PDA

View Full Version : tellerunit ombouwen lastige vraag.

g-men
04-06-2008, 19:25
Heb al vaker een toerenteller op de plaats van een klok gezet maar dit is iets lastiger, mss heeft iemand hier ervaring mee.

Het volgende: Ik heb een tellerunit met digitale klok onderin, temp boven en toerenteller waarin natuurlijk ook het benzinemetertje zit (ook een dagteller in de km/h)

In mijn diesel zit de meest simpele unit dus alleen snelheid en rechts alleen benzine en temp.

Nu wil ik eigenlijk van 2 1 maken. Dus de bak met alle functies gebruiken en daar het lampje van de gloeidraad en het balkje met gloeidraad teken overzetten. Volgens mij moet ik nu ook de hele blauwe achterplaat van de simpele unit overzetten aangezien die een aansluiting erop heeft gesoldeerd voor dat lampje van de gloeibougies.

Kan dit of is het niet mogelijk in verband met allerlei weerstandjes en gesoldeerde verbindingen etc. Heeft iemand het al eens gedaan?

g-men
06-06-2008, 08:52
Niemand weet dus of die printplaat te gebruiken valt ivm weerstandjes en gedoe.

g-men
08-06-2008, 14:37
Even een update.

Heb gisteren alles losgehaald en de bak verwijderd van de diesel.

Even de doos met andere tellerunits die we nog hadden erbij gepakt (bijna alle andere units die in golf 1 zijn ingebouwd) en wezen puzzelen.

Resultaat: Het kan niet zomaar.

Neemt men een bak met digi klok en toerenteller dan mist daar op de printplaat een gesoldeerde aansluiting voor het lampje van de indicator voor het voorgloeien van de diesel.

Zou men echter de printplaat van de simpele bak nemen dan mist men de gesoldeerde aansluiting voor de digitale klok.

Oplossing: Je neemt de simpele bak waar alleen rechts de temp en benzine meter zit. Zet je hier een toerenteller in dan mis je de temperatuurmeter!

De simpele bakken hebben in het midden geen opening zitten boven of onder de lampjes. Wil je dus je temp meter terug dan zul je moeten gaan dremelen.

Dit heb ik net even gedaan tot mijn tevredenheid. Als ik weer bij mijn broertje ben maak ik van de diverse units 1. En ik zal ook een foto plaatsen dan.