PDA

View Full Version : 1500 naar 18.8v kabels grr

goonie
09-05-2008, 16:56
Hoi... :)

Nou zal me eerst ff voorstellen.. Als ex citrofiel ben ik in het avontuur van de vw's gestapt en ik moet zeggen.. GEWELDIG :thumbup: Nou heb ik lekker een tijdje in mijn 1500 cabrio uit 82 rondgereden en dacht na heel veel lezen laat ik een 18.8v blok kopen.. hmm nou zit er in.. alleen vraagt ze hier en daar wat stroompjes en die krijg ik er nou niet bepaald op.. Verdiep me erg in het schema van de golf maar nee nee.. krijg het niet voorelkaar en geloof me ik stop er niet snel mee maar sta bijna op het punt :screwy: .. dus bij deze de post..

Wat is het geval.. ik had een komplete kabelboom en zekeringkast bij de motor maar helaas krijg ik deze niet aangesloten. Dus de oude er weer in en ff kijken of ik ook de startmotor aan het draaien krijg.. Jes die draait.. okay nu wil ik vonk uit de bobine.. hmm twee dagen aan het zoeken en proberen.. nee dus :mad: Na ja wat ik er van begrijp en mischien zit ik totaaal mis maar de computer die erbij zit heeft maar vier kabels die naar de zekering kast loopt maar ja waar kan ik die op knopen?? okay ik woon in borculo en mischien is er iemand die me een schop wil geven en een biertje wil op een zonnige middag en me nog meer het vw gevoel kan geven en uitleggen want ik sta er echt voor open om nog heeeeel veel meer te leren zodat ik in de toekomst ook anderen kan helpen..

Maar goed.. mischien is hier ook al een topic over geschreven met uitleg van de bedrading. Ik kon het niet vinden..

Mochten er reacties komen dan alvast heel erg bedankt. en ja eerlijk is eerlijk. respect voor de jongens die het kunnen..

arcomk1
09-05-2008, 18:09
Ik heb precies hetzelfde probleem, dus ik volg de antwoorden graag even mee hier!

goonie
12-05-2008, 15:21
zoals ik aangaf in het begin.. is het echt zweten en zwoegen om dit even uit te zoeken voor iemand die totaal nog niet bekend is met vw.. maar goed dat gaat komen en inmiddels nog steeds aan het uit zoeken maar wie kan mij vertellen waar ik met deze 5 draden van uit de computer(links op foto) naar toe moet richting de zekering kast(rechts op foto).. of nee laat ik het anders vragen.. wat hebben deze draden nodig. nu heb ik gehoord dat het mogelijk is om deze bij een oude (porseleinen) zekering kast aan te sluiten maar van welke relay of welke voeding om maar vonk te kunnen krijgen.. als ik hem nu op contact zet dan geeft ie 1 vonk haha niet goed dus en als ik start geen vonk.. hoop op wat antwoordjes.. thanks

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WL7DUQN8.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-X4D8XUME.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3ZEQXQYW.jpg

Marcski
13-05-2008, 08:49
wat is de motorcode van de motor?

Aan de hand daarvan kan dan het injectiesysteem bepaald worden (al lijkt het zo op digifant) en heeft iemand misschien een stroomloop-schema voor je

Ron21
13-05-2008, 19:41
Rood/groen bij stuurdraad startmotor plaatsen.
Zwart/geel is geschakelde plus naar ECU
Rood/wit is verwarming lambda
Rood is aansturing injectoren na brandstofpomp relais
rood/geel is aansturing van brandstofpomp relais vanaf ecu

ik hoop dat het dan werkt......

:thumbup:

goonie
14-05-2008, 20:00
eeuh ron.. ik weet niet hoe ik je moet bedanken maar heeeelemaal top kerel.. sluit het aan en draai het sleuteltje om en ik hoorde het mooiste geluid in de laatste dagen.. Nu komt nog het afwerken en het netjes maken maar ik weet zeker dat ik in ieder gaval met haar op vakantie kan nu ze loopt..

Nogmaals bedankt RON...

Ron21
15-05-2008, 08:06
Geen dank.

arcomk1
03-06-2008, 17:59
Hier even een bericht, wellicht dat iemand kan antwoorden:

Rood/groen bij stuurdraad startmotor plaatsen.
Zwart/geel is geschakelde plus naar ECU
Rood/wit is verwarming lambda
Rood is aansturing injectoren na brandstofpomp relais
rood/geel is aansturing van brandstofpomp relais vanaf ecu

Dit is wat Ron plaatste, echter ik heb geen 5polige stekker daar, maar 2 stuks 2 polige stekkers. In plaats van een rood groene en een zwart gele heb ik 2 zwart/gele die samen in 1 pool van een stekker zitten. Vanuit die contrastekker loopt hij door als een enkele zwart/gele...

Tevens heb ik vanuit de ontstekingsmodule slechts 4 draden ipv 7, is dit normaal?

1rood/zwart
2bruin/wit
3
4zwart
5
6groen
7

Iemand die hier wat mee kan?

Ron21
03-06-2008, 19:34
ik denk dat je een verkeerde kabelboom hebt. Welke draden of stekkers gaan er van de motor kabelboom naar je zekeringkast ?

arcomk1
03-06-2008, 19:36
Zal vanavond ff kijken, lijkt me echter toch vreemd, hij komt uit een Jetta met PF motor... Zelfde blok en zekeringkast, en zelfde computer...

arcomk1
03-06-2008, 19:48
Zit er trouwens de mogelijkheid in dat ie niet vonkt wanneer de brandstofpomp, en het relais daarvan niet aangesloten zijn?

Ron21
03-06-2008, 19:56
Stel dat je de goede kabelboom hebt( voor de oud model zekeringkast) maar het verkeerde brandstofpomp relais dan krijgen je injectoren ook geen stroom.