Log in

View Full Version : Parabool velgen

FrankyPolo
29-05-2008, 20:27
Zoals de titel vermeld, parabool velgen! Nu is mijn vraag, ik ben bezig met een paar van die velgen voor mijn Polo 9n... Hopelijk heb ik ze binnenkort :)
Nu hebben ze een paar kleine plekjes (corrosie) Ik hoorde van een maat van mij dat er een laklaag op zit...

Ik wil ze dan gaan schuren en polijsten om ze weer tip top in orde te krijgen, Maar ik wil ze niet helemaal bling bling polijsten...beetje tussen mat en glanzend in zeg maar! Daarna weer een laklaag op laten zetten of werkt dat niet?

Ik ben met poetsen redelijk goed, doe op mijn werk veel polijst werk aan boten(schadeherstel ook) Maar van aluminium polijsten heb ik weinig kaas gegeten :D
Nu is mijn vraag welke spullen ga ik allemaal nodig hebben? verschillende polijst schijven misschien? Schuurpapier heb ik op mijn werk wel( van korrel 80 tot 3000) :tongue:
Een pot Unipol heb ik hier via het forum ook geregeld...

groetjes Franky

Erik M
29-05-2008, 20:39
Parabool wielen zijn origineel ook gepolijst, door de laklaag die eroverheen is gezet glanzen ze een stuk minder. Dan ga ik we van uit dat je na het opknappen van de corrosie, de wielen weer een origineel uiterlijk wilt geven.

FrankyPolo
29-05-2008, 21:55
Ja precies, weer een origineel uiterlijk! Ik heb op internet een paar foto's gezien waar ze echt helemaal zijn gepolijst dat het bijna verchroomd lijkt...Dat wil ik dus niet! Dan moet je ze ook om 2 de dagen poetsen volgens mij met al die remstof..

Maar als ze gepolijst zijn hoe kunnen ze dan in de lak gezet worden? Lijkt mij dat het niet wil hechten omdat ze zo glad zijn of?

Misha
29-05-2008, 22:29
de velgen laten afdraaien en dan in de blanke lak zetten, is dat misschien een optie?

Erik M
29-05-2008, 22:32
Ja idd, om de 2 dagen poetsen is wat overdreven hoor, ik was mn auto iedere week en ik poets de wielen een keer of 4 per jaar, bij mij is alles gepolijst, ook de ruwe stukjes in de spaken.

Tja het hechten, dat is een goeie ik heb geen idee maar ik denk dat er hier vast wel iemand is die daar een antwoord op kan geven. Of gewoon polijsten en wat vaker poetsen:

http://www.volksforum.com/albums/files/6/1/DSC01351.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/6/1/CIMG0437.JPG

joossie
29-05-2008, 22:39
Hoi ja wat je kan doen is de wielen niet helemaal glad schuren bv tot korrel 400 of 600 en dan er een blanke poedercoatlaag er over heen laten zetten dan krijg je bijna het zelfde uiterlijk als wat je nu hebt........ Vraag maar eens bij een poedercoat bedrijf bij je in de buurt tot hoe ver je mag schuren zodat de poedercoat nog hecht aan de velg.

Erik M
29-05-2008, 22:41
Hoi ja wat je kan doen is de wielen niet helemaal glad schuren bv tot korrel 400 of 600 en dan er een blanke poedercoatlaag er over heen laten zetten dan krijg je bijna het zelfde uiterlijk als wat je nu hebt........ Vraag maar eens bij een poedercoat bedrijf bij je in de buurt tot hoe ver je mag schuren zodat de poedercoat nog hecht aan de velg.

Had van jou wel ander advies verwacht hoor: "Poetsen kreng!!"

Richard
29-05-2008, 22:43
tot 600 houdt poedercoat

FrankyPolo
29-05-2008, 22:44
@ Ericm, dat zijn jouw velgen? Die zijn gewoon gepolijst en zonder laklaag of zijn ze nog origineel? Zien er mooi uit trouwens! :)
Ik dacht met gepolijst aluminium, zonder beschermlaag dat is binnen een week wit...of valt dat best mee? Ik was mijn auto ook elke week dus echt vies zullen ze niet worden....

Ik wist niet dat met poedercoaten ook een blanke laag bestond! Daar zou ik ook even over kunnen informeren :)

Marcski
29-05-2008, 22:50
Deze velgen zijn gesmeed, daardoor is de moleculaire structuur een stuk dichter en dus makkelijker schoon te houden. Gegoten velgen zal je veel vaker op moeten poetsen

FrankyPolo
29-05-2008, 22:56
oke weet ik dat ook weer! Dus een beetje corrosie is ook makkelijk te herstellen bij dit soort velg? Ik heb ze nog niet gekocht, wil ze eigenlijk eerst met eigen ogen zien...
op de foto ziet het er wel oke uit, maar goed met foto's lijkt het altijd iets mooier dan het in werkelijkheid is!

Erik M
29-05-2008, 22:58
@ Ericm, dat zijn jouw velgen? Die zijn gewoon gepolijst en zonder laklaag of zijn ze nog origineel? Zien er mooi uit trouwens! :)
Ik dacht met gepolijst aluminium, zonder beschermlaag dat is binnen een week wit...of valt dat best mee? Ik was mijn auto ook elke week dus echt vies zullen ze niet worden....

Ik wist niet dat met poedercoaten ook een blanke laag bestond! Daar zou ik ook even over kunnen informeren :)

Dat zijn de mijne inderdaad :) voorgaande jaren reed ik met een setje waarvan de binnenkanten ook voor een deel gepolijst waren maar dat is voor dagelijks gebruik niet geweldig, dat hou je niet mooi. Deze set is inderdaad gepolijst en niet afgelakt, je moet het zeker bij houden en richting de winter moet je er zeker flink op poetsen. Maar verder het jaar door kun je het prima netjes houden met niet al te veel moeite. Pekel betekend wel het einde voor je glans, dus in de winter moeten ze naar binnen. En je moet het vooral mooi vinden.

FrankyPolo
29-05-2008, 23:06
Als ik de velgen eronder heb gaan ze voor de winter wel eraf, stalen velgen erop!
Ik vind het totaal niet erg om te poetsen, als ik het niet leuk zou vinden was ik ook niet elke week de auto ( wat ik echt elke week doe)

Ik ga binnenkort als ik de velgen heb gewoon lekker beginnen en dan zie ik wel wat ik het mooist vind!

Hier moeten ze onder komen:
http://img78.imageshack.us/img78/876/polodg9.jpg

Volgens mij staat dat wel goed straks, alleen nog een schroefsetje erbij.. :D

FrankyPolo
02-06-2008, 20:33
Nog een klein vraagje... Welke soort polijst schijf heb ik nodig? Ik heb verschillende gezien op internet namelijk.
Ik las in een ander topic waar duidelijk staat aangegeven in stappen hoe het werkt met polijsten, ik heb op mijn werk schuurpapier van korrel 80 tot en met 3000!
Dan heb ik volgens het andere topic maar 1 soort polijst schijf nodig, met de bij behorende pasta??? Maar welke??? als ik dat weet ken ik even spullekes bestellen :)

groetjes Franky