View Full Version : Velgen verbreden
Hallo VW-collega's!
Ik zat mn hersens eens te breken over 'het verbreden van stalen velgen'. En eigenlijk heb ik daar wat vraagtekens bij ...
Hoe gaat dit nu stap voor stap in zijn werking?
Moet een velg helemaal kaal voordattie verbreed wordt? (logerij? schuren? stralen?) En moeten ze ook daarna gepoedercoat?
Wat kosten de stappen als je de velgen zelf (laat) verbreden en men dus de stappen zelf doorloopt? (wat kost velgen logen, het verbreden, het poedercoaten, etc.?)
Waar in de Randstad (omg. Den Haag) zitten er bedrijven die zich met deze zaken bezighouden?
Just wondering ;)
Ciao!
Rick :cool:
ps: eind van de zomervakantie moet mn Jetta echt weg i.v.m. naar buitenland!
jetta mk1 '82
30-05-2008, 20:06
gebruik de "search" funcie is er zijn heel veel topic's over het verbrede van velgen !
denk dat je trouwens niet goed/goedkoper uit bent als je het zelf gaat doen !
gr. martijn
gebruik de "search" funcie is er zijn heel veel topic's over het verbrede van velgen !
denk dat je trouwens niet goed/goedkoper uit bent als je het zelf gaat doen !
gr. martijn
Uiteraard heb ik dat eerst gedaan :thumbup: Maar dan krijg je met name topics waarin auto´s staan met verbreedde velgen onder hun wagen.
En ik vraag naar het proces van het verbreden van de velgen ...
Siepeltje
02-06-2008, 12:32
Dasher kan je er alles over vertellen, en voorzien van een mooi setje.
Jazzblue
02-06-2008, 12:43
In Hellevoetsluis (andere kant van Rotterdam) zit een velgenservice die velgen verbreed, is niet goedkoop maar leverd ook goed werk af. Verder is er natuurlijk van de Mik in Vinkeveen:D.
In Hellevoetsluis (andere kant van Rotterdam) zit een velgenservice die velgen verbreed, is niet goedkoop maar leverd ook goed werk af. Verder is er natuurlijk van de Mik in Vinkeveen:D.
ik kan het weten, 50 oi per velg incl. stralen ongeacht naar welke J de velg moet. :) het is trouwens Velgen Service Hellevoetsluis (http://www.velgen.nl) mocht de topic starter er belang bij hebben.
Stuur Dasher anders een pb,
hij heeft ook veel stalen velgen verbreed of laten
verbreden. Heb voor een paar maand geleden ook
een setje bij hem besteld. Hij zou er wel wat van af
weten.
succes
Oke oke ...
Dus ik koop voor een paar tientjes een setje standaard staal op de kop en laat deze voor 50,= per velg stralen en verbreden.
Hierna komt dus neem ik aan poedercoaten? Hoeveel ben je hier voor kwijt ongeveer? En waar kan dit gedaan worden?
Trouwens een handige tip die velgenservice in Hellevoetsluis.
Hoe zit het met poedercoaten? Wat kost dit ongeveer voor een setje verbreed staal?
Je kan beter even naar vd Mik in Vinkeveen rijden voor het verbreden, dan ben je voor 20 euro per wiel klaar. Dat is wel exclusief stralen.
Bel wel even van tevoren voor een afspraak, dan is het klaar terwijl je wacht (erg mooi om te zien!)
Stralen en coaten kost je tussen de 25 en 50 euro per velg. Daar zul je ergens anders voor heen moeten.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.