PDA

View Full Version : Langere 5de in golf 2 GTI 8v PB

r-styling
22-05-2008, 15:43
Hallo VW-vrienden !

Je leest het : ik zou een "langere" 5de versnelling willen in mijn golf 2 GTI 8v PB van 1990. Is dat überhaupt mogelijk ?

Waarom ? Wel het ding heeft kracht genoeg in 5de en klimt in toeren dat het nimeer normaal is als je boven de 150 wilt...

Kan je ook de overbrenging veranderen zodat alle versnellingen "langer" worden ? Hele andere bak er onder ?

Wat zouden de kosten van zo'n operatie zijn ?
Ken iemand personen / werkplaatsen die zoiets doen ?
Mijn motor is in zeer goeie staat en wens dit te behouden.

Alvast bedankt voor de hulp,

Marc alias R-styling

http://i121.photobucket.com/albums/o222/r-styling/golf-195-50-2.jpg

WilliamF
22-05-2008, 16:43
He Mark,

Allereerst, ja het kan. Zowel een langere 5 als een andere bak is mogelijk.

Ten tweede, ik zou het niet doen.

De operatie voor de 5 is erg simpel, en met de juiste spullen in een uurtje te doen. Het resultaat echter is niet echt super. Ik heb zelf verschillende setjes uitgeprobeerd maar kwam toch weer op origineel uit. Qua topsnelheid ga je niet zoveel winnen, luchtweerstand is daar je vijand. Om het toerental echt een beetje omlaag te krijgen moet je een dermate grote sprong in verhouding maken dat er niet meer mee te rijden is. Ik heb dit zelf ook geprobeerd. Maar met de tandwielset waarmee het toerental echt een stukkie lager ging kwam mijn auto niet meer van zijn plek. En dat ligt echt niet aan mijn motor.

Kortom, als ik jou was zou ik het niet doen!

r-styling
22-05-2008, 16:54
Bedankt voor de raad.
Ja de GTI 8v blijft een café racer...

Jeff
22-05-2008, 18:10
Ik heb achter mijn 2 liter een dieselbak. En dat bevalt prima. Gaat als de brandweer.

golf mkII 16v
22-05-2008, 19:31
Net als william zegt
Zou het niet doen
Heb het gedaan met m'n16v 139pk en daar een bak van een 1800 90pk achter en was geen rijden
De verhoudingen liggen te ver uitelkaar om de motor in de volgende versnelling lekker door te trekken
Anders even op doppelwobber vergelijken
Heb eventueel nog wel wat van een ATH bak liggen