Log in

View Full Version : Dringend Dringend Dringend hulp nodig

Retr0
08-08-2004, 18:02
Yuuw peepz,
Is er ne V-dubber die wa af kent van de boitekes en ambreyages van e MK2'ke 1.6 D???
Der is namelijk met terugschakelen iets gebeurd, weet niet juist wat, maar 't voelt alsof em geblokkeerd zit. Je kan de pedaal wel nog indrukken, maar hij komt niet meer op, maar de ambreyage slipt niet, ik kan er nog meer rijde. Ben in 2de kunne starte en zo vertrekke. Dus denk nie da em echt slipt hè.

Is er iemand van regio Belgisch-limburg, die de nodige technische kennis heeft en tijd om morgen der aan te schrauben??? Tegen vergoeding natuurlijk, maar't moet zo rap mogelijk gemaakt zijn, want't is nen daily en kan em echt nie misse .

Please V-dubz, as ge kunt, laat't me dan zo rap mogelijk wete. Wa ook bruikbaar is is 't adres van iemand met zelfstandig garage'ke, die eventueel nog wa plaats heeft waar ik er aan kan schrauben en die me met raad kan bijstaan.

Als je me kan helpe kan je me altijd bereiken op 0474 596 328

Tjaap
08-08-2004, 18:05
ik snap het niet helemaal, maar is niet gewoon je koppelingskabel gebroken?

Retr0
08-08-2004, 18:08
Nee hoor, koppelingskabel is intact.
Ging als volgt: koppeling in, uit versnelling, in kleinere versnelling, koppeling op late kome en ineens vast, koppeling wou niet meer opkome. heb al geprobeerd aan de hendel van de koppeling zelf onder de kap. Da beweegt wel e beteke, ma em spant de pedaal niet meer op. Ben echt ten einde raad....

Marcski
08-08-2004, 18:16
Klinkt toch echt als een gebroken koppelingskabel... Er zit een binnenkabel in die buitenhuls, he ;)

flat 4 freak
08-08-2004, 18:27
ja inderdaad en als je binnen kabel nog goed is en en je hendel van je versnellingsbak veert wel dan komt automatisch je pendaal weer naar boven

maak de buiten kabel even los en trek voorzichtig aan je binnen kabel

vwleusden
08-08-2004, 18:27
Drukgroep kan het ook zijn ;)

Bij een 16V heb je dan een drukplaat en bij mij was die as er dwars doorheen, pedaal bleef op de grond liggen en geen druk. Die hendel van de versnellingsbak kan je altijd ope en neer bewegen alleen het laatste gedeelte lukt je echt niet met de hand.

serge pot
08-08-2004, 18:59
diverse oorzaken mogelijk ,kabel met zelfsteller(rotzooi)waarvan de zelf steller kaduuk is ,kabel breuk,of het palletje in de bak achter de groene deksel is gebroken

Cabby 82 TDi
08-08-2004, 19:30
Van de week nog hetzelfde meegemaakt met een Audi A3.

Niet meer mee te schakelen.

Deel van het metaal in de koppelingsplaat afgebroken door lomp gedrag. Hier door de drukplaten en druklager naar de klote.
Maar een nieuwe plaat en lager en hij was weer de oude.

Retr0
09-08-2004, 08:01
kan er echt niemand me ermee helpen, durf er namelijk nie zo goe aan beginne aleen, en als ik dan iets nodig he zit'k ook nog zonder auto om iet te gaan hale :frown: .

iemand uit belgisch limburg????

greetzz

Stijn
10-08-2004, 06:58
Wat Serge zecht, ik zou als er een zelfstellende kabel inzit die eerst er eens uitgooien en een gewone kabel erinzetten. Die zelfstellers doen rare dingen af en toe...

Edward
11-08-2004, 22:47
Stijn, tjeeses.....zecht met ch ouwe?:)