View Full Version : oliedruklampje blijft branden
The_Rabbit
20-05-2008, 20:45
He gasten,volgend probleempje:
Bij mijn golf 1 van 1983 blijft het lampje van de oliedruk branden,knippert niet. Kan dit wijzen op defecte oliedruksensor of iets anders? Oliedruk is goed en heeft pas smeerbeurt gehad en nieuwe oliefilter.
Groeten Andy.
Pewi Vwteam
20-05-2008, 21:42
kan sensor wezen! nieuwe smeerbeurt nieuwe olie dus?! en staat ook nog wel op peil?
of misschienje dashboardpaneel? Da's bij een Mk II wel eens het euvel..
sensor kun je 'hotwiren' door even met de draad tegen staal te gaan, gaat het lampje dan wel uit, is de sensor kaduuk.
The_Rabbit
21-05-2008, 20:38
bedankt mannen,zal dit alles eens proberen!
greetz!
The_Rabbit
28-05-2008, 00:20
Hey mannen,alles geprobeerd maar het probleem blijft! Dus het gaat om een Mk1 van 1983,1.1 GG motorblok. Ook al geprobeerd met nieuwe sensor te plaatsen maar wanneer ik dan de blauw-zwarte draad aansluit op het sensor valt de motor stil of ik krijg hem niet meer aan de praat + de draad wordt warm? Heb wel gemerkt dat naast de witte oliedruksensor met blauw-zwarte draad nog een zwarte sensor zit met gele draad. Kan het zijn dat deze draden verwisseld zijn of zit ik met een kortsluiting in het instrumentenbord? Had ook graag geweten of er een instrumentenpaneel met toerenteller in zou passen en werken? Alvast bedankt voor de mogelijke hulp! Greetz!
Sander Wa Oars
28-05-2008, 10:17
misschien kan ik mijn probleem hier ook even kwijt??
heb hetzelfde probleem ('83er 1.8 DX) alleen knippert hij na de 2000rpm niet meer.
ik heb precies het zelfde probleem met me golf 1.1 uit 83... zou je me een pm willen sturen waar die sensor zit ? en of je al een oplossing heb gevonden heb me tellerbak inmiddels er ook al uit.. dus als het daar aan ligt kan ik het zo verhelpen
Greetz
martiepartie
14-11-2008, 10:58
In een ander topic was je al verteld;
De sensor(en) zitten achter op je cilinderkop, boven de bougiegaten. Het zijn er 1 of 2, afhankelijk van wat voor type motor je hebt. Ik gok op 2, aangezien je een 1100 uit 1983 hebt.
RJTuning
14-11-2008, 13:19
misschien kan ik mijn probleem hier ook even kwijt??
heb hetzelfde probleem ('83er 1.8 DX) alleen knippert hij na de 2000rpm niet meer.
aangezien die van jouw niet meer knippert na 2000 toeren neem ik aan dat je oliepomp n het einde van z;n latiijn begint te raken. want dan komt ie genoeg op gang om weer druk op te bouwen.
maar je kan altijd nog even een sensor vervangen kijken of die wat anders zegt.
Hey mannen,alles geprobeerd maar het probleem blijft! Dus het gaat om een Mk1 van 1983,1.1 GG motorblok. Ook al geprobeerd met nieuwe sensor te plaatsen maar wanneer ik dan de blauw-zwarte draad aansluit op het sensor valt de motor stil of ik krijg hem niet meer aan de praat + de draad wordt warm? Heb wel gemerkt dat naast de witte oliedruksensor met blauw-zwarte draad nog een zwarte sensor zit met gele draad. Kan het zijn dat deze draden verwisseld zijn of zit ik met een kortsluiting in het instrumentenbord? Had ook graag geweten of er een instrumentenpaneel met toerenteller in zou passen en werken? Alvast bedankt voor de mogelijke hulp! Greetz!
voor de juiste draden. even een bedradingschema opzoeken. dan zie je dat ook meteen duidelijk. maar omdat je draad heel warm word zou je toch weer zeggen dat ie ergens sluiting maakt. en dat dan de motor afslaat.
tog nog even verder zoeken. en kijken hoe alles hoort te zitten. beetje lastig op te lossen van een afstanje.
Remvloeistof is hier toch ook op dat lampje aangesloten..?
Pewi Vwteam
14-11-2008, 19:30
misschien kan ik mijn probleem hier ook even kwijt??
heb hetzelfde probleem ('83er 1.8 DX) alleen knippert hij na de 2000rpm niet meer.
hier zal ik maar niet teveel meer mee gaan rijden voordat je je hele blok sloopt dat knipperen betekend geen olie druk!!!!! dus kan grote schade tot gevolg hebben!
golf mkII 16v
15-11-2008, 08:31
Hey mannen,alles geprobeerd maar het probleem blijft! Dus het gaat om een Mk1 van 1983,1.1 GG motorblok. Ook al geprobeerd met nieuwe sensor te plaatsen maar wanneer ik dan de blauw-zwarte draad aansluit op het sensor valt de motor stil of ik krijg hem niet meer aan de praat + de draad wordt warm? Heb wel gemerkt dat naast de witte oliedruksensor met blauw-zwarte draad nog een zwarte sensor zit met gele draad. Kan het zijn dat deze draden verwisseld zijn of zit ik met een kortsluiting in het instrumentenbord? Had ook graag geweten of er een instrumentenpaneel met toerenteller in zou passen en werken? Alvast bedankt voor de mogelijke hulp! Greetz!
Dat de draad warm wordt is niet goed
Sensor is een massa schakelaar
Controleer de draadboom zekeringkast en massa punten
De gele is voor het lampje en de zoemer[2000 rpm =1.8bar oliedruk]
The_Rabbit
29-04-2009, 00:00
Dat de draad warm wordt is niet goed
Sensor is een massa schakelaar
Controleer de draadboom zekeringkast en massa punten
De gele is voor het lampje en de zoemer[2000 rpm =1.8bar oliedruk]
Even update. Tellerbak is vervangen,nieuwe zekeringkast en het probleem blijft. Ik krijg hoe dan ook massa op de blauw-zwarte draad. Zou het probleem in het kabelpak kunnen zitten? Grtz!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.