PDA

View Full Version : water in koffer ... ?!?!

robertorodrigue
12-05-2008, 21:14
ik deed deze morgend mijn koffer open , en zag dat de mat die erin lag wat beschimmeld was. de auto heeft 2 weken moeten buiten staan.
ik nam de mat, en het reservewiel eruit, en de put waar men reservewiel inzit , lag water in. volgens mij komt het water binnen langs de achterruit. ofwel een afdichting die stuk is ?!

iemand ervaring mee?

Arne
12-05-2008, 21:39
haal je achterbumper eens los, en kijk of er onder het achterlicht in de aanhechting van het plaatwerk een scheur zit. Je kan ook de achterlichten eens dichtkitten.

Sowieso is het makkelijk om een emmer water over de klep te laten kieperen terwijl je zelf achterin kijkt waar het binnenkomt.

Sjon
12-05-2008, 21:58
.

robertorodrigue
13-05-2008, 07:11
Elders reeds gelezen dat 't een 86c betrefd.....oke.....maar welke?
Polo 2 of 2f? Coupe, steilheck (rechte achterkant) of classic (sedan)?

2F coupé :)

martiepartie
13-05-2008, 07:28
check de aansluiting van de achterlichten op de carrosserie. Daar zit een rubber tussen dat nog wel eens wil gaan lekken.

Oplossing = achterlichten demonteren (3 moertjes en stekker), aansluitvlakken schoonmaken en terugmonteren met een beetje kit.

Siem
13-05-2008, 13:55
achterlichten, eventueel attenne op het dak, raam, plaatwerk etc....
als je alles goed droog maakt en je gooit flink wat water over de auto, dit kan doormiddel van een tuinslang dan kun je zien waar het naar binnen komt. Het makkelijkste is dan dat jezelf in de auto gaat zitten en iemand anders met water gaat gooien/spuiten...

succes

robertorodrigue
13-05-2008, 14:24
ok ... zal dit eens proberen, en laten weten waar het lek zit ;)

Thanks!

Joey_G40
13-05-2008, 16:40
kijk ook eens naar je ruber precies onder de scharnieren daar wil vaak vuil blijven hangen (zand) dan sluit de rubers niet meer goed ik heb het ook een keer gehad