View Full Version : Koppakking lek wat nu?
Hallo
Vandaag heeft mijn 16klepper me in de steek gelaten. Na een dosis witte rook snel de motor uit gezet. Ik wil een howto gaan maken hoe je je koppakking moet vervangen. Ik wil alleen nog weten of de kop gevlakt moet worden en wat de kosten hier van zijn.
Alvast bedankt
GR
Rallyegek
20-05-2008, 23:26
kop eraf halen en dan eerst ff kijken of die nog vlak is.
Koelvloeistof aftappen
Spul wat los moet demonteren
Motor op tijd zetten en merken
Distributie eraf
Kop eraf
Kop laten vlakken, afpersen en indien nodig reviseren
Nieuwe koppakking er tussen
Kop weer monteren met nieuwe kopbouten (aanhaalmoment en aantal graden staat als `t goed is wel op de verpakking)
Controleren of de motor op tijd staat
Distributie monteren
Controleren of de motor op tijd staat
Overig spul weer monteren
Systeem weer vullen met koelvloeistof
Starten zonder kvs vuldop, kachelkraan open en dan systeem ontluchten
Klaar
(in theorie kan iedereen het, maar ikzelf begin er ook niet aan)
Bertus_01
21-05-2008, 09:03
Laats nog gedaan.
Vlakke kost rond de 25euro, maar het afpersen kostte me 79euro :(
Kost wel wat maar weet je wel zeker dat de kop nog goed is...
GTI Pirelli
21-05-2008, 09:41
Ben ook nog steeds met mijn cilinderkop bezig. Heb m pas laten bewerken bij van kronenburg nu alleen nog terugmonteren. maar er ontbreekt nog iets in je lijstje René, onsteking afstellen.
Kijk rene
Hier kan ik iets mee,
Vriendelijk bedankt, ik ga volgende week alles uit elkaar gooien.
Koelvloeistof aftappen
Spul wat los moet demonteren
Motor op tijd zetten en merken
Distributie eraf
Kop eraf
Kop laten vlakken, afpersen en indien nodig reviseren
Nieuwe koppakking er tussen
Kop weer monteren met nieuwe kopbouten (aanhaalmoment en aantal graden staat als `t goed is wel op de verpakking)
Controleren of de motor op tijd staat
Distributie monteren
Controleren of de motor op tijd staat
Overig spul weer monteren
Systeem weer vullen met koelvloeistof
Starten zonder kvs vuldop, kachelkraan open en dan systeem ontluchten
Klaar
(in theorie kan iedereen het, maar ikzelf begin er ook niet aan)
Hoe weet ik of mijn klepstoters nog in orde zijn?
Als ze niet goed zijn hoor je ze wel tikken;)
Als je verstandig bent vervang je meteen de keerringen van de krukas en hulpas aan distributiezijde....je kan er nu mooi bij..
heb nog pic van mijne met de kop dr af...kan je zien welke onderdele dr af zijn.. wee nie of je daar wa aan hebt??
ma suc6 met operatie!
heb nog pic van mijne met de kop dr af...kan je zien welke onderdele dr af zijn.. wee nie of je daar wa aan hebt??
ma suc6 met operatie!
foto's zijn altijd welkom!
Weet iemand het verschil tussen een dikkere of een dunnere koppaking? zo ja welke moet ik dan nemen?
Als het goed is zitten er ronde gaatjes in je huidige koppakking...het aantal gaatjes (1,2 of 3) bepaalt de dikte van de pakking
Gewoon dezelfde maat nemen die er nu ook tussen zit dus:)
golf mkII 16v
27-05-2008, 19:43
Zelf eraf halen en terugplaatsen
Vlakken
Afpersen
Nieuwe rubbers er in laten zetten
Verbrandingskamer oplassen
Pakkingset
Reinigen
Kleppen inslijpen
405 euro was ik kwijt[vorige zomer gedaan]
Weet je de aanhaalmomenten?
Heb je hulp nodig kom maar langs
http://www.volksforum.com/albums/files/3/1/1/5/Afbeelding1075_927883.jpg
Dit blijft er dan over
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DHRXKHEY.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PILLFLVT.jpg
En t bovenkantje..met oude pakking dr onder:D
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NFVW8QEK.jpg
je mist een paar klepjes Vliet ;)
Bedankt voor de racties maar is afpersen noodzakelijk?
welkeNieuwe rubbers heb je er in laten zetten?
Verbrandingskamer oplassen wat is dit?
Kleppen inslijpen wat is dit dan?
M.v.g
Ingmar
golf mkII 16v
29-05-2008, 19:40
Oplassen van de verbrandingskamer moest omdat er wat weg gesmolten was:D
Kleppen inslijpen voor een verbeterde afdichting
Nieuwe rubbers van de klepstelen
Afpersen hoeft niet,maar als het zoveel kost maar niet het risico genomen dat er naderhand scheuren in zouden zitten
En weet iemand ook met wat voor gereedschap ik de kop eraf kan draaien?
M.v.g
Ingmar
golf mkII 16v
30-05-2008, 18:15
meerkantige inbus nr 12
Dankje man aan jou heb ik iets. Maar die zuigers in laten slijpen heb je daar iets aan?
Kleppen inslijpen bedoel ik.
Kleppen inslijpen bedoel ik.
De kleppen liggen met een vlak aan in de cilinderkop, als je deze inslijpt dan passen de vlakken weer perfect op elkaar, je moet alleen "even" de kleppen netjes uitnemen, en dat wil nog wel eens tegenvallen, als je gaat voor kwaliteit zou ik dit zeker niet laten.
Als je zelf de kleppen in gaan slijpen, er zijn speciale "ploppertjes" en slijppasta voor, de plopper druk je op de klep en dan kun je hem met de hand inslijpen.
Mocht je nieuwe kleppen nodig hebben, dan moet je ze opnieuw (laten) inslijpen.
mvg
db
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.