View Full Version : Automaatbak Golf1
servibruls
13-05-2008, 15:43
Hallo,
heb een vraag over de golf1 automaat.
Heeft deze kwaaltjes of iets?
En als zoiets kapot is, is het dan een flinke prijskaart of valt dat ook wel mee?
En hoelang gaat zoiets ongeveer mee?
Heb namelijk een op het oog leuke Golf1 gezien op het forum en deze is automaat.
Maar ben zelf nooit zo kapot geweest van automaat dus vandaar mijn vraag.
Mvg Servi
Ik rij al een poosje mk1 automaat, ik kan je zeggen dat het je zal gaan waarderen! ik vind het heerlijk... qua kwaaltjes denk ik dat het wel mee zal vallen, die van mij is van 1976 en schakelt prima...
Ik zou gewoon een proefritje doen en kijken of hij lekker soepel op en terugschakelt. Ook even kijken hoe hij trekt en of de kickdown mooi werkt.
vooral goed opletten of hij geen schrapend geluid maakt ja of nee!!
En ook eventjes de oliepeil van de bak even er uithalen of dat hij mooi helder is!! :thumbup:
Had er zelf ook 1 en die was na 10 maanden nog helder dus is de olie zwart dan kan er evt iets zijn!! ;)
servibruls
13-05-2008, 16:51
Weet nu tenminste al wat meer. Hoop dat ik al leek zijn als ik eventueel zou gaan kijken dat oliepeil kan nakijken enz:P
dutchblade
13-05-2008, 18:34
Mijn automaatbak en blok hebben nu 225.000 gelopen, en klinkt nog als boter.. Let gewoon op rare geluiden en hij moet redelijk soepel overschakelen...
Ik rij sinds kort ook met een MK1 automaat. En tot 80km/u is het idd leuk rijden. Maar snelweg vind ik een zwaar nadeel. Ik rij gemiddeld zo'n beetje 1 keer per maand 2 keer 200km, en tussen 110 en 120 (op de klok) is echt wel de max vind ik. Daarboven maakt ie wel heel veel toeren.
Qua kwaaltjes weet ik het niet. De mijne heeft 5 jaar stil gestaan, olie ververst en zeefje en pakkingen etc en loopt heel goed moet ik zeggen.
Succes met je keuze.
Ik rij sinds kort ook met een MK1 automaat. En tot 80km/u is het idd leuk rijden. Maar snelweg vind ik een zwaar nadeel. Ik rij gemiddeld zo'n beetje 1 keer per maand 2 keer 200km, en tussen 110 en 120 (op de klok) is echt wel de max vind ik. Daarboven maakt ie wel heel veel toeren.
Qua kwaaltjes weet ik het niet. De mijne heeft 5 jaar stil gestaan, olie ververst en zeefje en pakkingen etc en loopt heel goed moet ik zeggen.
Succes met je keuze.
Dat doen ze ook met handgeschakelde bak!
Je kan ook altijd ombouwen naar handgeschakelde ...
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.