View Full Version : Draagarm rubbers: Audi TT/Golf MK4 R32?
Hallo Allemaal,
Ik had een vraagje over draagarm rubbers. Ik moet mijn auto straks uit laten lijnen dus ik kan net zo goed nu even de rubbers verversen.
Maar nu kun je tegenwoordig kiezen uit het originele spul en polyurethane bussen. Daar tussen zit eigenlijk niks. Nu heb ik echter al meerdere keren verhalen gehoord over het monteren van de rubbers van een audi TT of Mk4 R32. Deze zouden namelijk stugger zijn.
Is dat ook werkelijk zo en om welke rubbers gaat het dan precies? En heeft iemand onderdeelnummers? Ik heb wel ETKA, maar dan weet ik zeker dat ik de juiste delen bestel.
Ik heb het dus over nummer 4 en 5:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/5/9/7/draagarm.rubbers.jpg
Hier had ik zelf al eens gereageerd, maar de vraag is natuurlijk, klopt het wel wat ik daar zeg?
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=30778
Alvast bedankt voor de tekst en uitleg,
Ruben
En waarom geen polyurethane? Hoef je nooit weer. Ik denk niet dat het qua prijs erg veel verschil gaat maken. Heb ze laatst ook gekocht voor mijn Golf II, betaalde net iets over de €100,- voor een 'draagarmset' (nr. 4+5 dus).
En waarom geen polyurethane? Hoef je nooit weer. Ik denk niet dat het qua prijs erg veel verschil gaat maken. Heb ze laatst ook gekocht voor mijn Golf II, betaalde net iets over de €100,- voor een 'draagarmset' (nr. 4+5 dus).Zitten die van de stabilisatorstang er dan niet bij?
Mja, naar de prijs ga ik kijken als ik weet of het kan. Een paar rubbers origineel VW daar krijg ik korting op. Ik kan ook inderdaad een compleet setje poly bussen kopen. Maar dat was mijn vraag niet ;) Ik ben gewoon benieuwd wat hiervan waar is.
Is 100,- niet een beetje veel trouwens. Ik heb een adresje waar je voor 110 euro klaar bent voor de hele auto.
maniacmark
26-05-2008, 21:34
Beste RubenD
Dat adresje mag je me best eens PB-en
Mijn auto kan ook wel nieuwe gebruiken en 110 rondom vind ik goed klinken zo op het eerste oor :P
Beste RubenD
Dat adresje mag je me best eens PB-en
Mijn auto kan ook wel nieuwe gebruiken en 110 rondom vind ik goed klinken zo op het eerste oor :P
Inderdaad, dan ben je niet de enigste . . . . :thumbup:
Haha, ik wist het. Spul komt uit the UK. Ik stel voor dat we de handel anders samen kopen. Dat scheelt nogal in de verzendkosten.
Maar ik ben nog steeds naar het verhaal met de Audi TT/R32 rubbers :D
Bestel mij dan ook even ;)
Berserker
27-05-2008, 08:17
Polyurethaan voor dagelijks gebruik is best lastig... ;)
Jetta MaNiA
27-05-2008, 11:20
Net gisteravond gemonteerd!
Eerdaags even testen hoe het rijd, ben erg benieuwd!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/8/2/6/26.JPG
maniacmark
27-05-2008, 14:02
Of rubbers vn een R32 harder zijn weet ik
110 euro rondom klinkt goed
gelde dit ook voor niet VAG-voertuigen en hoe zit het met montage?
Als dit te veel van het topic afwijkt, graag reactie per PM
Polyurethaan voor dagelijks gebruik is best lastig... ;)
Leg eens uit? Of begrijp ik de knipoog niet helemaal :)
Mja, ik zit er nu dus over te denken om maar nog een topic te openen. Om een groupbuy te doen.
Ik weet momenteel niet hoeveel de verzendkosten zijn. Ook moet ik nog uitzoeken of er vanuit the UK ook importbelasting van toepassing is (hoop van niet).
Het bedrijf heeft sets (je besteld alles los) voor:
De Mk1
De Mk2/3
Polo, model onbekend, alleen voor de stabistang
Monteren: Dat moet je zelf doen. Of ik kan het misschien doen in de zomer, tegen een nette vergoeding.
En over dagelijks gebruik, tis inderdaad stug, dat heb ik al veel vaker gehoord. Daarom had ik als alternatief dus dit topic aangemaakt, aangezien ik dit al meerdere keren had gehoord. Dat Audi TT/R32 rubbers stugger zijn. Maar dat je dus niet de nadelen van Polybussen hebt.
Berserker
27-05-2008, 15:35
Leg eens uit? Of begrijp ik de knipoog niet helemaal :)
Omdat de kleine oneffenheden ook meteen doorgaan naar de carroserie, je voelt echt alles, leuk voor je vullingen... :D
Maar het verdubbelt wel het rijplezier, omdat alles superdirect reageert...
Omdat de kleine oneffenheden ook meteen doorgaan naar de carroserie, je voelt echt alles, leuk voor je vullingen... :D
Maar het verdubbelt wel het rijplezier, omdat alles superdirect reageert...
Ik snap wel dat je misschien iets aan comfort inlevert. Maar je hangt alleen de scharnierpunten in je ophanging iets strakker op.
Voor het opvangen van oneffenheden heb je toch je vering :) Dus qua comfort zou je er niet echt op achteruit moeten gaan?
Die poly bussen zijn schanieren maar hulsen die van binnenuit op trek en druk worden belast. Daarom voel je dat ook zo goed. Dus je hebt een hogere weerstand tegen buiging in je "schanier"punten.
En is er nog iemand die er meer van weet?
Nou ik heb sinds vandaag Powerflex onder mijn Corrado zitten (de 'zachte' paarse versie) en eerlijk gezegd voel ik niet heel veel verschil. Hij is in ieder geval niet minder comfortabel geworden.
(De auto is verder niet verlaagd trouwens)
remcotje
12-06-2008, 21:56
we hebben ook een mgf met poly bussen(powerflex)
en het is zeker heel goed te merken... minder zweverig lekker stug en het weggedrag zalig!!! :thumbup:
Waar heb je die set vandaan en hoeveel kostte het je? En rondom alles vervangen of alleen de voorste draagarmen?
martinus83
13-06-2008, 16:02
Mja, naar de prijs ga ik kijken als ik weet of het kan. Een paar rubbers origineel VW daar krijg ik korting op. Ik kan ook inderdaad een compleet setje poly bussen kopen. Maar dat was mijn vraag niet ;) Ik ben gewoon benieuwd wat hiervan waar is.
Is 100,- niet een beetje veel trouwens. Ik heb een adresje waar je voor 110 euro klaar bent voor de hele auto.
110 euro... alles voor de hele auto? zal wel wat anders zijn dan powerflex.
Ik heb 4 rubbers van powerflex, betaalde ook 100 euro oid..
Stabi stang rubbers heb ik vervangen door origineel, weet niet of dat erg van invloed zal zijn om die ook van powerflex te monteren?
Iig kwam alles voor de voorkant op een 250 euro ofzo meen ik
Waar heb je die set vandaan en hoeveel kostte het je? En rondom alles vervangen of alleen de voorste draagarmen?
Bij mijn auto is alles vervangen, rubbers in de voorste draagarmen, achteras en stabilisatorstang. Komen gewoon bij Biesheuvel vandaan. Ik heb nog gekeken of ze in het buitenland goedkoper waren, maar dat scheelt niet zo veel volgens mij. En als je daar dan weer verzendkosten en eventuele douanekosten bij optelt kan je ze net zo goed in Nederland bestellen.
Owja, kosten waren bij elkaar 280 euro en een beetje. Kost wat maar dan heb je ook wat. :cool:
110 euro voor de hele auto ??????????? welk merk is dat?? lijkt mij heel erg sterk.
Ik heb alles wat maar zwart rubber was vervangen aan Cor zijn auto en dat was 450 euro.
Graag meer info hierover.
mellowyellow20VT
14-06-2008, 15:33
110 euro voor de hele auto ??????????? welk merk is dat?? lijkt mij heel erg sterk.
Ik heb alles wat maar zwart rubber was vervangen aan Cor zijn auto en dat was 450 euro.
Graag meer info hierover.
Klopt, Ik heb alles via Thimms autosport besteld, was ook een kleine 450 euro.
Mja, je hebt natuurlijk poly en poly. In the states zit er eentje die 65 dollar voor de hele auto vraagt. Tis dat ik eerst andere onderdelen nodig heb, verzenden naar nederland was namelijk ook nog een keer 50 dollar.
110 voor de hele auto: klikje doen (http://www.rallydesign.co.uk/index.php?cPath=533_741_761)
Maar er is dus niemand die bekend is met mijn vraag, de reden waarom ik dit topic gestart heb ;) ?
Niemand die al zo'n 110 euro setje heeft besteld ;)?
Ik ben er ondertussen, via VWvortex.com, achter gekomen dat het alleen om de achterste verticaal gemonteerde rubbers van de draagarmen gaat. Die van een Audi TT/Golf MK4 R32 zijn inderdaad stugger als het origineel.
Het onderdeelnummer van deze gevulcaniseerde rubbers is: 8N0 407 181B. En deze zijn dus echt stugger als het origineel.
Ook heb ik gezien dat meerdere mensen op VWvortex dit prefereren boven de polylagers.
Roy16VG60
19-06-2008, 18:49
Een groupbuy ben ik ook wel voor te vinden! Houd me maar op de hoogte.
Invoerrechten vanuit de UK zijn volgens mij niet van toepassing. Volgens mij geld dat alleen voor goederen van en naar gebieden buiten de EU!
Blue Rallye
20-06-2008, 09:05
Had je hier ook kunnen vinden, ik heb ze er al 4 jaar onder.
Op de foto staat ook het voorste rubber van Audi TT/Leon Cupra R, dat was me toen teveel werk om te verbouwen in de Golf 2 draagarm.
http://www.slook.nl/corrado/main_frames.php?bottom_mode=1&fake_stat=&option=1&forum_id=448385
Mja, je hebt natuurlijk poly en poly. In the states zit er eentje die 65 dollar voor de hele auto vraagt. Tis dat ik eerst andere onderdelen nodig heb, verzenden naar nederland was namelijk ook nog een keer 50 dollar.
110 voor de hele auto: klikje doen (http://www.rallydesign.co.uk/index.php?cPath=533_741_761)
Maar er is dus niemand die bekend is met mijn vraag, de reden waarom ik dit topic gestart heb ;) ?
Dat zijn Ponden en er staat voor dat je 2 stuks nodig hebt,ze geven dus de prijs PS op.Altijd goed lezen :)
Ja dat heb ik ook gedaan ;) tel maar na. Dan kom je op 110, tenminste ik weet niet of de Pound een vaste of losse wisselkoers heeft met de euro. Maar laatst zat ik daarop.
Maargoed, in the states, 65 dollar ;)
Jetta MaNiA
03-09-2009, 11:57
Hallo,
weet iemand het artikelnr. van het draagarmrubber (volrubber) van een TT dat in draagarm van een Golf 2 past?
Zijn er nog aanpassingen nodig? Benodigdheden?
Hoor graag hoe of wat.
M.vr.gr.
Johan
Repost!
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=42826
Jetta MaNiA
03-09-2009, 12:40
Waar zie jij een onderdeelnummer dan?
Niemand die al zo'n 110 euro setje heeft besteld ;)?
Ik ben er ondertussen, via VWvortex.com, achter gekomen dat het alleen om de achterste verticaal gemonteerde rubbers van de draagarmen gaat. Die van een Audi TT/Golf MK4 R32 zijn inderdaad stugger als het origineel.
Het onderdeelnummer van deze gevulcaniseerde rubbers is: 8N0 407 181B. En deze zijn dus echt stugger als het origineel.
Ook heb ik gezien dat meerdere mensen op VWvortex dit prefereren boven de polylagers.
:rolleyes:
Jetta MaNiA
03-09-2009, 17:42
Moet hier ook het metalen busje bij besteld worden wat om de bout heenvalt?
VolkswagenRacing
03-09-2009, 17:50
Ik kan complete setjes regelen voor 110€ in nederland (Draagarmen,stabi stang, stuurhuis, veerpoot rubbers) Zie alleen dat die van het stuurhuis voor een onbekrachtigt stuurhuis zijn. (Iemand intresse) ;)
Voor 121€ ligt de complete set bij je thuis.
Jetta MaNiA
03-09-2009, 20:43
Ja, ontopic graag, dan kan ik dat onderdeel bestellen:P
Nee, gat is kleiner als die van het standaard rubber wat voor een Mk2 geleverd word. Het busje vervalt dus!
En past echt perfect, als je nog iemand zoekt die ze er ff in kan persen, stuur maar op/kom maar langs!
Jetta MaNiA
04-09-2009, 09:09
Klant van me heeft ze op voorraad en perst ze er ook voor me in:)
Eerdaags even 2 draagarmen aan de chauffeur meegeven!
TT 8N0407181B , op 3 VR6 gezet. Is vol rubber , je hebt dus de uitsparing niet zoals bij het origineel.Gaat om 4 ,horizontaal , 5 , is hetzelfde.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.