Log in

View Full Version : v6 motor golfIV in golf III


Tinus
09-08-2004, 21:33
Hallo, heeft iemand vab jullie ervaring met het inbouwen van een v6 motor van een golf 4 in een 3'er?

Je ziet er wel steeds vaker een met een AudiTT 1.8T motor, maar een V6 of R32 motor bijna niet.....

OakgreenVR6
10-08-2004, 09:09
De basis is hetzelfde dus ik denk ( ! ) dat een V6/R32 er wel in moet passen. Het is ook de vraag hoe dat qua blokhoogte gaat.

Ron21
10-08-2004, 15:13
Past wel in een drie maar de aandrijfassen moeten worden aangepast als je ook de bijbehorende bak plaatst. Denk wel aan de startonderbreker in de ECU !!!

Michiel86c
10-08-2004, 15:19
En Ron kan het weten! ;)

Ron21
10-08-2004, 15:32
:D bij jouw was het nog een "makkie"

Michiel86c
10-08-2004, 15:56
Klopt! tot '98 / '99 is de startonderbeker nog vrij makkelijk. Daarna word het echt een stuk lastiger! :frown:

OakgreenVR6
10-08-2004, 17:54
In wat voor zin moeilijker? Niet meer een kwestie van de transponder in de buurt van de tellerunit plaatsen?

Michiel86c
10-08-2004, 18:04
Bij de wat oudere modellen met startonderbreker kan je gewoon een nieuw startonderbrekerkastje kopen samen met een sleutel en contactslot. Deze kan je dan vrij makkelijk 'aanmelden' bij je 'oude' ECU (met VAG-COM bijv.). Bij de wat nieuwere modellen heb je dus een code nodig van je ECU, je oude sleutel en autopapieren (chassisnummer / motornummer enz.) daarmee ga je naar de dealer en die kan dan een nieuwe code aanvragen en nieuwe sleutels / contactslot bestellen. Het opnieuw inlezen MOET dan ook bij de dealer gebeuren.

OakgreenVR6
10-08-2004, 18:06
En het is geen optie om de oude transponder met ECU te blijven gebruiken?

Michiel86c
10-08-2004, 18:08
Dus die van een golf 3 voor een golf 4 blok gebruiken? Nee dat gaat volgens mij niet werken!

VolkswagenRacing
10-08-2004, 18:15
Nee die transponder van dat golf 4 blok bedoeld hij denk ik ;)

Ron21
10-08-2004, 18:16
Als je alles compleet neemt van de auto waaruit het blok afkomstig is, ECU, Contactslot +sleutel + tellerhuis, bekabeling....heb je weinig zorgen. Of er moet iemand te vinden zijn die HEEL erg goed is met "nulletjes & eentjes" :-)

Michiel86c
10-08-2004, 18:22
Dus gewoon een golf 4 met schade kopen en motor, bak, ECU, Contactslot +sleutel + tellerhuis, bekabeling uitbouwen, aandrijfassen aanpassen en misschien wat motorsteunen en....: KLAAR! :biggrin:

Klinkt zo makkelijk :tongue:

OakgreenVR6
10-08-2004, 18:34
Lijkt ook niet zo moeilijk ;):D Zo te lezen niet veel meer werk dan een VR6 in een mkII Golf kwakken :)

Ron21
10-08-2004, 18:42
:D idd, appeltje eitje :D

Erwin16v
10-08-2004, 22:09
Nieuwe startonderbrekers hebben een wissel code die veranderd elke keer bij het starten van de auto dus signaal of iets dergelijks opvangen heeft geen zin als het werkt doet het het allemaal goed maar als er storing in zit dan is het ff minder

Golf 2 R32
05-11-2004, 12:52
Voor Golf IV blok in een MKII moet je alleen motorsteunen maken en aandrijfassen in laten korten.....en dan de rest... :)

VeeDubber
05-11-2004, 15:02
Bij de wat oudere modellen met startonderbreker kan je gewoon een nieuw startonderbrekerkastje kopen samen met een sleutel en contactslot. Deze kan je dan vrij makkelijk 'aanmelden' bij je 'oude' ECU (met VAG-COM bijv.). Bij de wat nieuwere modellen heb je dus een code nodig van je ECU, je oude sleutel en autopapieren (chassisnummer / motornummer enz.) daarmee ga je naar de dealer en die kan dan een nieuwe code aanvragen en nieuwe sleutels / contactslot bestellen. Het opnieuw inlezen MOET dan ook bij de dealer gebeuren.

En het wordt nog leuker, want ze zijn nu bezig met de overstap dat het online moet gebeuren vanaf de fabriek. Niet grappig....

Michiel86c
06-11-2004, 11:17
En het wordt nog leuker, want ze zijn nu bezig met de overstap dat het online moet gebeuren vanaf de fabriek. Niet grappig....

Bizar!! :mad:
Moet je dan ook een paar weken wachten? En wat gaat het kosten?

MauSeR35
06-11-2004, 14:34
en dat allemaal omdat er een aantal lui rondlopen die nergens met hun fikken af kunnen blijven! grrr :(

polopower
06-11-2004, 16:56
Denk niet dat dat de zwaarst wegende factor is. Op deze manier wordt je afhankelijk van de dealer, wat weer geld in het laadje brengt.

MauSeR35
06-11-2004, 17:15
zo veel zijn er nou toch ook weer niet die dat doen, ik bedoel als de dealers daar op moeten draaien dan halen ze het toch niet!

MelG60
06-11-2004, 18:50
Je kan ook een DIS kabelboom met ecu aanpassen voor de 24V, ook kan je natuurlijk standalone gebruiken. Je kan ook een gewone VR6 bak gebruiken, je moet dan wel ook een VR6 vliegwiel etc gebruiken omdat de 240mm tweemassa van de 32V niet past met de oude bak.