View Full Version : Vandaag 20v gerold 677pk/833Nm
Vandaag eindelijk eens mijn 20v Golf gerold bij http://www.hurricaneracing.nl uiteindelijk haalden we er 677pk en 833Nm uit bij 6000 toeren (2.4 bar turbodruk), zat nog wel wat meer in maar de injectoren en de pomp konden niet meer. Vandaag of morgen staat er een filmpje van op hun site of op youtube. Motor is een 1.8 20v en er is gerold met gewone euro 98 brandstof.
Erg netjes, leuk filmpje ook.
Linkie (http://www.hurricaneracing.nl/Golf20v2008.wmv)
pfff, valt daar nog mee te rijden, Mel?
ben benieuwd naar het filmpje.. :cool:
*edit* spectaculair, hoor :D
poeh, gaat heel erg de goede kant op met je "renner"
Niet normaal zoveel pk's in een Golf.....kan alleen maar zeggen dat ik hier erg jaloers op kan zijn...:D
gooi dat ding eens bij king of europe op de strip
www.kingofeurope.net
Die Golf van dat filmpje is van Ron Zomerdijk 498pk. Die van mij staat er nog niet op.
@Richard: eerst ombouwen naar 4x4. Valt wel mee te rijden maar mega veel wielspin.
respect!
wat voor druk rijd je mee als je hem "normaal" gebruikt?
komen er nog aktie filmpjes op de straat of strip?
Vincent-Mk1
17-05-2008, 22:56
Goeindag dan Melchior,... dat zijn nog eens getallen!..... Onbenullig... :D
Ben heel erg benieuwd naar de curve (n)
(Rolbankje nog heel?? :D )
corrado-usa
18-05-2008, 07:59
wordt er ook mee gesprint of zo was eens mooi geweest in drachten op de band.
rallye16vt
18-05-2008, 09:54
Ik had je al gefeliciteerd, maar bij deze nog een keer,,,,geweldig vermogen :thumbup:
Dat zijn mega pk'ssssssssssssss.
en nu nog even wachten op het filmpje.
vwleusden
18-05-2008, 14:25
Kanonnen Mel ! minimaal 18" ofzo, anders staat het alleen maar te gummen :rock:
Sjeesbeest
18-05-2008, 16:30
Zo he en dan ook nog een mooie wagen om te zien :)
filmpie staat erop ........
http://www.hurricaneracing.nl/mel20v.wmv
Edition-Blue
18-05-2008, 16:34
Super !
@Hajee: ik heb met deze setup nog niet echt op straat gereden alleen rustig aan. Er is iig 1 filmpje van op straat moet effe wachten tot ze die naar me sturen.
Bedankt voor de reacties!!
VW-Golf-Power
18-05-2008, 20:04
toevallig ook nog pic's van dit monster?
martinus83
18-05-2008, 20:07
Dacht dat HTT al veel had met 640 pk 20v, maar het kan dus nog gekker :D
O.Z racing
19-05-2008, 09:24
wow mooie getallen!! :thumbup: :thumbup:
heb je ook nog en uitdraai van de rollenbank? en een paar fotos van de motorruimte?? ben zeer nieuwsgierig!
jij hebt toch een precision SC61? ik dacht dat die maar tot ong.680 PK aan het vliegwiel geschikt was.
meen te hebben gelezen dat melchior een aangepaste precision SC61 had
knarfmk1
19-05-2008, 11:15
Het wordt ook iedere keer meer he.. goed bezig! :thumbup:
OakgreenVR6
19-05-2008, 12:10
Vette shit, Mel! Je zei gisteren al dat er niet mee te sprinten valt (anders had je gisteren vast wel meegedaan?!), ik geloof je zo.
Die van Ron ging goed van zijn plek, heb er nog even naast gestaan, maar de uitslag was voor de start al bepaald. ;)
ron heeft nog nachtmerries van lelystad te sprinten..toen kon hij de oettinger bij lange na niet houden...:D:D
OakgreenVR6
19-05-2008, 12:35
deze keer was op het RDW circuit, jij bedoeld het Midland circuit denk ik?
volgens mij zie ik deze wagen wel eens rijden...
echt super hoor!
mvg Mike
Precision SC61 die ik heb kan ongeveer 650 wielpk doen, heb nu 614 wielpk.
@Pieter: ik herkende je eerst niet! Ik vond het al zo'n bekende auto. Ik had die van mij niet meegenomen omdat hij nog fwd is, er nog wat dingetjes gedaan moeten worden en omdat ik zaterdagmiddag mijn baksteun sloopte.
Dat zijn mooie cijfers Mel,
denk je dat het lang heel zal blijven op 98 oct. ?
De brandstof van tegenwoordig is namelijk niet meer te vertrouwen, dus pas op....
Heb je ook nog een uitdraai van die run?
suc6 verder!
@Roka: op deze druk en met de ontsteking die nodig was om het vermogen te halen zal hij niet oud worden nee maar dat geeft niet ik heb motoren zat ;) Was wel interresant te zien hoe de motor zich hield, hebben zaterdag 20 runs gedaan met veel weerstand en bij tien runs meer dan 2 bar druk (en boven 600pk) en alleen dan loopt de temperatuur echt snel hoog op. Boven 7000 toeren krijg ik het mengsel ook niet meer goed doordat injectoren en pomp aan hun limiet zitten. Heb er ook diverse uitdraaien van moet alleen even scanner aan de praat krijgen. Een SC61 heeft trouwens een GT35R (of GT40 natuurlijk) compressor, jouw motor zou dit in principe ook moeten kunnen halen. (want ik geloof niet dat die 500+ met een erg hoge druk gehaald is?)
677 PK uit een 1.8 t.
Je zou haast denken dat ik met gemak 1100 Nm uit mijn 1.6 diesel zou moeten kunnen halen :mrgreen:
SlimMasterShady
19-05-2008, 23:30
Gruwelijk gewoon:D Erg mooi en indrukwekkend :thumbup:
Hoeveel cc zijn je injectoren dan, 1000cc ?
Bij mijn motor zijn we met de druk nog niet omhoog gegaan, ik moet eigenlijk vanaf 6000rpm met de druk omhoog, heb nu getest tot 2,1 bar. Heb natuurlijk wel vermogens verlies door de g-lader de motor heeft wel 550+pk moeten leveren om dit resultaat over te houden.
En ik wil WEL graag dat hij heel blijft, heb namelijk niet zoveel reserve motoren ;) .
Hoe was de spool-up eigenlijk van die turbo?
Ik weet niet zeker hoeveel cc de injectoren zijn, geloof 750cc@3bar/+/-950cc@4bar. Spool-up is laat probeer de dynosheet te scannen.
O.Z racing
02-06-2008, 21:20
waar blijft die uitdraai nou???
ik blijf nieuwsgierig.
scannen dat ding. :D :D :D
O.Z racing
07-06-2008, 22:14
ik zie hem nog steeds niet....... :rolleyes:
O.Z racing
11-06-2008, 06:27
hey, is mel op vakantie ofzo?
je hoeft de uitdraai niet te scannen hoor.je kunt er ook gewoon een foto van maken hoor.
rallye16vt
13-06-2008, 11:23
misschien zuigt ie het uit zijn duim, ik denk het :thumbup: ... :)
Kan de voeding van de scanner niet vinden en foto's maken lukt niet.
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=albumview&a=1&key=QA3COPLN&album=4C8KOHLD
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=albumview&a=1&key=TJI7ZOBP&album=4C8KOHLD
Sjeesbeest
15-06-2008, 14:38
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QA3COPLN.jpg
oef !!!
steven16v
15-06-2008, 19:16
Zo netjes hoor!
Je leest vaak vrij veel bla bla op diverse fora, maar dit zijn keiharde cijfers. Heel indrukwekkend!
corrado-usa
15-06-2008, 19:42
ziet er goed uit.
Impressive stuk vermogen :thumbup:
Vincent-Mk1
18-06-2008, 23:13
GROTE mannen spul :thumbup: :D
En toen ging je van 677PK naar 0PK...
Zonde Mel.......echt jammer....
Maar die keren dat je sprintte....ongelovelijk...elke versnelling zochten de banden naar grip...erg indrukwekkend.
robertjan007
28-06-2008, 10:04
ja... wat??? Echt super en dat in een "golfje"
Denk dat Melchior dat beter zelf kan vertellen...
Komt er op neer dat z`n blok plofte tijdens het sprinten in Drachten.
Eerste keer reed ik weg in zijn 2 wat een slecht idee was (viel dood) op het moment dat de turbo weer bijkwam wielspin, 3de versnelling wielspin, 4de versnelling wielspin en 5de versnelling wielspin (met slicks) 2de keer sprinten reed ik weg in zijn 1 wat beter ging maar ik kreeg gewoon geen tractie op die baan welke versnelling ik ook probeerde hij staat meteen in de begrenzer bij 8500 toeren omdat ik totaal geen grip had! Na 300 meter ofzo plofte de motor (zuiger waarschijnlijk) waarop ik de auto aan het einde neerzette, toen ik de kap opendeed was de olie die over de motor was gelopen (via de peilstok er uit geblazen) in de brand gegaan en natuurlijk nergens een brandblusser, uiteindelijk dankzij iemand van de organisatie op een motor de boel uitgekregen. Schade valt wel mee maar ik ga nu meteen mijn nieuwe 2.0 20v afmaken en die er in hangen. Ik ga ook meteen de slijptol er in zetten voor de 4x4 aandrijving want dit is geen rijden :)
Dat was ook het eerste wat wij zeiden..die jongen heeft 4x4 nodig, want dit is niks ;)
Succes met bouwen.
Snap even niet waarom je niet meteen 4x4 hebt gedaan?
Bij 300+ pk wordt het toch ondoenlijk rijden met FWD, laat staan meer als het dubbele.
Doet niets af van het feit dat het ERG zonde is dat het weer zo moet aflopen met zo'n superblok.
Succes u PK-junky! :)
Mister Cool
28-06-2008, 11:16
Zonde, maar het zal met de nieuwe motor vast niet minder worden :D
@ Erik: achterbrug met haldex heb ik al een jaar of 4 a 5 klaarliggen alleen het is nog best veel werk en ik heb er lang niet altijd zin aan om te sleutelen. Maar na gisteren heb ik weer volop zin om wat te gaan doen :) Alleen jammer dat niemand een knap filmpje heeft gemaakt.
`t is dat ik m`n digicam in m`n eigen auto had laten liggen, anders had ik zeker weten wel een filmpje gemaakt...
van de motor zijn volgens mij wel erg veel foto`s gemaakt...nadat hij geblust was;)
Heb ik jouw nog gesproken Rene?
Neuh volgens mij niet echt...
Ik heb wel lang bij je auto gestaan...VW-petje op, G-Star vest...
Oja...toen je maat vroeg "moet iemand nog pissen?" reageerde ik met "mag ik?"
;)
O.Z racing
28-06-2008, 15:46
Het valt ook niet mee zo'n motor heel te houden.het was ook wel een beetje te verwachten natuurlijk dat zo'n motor het niet zo lang vol zou houden.
Maar waarom gaat iedereen toch over op 4 wiel aandrijving?
Er zijn toch genoeg voorbeelden met alleen voorwielaandrijving die in de 10 seconden rijden (een enkeling in de 9 sec)
en denk maar niet dat de haldex 833 NM koppel leuk gaat vinden...neem er maar een paar reserve mee als je gaat sprinten.
De haldex van die snelle golf bij king of europe hield het ook niet,die heeft er ook 2 gewisseld in een weekend.
maar ok je moet natuurlijk wel wat te bouwen hebben anders is de lol er ook zo snel af. :D :D
vw roadwarrior
29-06-2008, 19:28
impressieve indeed Mel...
Zelfs de plof was spectaculair..
Ook de reddingsactie van de man op de motor..
Hij reed vol gas terug naar de startlijn om de brandblusser op te halen..
tonden 2 honda's klaar..
En toen Geel geel geel Groen.... :eek:
@ honda's vol gas op de motor af.... :screwy:
Heb wel een filmpje van de run tegen ron..Maar niet van de plof..
Filmpjes/foto's graag! :)
Rallyegolf20vt
30-06-2008, 20:29
Zonde Mel , dit is altijd zo ontzettend beroerd , als je er zoveel werk van hebt gehad . :mad:
Nu idd de haldex er maar onder , en dan vierwielspil trekken :D
Met zoveel vermogen moet dat lukken . :screwy:
Iig maar succes gewenst met de herbouw.
Vincent-Mk1
30-06-2008, 21:19
Hmm das wel minder Mel,..... Its all in the game,..zal ik maar zeggen.... Er moet immers wel wat te sleutelen overblijven toch.. ;)
tering, balen zeg.. maar jou kennende bouw je wel weer wat leuks ;)
ik moet ook wel een foto hebben van voor de plof. zal ik zsm even voor je plaatsen (denk vanavond wel). zelfde probleem als sipke veenstra: grip! maar wat een vermogen, gaat echt helemaal nergens meer over met die golfjes van jullie. geweldig om te zien.
Ben al begonnen aan de haldex ombouw, ben er nog niet helemaal uit maar ik denk dat dezelfde motorsetup terugkomt (makkelijkst en snelst) zodat ik dit jaar met een beetje geluk nog kan gaan rijden. Dat ie ploft is idd jammer maar ja dat kan gebeuren.
Dat ie ploft is idd jammer maar ja dat kan gebeuren.
Ach, je hebt toch 300mtr lol gehad toch :thumbup:
Suc6 met de wederopbouw ;)
Mel vet project.. maar tis meer een dynoqueen heh.. want die koppelingskromme heb je weinig aan... niets niets niets niets.. en dan even 1000 toeren megapower..
Niet beter een iets mildere setup met een ietwat kleinere turbo die wat sneller spoelt en het wat langer volhoudt om wat aan deze piekkoppelkromme te doen?
Ah lees nu nog even een stukje omhoog, dat was jij dus die Vrijdag boem deed op de strip!
Ik zag je al een keer stotterend wegrijden, dacht bijmezelf wat is dit..... en toen na 100 mtr.. een en al wheelspin.... ;)
Suc6 met de wederopbouw.... en Haldex lijkt me niet overbodig..
martiepartie
02-07-2008, 12:00
een kromme koppeling is inderdaad niet handig ;)
Het is trouwens ook een vermogenscurve, die hebben altijd de piek ergens aan het einde van de curve liggen.
Ben het wel met je eens; Een Haldex setup met deze motor moet in ieder geval betere prestaties leveren. Zoveel vermogen op de voorwielen is niet te doen, daar kan geen bandje tegenop :eek:
Succes met de wederopbouw, hoop dat je het blok weer snel aan de praat krijgt. Hier moeten filmpjes van komen :thumbup:
@ DeckedM: als de benzinesetup voor elkaar is heb ik iig meer dan 600 pk van 6000 toeren tot de begrenzer bij 8500, lijkt me niet verkeerd.
Ben al begonnen aan de haldex ombouw, ben er nog niet helemaal uit maar ik denk dat dezelfde motorsetup terugkomt (makkelijkst en snelst) zodat ik dit jaar met een beetje geluk nog kan gaan rijden. Dat ie ploft is idd jammer maar ja dat kan gebeuren.
enne....ga je vanaf nu ook met brandblusser rijden? ;)
Sjeesbeest
02-07-2008, 21:06
sprinkler installatie :D
The Green
03-07-2008, 16:20
Die van mij is een tijdje terug al besteld bij kustom koen :D (mel, je kent m als koen.be vroeger op corrado forum, nu Kustom Creations)
OMP met 6 of 8 nippels was iets van een 350euro en aangezien hij bij koen staat voor het interieur, was het nu het moment om zoiets aan te schaffen
Hoe staat het met je syncro project Melchior?
corrado-usa
13-12-2008, 19:09
dus volgend jaar weer in drachten hebben we ook eens een mk2 in de top 3 te zitten of misschien nummer 1 :thumbup:
rallye16vt
13-12-2008, 19:15
Hij vliegt de straaljagers nog voorbij daar :thumbup:
richard-polo
16-06-2009, 09:35
effe oude koeien uit de sloot halen!!! nog nieuwe update,s??
heb in het topic nog geen 1 foto of filmpje gezien... tijd is inmiddels wel verstreken:)
of ligt het allemaal stil mel?
RitchieVR6
16-06-2009, 09:53
Het blok staat te koop en voor zover ik weet is ie nog niet verkocht:
20V motor (mijn oude) 677pk/844Nm geheel nieuw opgebouwd incl DTA computer etc etc inbouwklaar 8500 euro. Meer gegevens over deze motor kan je wel op dit forum vinden als je zoekt naar Pyromel.
NIET mailen als je interesse hebt bellen: 06-29042904. of sms sturen. MAIL DOET HET DUS NIET!!!
Info komt van het Corrado forum.
richard-polo
16-06-2009, 09:56
zover was ik ook nog;) ma de golf is er toch nog? dus zal melchior ook verder bouwen neem ik aan!! of stopt ie met het virus;)?
kom toevallig dit topic tegen, maar echt jammer dat er geen foto's in staan en de filmpjes het helaas ook niet meer doen. Lijkt me wel echt een beest!
zover was ik ook nog;) ma de golf is er toch nog? dus zal melchior ook verder bouwen neem ik aan!! of stopt ie met het virus;)?
Golf is half dood en staat stof te happen in zijn schuur.
Maar goed, hij heeft wel meer projecten... :thumbup:
De Limburger
05-10-2009, 21:09
Jammer..
Gr Ronnie
Golf is omgebouwd naar haldex 4x4 en staat nu idd stof te happen, moet nog het een en ander aan gebeuren waar ik nu gewoon geen zin in heb en geen tijd. De nieuwe motor hiervoor is wel klaar; 2.0 20v nu met andere nokkenassen weer en een grotere turbo dan de vorige keer en nog een hele rits wijzigingen als ik tijd heb breng ik de motor naar http://www.hurricaneracing.nl om de motor af te stellen op de motorbank. De 02M bak met standaard tandwielen heb ik nu vervangen voor een 02M rechtvertande klauwgeschakelde bak met platensper en speciaal gemaakte tussenbak (blijkbaar een zwak punt met 844Nm :) Een hoop mensen vragen elke keer weer wanneer ik hem eens af maak maar die beseffen niet dat je er wel eens geen zin in hebt en het gewoon tienduizenden euros kost, de bak alleen was al 14.700.
Ik zie dat je ook crossauto's hebt, en dat is ook zo'n tijdrovende hobby.
Dan heb je ook nergens tijd voor, en als je tijd hebt is het vaak wel lekker om juist niks met auto's te doen! zo heb ik dat iig! :D
Wel vet project, ben benieuwd naar de foto's en filmpjes als er wat vorderingen zijn!
vwmk2driver
05-10-2009, 23:03
Golf is omgebouwd naar haldex 4x4 en staat nu idd stof te happen, moet nog het een en ander aan gebeuren waar ik nu gewoon geen zin in heb en geen tijd. De nieuwe motor hiervoor is wel klaar; 2.0 20v nu met andere nokkenassen weer en een grotere turbo dan de vorige keer en nog een hele rits wijzigingen als ik tijd heb breng ik de motor naar http://www.hurricaneracing.nl om de motor af te stellen op de motorbank. De 02M bak met standaard tandwielen heb ik nu vervangen voor een 02M rechtvertande klauwgeschakelde bak met platensper en speciaal gemaakte tussenbak (blijkbaar een zwak punt met 844Nm :) Een hoop mensen vragen elke keer weer wanneer ik hem eens af maak maar die beseffen niet dat je er wel eens geen zin in hebt en het gewoon tienduizenden euros kost, de bak alleen was al 14.700.
klinkt weer goed melchior... jij blijft ook wel bezig, waar groeit jouw geld boom trouwens ;) :D
mag ik misschien vragen waar je die klauwset vandaan hebt voor de 02M?
En tussen door reviseerd hij ook nog even mijn bak van mijn evo , g-lader en 2 turbo`s.
Dus ja, echt stil zitten doet hij ook niet...;)
ik bedoelde ook absoluut niet dat hij stil zit, alleen hoopte ik op wat foto's/filmpjes van dit beest.
Ik maak eigenlijk nooit foto's of filmpjes sorry.
Die klauwset haal ik uit Duitsland, een bevriende Duitser heeft daar een bedrijf in bakken en aandrijfonderdelen voor Rallycross/Rally etc. Hij fabriceerd ook onderdelen voor diverse WRC/IRC en ERC teams. Die tandwielsets kan je bij mij bestellen.
rick-g60
24-12-2009, 18:04
Hey Melchior,
Jammer dat je geen foto's maakt kan ik wel eens voor je doen :thumbup:
Ik kom volgende week wel een langs bij kan ik wel even mijn canon mee nemen. En inderdaad mensen snappen niet dat zoiets heel veel geld kost?
En dat je niet elke avond bezig ben met je project :D
Gr. Rick
Een hoop mensen vragen elke keer weer wanneer ik hem eens af maak maar die beseffen niet dat je er wel eens geen zin in hebt en het gewoon tienduizenden euros kost, de bak alleen was al 14.700.
:eek: :eek:
Respect :thumbup: Dit is meer dan alleen een hobby.
Elke dag 10 liter koffie drinken bij een stel kampers, en daarna aan het bier en kerstbanket op eten.
Maar tijd heeft hij niet......;)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.