PDA

View Full Version : Aankooptips Passat 32b (Variant)

Arne
14-05-2008, 16:07
Ik zit er de laatste tijd steeds meer aan te denken om de Polo Coupe eruit te doen en een belastingvrije Passat Variant diesel uit Duitsland te importeren.

Ik zie namelijk regelmatig deze auto's langs komen op mobile.de voor een zeer interessante prijs, dit in combinatie met belastingvrij rijden, een oldtimerverzekering en een dieselmotor lijkt me geweldig.

De bedoeling is ook dat de Golf in de winter in de stalling verdwijnt, en een Polo is toch niet echt mijn auto. Moet alleen mn vriendin nog even om zien te praten aangezien de Polo van ons beiden is :rolleyes: :tongue:

Ik heb al aardig wat topics doorgespit in dit forumgedeelte op zoek naar zwakke plekken van deze auto's, en heb tot nu toe het volgende gevonden:

-wielkastranden achter
-onderkanten deur
-vulhals benzinetank
-???

Kan iemand dit aanvullen?

Het hoeft absoluut geen beautyqueen te worden/zijn, maar meer een relaxte cruiser, handig voor vakanties en langere ritten.

Misschien dat iemand ook iets in NL weet te staan?

Vereisten zijn: diesel, variant, bouwjaar tm een vroege 1984'er, trekhaak.

Leuk zou zijn: APK, GL uitvoering, speakervakken in de deuren voor (niet standaard dacht ik), kmstand <200.000, verlaagd.

Zollie
14-05-2008, 18:29
speakerdingen in deuren zijn redelijk standaard. bij variant heb je ook nog leuke opklikdingen op je achterveren, ook voor speakers.

tja, achterklepjes willen ook nog wel een lekker rotten van de onderkant!

verder heb je alles wel waar je bijzonder op moet letten bij de 32b.

Jurgen Santana
14-05-2008, 18:41
De rechter wielkast achter rond de vulhals wil weleens rotten.

Jan Jaap
14-05-2008, 20:11
ja, verder de gebruikelijke dingen bij auto's van die leeftijd:
- slangetjes en rubbers die poreus zijn
- idem voor banden, zeker de duitse winterreifen die wel verplicht zijn maar nog gewoon vanaf origineel ongebruikt erbij geleverd worden zijn natuurlijk levenslink.
- uitgedroogde remschijven
- dashboard wil nog wel eens gescheurd zijn vanwege de zon
- chassis echt goed checken op roest en rottigheid. Voorbeelden genoeg van wagens die er mooi uitzien, maar die dan niet door de RDW keuring komen omdat ze toch te rot blijken. Altijd ff eronder gaan liggen :)

Maar goed, dit is allemaal niet specifiek voor de 32B. Die punten heb je denk ik wel zo. En het ligt er ook aan, de mijne is een benzine uitvoering met toendertijd nog geen 40.000 KM op de teller. Dus weinig gebruikt en beetje verdroogd. Waar jij naar kijkt klinkt meer als een werkpaard wat nog volop in bedrijf is, dus dan is de kans daarop kleiner.

Hoe dan ook, een verstandige keuze :thumbup:

Succes!!!

Gijs
14-05-2008, 22:13
Het zijn niet de minste eisen die je stelt ;)
Een leuke GL vinden is al lastig, laat staan een diesel :tongue:

M v D
17-05-2008, 19:30
Wat hierboven genoemd is qua zwakke plekken klopt idd vorzover ik ook weet.
Ik heb zelf een '81er 32b diesel met meer dan 2 ton op de klok, maar de bodem , ophanging en carosserie zijn nog kneiterhard. Mijn achterste wielranden en onderkant van de deuren zijn ook wat roestig enzo, maar het stelt weinig voor. Laat ik ooit nog wel eens strak maken en overspuiten.
Voor de rest heb ik er nooit wat mee, op kleine dingetjes na zoals dynamo, uitlaat etc... maar ja, dat soort onderhoud heb je ook met jongere auto's.
M'n ouders hebben ook zo'n Passat ('83er variant turbodiesel) en rijden er probleemloos dagelijks mee.
Bij autobedrijf Kosmeijer in Musselkanaal(prov. Groningen) staat (of stond) een vroege diesel variant te koop.

Arne
23-05-2008, 07:49
Die heb ik idd gezien maar ik vind hem wel een beetje duur. 2250 euro is me wat te gek. Ik heb er nog eens over nagedacht, en ik ga toch maar voor een Golf 2 turbodiesel. Kan ik mooi onderdelen kwijt die ik toch al heb van mn GTI.

Morgen bij een op het oog leuke 3 deurs 87'er kijken.