PDA

View Full Version : Te koop: originele Golf 1 GX (1983), origineel NL

Sjoes 85
03-05-2008, 18:21
Merk: Volkswagen
Model: Golf
Bouwjaar: 1983
Carrosserie: Hatchback 3-deurs
Brandstof: Benzine
Gewicht: 764 kg
Kleur: Grijs
Vermogen: 51kW
Cylinderinhoud: 1457cc
Kilometerstand: 152.700 km

Algemeen
Te koop aangeboden:
Originele Volkswagen Golf 1 GX.
De auto verkeert in 100% originele staat, zelfs de originele Philips radio (daarvan heb ik het aankoopbewijs ook) en de originele vloermatten zitten in de auto.
De auto zit nog in de originele lak, op 2 kleine delen na (zie beneden voor meer uitleg)

Historie
Origineel Nederlandse auto, geproduceerd op maandag 25 april 1983, uitgeleverd op 10 juni 1983 in Vlaardingen.
Deze auto is sinds 19 juli 2005 in mijn bezit en sindsdien is er tijd en geld geinvesteerd om de auto in de huidige, zeer goede, staat te krijgen.
Ik ben de 4e eigenaar van de auto, alle onderhoudsboekjes en dergelijke zijn aanwezig

Onderhoud
De Golf is in uitzonderlijk goede conditie, zowel technisch als optisch.
Ik heb van alle reparaties, vervangingen en dergelijke precies bijgehouden wat wanneer bij welke kilometerstand en op welke datum vervangen is.

Belangrijkste technische vervangingen:
- alle schokbrekers
- alle wiellagers
- remcilinder
- rembekrachtiger gereviseerd
- trommelremmen
- bobine, bobinekabels, bougies, verdeler, verdelerkap
- alle filters, vloeistoffen
- klepdekselpakking
- koppelingsplaten
- koppelingskabel, verstelmechanisme koppeling
- aandrijfashoes
- 4 nieuwe banden
- nieuwe uitlaat

Belangrijkste optische vervangingen/reparaties:

- nieuwe voorbumper
- alle 5 de velgen zijn gezandstraald en opnieuw gespoten
- nieuwe steenslagkapjes
- nieuwe chromen lijsten in de ruiten
- nieuwe voor- en achterlampen
- nieuwe GTI spoiler (hoort origineel op deze auto)
- 2 kleine delen zijn opnieuw gespoten bij een erkend schadeherstelbedrijf: dit betrof enkele roestplekken die professioneel weggewerkt zijn (rond de tankdop, rechtsachter onder de bumper en linksvoor bij het spatbord)
- diverse nieuwe emblemen
- dorpelsierlijsten

Alles origineel VW, op de voorspoiler en voorbumper na (niet meer nieuw te krijgen)

De Golf heeft een jaar geleden een anti-roest behandeling gehad met Mike Sanders Wax Oyl, de allerbeste conserveringsmethode met wax die altijd vloeibaar blijft.

Taxatie
De Golf is op 28 augustus 2007 getaxeerd, taxatierapport beschikbaar.

Referenties
- In nummer 3 van Autoweek dit jaar heeft een artikel gestaan van een vergelijkingstest tussen de nieuwe Golf 5 en deze Golf 1 (zie foto).
- Tijdens het Golf 1 treffen in Wolfsburg (van de Duitse Original Golf 1 IG), heeft deze auto de 1e prijs voor 'mooiste auto met plastic bumpers' gewonnen
- De Golf was tijdens de Techno Classica 2008 in Essen te bewonderen op de Golf 1 stand (zie foto).

Reden verkoop
Ik wil graag een Golf 1 GTI kopen en voor twee Golfjes is geen plaats. Ik moet daarom helaas de keuze maken om deze GX te verkopen.
Ik verkoop de auto alleen aan een echte liefhebber. De auto is echt 100% origineel, dit is ook aantoonbaar met de reclamefolder van 1983. Het is een ontzettend unieke en goed onderhouden auto, zoals ze nauwelijks nog te zien zijn.

Vraagprijs: €4.250,- Aan de hoge kant, maar dat is de auto ook waard. Als je je Golf in deze staat wilt hebben, ben je meer geld kwijt. Daar kan ik over meepraten, want dat heb ik met deze auto ook zelf ondervonden (alle kosten zijn aantoonbaar).

Met vriendelijke groet,

Dennis Dremmen

link naar MP-advertentie:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//auto.marktplaats.nl/volkswagen/167030839-originele-volkswagen-golf-1-gx.html%3Fid%3D167030839%26adcode%3Dc626332e7bef88c8fd55c91f732c4b02

Sjoes 85
09-05-2008, 13:26
Vanaf 10 juni is de Golf BELASTINGVRIJ

Sjoes 85
15-05-2008, 10:47
up.kilometerstand is inmiddels 153.360:D
Lekker stukje gereden nog, heerlijk!

Sjoes 85
25-05-2008, 20:27
up

Sjoes 85
30-05-2008, 22:41
omhoog ermee

Sjoes 85
04-06-2008, 11:54
up

Sjoes 85
07-06-2008, 17:05
Nu ik de GTI heb ben ik bang dat er in de GX niet veel meer gereden gaat worden..
Wie o wie neemt het van mij over?

Sjoes 85
04-07-2008, 10:14
De koper krijgt de hoes die ik erbij heb ook bij de aankoop. Het is een speciale hoes van first class additions, die vocht afvoert en blijft 'ademen'. Hoes is pas een jaar oud en kostte nieuw 95 euries.

Sjoes 85
23-12-2008, 20:26
Advertentie mag wat mij betreft verwijderd worden, ik verkoop de auto niet meer.
Zelf houden is veel leuker:)

Golf1976driver
25-12-2008, 13:33
Advertentie mag wat mij betreft verwijderd worden, ik verkoop de auto niet meer.
Zelf houden is veel leuker:)

Hele goede keus! Als je plek heb kan je hem beter zelf houden. Of verkopen aan een liefhebber die er geld voor geeft. Succes ermee. Hoe is het trouwens met jou GTI. Kleine problemen een beetje achter de rug?