PDA

View Full Version : groot remprobleem (grote spoed)


golf1freak
02-01-2004, 16:09
probleem met behouden van druk op de lijdingen
ik ben ten einde raad
ik heb al bijna alles vervangen nieuwe lijdingen
nieuwe hoofdremcilinder
nieuwe schijven rondom + remblokken
dan zou je toch zeggen dat het goed is
nou not
wat het is het probleem
nou als volgt we hebben hem ontlucht twee keer
zeker een kwart liter per remklouw en ra begonnen en dan la,rv.lv
maar hij behout gewoon zijn druk niet alleen onderin twee cm

help :( :?: :?: :?: :?:
wij weten het niet meer

Rallyegek
02-01-2004, 16:51
iemand ? :lame:

wolfsburg8v
02-01-2004, 17:36
koop dan ook een goeie auto ;p

maare ff serieus niemand die dit probleem kan verhelpen??

grtzz daniel

Rallyegek
02-01-2004, 17:41
koop dan ook een goeie auto ;p

grtzz daniel

wie had er ook al weer een bumper los hangen ? ;)

sixpack
02-01-2004, 17:53
laat hem es door een garage ontluchten , dat kost niet veel en weet je meteen meer , als er een ander probleem is.

Rallyegek
02-01-2004, 17:56
laat hem es door een garage ontluchten , dat kost niet veel en weet je meteen meer , als er een ander probleem is.

dit is al een keer gedaan en toen bleef dit probleem, intussen hebben we een nieuwe hoofdremcillinder gemonteerd en alles weer ontlucht, maar het prob is er nog steeds......

ik heb alles overgezet vanaf de scirocco alleen de remdrukregelaar op de achteras heb ik van de golf gebruikt, kan dit soms een prob geven ?? dat ding is verder niet lek en ook nog mooi droog aan de buitenkant.......

Rallyegek
02-01-2004, 17:58
en als ik dit weekend niet meer kom te weten gaat ie naar de garage, misschien dat hun het op kunnen lossen omdat wij er nu op dit moment niet meer uit komen.

Marco
02-01-2004, 18:15
een NIEUWE hoofdremcilinder of een andere??

golf1freak
02-01-2004, 18:26
als je goed gelezen had had je kunnen lezen dat ie er al nieuw onder zit

Rallyegek
02-01-2004, 18:28
een NIEUWE hoofdremcilinder of een andere??

ik heb als eerste 1tje uitgeprobeerd die ik nog had liggen en toen heb ik er een nieuwe op gezet.....

RedJet
02-01-2004, 18:45
Bakje met remvloeistof is OK / laat geen lucht binnen? ..Ik noem maar iets lulligs maar je weet nooit.

Marco
02-01-2004, 19:26
Golf1freak, dat stond er wel maar dat wil nog lang niet altijd zeggen dat het ook een splinternieuwe is.

Ken mensen genoeg die zeggen, ik heb een nieuwe auto gekocht, bedoelen ze, andere auto.

Kon me dus voorstellen dat je andere had geprobeerd en geen nieuwe had gemonteerd maar een andere

Allart-Ghetta
02-01-2004, 21:22
Bakje met remvloeistof is OK / laat geen lucht binnen? ..Ik noem maar iets lulligs maar je weet nooit.

Wil niet lullig doen maar dacht dat jij naar de kwikfit ging voor onderhoud.... en dan antwoord gaan geven op technische vragen :oops:

Allart-Ghetta
02-01-2004, 21:24
Ontluchten op de overgangen van de leidingen naar de slangen achter..... Daar zit de lucht.
Laatst 2 avonden bezig geweest met achteras vervagen d.w.z. 2 uurtjes met de as en de rest met steeds maar ontluchten, wat een ellende. Ik denk dat het hier in moet zitten.

Rallyegek
02-01-2004, 23:48
Ontluchten op de overgangen van de leidingen naar de slangen achter..... Daar zit de lucht.
Laatst 2 avonden bezig geweest met achteras vervagen d.w.z. 2 uurtjes met de as en de rest met steeds maar ontluchten, wat een ellende. Ik denk dat het hier in moet zitten.

dit zou best iets kunnen zijn waar nog lucht zit maar ik heb alleen iets druk op de laatste 2 cm pedaalslag..... lijkt me een beetje veel als alleen daar lucht zit..... het is wel een unt waar ik naar kan kijken btw, en hoe kun je dit makkelijk oplossen ?? en het gaat wel om een golf type 1 met een scirocco onderstel en aandrijving

jeroenG60
03-01-2004, 01:32
trek eens die achter trommels los en haal de rubbers van de achter remcilinders naar achteren(los trekken) behoorlijek kans dat het er daar uitzijkt!

Rallyegek
14-01-2004, 18:12
trek eens die achter trommels los en haal de rubbers van de achter remcilinders naar achteren(los trekken) behoorlijek kans dat het er daar uitzijkt!

er zitten rondom schijven nu van een scirocco.....

nu bijna alles vervangen is voor nieuwe onderdelen bij de plaagtselijke garage en de wagen heeft in tussen ook al bij iemand anders gestaan voor dit prob maar nu zijn we op het volgende gekomen.....

de remkrachtverdeler op de achteras zit er orgineel niet tussen en nu dus wel.... die moet er dus uit... en misschien als ik daarna nog geen druk in het systeem kan krijgen hebben we misschien de verkeerde hoofdremcillinder........

dus ik ga eerst ff de remkrachtverdeler er tussen uit halen en dan ff verder kijken, en als dat niet genoeg helpt gaat de oude hoofdremcillinder er weer in en dan is het hopen dat het wel goed werkt/remt, omdat toen ik de auto kocht die ook wou remmen......

Ron
17-01-2004, 07:17
Het Probleem zit hem in een remklauw , neem 2 griptangen en zet die op beide remslangen van je voorste klauwen. Doe dit ook met de achtersteslangen.
Nu voel je aan je rempendaal, hij is nu kei hard.
Nu ga je 1 voor 1 je tangen eraf halen . Dan voel je dat de druk op je pendaal minder word. Maar als hij dan niet wegzakt meteen met 1 tang eraf dan monteer je die dus weer terug. Tot dat je de ene tang eraf haalt waar het probleem zit want dan heb je weer geen druk. Als dit nou bijv. lv is dan is je remklauw aan die kant stuk!

Hoop dat je het een beetje begrijpt........ :D

Rallyegek
17-01-2004, 10:55
Het Probleem zit hem in een remklauw , neem 2 griptangen en zet die op beide remslangen van je voorste klauwen. Doe dit ook met de achtersteslangen.
Nu voel je aan je rempendaal, hij is nu kei hard.
Nu ga je 1 voor 1 je tangen eraf halen . Dan voel je dat de druk op je pendaal minder word. Maar als hij dan niet wegzakt meteen met 1 tang eraf dan monteer je die dus weer terug. Tot dat je de ene tang eraf haalt waar het probleem zit want dan heb je weer geen druk. Als dit nou bijv. lv is dan is je remklauw aan die kant stuk!

Hoop dat je het een beetje begrijpt........ :D

zoals jij dit verteld zou best kunnen, maar ik ga eerst de remkracht verdeler er tussen uit halen omdat die er orgineel niet tussen zat bij de scirocco

Rooney GTI 83
02-06-2011, 12:23
Remkracht verdeler achteras kun je wel laten zitten,je moet de auto niet opkrikken van achteren want dan sluit de verdeler af op je achteras omdat je de auto uit de veren trekt en zo de hefboom van de verdeler belast.
Dus ontluchten met de beentjes op de grond.

Groet'n uut Twente

René
02-06-2011, 12:32
Topic van 7 jaar oud....denk dat `t ontluchten nu wel klaar is ;)

De Pul
02-06-2011, 13:20
Topic van 7 jaar oud....denk dat `t ontluchten nu wel klaar is ;)
:lmao:

schenk
03-06-2011, 20:41
Nou ja, niet alles los je in 7 jaar op. Neem de 100 jarige oorlog 

ingmar
08-09-2011, 16:13
Haal de veer van je remdruk verdeler er maar is af. Wil ook nog wel eens helpen. Waarsch is er een remtang stuk of je verdeler. Ik haalde de veer van de achteras en had ineens remdruk.

tempel
10-09-2011, 14:39
Topic van 7 jaar oud met een open einde , heb je geen fuck aan , jammer....

Rallyegek
02-10-2011, 12:21
na 7 jaar........

De voorremmen zitten onder me caddy, de achterremmen hebben eronder gezeten en het probleem was een remklauw rechts achter.
geen lekkages te zien maar met een griptang erop wel een goede remdruk, toch vervangen voor een ruildeel en alles was weer goed.

hoop dat je hier wel een fuck aan hebt......... ;)

Razor81
03-10-2011, 17:51
Topic van 7 jaar oud?!
Denk dat t nu wel opgelost is :D

Rallyegek
03-10-2011, 23:38
ik heb de oplossing hierboven gegeven ;) :D

golf mkII 16v
07-10-2011, 21:41
Beter laat dan nooit :thumbup: :D :D
ik heb de oplossing hierboven gegeven ;) :D