chris
18-05-2008, 11:21
Net als de rest kan ik uiteindelijk ook niet achterblijven in het 'stel je voor' gedeelte...
Zal niet verwonderlijk zijn dat mn naam Chris is...ten tijde toen het forum nog vwscene.nl heette op 1 of andere manier de bijnaam 'Pornstar' bestempeld gekregen ;)
Ik ben 32,vanaf mn 17e werkzaam in de autoschade als spuiter,sinds mn 14e in aanraking gekomen met de Golf 1 GTI,toen mn vader een '81-er kocht.Mn 2 oudere broers kochten ook beide een Golf 1 GTI,dus kon ik ook niet achterblijven en kocht ik op mn 17e mn 1e auto....een '83-er GTI in de kleur zwartmetallic,kenteken JZ-88-VX,helaas geen foto's van :(
Daarna ging het snel met het wagenpark,de GTI ging na een half jaar weg, kwam tijdelijk een '76-er Swallowtail in de plaats,maar we praten nu over 1994,en toen was een '76-er de oud ijzer prijs waard,en na 4 weken raggen was de Golf (1600 automaat) rijp voor de sloop.Kenteken ingeleverd,en de Golf de pers in...
Snel (te snel) een andere Golf gekocht,een '81-er GTI met een 16V erin,en een import kenteken...kon me er toch niet in vinden zegmaar,dus na 3 dagen weer verkocht.
Was ondertussen al bezig met een '83-er GTI.Ging van wit naar blauw,in de 2,5 jaar dat ik er mee gereden heb rond gereden met dunne bumpers,dikke bumpers,kuipstoelen,elektrische Recaro's,7 en 8x13 ATS Classic, 7,5x16 Borbet C, 8x15 Revolution Modern Line,9x16 Borbet A, 7,5x17 Azev A, 7,5x16 Borbet A 3 delig, 1.8 16V PL, 1.8 16V KR...voor het geval de wielbouten echt dol zouden draaien na de vele wielen wissels werd het tijd voor een nieuw project ;)
De blauwe de deur uit,en een frisse witte '83-er GTI in de plaats. 16V werd overgebouwd,evenals de 3-delige Borbet A. Van wit naar Harley-Davidson oranje,van 16V naar G60...
Reportage in 1998..
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/voorkant.jpg
Na 5 jaar Golf 1 GTI werd het toen tijd voor wat 'stoerders'...een Corrado VR6..ja,toen was dat stoer...ooit...vroeger.. :rolleyes:
Van donkergroen naar satijnzilver, 17"RH's-schroefset-RVS uitlaatsystee-zwart leder enz....maar nooit een auto gehad waar zoveel aan kapot kon gaan..
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/cor4.jpg
Tussen door met mn ex samen 2 Polo's G40 gehaden een Lupo 16V.
Ernaast voor de hobby een '64-er Spijlbus gekocht,overgespoten,verlaagd enz...
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/61266.jpg
Heeft ook nog een reportage van gestaan in de VW WOB.
Bij mij begon het toch te knagen dat ik geen Golf 1 meer had.Dus in 2001 de VR6 nog goed verkocht,vlak voor de hele Corrado markt verzadigd was,en met een stapel geld op zoek gegaan naar een Golf 1 GTI.Eisen waren wel,origineel NL,niet verprutst en liefst bouwjaar '84 of minimaal '83.
Na een week al een '84-er gevonden! KN-91-RP,originele staat,wel aardig rot,maar kon hem niet laten staan!Tijd voor weer een nieuw project dus.
Als dagelijkse auto was de Lupo 16V gewisselt voor een Audi TT 225pk Quattro...
Hier naast de '84-er GTI
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/5.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/9.JPG
De spijlbus na 4 jaar verkocht,nadat er iemand tegen de voorkant gereden was,verzekering betaalde ruimschoots de schade,en ik had naast het project GTI echt even geen zin in nog een nieuw project,dus de bus met de voorschade verkocht.
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/117929.jpg
Ondertussen na 9 jaar weer vrijgezel,TT de deur uit,en een goedkope vervanging gevonden.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/pologt.JPG
Flinke stap terug,goedkoopste auto in mn 'carriere',maar nooit zo blij geweest met een auto als deze Polo GT :D
Vrijgezel,2 auto's...dus logisch dat er nog 1 bijkwam :screwy: ,in een opwelling gekocht,en 2 maanden later in een nog grotere opwelling weer verkocht.... :mad:
Een originele NL swallow uit 1975,voorheen van Chrisjuh,en na mij naar BBS-Roy gegaan...dus toch een beetje in de VF'familie' gebleven..
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/BBS1.JPG
De '84er was ook ondertussen zogoed als klaar..
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/achter.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/retromania.JPG
Maar na 2 jaar vrijgezel zijn en meerdere auto's voor de deur,werd het tijd voor een wat normalere dagelijkse auto,en moesten de 3 auto's maar plaats maken voor een ander vervoermiddel.
De 75-er was al snel weg,de '84er GTI G60 ging naar TheoWob en de Polo GT naar Chrispy...(erg handig het VF... :) )
Wilde weer een TT,weer een zwarte,weer met 225pk,en dit keer een origineel NL.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/TT002.jpg
Maar standaard rondrijden zit toch niet echt in me geloof ik...dus H&R schroefset,3.2 voorbumper,9 en 10x18 RH's eronder...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/IMG_0728.JPG
Mn nieuwe vriendin waar ik nu alweer een paar maanden mee samenwoon,kwam in mn leven en nam een 1303 mee....grappig hoor,maar met kevers heb ik al niet zoveel,en zeker niet met een 1303...dus mn best gedaan om haar in eeen auto te krijgen die wel bij mij past! ;)
De keuze viel op een Lupo GTI...Lupo is 100% vrouwen auto,maar een GTI is toch even iets stoerder zodat ik me er ook in durf te vertonen...sorry René.. :D
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/100_1449.JPG
De 1303 is er ook nog steeds,sinds vrijdag weer verse APK voor 2 jaar,dus die blijft nog wel even hier,altijd handig als je een auto te kort komt,en het kost maar 60 euro per jaar verzekering...
Dit was het wel zo'n beetje...met typen ben ik net als met praten...als ik eenmaal bezig ben,blijf ik gaan..
Zal niet verwonderlijk zijn dat mn naam Chris is...ten tijde toen het forum nog vwscene.nl heette op 1 of andere manier de bijnaam 'Pornstar' bestempeld gekregen ;)
Ik ben 32,vanaf mn 17e werkzaam in de autoschade als spuiter,sinds mn 14e in aanraking gekomen met de Golf 1 GTI,toen mn vader een '81-er kocht.Mn 2 oudere broers kochten ook beide een Golf 1 GTI,dus kon ik ook niet achterblijven en kocht ik op mn 17e mn 1e auto....een '83-er GTI in de kleur zwartmetallic,kenteken JZ-88-VX,helaas geen foto's van :(
Daarna ging het snel met het wagenpark,de GTI ging na een half jaar weg, kwam tijdelijk een '76-er Swallowtail in de plaats,maar we praten nu over 1994,en toen was een '76-er de oud ijzer prijs waard,en na 4 weken raggen was de Golf (1600 automaat) rijp voor de sloop.Kenteken ingeleverd,en de Golf de pers in...
Snel (te snel) een andere Golf gekocht,een '81-er GTI met een 16V erin,en een import kenteken...kon me er toch niet in vinden zegmaar,dus na 3 dagen weer verkocht.
Was ondertussen al bezig met een '83-er GTI.Ging van wit naar blauw,in de 2,5 jaar dat ik er mee gereden heb rond gereden met dunne bumpers,dikke bumpers,kuipstoelen,elektrische Recaro's,7 en 8x13 ATS Classic, 7,5x16 Borbet C, 8x15 Revolution Modern Line,9x16 Borbet A, 7,5x17 Azev A, 7,5x16 Borbet A 3 delig, 1.8 16V PL, 1.8 16V KR...voor het geval de wielbouten echt dol zouden draaien na de vele wielen wissels werd het tijd voor een nieuw project ;)
De blauwe de deur uit,en een frisse witte '83-er GTI in de plaats. 16V werd overgebouwd,evenals de 3-delige Borbet A. Van wit naar Harley-Davidson oranje,van 16V naar G60...
Reportage in 1998..
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/voorkant.jpg
Na 5 jaar Golf 1 GTI werd het toen tijd voor wat 'stoerders'...een Corrado VR6..ja,toen was dat stoer...ooit...vroeger.. :rolleyes:
Van donkergroen naar satijnzilver, 17"RH's-schroefset-RVS uitlaatsystee-zwart leder enz....maar nooit een auto gehad waar zoveel aan kapot kon gaan..
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/cor4.jpg
Tussen door met mn ex samen 2 Polo's G40 gehaden een Lupo 16V.
Ernaast voor de hobby een '64-er Spijlbus gekocht,overgespoten,verlaagd enz...
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/61266.jpg
Heeft ook nog een reportage van gestaan in de VW WOB.
Bij mij begon het toch te knagen dat ik geen Golf 1 meer had.Dus in 2001 de VR6 nog goed verkocht,vlak voor de hele Corrado markt verzadigd was,en met een stapel geld op zoek gegaan naar een Golf 1 GTI.Eisen waren wel,origineel NL,niet verprutst en liefst bouwjaar '84 of minimaal '83.
Na een week al een '84-er gevonden! KN-91-RP,originele staat,wel aardig rot,maar kon hem niet laten staan!Tijd voor weer een nieuw project dus.
Als dagelijkse auto was de Lupo 16V gewisselt voor een Audi TT 225pk Quattro...
Hier naast de '84-er GTI
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/5.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/9.JPG
De spijlbus na 4 jaar verkocht,nadat er iemand tegen de voorkant gereden was,verzekering betaalde ruimschoots de schade,en ik had naast het project GTI echt even geen zin in nog een nieuw project,dus de bus met de voorschade verkocht.
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/117929.jpg
Ondertussen na 9 jaar weer vrijgezel,TT de deur uit,en een goedkope vervanging gevonden.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/pologt.JPG
Flinke stap terug,goedkoopste auto in mn 'carriere',maar nooit zo blij geweest met een auto als deze Polo GT :D
Vrijgezel,2 auto's...dus logisch dat er nog 1 bijkwam :screwy: ,in een opwelling gekocht,en 2 maanden later in een nog grotere opwelling weer verkocht.... :mad:
Een originele NL swallow uit 1975,voorheen van Chrisjuh,en na mij naar BBS-Roy gegaan...dus toch een beetje in de VF'familie' gebleven..
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/BBS1.JPG
De '84er was ook ondertussen zogoed als klaar..
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/achter.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/retromania.JPG
Maar na 2 jaar vrijgezel zijn en meerdere auto's voor de deur,werd het tijd voor een wat normalere dagelijkse auto,en moesten de 3 auto's maar plaats maken voor een ander vervoermiddel.
De 75-er was al snel weg,de '84er GTI G60 ging naar TheoWob en de Polo GT naar Chrispy...(erg handig het VF... :) )
Wilde weer een TT,weer een zwarte,weer met 225pk,en dit keer een origineel NL.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/TT002.jpg
Maar standaard rondrijden zit toch niet echt in me geloof ik...dus H&R schroefset,3.2 voorbumper,9 en 10x18 RH's eronder...
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/IMG_0728.JPG
Mn nieuwe vriendin waar ik nu alweer een paar maanden mee samenwoon,kwam in mn leven en nam een 1303 mee....grappig hoor,maar met kevers heb ik al niet zoveel,en zeker niet met een 1303...dus mn best gedaan om haar in eeen auto te krijgen die wel bij mij past! ;)
De keuze viel op een Lupo GTI...Lupo is 100% vrouwen auto,maar een GTI is toch even iets stoerder zodat ik me er ook in durf te vertonen...sorry René.. :D
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/100_1449.JPG
De 1303 is er ook nog steeds,sinds vrijdag weer verse APK voor 2 jaar,dus die blijft nog wel even hier,altijd handig als je een auto te kort komt,en het kost maar 60 euro per jaar verzekering...
Dit was het wel zo'n beetje...met typen ben ik net als met praten...als ik eenmaal bezig ben,blijf ik gaan..