PDA

View Full Version : koppelingplaat en drukgroep 16v


arthurgti
10-08-2004, 15:44
heb net is ff lopen zoeken naar een nieuwe koppeling,maar kom er niet uit of die van een 8v nu hetzelfde moet zijn als die van een 16v.
Nummers komen wel niet overeen maar de maten wel ( allebei 210mm).
Is er iemand hier die me dit kan vertellen.
Het gaat om een golf 2 blok in een golf 1 (8v jetronic systeem)(nog wel tenminste :p ).

Marco
10-08-2004, 15:48
De prise as is anders als ik me niet vergis, dus dat gaat niet lukken.

Als je naar de automaterialen zaak gaat met je kenteken zoeken ze exact de goeie plaat erbij. 1 Tip: neem ook meteen een nieuwe drukgroep. Complete set, drukgroep (incl drukplaat) en koppelingsschijf kost je ongeveer € 150 euro

arthurgti
10-08-2004, 16:54
Kijk met dat soort antwoorden kan ik wat.
Weet jij dan ook of ik voor een blok dat zometeen zo rond de 170 pk gaat leveren een andere soort koppeling moet nemen??

Marco
10-08-2004, 19:15
Denk dat een 16v koppeling dat wel aan moet kunnen. Wil je op safe gaan dan een sachs of omp setje nemen ofzo (OMP is stukkie goedkoper weer als Sachs), kost wel wat meer, dan gewone LUK set bijv. maar dat plakt dat ook wel weer wat harder

Matheo
10-08-2004, 20:24
Complete set, drukgroep (incl drukplaat) en koppelingsschijf kost je ongeveer € 150 euro
naar mijn weten worden die toch alleen maar per set verkocht??

O.Z racing
10-08-2004, 21:49
heb net is ff lopen zoeken naar een nieuwe koppeling,maar kom er niet uit of die van een 8v nu hetzelfde moet zijn als die van een 16v.
Nummers komen wel niet overeen maar de maten wel ( allebei 210mm).
Is er iemand hier die me dit kan vertellen.
Het gaat om een golf 2 blok in een golf 1 (8v jetronic systeem)(nog wel tenminste :p ).

as van een 16v bak is dikker,en maar wel dezelfde diameter (als ik me niet vergis,over dat laatste)

koppeling kan makkelijk tot 180 pk hebben zal misschien alleen wat harder slijten.

einzer
02-12-2004, 19:14
De priesas van een 16v en 8v zijn niet even dik. Als je een 16v kopeling er in neemt kun je op je kopelingspedaal duwen wat je wil maar de kopeling komt absoluut niet vrij. FF in nederlands het gat midden in de kopeling(pijpje met tandjes er in) is groter bij een 16v!!!!!!!!!! Dus dat gaat absoluut niet lukken de auto komt geen centimeter vooruit.

steven16v
03-12-2004, 12:22
Als je straks 180 echte!!! wielpk's hebt zal ik wel een sportkoppeling nemen. Bijvoorbeeld een SACHS. Die heb ik zelf ook. :)

steven16v
03-12-2004, 12:45
en als je een duitse auto hebt lukt het ook niet.

Tommy
03-12-2004, 14:06
chris was me voor. :)

Maar er zijn zoveel verschillende soorten en maten... :frown: gewoon de oude meenemen, als je em al hebt. maar aangezien je zegt dat de nummers verschillen... gok ik van wel. even vergelijken bij de automaterialenzaak...

Mijn broer mocht gewoon een setje meenemen, als het niet paste, mocht ie zo terug en ruilen... MITS het voorzicht gepast was, en er verder geen bruiksporen op waren gezet in tussentijd. (logisch lijkt me, na anderhalf jaar ruilen met bon... wel een strakke actie.. :D )

Allart-Ghetta
06-12-2004, 11:22
Als je straks 180 echte!!! wielpk's hebt zal ik wel een sportkoppeling nemen. Bijvoorbeeld een SACHS. Die heb ik zelf ook. :)

Waar heb je die vandaan? Ik moet ook nog een erg dikke koppeling hebben, maar kan weinig info vinden.

Zestienkleppen
06-12-2004, 19:02
ik zie ze staan bij www.powerkings.nl, misschien heb je er wat aan.

steven16v
06-12-2004, 19:16
ik heb ze gekocht via een kameraad van mij. Die werkt bij een revisie bedrijf. SACHS is gewoon een goed en bekend merk, vandaar dat ik daar voor heb gekozen.