loco-vr6
30-05-2008, 12:59
Ik heb gisteren voor het eerst sinds hele hele lange tijd weer gehuild van genot tijdens het autorijden............
Gisteren ben ik voor mn werk een dagje op zandvoort (!) geweest om een cursus te krijgen over de nieuwe milieu technieken, coulance regelingen, en nieuwe modellen in de vag groep. gister ochtend om 10.00 uur verzamelen in de VIP box op zandvoort, en een cursus/presentatie gehad over van alles en nog wat, erg leuk! om 12.00 een broodje gegeten, en toen kwam het middag programma................................
We werden begeleid naar de pitstraat waar een 5 tal Lamborgini's en een 10 tal Porsche GT3 stonden te wachten...... "Heren, daar liggen de sleutels, en om 17.30 gaan we eten........veel plezier " ........... :shock:
WTF WTF WTF WTF HOLY F*CKING MOZES :!:
ik heb "slechts" 4 rondes met de lamborgini gereden, die auto is gewoon eng, geen discussie, dit is geen rijden meer, niet hanteerbaar, niks subtiel, het is net alsof je met je ballen op een aanbeeld ligt en je elke keer net mis slaat met een moker, gewoon eng, en toch blijf je slaan. ook compleet belachelijk is het schakelen, de instructies waren als volgt: kom je onder de 6000 toeren terug schakelen, bij 9000 toeren, ga je opschakelen. :eek: de v10 klinkt uber uber uber geil, maar is niks meer dan een verkapte moordmachine. 4 wiel aangedreven of niet, glijen doet hij :redface: het schakelen met de bekende flippers gaat zo snel dat je niet weet wat er gebeurt, gas geven in de bochten is uit den boze, alleen op het rechte stuk heb ik vol gas kunnen geven en nog ben ik niet verder gekomen dan de 4e versnelling, maar mijn god wat een geweld, het is net alsof je op de f#cking USS Enterprise zit en het knopje warp-speed indrukt.......
De Porsche heeft mij hart gestolen. ik heb nu een nieuw doel in mijn leven...die wil ik. hier heb ik bijna 3 uur mee lopen knallen op het circuit, wat een beest van een wagen, dit was een gestripte semi circuit wagen, dashboard, 2 stoelen, rolkooi thats it, geen isolatie, geen electrische ramen, niets. 1 brok puur rijgenot. tranen in mn ogen , pik tegen het dak en mn rechter voet op de vloer. alsof je gevangen zit in een bel waar niets anders bestaat als G krachten en geluid, alles om je heen en in je hoofd vervaagd, het huilen van een 6 cylinder boxer, magisch.
Ondanks het lagere vermogen ga ik met de porsche veel sneller de rondjes door als met de lambo, om 1 simpele reden, de porsch past, voelt als een 2e huid, en is gecontroleerd nerveus. driften doet hij heel subtiel en geen aggressieve bewegingen als je een slinger aan het stuur geeft. het mooiste is de bocht uitaccelereren net voor het rechte stuk, alsof je een malse biefstuk voor een hongerige wolf houdt komt de GT3 de bocht uit huilen, en ik bedoel echt huilen dat het door merg en been heen gaat, je schakelt op en vliegt met bijna surrealistiche snelheid het rechte stuk op, weer schakelen, 5e versnelling volgas, 264 km, nog 150 meter tot de bocht, gas los,remmen remmen remmen, zo hard dat je in je gordels hangt, terugschakelen van 4 naar 3 naar 2, bocht induiken, vol gas en weer naar 3...... De klappen die er uit de uitlaat komen is het beste te vergelijken met een clusterbom die 2 meter naast je ontploft. tranen in mn ogen, nog maar 2 uur en dan zit ik weer in mn passat..........
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/Afb028.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/Picture002.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/Picture001.jpg
Gisteren ben ik voor mn werk een dagje op zandvoort (!) geweest om een cursus te krijgen over de nieuwe milieu technieken, coulance regelingen, en nieuwe modellen in de vag groep. gister ochtend om 10.00 uur verzamelen in de VIP box op zandvoort, en een cursus/presentatie gehad over van alles en nog wat, erg leuk! om 12.00 een broodje gegeten, en toen kwam het middag programma................................
We werden begeleid naar de pitstraat waar een 5 tal Lamborgini's en een 10 tal Porsche GT3 stonden te wachten...... "Heren, daar liggen de sleutels, en om 17.30 gaan we eten........veel plezier " ........... :shock:
WTF WTF WTF WTF HOLY F*CKING MOZES :!:
ik heb "slechts" 4 rondes met de lamborgini gereden, die auto is gewoon eng, geen discussie, dit is geen rijden meer, niet hanteerbaar, niks subtiel, het is net alsof je met je ballen op een aanbeeld ligt en je elke keer net mis slaat met een moker, gewoon eng, en toch blijf je slaan. ook compleet belachelijk is het schakelen, de instructies waren als volgt: kom je onder de 6000 toeren terug schakelen, bij 9000 toeren, ga je opschakelen. :eek: de v10 klinkt uber uber uber geil, maar is niks meer dan een verkapte moordmachine. 4 wiel aangedreven of niet, glijen doet hij :redface: het schakelen met de bekende flippers gaat zo snel dat je niet weet wat er gebeurt, gas geven in de bochten is uit den boze, alleen op het rechte stuk heb ik vol gas kunnen geven en nog ben ik niet verder gekomen dan de 4e versnelling, maar mijn god wat een geweld, het is net alsof je op de f#cking USS Enterprise zit en het knopje warp-speed indrukt.......
De Porsche heeft mij hart gestolen. ik heb nu een nieuw doel in mijn leven...die wil ik. hier heb ik bijna 3 uur mee lopen knallen op het circuit, wat een beest van een wagen, dit was een gestripte semi circuit wagen, dashboard, 2 stoelen, rolkooi thats it, geen isolatie, geen electrische ramen, niets. 1 brok puur rijgenot. tranen in mn ogen , pik tegen het dak en mn rechter voet op de vloer. alsof je gevangen zit in een bel waar niets anders bestaat als G krachten en geluid, alles om je heen en in je hoofd vervaagd, het huilen van een 6 cylinder boxer, magisch.
Ondanks het lagere vermogen ga ik met de porsche veel sneller de rondjes door als met de lambo, om 1 simpele reden, de porsch past, voelt als een 2e huid, en is gecontroleerd nerveus. driften doet hij heel subtiel en geen aggressieve bewegingen als je een slinger aan het stuur geeft. het mooiste is de bocht uitaccelereren net voor het rechte stuk, alsof je een malse biefstuk voor een hongerige wolf houdt komt de GT3 de bocht uit huilen, en ik bedoel echt huilen dat het door merg en been heen gaat, je schakelt op en vliegt met bijna surrealistiche snelheid het rechte stuk op, weer schakelen, 5e versnelling volgas, 264 km, nog 150 meter tot de bocht, gas los,remmen remmen remmen, zo hard dat je in je gordels hangt, terugschakelen van 4 naar 3 naar 2, bocht induiken, vol gas en weer naar 3...... De klappen die er uit de uitlaat komen is het beste te vergelijken met een clusterbom die 2 meter naast je ontploft. tranen in mn ogen, nog maar 2 uur en dan zit ik weer in mn passat..........
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/Afb028.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/Picture002.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/5/8/Picture001.jpg