PDA

View Full Version : Stappen plan meguiars.


dekilo
30-05-2008, 08:05
Kun je stap 1 deep crystal paint cleaner overslaan als je doet kleien + scratch X?

Groetjes,

GJ007
04-05-2009, 17:12
is er uberhaupt een soort van stappenplan bij het poetsen / wassen / polijsten etc voor de auto ?

GJ007
04-05-2009, 17:24
uh ,,, ja gwn de FAQ :screwy:

Arne
04-05-2009, 18:05
Kun je stap 1 deep crystal paint cleaner overslaan als je doet kleien + scratch X?

Groetjes,

de hele auto met scratch x doen is een verschrikking hoor. maar die stap kun je idd wel overslaan dan.

Christiaan
04-05-2009, 18:13
Kun je stap 1 deep crystal paint cleaner overslaan als je doet kleien + scratch X?

Groetjes,

Het verschil tussen de cleaner en sratch X is, is de de een een cleaner is, en de andere een polish. Dit is dus eigelijk een beetje appels met peren vergelijken....

Met de een haal je de laatste restjes oude waxlagen en dergelijke weg, en met de X kun je krasjes verwijderen...

mverh85
04-05-2009, 19:41
Klei verwijdert vuil op de lak. De paint cleaner verwijdert wegdekvervuiling, contaminatie, lichte vervaging, poetskringen en fijne krasjes om op een veilige manier beschadigde en doffe lak te herstellen.
Het is dus een extra "schoonmaak" die onder de lak reinigt.

Uiteraard kan je deze stap overslaan, toch uit ervaring zal ik deze wel gebruiken en kleien is maar 1x per half jaar eigenlijk echt nodig.

Ik zelf doe meestal eerst even wassen, drogen, scratch-x op sommige plekken, kleien(elke 5-6 maanden), paint cleaner(stap1), en waxen.

Elke week even nabehandelen met wassen,drogen,paint cleaner en wax.

Mocht ie daarna vies worden dan een beetje detailing spray erop en hij is weer mooi schoon en spiegelglad.

Het normale stappenplan bestaat uit ;

Stap 1 : Wassen ,
Stap 2: Voorbereiden/Lak Reinigen,
Stap 3: Voeden, (die sla ik over)
Stap 4: Waxen,
Stap 5 : Onderhoud

Anders even hier checken op het Meguiar's forum : http://www.meguiars.nl/forum/viewtopic.php?t=1174

VolkswagenRacing
04-05-2009, 19:50
Klei haalt de vervuiling uit de lak. De paint cleaner verwijdert wegdekvervuiling, contaminatie, lichte vervaging, poetskringen en fijne krasjes om op een veilige manier beschadigde en doffe lak te herstellen. Het is dus een extra "schoonmaak".
Uiteraard kan je deze stap overslaan, toch uit ervaring zal ik deze wel gebruiken en kleien is maar 1x per half jaar eigenlijk echt nodig.
Ik zelf doe meestal eerst even wassen, drogen, scratch-x op sommige plekken, kleien(elke 5-6 maanden), paint cleaner(stap1), en waxen.
Elke week even nabehandelen met wassen,drogen,paint cleaner en wax.
Mocht ie daarna vies worden dan een beetje detailing spray erop en hij is weer mooi schoon en spiegelglad.


Elke week nabehandelen, wassen, drogen, paint cleaner en wax.

Gaatje in je hoofd?

mverh85
04-05-2009, 19:53
Nee hoor ik hou hem gewoon graag mooi :) En het is maar wat je zelf wilt soms zit er nog wel eens een weekje tussen en dan kom ik wel op 2-wekelijks.

Zoals stap 5 uitlegt :

Stap 5: Onderhoud
Om van de bovenstaande stappen zo lang mogelijk te blijven genieten is het van de belang dat de auto op de juiste manier onderhouden wordt. Wekelijks wassen met een Meguiar’s shampoo zorgt voor een goede reiniging en zorgt tevens voor voeding van de aangebrachte wax.
Breng bij gelegenheid 2-wekelijks Meguiar’s spraywax of quikwax aan om de waxlaag te ‘’boosten’’. Met deze producten behandelt u de auto in no-time (+/- 15 minuten) en ziet de auto eruit alsof u de hele dag met de auto bent beziggeweest.

GJ007
05-05-2009, 17:23
dat spraywax, ken dat eigk niet... moet je je daar ook weer dood op poetsen of valt dat mee?

dekilo
05-05-2009, 17:26
Bedankt allemaal om na een jaar te gaan reageren!

Spraywax:
Das om ff snel te waxen!

Christiaan
05-05-2009, 18:02
dat spraywax, ken dat eigk niet... moet je je daar ook weer dood op poetsen of valt dat mee?

Als je fatsoenlijke poetsen / polishers en dergelijke gebruikt, hoef je je echt niet dood te poetsen....