooi project. Ik ben momenteel ook met een soortgelijk project bezig, maar dan samen met 11 anderen (6 man bij de vooras en 6 man bij de achteras).

martiepartie
28-04-2008, 13:38
Voor je stabiliteit is modelleren in Adams oid echt wel belangrijk ;) Dynamische reacties zijn slecht te voorspellen dmv een schets in een 3D programma.
Hoe je auto reageert op snelle lastwisselingen en de dan extra optredende sporing e.d. is alleen te modelleren met een multibody programma. Knappe jongen die dat op basis van ervaring/uitspraken kan doen.

Toename van toespoor/lengtes van draagarmen e.d. is blijkbaar al gemodelleerd in dat programma "susprog3D".

RubenD
28-04-2008, 14:21
Dat is inderdaad waar, ADAMS is inderdaad erg handig. Maar zo'n dataprogramma waar je van alles in stopt en op de knop drukt, even wacht, en je hebt de "uitkomsten" is in mijn ogen niet echt geweldig/het einde. Het programma zal je immers nooit zeggen, dit kan beter/anders. Zal fijn/beroerd rijden ;)

De Konjel
04-05-2008, 13:46
Wat late reaktie maar ja. Ben een weekje weeste hobbelen met een huifkar in Drenthe. Half in sloot gelegen, lantarenpaal omgereden, paard op mijn voet gestaan. Je kent dat wel, zo'n rustige relaxte vakantie waarbij je weer helemaal tot rust komt.

Voor wat de wiel ophanging betreft heeft RubenD wel gelijk.
Je kan het beste programma hebben en in theorie zou het moeten werken maar de praktijk moet het uitwijzen.
We zullen zien.............

BART

Tjaap
04-05-2008, 13:50
Half in sloot gelegen, lantarenpaal omgereden, paard op mijn voet gestaan. Je kent dat wel, zo'n rustige relaxte vakantie waarbij je weer helemaal tot rust komt.

:lmao:

Jurgen Santana
04-05-2008, 14:44
Je hebt een prima weg gekozen denk ik! susprog3d is niet echt een hoogwaardige solver, het is puur een kinematische solver. Om weggedrag (en dus het belangrijkste aan een geometrie) te testen heb je een multibody dynamische solver nodig. Vandaar uit kan je je wielophanging/geometrie steeds verder optimaliseren.

Niet al te moeilijk gaan denken. Volgens mijn berekeningen was deze software er toen de kever en de T3 ontwikkeld werden ook nog niet ;)

Ben benieuwd naar het eindresultaat van dit project :thumbup:

vwcrewcab
08-05-2008, 07:07
Very nice!!!
Ziet er al veel belovend uit!
Zal wel meer als 175kg zwaarder worden, zo te zien aan de verstevigingen op het chassis, erg net laswerk trouwens!!!

De Limburger
08-05-2008, 08:40
ik vindt het vet... en het ziet er nog goed uit ook..
gr ronnie en indd mooi laswerk

martiepartie
08-05-2008, 11:27
Dat is inderdaad waar, ADAMS is inderdaad erg handig. Maar zo'n dataprogramma waar je van alles in stopt en op de knop drukt, even wacht, en je hebt de "uitkomsten" is in mijn ogen niet echt geweldig/het einde. Het programma zal je immers nooit zeggen, dit kan beter/anders. Zal fijn/beroerd rijden ;)

Dan heb je de gedachte achter Adams nog niet begrepen. Er zit een automatische optimalisatie procedure in het programma. Als je via de User Interface werkt is dit niet mogelijk. Als je je model in Adams gemaakt hebt (en dus geen CAD data importeert!!) is het aanpassen van een wielbasis/ spoorbreedte/locatie van draaipunt etc. niet lastig.
Parametriseer je je model, dan is Adams in staat om de stabiliteit te optimaliseren door je ingegeven parameter te verplaatsen naar een 'ideale positie'.

Als je geen kennis hebt van het MBD pakket, zul je er ook nooit goede resultaten mee behalen. :tongue:

Zoals gezegd is dit soort onderzoek ook niet nuttig; aangezien het nog altijd een kever blijft:)

De Konjel
08-05-2008, 11:30
Very nice!!!
Ziet er al veel belovend uit!
Zal wel meer als 175kg zwaarder worden, zo te zien aan de verstevigingen op het chassis, erg net laswerk trouwens!!!

Als ie maar 175kg zwaarder wordt ben ik al helemaal gelukkig.
Moet allemaal sterk genoeg zijn. Niet dat bij het eerste zand pad de zaak al uit elkaar valt :rolleyes: :rolleyes:
Alles wordt zowiezo zwaarder. De V6 motor, syncro back en voor diff zijn natuurlijk al echt zwaar. fusees, aandrijfassen, draagarmen, cardanas, banden, rolkooi, enz. komen daar ook nog eens bij.
Aan de andere kant heb ik er ook behoorlijk de slijptol ingezet wat natuurlijk ook een behoorlijk afslanking is. Verder ga ik veel aluminium en carbon gebruiken om aan het eind toch een sterke maar niet al te zware auto te krijgen. Ben benieuwd...................

BART

Stijn
08-05-2008, 11:46
Ben benieuwd...................



Neehee, wij zijn benieuwd!!!! Wat een cool project, heerlijk anders :thumbup:
Ik ga dit onderwerp goed bijhouden! Ik hoop jij ook ;)

maikel
15-05-2008, 19:08
http://autocrossteamvankuringe.nl

Neem en contact op met Rob van Kuringe hij heeft een kever 4x4 voor de autocross, wellicht interessant om eens te gaan kijken. Waarschijnlijk rijdt hij van het weekend in Baarle nassau.

spijlbus_dot_tk
19-05-2008, 19:44
met verlage (lees verklote) gaat het ook meestal goed dus waarom zal dit nie goed gaan met de vering

een erg vette project een keer wat anders dan een verlaagde golf of kever

RubenD
19-05-2008, 21:50
Sorry voor de vervuiling maar wil het toch even duidelijk hebben ;)

@ Martiepartie, ik had het daar juist niet over ADAMS maar juist al die andere zogenaamde simulatieprogramma's... ADAMS werkt juist heel mooi. Helaas hebben ze het bij mij op school weer eens verprutst waardoor ik er geen college's van heb gekregen. Snap er nog niks van :(

Bij een verhoogde kever is de totale veerweg veel groter. Dus het verschil tussen maximaal ingeveerd en maximaal uitgeveerd is ook groter. Afwijkingen die mogelijk aanwezig zijn, zullen dus ook duidelijker aanwezig zijn doordat de uiterste situaties veel extremer zijn als bij bijvoorbeeld een kever met standaard vering.

De Konjel
23-05-2008, 22:00
FF het een en ander in elkaar gezet. Kijken of het een beetje uit komt.....

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/001-6.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/003-7.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/004-3.jpg

Bart

jeroenbryan
11-06-2008, 11:18
Super project! :thumbup:

Maaruh ben je al weer wat verder?

De Konjel
05-07-2008, 20:07
Kleine update. Hoop de komende weken wat meer tijd te hebben.

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/004-7.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/003-11.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/002-8.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/001-8.jpg

Bart.............

Samurai
05-07-2008, 23:48
Waar gaat de schokbreker komen?

De Konjel
06-07-2008, 10:42
Het is de bedoeling dat de schokbreker zo ver mogelijk naar buiten wordt geplaatst en door de bovenste draagarm door komt.
De precieze locatie en hoek is eigenlijk afhankelijk van de minimale en maximale hoek van de draag armen. Ben op het ogenblik beperkt door de stangkop die ik gebruik voor de bovenste draagarm.
Om deze hoek te vergroten zoek ik nog bussen maar heb nog geen leverancier gevonden.Ze hebben ze wel in inches maar heb ze nodig in de maat M20. De grootste die ik tot dusver heb gevonden zijn M12.... :mad:

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/e41ac2c5.jpg

Iemand nog een adresje waar ze ze verkopen?????
Zal anders naar een machine bankwerker moeten om ze te laten maken.

BART

Tiki Madness
07-07-2008, 18:43
www.racehardware.nl levert ze tot m18.
je kunt ze eens bellen of ze grotere kunnen leveren.

projekt ziet er goed uit succes en misschien spreken we elkaar binnenkort weer eens(lang geleden).

michael

De Konjel
07-07-2008, 19:31
Hey Michael, dat is een goeie...... :thumbup:
Zal hem morgen eens bellen.
Wie weet heeft hij een adres die ze ook in grotere maten kan krijgen.

We spreken elkaar nog. Kom een dezer dagen weer eens aanwaaien.... :redface: is inderdaad lang geleden.

BART

karretje
10-07-2008, 17:10
Ontsettend leuk proiect dit,vindt het helemaal geweldig als mensen zo veel zelf doen! :thumbup:

Sangkoplagers zyn er 100% tot M16,we gebruiken ze zelf ook,maar waar ze vandaan komen.... :shake:

De Konjel
10-08-2008, 21:38
Project update............

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/017-2.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/015-1.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/016-2.jpg

BART

RubenD
10-08-2008, 22:10
Ik heb een tijd terug het een en ander over lagers uitgezocht. Kan niet op het merk komen, het was in ieder geval Duitse degelijkheid ;). Map heb ik hier niet liggen, met de data erin. Zal van de week even zoeken voor je!

EDIT: Heb even een gokje gewaagd met Google met dit als resultaat: http://www.askubal.de/shop/subgroups.php?source=google&key=&page=3&type=0&PGID=900

M48 groot zat ;)?

vwcrewcab
11-08-2008, 17:20
Hoe gaat de achterwiel ophanging eruit zien, waarschijnlijk niet origineel?!

De Konjel
11-08-2008, 21:03
De achterwiel ophanging wordt van hetzelfde principe als IRS draagarmen maar dan ongeveer 10cm langer en een ook breder. De lagerbehuizing en astappen zijn van een transporter T3.

Vandaag diff. en aandrijfassen geplaatst..........

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/001-9.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/002-9.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/003-12.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/004-8.jpg

BART

Mitta
11-08-2008, 22:37
dat ziet er echt goed uit:D maar hoe doe je dat met op kenteken zetten?

Tjaap
11-08-2008, 23:19
map met deze foto's meenemen naar engeland.

De Konjel
12-08-2008, 23:01
Zou daar best wel eens op uit kunnen draaien.
De rdw is wel soepeler aan het worden (zeggé zé???) maar of ze zover willen gaan moet ik nog zien. :cool:
Heb wel met de rdw gesproken en die zeiden dat er wel mogelijkheden waren maar of die er ook nog zijn als puntje bij paaltje komt weet ik dus ook niet. :confused:

Soms moet je dingen doen omdat je die gewoon moet doen. Ongeacht wat de uitkomst is. Iets niet doen omdat het "waarschijnlijk" toch niet kan is een slecht begin............en voor mij op dit moment geen optie!!! :screwy: :rolleyes: :redface:

De Konjel
13-08-2008, 21:58
Weet trouwens iemand waar ik een "Angle Finder" kan vinden in nederland?

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/ef65ce1b.jpg

Kan ze wel in Amerika vinden maar hier in nederland is toch ook wel makkelijk.

BART

Tiki Madness
14-08-2008, 18:28
Weet trouwens iemand waar ik een "Angle Finder" kan vinden in nederland?

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/ef65ce1b.jpg

Kan ze wel in Amerika vinden maar hier in nederland is toch ook wel makkelijk.

BART

Check de hornbach :thumbup:

michael

De Konjel
14-08-2008, 21:12
Check de hornbach :thumbup:

michael

Zo simpel zal het toch niet zijn?????????? :eek:

De Konjel
15-08-2008, 21:05
http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/004-9.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/005-7.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/007-3.jpg

BART

vwcrewcab
17-08-2008, 09:26
Dat ziet er indrukwekkend uit!!!

dragracer
17-08-2008, 16:29
Weet trouwens iemand waar ik een "Angle Finder" kan vinden in nederland?

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/ef65ce1b.jpg

Kan ze wel in Amerika vinden maar hier in nederland is toch ook wel makkelijk.

BART

Zijn hier gewoon te krijgen hoor............
Bij mijn vorige werkgever hadden we ze ook gewoon.

Ik vermoed dat ze van klik (http://www.lasaulec.nl/) af kwamen.............maar weet dat niet zeker meer.

De Konjel
26-09-2008, 21:54
FF geen update van De Konjel maar extra gereedschap voor in de garage opgehaald. :thumbup:
De draaibank was voor een heel leuk prijsje dus die kon ik eigenlijk niet laten staan............ :D
Het is een 10" South Bend Lathe uit Amerika. Ben het nog aan het uitzoeken maar volgens de nummers zou hij tussen 1947 en 1950 zijn gemaakt :eek: .

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/001-11.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/002-11.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/003-15.jpg

Het Ultrasonic reinigings bad werd op het werk weggegooid :screwy: . Hij werkt nog prima maar de draaiknop voor de timing is kapot. De timer zelf werkt nog wel.

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/002-10.jpg

BART

Stijn
27-09-2008, 20:48
Das mooi gereedschap! Wie weet wat voor moois zo'n antieke bank allemaal al heeft geproduceerd...
Kever ziet er trouwens bruut uit met de body erop!

marving60
27-09-2008, 22:03
Erruhg Bruut!!!!
ben benieuwd als hij af is! dan zie ik graag de actie foto's verschijnen!!!!! (in het zand ;) )

Berserker
29-09-2008, 11:33
Das mooi gereedschap! Wie weet wat voor moois zo'n antieke bank allemaal al heeft geproduceerd...
Kever ziet er trouwens bruut uit met de body erop!

Oude bank kopen? Die van de foto maar dan 1,5 keer zo groot?

Heb er nog 1 staan die weg mag (van pa)..

Wordt niet verzonden :rolleyes: ..

martiepartie
29-09-2008, 12:12
Oi, die kever is echt bruut...
(kenteken en bandjes buiten de spatborden gaat een beetje lastig worden gok ik... :D :D )


Die draaibank is helemaal cool.. Heb zelf een hele tijd gewerkt met een Ai (hembrug) uit 1952. Superspul! Als de sledes nog enigzins spelingsvrij zijn kan je daar nog echt tijden mee vooruit.

De Konjel
04-10-2008, 14:39
ff een update over de achterwiel ophanging...........

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/001-12.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/002-12.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/003-16.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/004-10.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/005-9.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/006-6.jpg

BART

vwcrewcab
06-10-2008, 20:53
Dat zijn serieuze draagarmen, hehehee!

De Konjel
07-10-2008, 21:16
Ze zien er zwaarder uit dan ze zijn. Zal ze morgen eens wegen. :rolleyes:
Maar als je alleen al voelt wat het lagerhuis en de wielen wegen en de klappen die ze te verduren krijgen als er off-road mee gereden wordt denk ik nog steeds "zijn ze wel zwaar genoeg?" :screwy:

BART

arie_gti
21-11-2008, 14:22
hoe staat het met het project?

De Konjel
22-11-2008, 18:56
Het project gaat gestaag door ;) . De ophaging is zover klaar als kan.
Ben nu met de nieuwe bevestiging van de body op het chassis bezig.
Is de bedoeling dat dit de komende week klaar is en de body weer terug kan :thumbup: .
Dan eerst de dorpels vervangen en de andere slechte plekken aanpakken.
Het plan is om dit voor het einde van het jaar klaar te hebben zodat ik in het nieuwe jaar aan de rolkooi kan beginnen :screwy: .

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/001-13.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/002-13.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/003-17.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/004-11.jpg

Bart..............

Samurai
23-11-2008, 18:57
Ben je alleenstaand ofzo??

Damn wat een werk zeg ...

Wel erg mooi, en leuk.

De Konjel
23-11-2008, 21:51
Eeeuuuhhhh...........Nee, niet alleenstaand :shake: . Getrouwd, 2 kids van 8 en 5 jaar, 2 paarden en een hond :screwy: .
Moet de tijd dus echt wel goed indelen. Ben dan ook blij dat er niet veel op TV komt :thumbup: .

Weet het, veel werk maar het geeft ook veel voldoening. Doe ook zo veel mogelijk zelf. Is misschien niet altijd perfect maar heb het wel zelf gedaan. Denk ook dat het moeilijk is om uit te leggen wat er allemaal in mijn hoofd omgaat :screwy: zodat iemand anders het zou kunnen maken. Wordt het toch weer anders, niet wat je in gedachten hebt :( .
En als het niet uitkomt heb ik het ook zelf gedaan :redface: . En dat komt geregeld voor :D .

BART

Samurai
23-11-2008, 21:58
Het ziet er ook super uit.

Leuk dat je 2 paarden hebt, ik ben gek van paarden.
En werk op een stoeterij!

Wat voor een motor ga je straks gebruiken?

De Konjel
23-11-2008, 22:55
De motor die er in komt is een 2.8L V6 uit een Audi 100.
175PK is wel voldoende om mee te beginnen :thumbup: .
De transporter versnellingsbakken staan ook niet bekent om hun sterkte :shake: .

Bart

De Konjel
24-11-2008, 22:25
http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/001-14.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/002-14.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/003-18.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/004-12.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/005-10.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/006-7.jpg

BART...........

M.I.V.W
24-11-2008, 22:49
Ruud krijgt concurentie:):):)

De Konjel
26-11-2008, 19:32
Ruud krijgt concurentie:):):)

Dat zou Ruud niet voldoende recht doen met zijn project :thumbup:

De Konjel
27-11-2008, 22:34
Eindelijk staat de bovenkant weer binnen :thumbup:

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/001-15.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/002-15.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/003-19.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/004-13.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/005-11.jpg

Kan ik nu eerst aan de body beginnen. De dorpels vervangen, etc. is aan de onderkant toch wel slecht.

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/006-8.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/007-4.jpg

Bart

Marcski
28-11-2008, 09:47
mooi werk weer!
past de voorklep er nog op zo, lijkt van niet namelijk..

De Konjel
28-11-2008, 12:35
De neus kan er nog op. Heb hem zolang gemaakt om de neus straks aan vast te maken en de bumper moet er ook aan.

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/001-16.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/002-17.jpg

BART

-Frank-
28-11-2008, 21:23
Mooi project, :thumbup: ben benieuwd wat het eind resultaat wordt :)

Frank

vwcrewcab
01-12-2008, 21:45
Ziet er goed uit gast!!!
ZIet er ook deglijk uit en het lijkt netjes te passen!

MauSeR35
02-12-2008, 12:28
Superproject! ga dit toch wel eens wat beter volgen.

Stijn
02-12-2008, 13:11
Blijft geweldig dit :) Met kratje Jupiler op de achtergrond, kan niet beter.

De Konjel
02-12-2008, 22:38
:cool: Ben begonnen met het verwijderen van de dorpels :mad: Nou die waren dus slechter dan ik hoopte :( tegen beter weten in :screwy: .

Eerst maar ff een Jupiler :thumbup:

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/001-17.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/002-16.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/003-20.jpg

:shake: :shake:

BART

De Konjel
05-12-2008, 12:57
Ben vast begonnen met de scherpe hoeken te verwijderen zodat het er straks allemaal wat gladder uit ziet.

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/001-18.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/004-14.jpg

BART

RubenD
05-12-2008, 17:25
Daar heb je nog flink werk van, maar ziet er goed uit!

rainai
13-12-2008, 08:16
Bart,

Ziet er indrukwekkend uit!!! (Y)

Waar kan je zo'n car kopen? Ik zoek ook zo'n auto te ombouwen....smekkie!

De Konjel
22-01-2009, 22:41
:redface: Teveel met andere dingen bezig geweest dus niet zoveel gedaan aan "De Konjel" maar eindelijk na lang zoeken een koppelingshuis gevonden om de Audi V6 rechtstreeks aan de T3 transporter versnellingsbak te schroeven. Komt van de VW dealer in Wonderboom, Zuid Afrika :cool:

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/027.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/028-1.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/029-1.jpg

:screwy: De zoektocht ging vanaf de VW dealer Van Mossel in Tilburg, naar Pon in Leusden, de VW fabriek in Wolfsburg, Steyr in Oostenrijk, de VW fabriek in Uitenhage, Zuid Afrika (waar ze trouwens nog steeds de Golf 1 maken) om uiteindelijk uit te komen een locale VW dealer in Wonderboom, Zuid Afrika.

De CITI GOLF :cool:
http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/67364f07.jpg


:thumbup: Ben fantastisch geholpen door iedereen :thumbup: .

BART

Stijn
22-01-2009, 22:47
En daar is ie weer, altijd fijn om hier weer een update te zien!

Wat een indrukwekkende zoektocht, maar met resultaat!

Marco
23-01-2009, 08:38
Wel mooi dat ze je allemaal zo willen helpen, zegt toch wel weer iet over het merk vind ik

Tjaap
23-01-2009, 08:49
vind ik eerlijk gezegd niks voor VW, normaal is het opzoeken van een onderdeel nummertje al teveel moeite. Jij hebt zeker een goeie relatie opgebouwd met de onderdelen balie...

De Konjel
23-01-2009, 08:55
Moet toegeven dat bij de dealer aan de balie wel enige discussie nodig was.
Die mannen weten het altijd beter. Begon al met het feit dat volgens hem er geen T3 transporters zijn met 5 cylinders gemaakt door Volkswagen zelf.
Maar toen ik eenmaal voorbij de dealer was ging het prima. :thumbup:

De Konjel
23-01-2009, 09:53
:) Was trouwens wel een voordeel dat ik via via en verschillende forums had uitgevonden wat het VW onderdeel nummer was :thumbup: .
Maakte het contact met de diverse bedrijven een stuk makkelijker.
Is het voor hen ook niet nodig om het uit te gaan zoeken want dan wordt het wel moeilijk :shake: . Ze vonden het eigenlijk wel geinig (misschien eerder gestoord :screwy: ) waar ik mee bezig was :thumbup: .

Bart

De Konjel
23-01-2009, 11:57
:cool: ff kijken of ie past.......... :thumbup: :thumbup:

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/001-19.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/002-18.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/003-21.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/004-15.jpg

MauSeR35
23-01-2009, 12:06
Mooi dat je weer wat verder bent in je project!


vind ik eerlijk gezegd niks voor VW, normaal is het opzoeken van een onderdeel nummertje al teveel moeite. Jij hebt zeker een goeie relatie opgebouwd met de onderdelen balie...

Kan nou niet zeggen dat ik hier last van heb bij de lokale dealer, bij de nieuwe Audi trouwens ook niet. wat ik wel een beetje verwachtte. Zal dus wel aan de dealer liggen...

toth75
23-01-2009, 13:18
mooi blokje :thumbup:

:cool: ff kijken of ie past.......... :thumbup: :thumbup:

vwpatrol
30-01-2009, 00:33
:thumbup:

petje af voor dit project

volg u al een paar maanden op de voet

www.vwpatrol.be

groeten Rud
ps 1967 was een goed jaar daarom misschien

RubenD
30-01-2009, 03:36
:) Was trouwens wel een voordeel dat ik via via en verschillende forums had uitgevonden wat het VW onderdeel nummer was :thumbup: .
Maakte het contact met de diverse bedrijven een stuk makkelijker.
Is het voor hen ook niet nodig om het uit te gaan zoeken want dan wordt het wel moeilijk :shake: . Ze vonden het eigenlijk wel geinig (misschien eerder gestoord :screwy: ) waar ik mee bezig was :thumbup: .

Bart
Over dat gestoord vergis je, je. Ik begin morgen aan mijn laatste stagedag (van een half jaar) bij VW in WOB. Daar zijn ze allemaal net zo gek als wij. Mijn begeleider heeft bv. in zijn tijd een VR6 turbo met 500pk gebouwd. Een andere collega van 50 rijd alleen maar Mk2. Er hangt een poster van een T2 met Porsche velgen aan de muur, ga maar door...

Kortom, als je voorbij de mensen bent die er alleen maar zitten om hun loon te beuren dan zit je perfect bij VW!

De Konjel
21-02-2009, 22:22
De motor er maar eens ingehange.......... :thumbup:
Komt nog mooi uit zou ik zeggen :D
Kan ik met het frame rond de motor beginnen en de motor- en versnellingsbak steunen te plaatsen :cool:

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/006-9.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/007-5.jpg

Bart

Tjaap
22-02-2009, 03:10
wow

Tiki Madness
22-02-2009, 11:35
Hee Bart met die motor die zover uitsteekt wordt het nooit een sleeper :D

top man! :thumbup:

Michael

Gijs
23-02-2009, 23:25
Woei, ik had al een tijd niet gekeken, maar dit is echt cool! :D

Waar hoort dat koppelingshuis origineel op? T3 of Audi? Valt me inderdaad ook erg mee dat ze dat koppelingshuis op hebben weten te duiken :)

De Konjel
24-02-2009, 10:37
Koppelingshuis komt origineel van een T3 Transporter uit Zuid Afrika. Toen ze zijn gestopt met het bouwen van de T3 in de rest van de wereld zijn ze doorgegaan in Zuid Afrika. Geloof tot aan 2004 :confused: .
Daar hebben ze toen 2.3L en 2.6L 5 Cylinders ingebouwd. Deze motoeren hebben dezelfde bout patroon als de V6 :D

Bart

Stijn
24-02-2009, 20:48
Zo gaaf! Go Bart :)

spijlbus_dot_tk
22-03-2009, 19:36
ruig project!! blijf t zeker volge ;)

2sneaky bora
11-08-2009, 08:45
wow echt een mooi staaltje vakmanschap. Wat doe je voor werk dat je al dat soort dingen doet/kan. Succes met de verdere bouw

classic line
10-03-2010, 20:07
hoe ver staat dit project trouwens ???

breadfan83
10-03-2010, 21:23
Laatst een filmpje gezien van een Kever met een V8 op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=jKqAwDIlfOo&feature=related

Ook mooi om het blokje zo in te bouwen. Al maakt 't mij niet heel veel uit hoe een V8 in een Kever zit, als er een V8 in een Kever zit. :D

bjuriaan
14-03-2010, 19:47
Super gaaf zeg.
Maar je motor zit er achterste voren in. Je gaat dus constant in zijn achteruit rijden, om vooruit te gaan? Hoe ga je dit oplossen? Of is dit heel simpel op te lossen?

De Pul
14-03-2010, 20:38
:goodpost::lmao:

Tiki Madness
14-03-2010, 20:41
diff omdraaien.

Michael

RemyVR6
14-03-2010, 21:56
Over dat gestoord vergis je, je. Ik begin morgen aan mijn laatste stagedag (van een half jaar) bij VW in WOB. Daar zijn ze allemaal net zo gek als wij. Mijn begeleider heeft bv. in zijn tijd een VR6 turbo met 500pk gebouwd. Een andere collega van 50 rijd alleen maar Mk2. Er hangt een poster van een T2 met Porsche velgen aan de muur, ga maar door...

Kortom, als je voorbij de mensen bent die er alleen maar zitten om hun loon te beuren dan zit je perfect bij VW!

Mooi gesproken. Denk dat dat de spijker op z'n kop is. :thumbup:

RemyVR6
14-03-2010, 22:04
Super gaaf zeg.
Maar je motor zit er achterste voren in. Je gaat dus constant in zijn achteruit rijden, om vooruit te gaan? Hoe ga je dit oplossen? Of is dit heel simpel op te lossen?

Jij wil dus zeggen dat een bus- of kevermotor de andere kant op draait? :screwy: :shake: Zie hier geen probleem hoor ;)

Mvg.

vwjohnny
01-12-2011, 22:33
Ik lees in je beginpost dat je voor kleinere wielen wilt gebruiken als achter...

Levert dit geen problemen met je midden diff? Ivm afrolomtrek?

We hebben dit ook al eens bedacht voor een 4x4 race combine.
Maar hier ben je verplicht voor grotere wielen als achter te gebruiken...
Maar hierdoor zal je diff verbranden.
Je zult dan met een tandwiel ketting overbrengen oid moeten gaan werken.
Zo dat dan de diff niet verbrand...




Verder dik project KEEP UP THE GOODWORK (y)

knarfmk1
01-12-2011, 22:39
Ja! hoe is het met dit project! leeft ie al?

joostvw
02-12-2011, 01:17
Weinig leven in dit project denk ik nu.
Maar ziet er allemaal wel heel tof uit. hoop dat hij er mee verder is gegaan.

De Konjel
18-12-2011, 20:44
Moest ff door vele ander dingen het project on hold zetten maar ben er weer aan begonnen.
Zal weer eens wat fotootjes maken.........

De Konjel
18-12-2011, 20:47
Ik lees in je beginpost dat je voor kleinere wielen wilt gebruiken als achter...

Levert dit geen problemen met je midden diff? Ivm afrolomtrek?

We hebben dit ook al eens bedacht voor een 4x4 race combine.
Maar hier ben je verplicht voor grotere wielen als achter te gebruiken...
Maar hierdoor zal je diff verbranden.
Je zult dan met een tandwiel ketting overbrengen oid moeten gaan werken.
Zo dat dan de diff niet verbrand...




Verder dik project KEEP UP THE GOODWORK (y)

Er komen gewoon rondom banden van dezelfde maat op zodat ik geen moeilijkheden heb met de diffs.

BART

De Pul
18-12-2011, 21:03
Moest ff door vele ander dingen het project on hold zetten maar ben er weer aan begonnen.
Zal weer eens wat fotootjes maken.........
nice,ben benieuwd.
welkom terug zou ik zeggen ;) :thumbup:

evilnyntje
07-01-2012, 09:59
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=153602588071194&set=a.145214215576698.28913.117624285002358&type=3&theater

De Konjel
17-01-2012, 21:48
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=153602588071194&set=a.145214215576698.28913.117624285002358&type=3&theater

Geinig.. :) dan is m'n kever eerder op facebook dan ik :redface:

Misschien toch maar eens een keer een account aanmaken :shake:

Eerst maar ff een paar fotootjes..........

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/a7cdff8a.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/e11fb381.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/a7e34de1.jpg

Rear shock mounts........

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/1b9d9b75.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/36aabd26.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/d7d77b0b.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/8731f024.jpg

Tjaap
17-01-2012, 21:54
haha, wat een heerlijk bizar aparaat is dit toch.

Audi1981
17-01-2012, 23:28
Ik houd wel van zo'n functionele bouwstijl :thumbup:
sterk genoeg om een boot aan af te meren :D

De Konjel
19-01-2012, 17:03
Moet ook stevig genoeg zijn. Moet er straks ook mee het terein in kunnen.

Larsv5
19-01-2012, 18:33
:thumbup:

Jel Golf 2 GTI
19-01-2012, 18:41
Vet hoor, hd hier ooit alles al eens doorgelezen maar kwam het nu terug tegen :thumbup: Leuk dat je er terug verder mee gaat.

Veel succes ermee :thumbup: :thumbup:

JeeWee
20-01-2012, 22:32
goed bezig, cool project!

De Konjel
21-01-2012, 21:25
Begonnen aan de bevestiging punten voor de schokbrekers aan de voorzijde.

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/a1145ab7.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/6a4a56c4.jpg

De Konjel
22-01-2012, 23:35
http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/0323508d.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/2446b949.jpg

RitchieVR6
28-01-2012, 08:15
:screwy: :thumbup:

Audi1981
28-01-2012, 13:08
Da's wel genoeg veerweg lijkt me :thumbup:

De Konjel
28-01-2012, 18:39
Je kan niet genoeg veerweg hebben. De bodem vrijheid wordt ongeveer 35cm.

Begonnen met de bovenste schokbreker bevestigingspunten.

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/9e9ce3f9.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/e59728a3.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/42a3e236.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/3799cfce.jpg

staande golf
29-01-2012, 16:02
Haha prachtig wat een project :thumbup:

knarfmk1
29-01-2012, 16:11
mooi werk hoor!

antoine91
29-01-2012, 19:33
super project!! de ideeen & de kennis die je heb om dit te doen... ben er jaloers op!!

lowrider23
30-01-2012, 13:29
Gaaf apparaat is deze Kever! Wel een flink groot blok! :thumbup:

De Konjel
11-02-2012, 20:58
Ben op zoek naar een stuurhuis voor de kever. Hij moet in het midden voor het differentieel zitten.
Op de foto is het stuurhuis van een Porsche 911. Zo een moet het worden.

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/6b0dd189.jpg

Zijn er nog andere type auto's met dit soort stuurhuis????
Enige ideeen........

sciroccoGTII
11-02-2012, 21:00
Opel...heb je ook gelijke stuurstokjes ivm vervangen handig

De Konjel
11-02-2012, 21:25
Opel...heb je ook gelijke stuurstokjes ivm vervangen handig

Weet je toevallig ook welke Opels ????? :thumbup:

De Pul
11-02-2012, 23:13
Weet je toevallig ook welke Opels ????? :thumbup:
volgens mij de e-kadett sowieso,miss wil maurits er even op terug komen.

golf2 2.016v
12-02-2012, 12:52
wat een geweldig project echt top.
je bent echt goed bezig . :thumbup:

sciroccoGTII
12-02-2012, 14:49
Welk type opel kan ik helaas niet zeggen, kamerraad van me heeft het ooit eens voor me meegenomen van de sloop. Kan binnenkort wel eens even voor je kijken of er nummers op staan. Verder is er natuurlijk nog de `dure` porsche 911 en 912 stuurhuizen. Van BMW schijnt ook goed pas te maken te zijn maar dat heb ik van horen/zeggen. Of een R-power stuurhuis.

De Konjel
18-02-2012, 21:08
ff een kleine update.....

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/8d2d65ee.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/38610c26.jpg

Bart

De Konjel
29-02-2012, 23:20
Achterste motorsteun.......

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/64e4763b.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/0896ce9e.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/c6595687.jpg

BART

staande golf
01-03-2012, 13:47
mooi werk :D

Die plaat laten uitlaseren?

De Konjel
01-03-2012, 23:22
Die plaat laten uitlaseren?

Nee. Alles met de slijp tol en gaten boor. Gaat prima :thumbup: . Wel een hoop herrie :screwy:

De Pul
01-03-2012, 23:31
netjes:thumbup:maar die motorsteun is origineel veel minder star.het is dan ook geen echte steun,meer een soort 'klapopvangrubber';)maar dit zit iig lekker stevig,niks mis mee.

De Konjel
02-03-2012, 22:26
Wil de motor ook zo strak mogelijk monteren maar niet star.
Gebruik rubbers waarbij de beweging minimaal.

staande golf
04-03-2012, 16:27
Nee. Alles met de slijp tol en gaten boor. Gaat prima :thumbup: . Wel een hoop herrie :screwy:

Netjes ;)

Marcski
07-03-2012, 11:47
Ben op zoek naar een stuurhuis voor de kever. Hij moet in het midden voor het differentieel zitten.
Op de foto is het stuurhuis van een Porsche 911. Zo een moet het worden.

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/6b0dd189.jpg

Zijn er nog andere type auto's met dit soort stuurhuis????
Enige ideeen........

had je al wat gevonden? Een clublid uit amerika is bezig met een volksrod, en heeft een aftermarket offroad stuurhuis gebruikt icm Ford stuurarmen;
http://pnw-foto.com/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=3838&g2_serialNumber=1

De Konjel
16-08-2012, 10:44
Eindelijk op zijn wielen :) . Ziet er in eens een stuk anders uit :thumbup:

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/d177b8ce.jpg

golfje_295.000
16-08-2012, 11:10
heb dit hele topic gemist, maar wat een apparaat. super ruig :thumbup:

lowrider23
16-08-2012, 15:40
Echt een ontzettend gave Kever wordt dit!! :eek:

Jel Golf 2 GTI
16-08-2012, 18:11
Ziet er idd gelijk anders uit.

Ben benieuwd naart je verdere vorderingen. :thumbup:

VwGolfMK2VW
17-08-2012, 21:13
Wat een coole kever! En je werk ziet er erg netjes uit :thumbup:

De Konjel
19-08-2012, 23:13
ff wat fotootjes gemaakt met m'n mobieltje om een idee the geven van de voorvering.......

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/92055dd2.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/ebbbf19b.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/99b58ab2.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/d54200a7.jpg

Emiel
21-08-2012, 09:25
Dik!

arno2000
21-08-2012, 13:58
:thumbup: vakwerk

Audi1981
22-08-2012, 09:44
Geweldig, ben benieuwd hoeveel uren je uiteindelijk op uitkomt ;)

dj--joen
31-08-2012, 18:44
mooi om te zien, en echt superknap
inderdaad vakmanschap.....

EnVeeZee
31-08-2012, 19:13
Wat een bizar project, echt geweldig uitgevoerd.
Als ik dit soort werk zie besef ik weer dat ik een vak had moeten leren :D
Heb je enig idee hoeveel dit monster zal wegen als hij klaar is?
+1 volger :thumbup:

De Konjel
01-09-2012, 21:09
Geweldig, ben benieuwd hoeveel uren je uiteindelijk op uitkomt ;)

Denk dat ik maar niet ga bijhouden hoeveel uren er in gaan zitten :screwy:

De Konjel
01-09-2012, 21:20
Wat een bizar project, echt geweldig uitgevoerd.
Als ik dit soort werk zie besef ik weer dat ik een vak had moeten leren :D
Heb je enig idee hoeveel dit monster zal wegen als hij klaar is?
+1 volger :thumbup:

Het gewicht gaat in verhouding straks best meevallen :rolleyes: (hoop ik) :redface:
Natuurlijk is het frame zwaar met de kooi enz.
Komen de zware wielen bij en natuurlijk de bakken en motor.
Maar voor de rest komt er eigenlijk niets bij.
De neus wordt van polyester. Net als de deuren en spatborden.
Vlakke niet dragend plaatwerk van carbon.
Ramen van lexan. Alloy stoelen. Zo spartaans/basic mogelijk.........
We zullen zien ;) ;) ;)

De Konjel
26-10-2012, 21:28
Eindelijk het juiste (hoop ik) stuurhuis gevonden voor een redelijke prijs.
Eentje van een Porsche 911. Kan mooi in het midden worden geplaatst.

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/2012-10-26212431.jpg

Kwam compleet met spoorstangen, kogels etc.

Moet de spoorstangen wel verlengen. Spoorbreedte is wat meer dan van een 911......

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/2012-10-26212508.jpg

Audi1981
26-10-2012, 21:31
2x die van een 911 geloof ik zo :rolleyes:

De Konjel
30-10-2012, 19:30
Zojuist de stuurhuis steunen gemaakt en stuurhuis gemonteert.

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/2012-10-30124722.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/2012-10-30124739.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/2012-10-30124754.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/2012-10-30124807.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/2012-10-30124923.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/2012-10-30142747.jpg

Kan nu aan de stuurkolom beginnen :thumbup:
Weet alleen nog niet hoe ik het precies ga doen :confused:
Twijfel nog aan een kolom van een 1302 of 1303 of misschien een elektische kolom uit een Opel Corsa :rolleyes:

Audi1981
30-10-2012, 20:21
Oww wat netjes :thumbup::thumbup::thumbup:
Weet niet wat de overbrenging is, maar met die wielen lijkt me bekrachtiging wel een goed plan ;)

De Konjel
30-10-2012, 21:13
Ja, zal daar toch eens moeten induiken :cool:
Moet ook zeggen dat mijn voorkeur uitgaat naar een elektrische bekrachtiging :thumbup:

Audi1981
30-10-2012, 21:45
Die Corsa dingen zijn wel werkend te krijgen lijkt me, het enige dat problemen kan geven zijn de snelheid en diagnostische in/output. Die snelheid is gewoon een kwestie van een pulsgenerator die je kan regelen, of vast op een bepaalde bekrachtiging zet. Fiat deed dit met de Punto ook, die hadden een "city" knop waarmee het ding allejezus licht stuurde ;)
EDIT; aansluitschema corsa B bekrachtiging;

Thick Red -> live feed from battery
Thick Brown -> earth
Black/Green -> EPS dash light
Green -> engine rpm - feed from coil
Light blue/red -> speed sensor
Black -> ignition switched positive
Brown/white -> diagnostic feed

De Konjel
30-10-2012, 22:14
:thumbup: Goed bezig !!!!!!

De Konjel
03-11-2012, 21:33
ff luchten en de wielophanging afstellen......

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/2012-11-03152733.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/2012-11-03152746.jpg

Audi1981
03-11-2012, 21:46
Mooi! :thumbup:
Heb je tussen je schokdempers en stuurstangen genoeg ruimte?

De Konjel
03-11-2012, 21:58
Als je op de foto kijkt lijkt het heel krap maar er zit genoeg ruimte tussen :thumbup: .
Ongeveer 10cm :cool:

De Konjel
04-11-2012, 19:01
Weet er trouwens nog iemand een adres voor lichtgewicht Kever deuren?
Had een site gevonden met Polyester deuren maar kan hem niet meer vinden. Weet dat er ook zijn die Carbon of Alloy deuren maken.
Zal wel verkeert zoeken maar......

Fahrvergnugen
04-11-2012, 19:45
Weet er trouwens nog iemand een adres voor lichtgewicht Kever deuren?
Had een site gevonden met Polyester deuren maar kan hem niet meer vinden. Weet dat er ook zijn die Carbon of Alloy deuren maken.
Zal wel verkeert zoeken maar......

www.ronlummusracing.com ;)

De Konjel
04-11-2012, 20:42
www.ronlummusracing.com ;)

Yup, dat is ie!!
Zag trouwens dat CSP dealer is. Zal daar eens informeren. Hebben het niet op hun site staan maar wie weet........

snader
07-11-2012, 10:32
ik heb een setje mallen ligggen voor poly deuren te maken, ik kan wel eens navragen wat een setje deuren eruit laten maken kost?

steven16v
07-11-2012, 13:55
Sow dat ziet er bruut uit zeg!

Zal de kever achter niet te zwaar worden door die groter motor en omdat de motor nog achter de achterwielen uitkomt?

De Konjel
07-11-2012, 18:52
ik heb een setje mallen ligggen voor poly deuren te maken, ik kan wel eens navragen wat een setje deuren eruit laten maken kost?

Dat zou mooi zijn :thumbup:
Ik hoor graag wat een setje deuren eruit laten maken kost? :D
Laat maar horen.......

De Konjel
07-11-2012, 18:58
Zal de kever achter niet te zwaar worden door die groter motor en omdat de motor nog achter de achterwielen uitkomt?


Wordt op zich wel zwaar maar denk niet dat het een probleem gaat worden :rolleyes:
Het gewicht ligt wel iets verder naar achter en de motor is natuurlijk ook een stuk zwaarder maar ook de wielen staan verder naar achter. Tevens is ie aan de voorzijde ook een stuk zwaarder.
Heel de voorwielophanging is behoorlijk aan gewicht en vooral het differentieel. :redface:
Zullen zien wat het gehele gewicht gaat worden :D

Tiki Madness
08-11-2012, 02:04
cotsweld racecars in engeland heeft deuren op voorraad uit polyester.

Michael

De Konjel
08-11-2012, 21:57
ff een spatbord gemonteerd om te kijken hoe het allemaal uitkomt..... :screwy:

Moet wel een ietsepietsie verbreed worden :D Ongeveer 18cm :redface:

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/2012-11-08213039.jpg

Tjaap
08-11-2012, 22:14
Haha. Nice

Erik Baas
08-11-2012, 22:42
Hm, "nice"? Ik dacht meer aan "wreed"... ;)

vdWal.
08-11-2012, 23:46
het topic zojuist is even door gebladerd :thumbup:
wat een bruut ding gaat dit worden

Audi1981
09-11-2012, 00:11
Is there a problem officer? :D:D:D
Verkopen ze zulke spatborden wel, of wordt dit ook huisvlijt?

De Konjel
09-11-2012, 19:49
Wordt een stukje huisvlijt denk ik :mad:
Of iemand moet natuurlijk nog een adresje weten...... :D

De Konjel
09-11-2012, 21:11
Heb ff zitten googlen maar breder dan 10cm kan ik nog niet vinden :shake:
Denk dat de zoektocht meer gericht moet worden op een bedrijf dat spatborden op maat maakt :mad:

Erik Baas
09-11-2012, 21:42
Als ze maar niet zo groot worden dat ze veel wind gaan vangen: straks heb je nog een vliegbrevet nodig... ;)

De Konjel
09-11-2012, 22:23
:thumbup: Zal het in de gaten houden :rolleyes:

MartinW0527
27-11-2012, 19:29
Wat een mooi project zeg, knap hoe je heel die wielophanging zo zelf maakt :thumbup:

De Konjel
01-12-2012, 20:28
Vandaag de body van het chassis gehaald :rolleyes:
Kan ik het frame verder afwerken....... :rock:
Ziet er ineens heel anders uit :redface:

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/2012-12-01144949.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/2012-12-01145000.jpg

http://i213.photobucket.com/albums/cc189/De-Konjel/2012-12-01145009.jpg

De Pul
01-12-2012, 20:31
ik durf het bijna niet te zeggen......




maar flikker die kever body gauw in de ijzerbak,wat een ruig ding zo :rock:

MartinW0527
04-12-2012, 21:50
ik durf het bijna niet te zeggen......




maar flikker die kever body gauw in de ijzerbak,wat een ruig ding zo :rock:
:screwy: :D :D :D :D

thefugitive
25-01-2013, 20:39
HEEL VET ! :wow:

mochtje schokkers zoeken op maat kun je evt protech uk proberen.

qua maatvoering veel te bestellen en dubbel verstelbaar. verschillende verenset kost ook niet veel..

thefugitive
25-01-2013, 20:54
ik heb bij mijn buggy destijds een 1303 huis verlengd en ook 911 huis genomen..

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/26571.jpg

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/26573.jpg

Audi1981
16-03-2013, 09:34
Mooie oplossing, hoe staat het hier mee?

jones
16-03-2013, 12:28
idd, hoe is het hier??

vwjohnny
01-05-2013, 10:14
Vorderingen?

Audi1981
18-10-2013, 18:37
Zijn er hier nog updates te melden? :thumbup: :thumbup: :thumbup: