View Full Version : mkII vr6t project
Korte inleiding:
Mijn eerste wagen was een mkII 1.6 diesel. 2e een peugeot (wil k t eigenlijk niet over hebben ;) ). 3e was weer een VW een polo 1.9 sdi uit '99. Toen een seat ibiza tdi '04 die nu te koop staat.
Ik liep al een tijdje met het idee rond om weer een golfII te kopen. maar dan wel iets aparts. Nu kwam ik er laatst 1 tegen op MP, voor weinig. moest wel wat aan gebeuren. Het plan was om er een vr6 met turbo in te hangen en klaar.
foto's zeggen meer dan 1000 woorden...
:eek:
http://85.17.225.53/229150001-229200000/229174901-229175000/229174977_5_Tiyr.jpeg
http://85.17.225.53/229150001-229200000/229174901-229175000/229174976_5_aGYu.jpeg
Het is een gti uit '87 met origineel opendakje, origineel NL-er
voorraam zat er niet in, hij liep niet, er was ooit eens een accu ontploft op de plek van de accubak waardoor die flink doorgerot was. verder leek alles vrij hard.
omdat het blok toch plaats moet maken voor de vr6 is die eruit gehaald en verkocht. ook het interieur is verkocht. verder is hij nu helemaal kaal
dit zijn al weer iets oudere foto's.
http://85.17.151.183/229150001-229200000/229172501-229172600/229172585_5_vlah.jpeg
http://85.17.151.183/229150001-229200000/229172501-229172600/229172583_5_g9tO.jpeg
http://85.17.151.15/211650001-211700000/211679101-211679200/211679164_5_q1tw.jpeg
http://85.17.151.15/211650001-211700000/211679101-211679200/211679162_5_RF-d.jpeg
http://85.17.225.78/211650001-211700000/211674201-211674300/211674243_5_mBJe.jpeg
mvg Mike
beide kanten bij het zijraam rottende hoekjes. hier zijn nieuwe hoekjes ingelast.
http://85.17.151.130/249050001-249100000/249052401-249052500/249052445_5_uqUs.jpeg
http://85.17.151.130/249050001-249100000/249052401-249052500/249052444_5__h48.jpeg
tevens is er een nieuwe accubak ingelast en heb ik vandaag het andere raamhoekje ingelast.
tevens is de donor wagen ook al aanwezig:
http://85.17.151.74/229150001-229200000/229173601-229173700/229173683_5_o_ze.jpeg
mvg Mike
Het begin is al goed gemaakt en zal absoluut een mooi project worden.Veel succes en zal hem zeker blijven volgen
Top, grootse plannen... ik vraag me wel eens af waarom mensen niet een 1.8 syncro als basis gebruiken, dan kan je vermogen tenmiste ook op de weg kwijt! tenminste als de syncro aandrijflijn het vermogen aankan.
jettaracing
17-05-2008, 22:33
Top, grootse plannen... ik vraag me wel eens af waarom mensen niet een 1.8 syncro als basis gebruiken, dan kan je vermogen tenmiste ook op de weg kwijt! tenminste als de syncro aandrijflijn het vermogen aankan.
Dan krijg je een vr6 met trommelremmen achter (ja ,de 1,8 syncro's hadden trommels achter)
En dan mag je ook nog een zoeken om een versnellingsbak van een golf mk3 vr6 syncro ,en die zijn al helemaal schaars! want alleen deze vr6 motor is geleverd met een syncro bak!
Maar On topic , Ben benieuwd hoe dit project zal gaan !
Edition-Blue
17-05-2008, 22:45
Succes met het project, ben benieuwd naar het eindresultaat.
Dan krijg je een vr6 met trommelremmen achter (ja ,de 1,8 syncro's hadden trommels achter)
En dan mag je ook nog een zoeken om een versnellingsbak van een golf mk3 vr6 syncro ,en die zijn al helemaal schaars! want alleen deze vr6 motor is geleverd met een syncro bak!
Maar On topic , Ben benieuwd hoe dit project zal gaan !
*kuch:
http://link.marktplaats.nl/169643813
corrado-usa
18-05-2008, 08:20
mooi projeckt hou het zeker in de gaten.
Dan krijg je een vr6 met trommelremmen achter (ja ,de 1,8 syncro's hadden trommels achter)
En dan mag je ook nog een zoeken om een versnellingsbak van een golf mk3 vr6 syncro ,en die zijn al helemaal schaars! want alleen deze vr6 motor is geleverd met een syncro bak!
Maar On topic , Ben benieuwd hoe dit project zal gaan !
nou nou,
er zijn meer wegen die naar rome leiden.
snap emiels punt helemaal en ben het er ook mee eens.
als een vr6 turbo wil gaan bouwen wil je het vermogen ook kwijt kunnen.
maaar ipv de moeilijk gezochte vr6 synchro delen. ga op zoek naar de veel gevonden haldex delen, liggen er met bosjes..;)
en trommels ombouwen naar schijven je laten tegenstaan waarneer je een vr6 turbo in een golf 2 wil bouwen, dan heeft Wietse iets te lang met zijn neus boven de verf van johan zijn jetta gehangen :D
voorbeelden van bv 1.3 synchro met ombouw naar quattro en s2 motor
http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=19402
golf 2 1.8 20v met haldex
http://www.slook.nl/corrado/main.php?option=1&forum_id=885060
dat kan altijd nog. ik ben geen automonteur ofzo, heb er ook niet zo heel veel kaas van gegeten, maar wil t gewoon eens proberen.
mvg Mike
jettaracing
18-05-2008, 11:22
nou nou,
er zijn meer wegen die naar rome leiden.
snap emiels punt helemaal en ben het er ook mee eens.
als een vr6 turbo wil gaan bouwen wil je het vermogen ook kwijt kunnen.
maaar ipv de moeilijk gezochte vr6 synchro delen. ga op zoek naar de veel gevonden haldex delen, liggen er met bosjes..;)
en trommels ombouwen naar schijven je laten tegenstaan waarneer je een vr6 turbo in een golf 2 wil bouwen, dan heeft Wietse iets te lang met zijn neus boven de verf van johan zijn jetta gehangen :D
voorbeelden van bv 1.3 synchro met ombouw naar quattro en s2 motor
http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=19402
golf 2 1.8 20v met haldex
http://www.slook.nl/corrado/main.php?option=1&forum_id=885060
Zo'n haldex word electronisch gereld ,en zal dus ook moeten worden aangesloten op je motorsysteem ,en daar zijn niet veel mensen die dat goed voor elkaar krijgen !
Het gaat mij erom dat sommige mensen er gewoonweg veel te makkelijk over denken ,en dat dit soort projecten heel vaak weer worden stopgezet ,veelal door alle ontwetendheid over wat er eigenlijk bij komt kijken !
En een syncro achteras met schijven is anders dan die van een trommelremmen as .....,dus zal je alsnog moeten zoeken om één met schijven .
O ja de naam is Wytze ,en niet wietse ;)
Vette plannen,,suc6 met opbouwen!
The Skinnmeister
19-05-2008, 14:54
Mooi project success met de opbouw ervan, zal het zeker blijven volgen.
Wat doe je met het kenteken? Naar de RDW of........ ;)
Mooi project success met de opbouw ervan, zal het zeker blijven volgen.
Wat doe je met het kenteken? Naar de RDW of........ ;)
denk dat ik toch wel ff naar t RDW rij... om m te laten zien ;)
mvg Mike
Allart-Ghetta
19-09-2008, 19:38
COME ON! Gebeurt er nog wat, of wordt het net zo'n sip project als mijn Jetta??
OakgreenVR6
19-09-2008, 20:17
COME ON! Gebeurt er nog wat, of wordt het net zo'n sip project als mijn Jetta??
Jaah, hoe staat het daarmee dan?! :screwy:
Ontopic;
Leuk project, ben ook met iets dergelijks bezig. :thumbup: RDW goedkeuring heb ik alweer heel wat jaartjes in de pocket, maar officieel(...) zou ik weer terug moeten na de inbouw van de VR6-T.
Jaah, hoe staat het daarmee dan?! :screwy:
maar officieel(...) zou ik weer terug moeten na de inbouw van de VR6-T.
Gaat dat er dan oooooooit uberhaupt nog een x van komen Piet? Ik heb de afgelopen maanden regelmatig gezocht naar updates, maar na het vaderschap gebeurt er volgens mij niet veel meer of wel? ;)
OakgreenVR6
19-09-2008, 21:28
Gaat dat er dan oooooooit uberhaupt nog een x van komen Piet? Ik heb de afgelopen maanden regelmatig gezocht naar updates, maar na het vaderschap gebeurt er volgens mij niet veel meer of wel? ;)
Heeey Peter, leef jij ook nog?! Long time no speak. :wow: :slap:
(vooral) sinds Tijs er is blijft er weinig hobbytijd over. :( Maar, er schijnt nog wat licht in de duisternis, m'n oude blok heb ik er vorige maand uitgehaald en het nieuwe (afgebouwde welteverstaan) blok staat nu voor de auto, bijna klaar om in te bouwen! Komende week zet ik het vliegwiel, de koppeling en de bak over en dan kan het hele zwikkie in de auto. En we hebben sinds een jaar een 2-kolomshefbrug in de loods, ideaal!
blok staat nu voor de auto, bijna klaar om in te bouwen! Komende week zet ik het vliegwiel, de koppeling en de bak over en dan kan het hele zwikkie in de auto. En we hebben sinds een jaar een 2-kolomshefbrug in de loods, ideaal!
Sorry voor het offtopic (laatste berichtje). Als het erin ligt ff een keer flink gas geven voor m'n deur. Vorige week een Lambo Gallardo spider gehad die hem ff open trok...Maar een Vr6-T lijkt me ook de moeite wel! :D
Update:
jaja het kan nog net.
na veel denk werk, is toch besloten om een andere basis te zoeken. de '87-er met unilak was toch een beeetje te rot om door te gaan.
dus opzoek geweest de laatste tijd naar een betere caros. Vorige week gevonden en gister opgehaald. is een '90-er gti 8v waarschijnlijk een edition. iig het interieur (deurpanelen, stoelen, bank, vloerbekleding) zit erin.
is er ergens site ofzo waar je dit aan de hand van het VIN kan controleren.
gister begonnen met demonteren van het blok. die hangt op dit moment op het punt om eruit te gaan.
vanaaf demonteren we de vr6 en kijken we hoever we komen met de 8v.
fotos volgen snel.
mvg Mike
Top, grootse plannen... ik vraag me wel eens af waarom mensen niet een 1.8 syncro als basis gebruiken, dan kan je vermogen tenmiste ook op de weg kwijt! tenminste als de syncro aandrijflijn het vermogen aankan.
jaja ben bezig...
originele synchro aandrijflijn kan maximaal 250 pk hebben, dus verder dan dat ga ik niet
Zo hier dan eindelijk wat foto's van afgelopen weekend
zo haalde ik m op:
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/project%20gti/24102008066.jpg
zo gingen ze naar binnen:
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/project%20gti/24102008071.jpg
paar uur later:
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/project%20gti/24102008083.jpg
gister achteras gemonteerd corrado:
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/project%20gti/27102008087.jpg
en rem/abs pomp gemonteerd:
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/project%20gti/27102008088.jpg
vanavond weer verder. :D
mvg Mike
VwGolfMK2VW
29-10-2008, 18:56
leuk project :thumbup:
zal het zeker in de gaten houden,, Succes :)
Zo,
vanaaf bezig geweest, blok hangt alleen het volgende probleem:
de krukas pulley loopt tegen de carosserie aan. In de diverse handleidingen hebben wij daar niets over gevonden.
heeft iemand misschien ervaring hiermee? tips?
gaat nu om een ABV blok (corrado) cpl met subframe.
mvg Mike
jellehier
30-10-2008, 09:15
deuk in slaan schijnt dus dikke stevige hamer en meppen
Maar wel zo afwerken dat de rdw het bij een keuring niet af kan keuren!!!
Dus netjes en glad afwerken lijkt me niet onverstandig....
The Skinnmeister
30-10-2008, 10:40
Meestal moet je de rechter chassisbalk iets aanpassen (lees wegslijpen), waardoor de poulie wel past. Welk subframe heb je gebruikt, want bij mij paste het net. Ik heb wel ergens een Duitse handleiding voor de ombouw, en daar staat dat ook in over de aanpassing.
Success ermee en blijf foto's maken ;)
OakgreenVR6
30-10-2008, 12:52
Zo,
vanaaf bezig geweest, blok hangt alleen het volgende probleem:
de krukas pulley loopt tegen de carosserie aan. In de diverse handleidingen hebben wij daar niets over gevonden.
heeft iemand misschien ervaring hiermee? tips?
gaat nu om een ABV blok (corrado) cpl met subframe.
mvg Mike
Dat is een raar verhaal, want dit probleem kom je altijd tegen wanneer je in een Golf 2 inbouwt, tenzij het om een RallyeGolf gaat (de reden daartoe is wellicht bekend al?) ;)
In de handleidingen die ik door de jaren heen onder ogen heb gehad werd het altijd vermeld. Ik ben destijds met pijn in mijn hart met de moker aan de gang geweest. De 1e keer was het helaas nog te weinig, waardoor de krukaspoelie alsnog aanliep bij het nemen van snelle linker bochten. Na de 2e keer 'hameren' was het probleem verholpen. Zorg er natuurlijk (of liefst) wel voor dat je je multiriem nog kunt vervangen.
OakgreenVR6
30-10-2008, 12:53
Maar wel zo afwerken dat de rdw het bij een keuring niet af kan keuren!!!
Dus netjes en glad afwerken lijkt me niet onverstandig....
Is niet noodzakelijk, ze keuren je auto toch ook niet af als er wat deuken in het plaatwerk zitten?! :)
OakgreenVR6
30-10-2008, 12:58
Meestal moet je de rechter chassisbalk iets aanpassen (lees wegslijpen), waardoor de poulie wel past.
:wow: Wegslijpen zou ik in dit geval (lees: op deze locatie) absoluut niet doen, je haalt immers een stuk van de carrosserie stevigheid weg op die manier!
Roy-16VT
30-10-2008, 16:26
Moet er bij m`n eigen ook nog steeds eens iets aan doen.
Mijn doel is de pully er af halen en het dikke borst aan de voorkant af te draaien.
The Skinnmeister
30-10-2008, 17:35
:wow: Wegslijpen zou ik in dit geval (lees: op deze locatie) absoluut niet doen, je haalt immers een stuk van de carrosserie stevigheid weg op die manier!
Je snapt waar ik naartoe wil, begrijp ook wel dat het chassis voor de stevigheid is. Heb er immers zelf ook 1 ;) Maar vervolgens wil je zeggen dat ze daar bij de RDW niet naar kijken al zou je er een 'deukje' in slaan, want deuken in de carrosserie kijken ze ook niet naar??
Het is toch de stevigheid waar het om gaat of niet :confused:
martiepartie
30-10-2008, 17:37
Door er een deuk in te slaan verslap je de carrosserie minder dan wanneer je er in gaat slijpen en lassen. Het gaat toch maar om een paar mm?
Dat is dus hetgene wat ik ook heb gedaan. pulley eraf en die komt morgen terug van de draaier.
De diverse 'tunings' pulley's hebben immers ook geen hoge opstaande rand.
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/project%20gti/29102008091.jpg
vanaaf maar weer eens aan de gang, ff remmen ontluchten enz.
mvg Mike
GerardMkIIVR6
30-10-2008, 17:57
Die deuk hebben de meeste snelle modellen er al in(G60 bv) dus verzwakt niet.
Ik heb het ook.
Maar waarom laat je die rommel er allemaal op zitten zoals koolstoffilter eraf met die rommel :D
tja na de rdw keuring gaat al die meuk eraf. tevens gaat het blok dan uit elkaar.
The Skinnmeister
30-10-2008, 19:17
Die deuk hebben de meeste snelle modellen er al in(G60 bv) dus verzwakt niet.
Ik heb het ook.
Maar waarom laat je die rommel er allemaal op zitten zoals koolstoffilter eraf met die rommel :D
Ff een rare vraag, ik heb die filter er ook nog op zitten. Wat doet dat ding precies, en maakt het iets uit al vervang ik m :confused:
corrado-usa
30-10-2008, 20:33
tja na de rdw keuring gaat al die meuk eraf. tevens gaat het blok dan uit elkaar.
gaat die dit jaar nog voor de rdw keurig.
GerardMkIIVR6
31-10-2008, 15:09
Ff een rare vraag, ik heb die filter er ook nog op zitten. Wat doet dat ding precies, en maakt het iets uit al vervang ik m :confused:
Haal eraf man is gewoon voor het milieu van je benzine dampen.
Heb ik er voordat ik hem inbouwde al afgehaalt.
Het enige "probleem" is wat je met de meeste VR6en hoort is dat ze 2 slagen meer moeten maken om te starten.
En dat is omdat ie die klep niet meer registreert (dat blauwe klepje met stekker erop)
vwmk2driver
31-10-2008, 15:13
Uit Heerhugowaard?
haha ja ik zie het ook, bij de gevangenis :D
haha ja ik zie het ook, bij de gevangenis :D
klopt!
de eerste testrit zit er op! klinkt goed alleen met kat :screwy:
verder nu beginnen met dikke punten op de i te zetten.
mvg Mike
Allart-Ghetta
01-11-2008, 18:44
Tot nu toe nog geen deuken in de kokerbalk hoeven maken en de motor hangt nog lekker hoog (kap wil slecht dicht), dus met een plattere voorste motorsteun zie ik helemaal geen probleem meer.
Dit is wel met krukaspoelie zonder trillingsdemper.
afgelopen dagen weer flink bezig geweest, met oa remmen/koppeling ontluchten, div kabels aansluiten
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/project%20gti/31102008102.jpg
de afgedraaide pulley, tot nu toe geen last gehad met aanlopen. ook geen deuk geslagen.
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/project%20gti/02112008114.jpg
zo staat ie er nu bij
mvg Mike :thumbup:
Altijd lekker..zo`n VR6 in een MKII :)
vwmk2driver
02-11-2008, 23:43
vlink bezig geweest,
of het project is al langer gaande, of je hebt in 3 dagen de hele motor omgebouwd.
overigens, ik geloof dat het keuren van een golf 2 vr6 niet zo makkelijk gaat als een type goedkeuring van een auto welke ooit standaard is geleverd met een vr6 motor, kortom een hoop werk.
is het dan niet makkelijker,goedkoper om gewoon het schutbordje over te zetten? het mag natuurlijk niet maar als je het netjes doet is het net als origineel, of zeg ik nu weer rare dingen :shake:
hij zit vast met een 25 of 30 puntlasjes, als je deze los boord en weer vast last, dan de naden weer netjes in de kit strijken,spuiten en in de spatborden body schutz van vw er overheen, en niemand die het ziet.
vlink bezig geweest,
of het project is al langer gaande, of je hebt in 3 dagen de hele motor omgebouwd.
overigens, ik geloof dat het keuren van een golf 2 vr6 niet zo makkelijk gaat als een type goedkeuring van een auto welke ooit standaard is geleverd met een vr6 motor, kortom een hoop werk.
is het dan niet makkelijker,goedkoper om gewoon het schutbordje over te zetten? het mag natuurlijk niet maar als je het netjes doet is het net als origineel, of zeg ik nu weer rare dingen :shake:
hij zit vast met een 25 of 30 puntlasjes, als je deze los boord en weer vast last, dan de naden weer netjes in de kit strijken,spuiten en in de spatborden body schutz van vw er overheen, en niemand die het ziet.
en dan volgens je kenteken papieren rondrijden in een corrado van '92?
hmmz dat lijkt me niet handig nee. :confused: Kenteken keuren kost paar 100eu en als alles goed gaat dan heb je vr6 op kenteken.
Het ombouwen is niet zo heel veel werk als je een extra set rechtse handen heb. (allart-ghetta, die er toevallig nog veel meer kaas van heb gegeten dan ik).
project was al langer gaande, alleen de vorige caros was echt ten dode opgeschreven. dus andere gezocht en toen alles ombouwen. 3dagen is wel erg kort. alles bij elkaar een weekie denk.
mvg Mike
vwmk2driver
03-11-2008, 07:35
en dan volgens je kenteken papieren rondrijden in een corrado van '92?
hmmz dat lijkt me niet handig nee. :confused: Kenteken keuren kost paar 100eu en als alles goed gaat dan heb je vr6 op kenteken.
Het ombouwen is niet zo heel veel werk als je een extra set rechtse handen heb. (allart-ghetta, die er toevallig nog veel meer kaas van heb gegeten dan ik).
project was al langer gaande, alleen de vorige caros was echt ten dode opgeschreven. dus andere gezocht en toen alles ombouwen. 3dagen is wel erg kort. alles bij elkaar een weekie denk.
mvg Mike
ohh sorry,ik dacht dat dat andere golfje 2 al een vr6 op kenteken was vandaar..
maar bij een vr6 in een golf 2 moet je toch ook weggedrag test doen,en geluidsmeting en dergelijke? dit omdat een vr6 nooit standaard is geleverd in een golf 2.
dit alles kost naar mijn weten rond de 1000,- euro.maar er zijn nog wel meer mensen hier op hetforum die dat ooit is hebben laten doen dus die kunnen je daar wel meer over vertellen.
ohh sorry,ik dacht dat dat andere golfje 2 al een vr6 op kenteken was vandaar..
maar bij een vr6 in een golf 2 moet je toch ook weggedrag test doen,en geluidsmeting en dergelijke? dit omdat een vr6 nooit standaard is geleverd in een golf 2.
dit alles kost naar mijn weten rond de 1000,- euro.maar er zijn nog wel meer mensen hier op hetforum die dat ooit is hebben laten doen dus die kunnen je daar wel meer over vertellen.
klikkie (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=26109)
dit zijn de kosten, zal misschien nu ietsje meer zijn maar dat zien we wel.
mvg Mike
OakgreenVR6
03-11-2008, 20:51
Tot nu toe nog geen deuken in de kokerbalk hoeven maken en de motor hangt nog lekker hoog (kap wil slecht dicht), dus met een plattere voorste motorsteun zie ik helemaal geen probleem meer.
Dit is wel met krukaspoelie zonder trillingsdemper.
Golf/Passat subframe gebruikt? Het probleem is niet zozeer de voorste motorsteun, maar eerder de achterste (passagierszijde). Die zul je best wat in kunnen korten.
Golf/Passat subframe gebruikt? Het probleem is niet zozeer de voorste motorsteun, maar eerder de achterste (passagierszijde). Die zul je best wat in kunnen korten.
nope, corrado subframe gebruikt.
thnx voor de tip!
mvg Mike
bluebastard
04-11-2008, 00:05
Gaat lekker in rap tempo zo, Mike !! :thumbup:
Moet ik je toch wel effe gaan bellen om het project te aanschouwen !!!! :D
Gaat lekker in rap tempo zo, Mike !! :thumbup:
Moet ik je toch wel effe gaan bellen om het project te aanschouwen !!!! :D
zal tijd worden, bas ;)
Ziet dr goed uit:thumbup:
zo, vandaag bezig geweest om een uitlaat te creeeren. het is een combi geworden van corrado vr6 uitlaat en golf2, maar moet zeggen stil is ie.
weet iemand toevallig hoeveel DB een std corrado vr6 mag maken?
ook even de verlichting in orde gemaakt, de vloermatten eruit gehaald (zeiknat) en het hele weekend binnen gezet om te drogen. enige wat nog moet gebeuren is uitlijnen, het interieeur er weer in, dan kan er een afspraak worden gemaakt bij het RDW.
mvg Mike
OakgreenVR6
10-11-2008, 07:33
Het exacte aantal weet ik niet meer, zou ik thuis na moeten kijken, maar ik meen dat ze uitgaan van het bouwjaar v/d auto en dan mag je nog een paar dB extra, omdat het een auto is die uit meerdere auto's samen is gesteld.
Het exacte aantal weet ik niet meer, zou ik thuis na moeten kijken, maar ik meen dat ze uitgaan van het bouwjaar v/d auto en dan mag je nog een paar dB extra, omdat het een auto is die uit meerdere auto's samen is gesteld.
als je dat ff voor mij zou willen nakijken, bvd!
mvg Mike
OakgreenVR6
10-11-2008, 22:06
Ik heb het voor je opgezocht, en er werd mij in 2000(!) verteld dat de auto max. 77dB max produceren terwijl ze in de 2e en ook in de 3e versnelling met 50km/u langsrijden. De geluidswaarde is dan het rekenkundig gemiddelde van het hoogst gemeten geluidniveau (wordt zowel links als rechts gemeten) in die 2e en 3e versnelling. Daarnaast zag ik ook nog terug in het testrapport dat er ook bij stilstaande auto gemeten wordt.
En dan is het ook nog eens zo dat je bovenop die 77dB wat extra geluid mag produceren, omdat de auto dus uit samengestelde delen opgebouwd is.
Wil je het zeker weten...bel of mail het testcentrum van de RDW! Heb ik toen ook gedaan, nadat ik een afspraak daar had, en ik kreeg netjes en duidelijk antwoord terug op mijn mail met vragen.
OakgreenVR6
10-11-2008, 22:13
Oh ja, mijn auto (met standaard Golf VR6 uitlaatsysteem, met kat en 6-1 spaghetti) produceerde bij de 1e test gemiddeld 80dB en bij de 2e 84dB. Ik zat (kennelijk) op het randje van wat toegestaan was en de auto was echt (naar mijn beleving) fluisterstil!
Mijne is nu uitgevoert met
std voorpijp vr6, kat vr6, middendemper vr6, golf2 1.8 90pk demper, eindemper vr6.
nu alleen t luchtfilterbox nog vv voor orriginele en dan meot ie toch ook wel door de test heen komen, hoop ik.
iig bedankt voor de info!
mvg Mike
Big_Mac_Mark
11-11-2008, 14:59
Mike, weet je al wanneer je hem 'mag' laten keuren? Ben erg benieuwd wat er uit gaat komen.
nee weet nog niet wanneer ik hem mag laten keuren.
wil m eerst klaar maken, moet nog eea gebeuren. Dan laat k hem apk keuren, kijken wat daar uit komt.
dan ga ik pas een afspraak maken. :rolleyes:
mvg Mike
Gisteravond even bezig geweest.
stond na een hevige regenbui wat water bij het voeteneind van de passagiers kant. wat dat precies is weet ik nog niet maar kwam wel een gat tegen, wat ik dus ff heb dichtgelast. tevens even wat roest verwijdert en ff in de grondverf gespoten.
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/project%20gti/15112008022.jpg
mvg Mike
GerardMkIIVR6
15-11-2008, 14:48
Db moeten de Db's zijn van de motor die ervoorheen inzat werd mij toen vertelt raar maar waar.
Mijn was ook stil ook rond de 84Db en kwam er ook net door heen werd gematst omdat ik voor de 2de x kwam voor die test in die tijd.
En had haar echt gedempt een luchtfilterbak,dempingsmatten onder de kap,3 dempers enz enz.
Db moeten de Db's zijn van de motor die ervoorheen inzat werd mij toen vertelt raar maar waar.
Mijn was ook stil ook rond de 84Db en kwam er ook net door heen werd gematst omdat ik voor de 2de x kwam voor die test in die tijd.
En had haar echt gedempt een luchtfilterbak,dempingsmatten onder de kap,3 dempers enz enz.
thnx voor de info!
mvg Mike
Zo vandaag weer eens bezig geweest met de vr6. Even wat dingen klaar gemaakt voor de apk en rdw keuring.
zo staat ie dr nu bij:
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/project%20gti/09012009132.jpg
mvg Mike
Heerlijk zo'n onopvallende MKII met een VR6 erin :thumbup:
die vet lelijke kruiskoplampen gaan er nog uit, en gewoon origineel dr in. verder alleen nog ff zakken en klaar...
mvg Mike
Zo gister weer even wat opgehaald.
zaterdag even nieuwe achterasrubbers en deze set even monteren en uitlijnen.
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/project%20gti/15012009141.jpg
weitec hoogte en hardheid instelbaar.
mvg Mike
bluebastard
15-01-2009, 23:43
Ziet er goed uit, Mike !!! :thumbup:
dat d8 ik bas, wanneer gaan we een fotoshoot houde met de jetta ;)
k kom binnekort eerst wel weer eens koffie drinken mits je aanwezig ben natuurlijk!
mvg Mike
The Skinnmeister
16-01-2009, 13:05
Ziet er goed uit zo vlak voor de keuring, ben benieuwd wat de kosten zijn/waren en hoe het gaat aflopen....
zo zaterdag even bezig geweest met klussen, achterasrubbers gemonteerd maar dit ging niet zonder slag of stoot. Da lastafhangkelijke remdrukregelaar deed nog al moeilijk en wou niet los, wat resulteerde in grof geweld, vandaar dat ie gesneuveld is.
verder de verlaging gedaan:
Voor:
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/project%20gti/17012009142.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/project%20gti/17012009144.jpg
Na:
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/project%20gti/17012009145.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c307/hightree/project%20gti/17012009146.jpg
deze week even een nieuwe regelaar ergens zien te regelen, die zaterdag monteren en dan uitlijnen.
mvg Mike
bluebastard
18-01-2009, 21:29
dat d8 ik bas, wanneer gaan we een fotoshoot houde met de jetta ;)
k kom binnekort eerst wel weer eens koffie drinken mits je aanwezig ben natuurlijk!
mvg Mike
Die shoot moet maar effe met minder koud weer gebeuren... ;)
Moet ik eerst vanwege pekel enz m'n wielen opnieuw polijsten.... :mad:
Koffie drinken ?? Zaterdag as mag/moet ik weer werken dus koffie staat klaar :D
PJVL_G60
28-01-2009, 17:48
Gaat wel goedkomen met deze..benieuwd hoe die er nu bij staat op weitec setje..:)
kiwi-gti
28-01-2009, 17:52
Mooie vorderingen en een nette Golf.
Is inderdaad mooi om een niet te opzichtige golf te hebben met zo'n motor er in.
Succes met de keuring!
Edition-Blue
23-02-2009, 22:55
En al weer wat updates ?
Zal morgen even wat foto's maken. nadat de verlagingsset is gemonteerd is er weinig gebeurt. wel weer APK voor een jaartje :d
mvg Mike
Edition-Blue
24-02-2009, 22:57
Kijk aan weer een jaartje keuring, ben benieuwd naar de pics !
En heb je hem al voor de keuring gehad bij de rdw, voor 6 cilinder op kenteken ?
Kijk aan weer een jaartje keuring, ben benieuwd naar de pics !
En heb je hem al voor de keuring gehad bij de rdw, voor 6 cilinder op kenteken ?
Nope hijs is nog niet voor de kenteken keuring geweest, moet eerst nog wat dingen in orde maken, handschoenen kastje inbouwen, de rest vh dashbord erin, middenconsole en wat andere kleine dingen.
als ie naar t rdw gaat moet t ook echt kloppen. vandaar.
mvg Mike
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.