View Full Version : golf 2 16v circuit auto.
Oh krijg nou wat, zit jij hier ook :D
Ik was er de 24e ook bij, met 1 van de 2 beige Jetta's.
Jij ging wel erg lekker, alleen was die Seat net ff sneller he?
Je ging af en toe wel heel goed door die lange bocht heen, lekker driften :thumbup: :D
breadfan83
12-11-2009, 00:37
Ga je handen wassen!
Respect voor dat doe-het-zelf-werk! :thumbup:
vw roadwarrior
12-11-2009, 06:18
Leuk project dit,hou ik even in de gaten. :thumbup:
vwmk2driver
16-11-2009, 23:27
Oh krijg nou wat, zit jij hier ook :D
Ik was er de 24e ook bij, met 1 van de 2 beige Jetta's.
Jij ging wel erg lekker, alleen was die Seat net ff sneller he?
Je ging af en toe wel heel goed door die lange bocht heen, lekker driften :thumbup: :D
die seat is over het algemeen sneller.
maar de specs zijn ook een stuk sneller en duurder, :thumbup:
ik heb een oude kr motor met 250 ton.hij een 2.2 liter met 230 pk
ik heb r888 en straat banden voor in de regen, hij heeft 3 setjes slicks
ik heb originele vw remmen met brembo schijven hij heeft voor en achter 6 pots porsch remmen.
en zo kun je nog wel even door gaan,dan mag het ook wel zo zijn dat hij sneller is haha.
ik zag later op de dag wel een volksforum sticker op 1 van de auto's maar toen kon ik de eigenaren al niet meer vinden.
vwmk2driver
16-11-2009, 23:29
Ga je handen wassen!
Respect voor dat doe-het-zelf-werk! :thumbup:
krijg je he met al die zwarte rotzooi overal.
en dankje wel.
koppie is bijna klaar, ben nu bezig met het afwerken.
die seat is over het algemeen sneller.
maar de specs zijn ook een stuk sneller en duurder, :thumbup:
ik heb een oude kr motor met 250 ton.hij een 2.2 liter met 230 pk
ik heb r888 en straat banden voor in de regen, hij heeft 3 setjes slicks
ik heb originele vw remmen met brembo schijven hij heeft voor en achter 6 pots porsch remmen.
en zo kun je nog wel even door gaan,dan mag het ook wel zo zijn dat hij sneller is haha.
ik zag later op de dag wel een volksforum sticker op 1 van de auto's maar toen kon ik de eigenaren al niet meer vinden.
Ik vond het net zo leuk om jou te zien rijden als die Seat hoor :thumbup:
vwmk2driver
16-11-2009, 23:31
Leuk project dit,hou ik even in de gaten. :thumbup:
blijf maar goed kijken haha. :thumbup:
vwmk2driver
16-11-2009, 23:34
Oh krijg nou wat, zit jij hier ook :D
Ik was er de 24e ook bij, met 1 van de 2 beige Jetta's.
Jij ging wel erg lekker, alleen was die Seat net ff sneller he?
Je ging af en toe wel heel goed door die lange bocht heen, lekker driften :thumbup: :D
was ook een leuk dagje met een hoop glijwerk.
en het goed onder controle hebben van een auto geeft dan echt een kick.
ik heb een paar rondjes echt voor een snelle tijd gereden.
en een hoop rondjes ook gewoon om lekker te glijden met behulp van de handrem :D
a.s zondag mag ik weer hopen dat het dan weer regent :D
scirocco9
17-11-2009, 02:56
hallo
als je wilt wil ik je wel eens een wiel fusee maken dat je flink korter kunt sturen ik heb het bij mij gedaan zoals champion zei en dat draait super je kan het altijd eens bij mij komen bekijken op mijn scirocco een goede fusee van een golf of corrado is goed ik ben trouwens fotolasser en mijn lasjes zie je niet dat het ooit gelast geweest is
groeten johan
scirocco9
17-11-2009, 03:03
hier een foto van mijn monstertje
http://i290.photobucket.com/albums/ll257/mauzdood/Boekel%202008/DSC00744b.jpg
vwmk2driver
17-11-2009, 09:13
hier een foto van mijn monstertje
http://i290.photobucket.com/albums/ll257/mauzdood/Boekel%202008/DSC00744b.jpg
ziet er ook leuk uit..
is die ook ooit gebouwd voor een cup of klasse?
en ik heb het stuur geometrie al verbouwd.
heb een stuur uitslag van helemaal links naar helemaal rechts in anderhalve stuur omwenteling. :thumbup:
scirocco9
17-11-2009, 12:32
ik rij hiermee slalom en bergcoursen en soms trek ik ermee naar zolder voor ontspaning
vwmk2driver
17-11-2009, 17:56
ik rij hiermee slalom en bergcoursen en soms trek ik ermee naar zolder voor ontspaning
dan kom je vast uit de buurt van belgie?
zover ik weet heb je in nederland weinig berg coursen?
dit wil ik ook nog wel is gaan doen, circuit rijden is ook leuk.
maar verveeld ook weer snel je kunt er lekker hard rijden, maar echt veel bocht techniek en wagen afstelling zit er niet in.
de scirocco is een echte ideale circuit racer, i.v.m de hoogte.
mocht ik mijn golf 2 ooit nog is plat rijden dan komt er zeker een corrado,
dit is kwa vormgeving ook al stukken beter.
vwmk2driver
21-11-2009, 19:08
zo de cilinderkop is klaar.
het heeft me ongeveer 20 uur gekost om hem te krijgen zoals hij nu is.
heb de kanalen bewerkt en de hoeken veranderd,heb de klepgeleiders gelaten zoals ze waren,ze waren namelijk al redelijk conisch gedraaid en de geleiders zijn al redelijk kort.
heb wel het aluminium weg gehaalt rondom de geleider, en met name dit was een heel karwei omdat ik de geleiders er in heb gelaten.
heb vervolgens de uitlaat kanalen opgeschuurd tot korrel 1200 deze zijn dus helemaal spiegel glad,
en heb de inlaat kanaalen opgeschuurd met korrel 120 en vervolgens opgeruwt met korrel 80 in de dwars richting.
na het bewerken heb ik alle kanaalen uitgelitert.
En waar zijn de plaatjes Frank? Ik ben zoooooo nieuwsgierig ;-)
(Heb jij trouwens nog bij een 020 met 100mm flenzen belang? Anders gaat hij de oudijzerbak in. Hij is niet goed meer, maar bakhelften zijn nog wel heel)
vwmk2driver
21-11-2009, 19:21
En waar zijn de plaatjes Frank? Ik ben zoooooo nieuwsgierig ;-)
(Heb jij trouwens nog bij een 020 met 100mm flenzen belang? Anders gaat hij de oudijzerbak in. Hij is niet goed meer, maar bakhelften zijn nog wel heel)
ga ik van de week even maken, had me camere niet mee. :thumbup:
als je wilt mag je de bak wel bewaren en mee nemen als je mijn kant weer is opkomt.
heb trouwens mijn turbo actuator ook al klaar :D
hij komt tussen de centrale buis van het inlaatspruitstuk en de kleppendeksel in, en de stang loopt door het spruistuk heen :D
http://img694.imageshack.us/img694/586/racegolf036.jpg
Echt een zeer mooie project is dit.
Racen met diesel is op zich al een leuk idee om te doen.
Iedereen verklaarde seat voor gek maar ze zijn er uiteindelijk toch mee door gegaan:
http://www.autoblog.nl/archive/2007/07/20/seat-leon-wtcc-op-diesel
Even een vraagje:
Ik krijg op school voertuigtechnieken van een docent die jaren in de het circuit racen heeft gezeten, voornamelijk porsche.
Hij zegt altijd dat je met spoorverbreders wel de gewenste breedte kan creëren maar de wielgeleiding, die al niet optimaal is met McPherson, er op achteruit gaat. Heb jij hier geen last van of...?!
Veel succes nog met je TD blokje.
Je turbo opbouw is ook niet slecht gekozen, interessant om te volgen! :thumbup:
Tegen hoeveel bar turbo druk denk je te gaan rijden?!
@Thomas: Het wordt tijd dat Frank zijn topic gaat updaten. ;)
Het oude blok is overleden en plannen voor een nieuwe motor liggen er.
@Thomas: Het wordt tijd dat Frank zijn topic gaat updaten. ;)
Het oude blok is overleden en plannen voor een nieuwe motor liggen er.
Vond al dat de laatste post datum van even geleden dateerde...
Hoe staat het met de racerij Frank? :)
Ik denk dat we hem met z'n allen flink moeten prikkelen om weer verder te gaan.... ;)
Hij was / is druk bezig met zijn huis.
Frank, is je huis al af? Of ben je verstandig geweest en ben je nu toch maar bezig gegaan met het nieuwe blok?
Ik bedoel, dat huis staat er vast al een tijdje, dus dat kan nog wel ff wachten ;) :D
knedel16vweber
23-09-2010, 22:22
Ik denk dat we hem met z'n allen flink moeten prikkelen om weer verder te gaan.... ;)
Hij was / is druk bezig met zijn huis.aha ik vond het al verdacht stil hier. prioritijten! :D
vwmk2driver
19-02-2011, 21:00
Echt een zeer mooie project is dit.
Racen met diesel is op zich al een leuk idee om te doen.
Iedereen verklaarde seat voor gek maar ze zijn er uiteindelijk toch mee door gegaan:
http://www.autoblog.nl/archive/2007/07/20/seat-leon-wtcc-op-diesel
Even een vraagje:
Ik krijg op school voertuigtechnieken van een docent die jaren in de het circuit racen heeft gezeten, voornamelijk porsche.
Hij zegt altijd dat je met spoorverbreders wel de gewenste breedte kan creëren maar de wielgeleiding, die al niet optimaal is met McPherson, er op achteruit gaat. Heb jij hier geen last van of...?!
Veel succes nog met je TD blokje.
Je turbo opbouw is ook niet slecht gekozen, interessant om te volgen! :thumbup:
Tegen hoeveel bar turbo druk denk je te gaan rijden?!
ik heb de hele wielophanging aangepast dat alles breder geworden is,maar dat alles weer in originele waardes valt, en dat ik de mankementen lichtelijk kan opvangen.
dus het blijft niet alleen bij spoorverbreders ;) :thumbup:
vwmk2driver
19-02-2011, 21:04
haha, grappig. al een tijd niet meer in dit topic geweest, maar toch een hoop reactie's
de motor is stuk gelopen na 2 wedstrijden, onderblok is gescheurd.
in de cilinderwand van cilinder 4 zit een scheur van 5 cm.
dus het word weer tijd voor of een ander blokje of een heel ander onderblokje.
de druk en de kracht is het dunne wandje toch te veel geworden.
ben nu al vanaf augustus druk bezig in mijn nieuwe huis,en hoop dit over 2 maanden bewoonbaar te hebben, dan nog weer een stapel versnellingsbakken doen, en dan maar weer is aan de race auto !
heb er opzich wel weer zin in,en al helemaal zin in om weer te racen, het is jammer dat de motor stuk ging net voor de drukte van het huis.
anders had ik tussen door zeker wel een paar dagen op het circuit gestaan.
kleine reparatie of aanpassingen tussen door gaat wel, maar een hele motor weer opbouwen koste me iets te veel tijd.
vwmk2driver
19-02-2011, 21:10
nog even ter na gedachtenis,
vorig jaar zomer..
http://img716.imageshack.us/img716/705/86526974551rtw.jpg
http://img98.imageshack.us/img98/9139/8980530185mkaj.jpg
http://img4.imageshack.us/img4/2289/8980531025jec0.jpg
:thumbup:
vwmk2driver
21-02-2011, 18:03
de golf reed als een debiel, bij 1200 toeren had ik al 1.8 bar overdruk en de turbo is zo vel als maar kan.
goed advies is de helft van het werk he' bertje..
Hoest nu met de auto Frank?
vwmk2driver
04-06-2011, 21:37
Hallo Rene,
Slecht, er is nog steeds geen sleutel opgeweest, me huissie is bijna klaar, we wonen er nu wel in! Maar er zijn nog te veel klusje die geklaard moeten worden.
wil wel op kort termijn weer aan de golf verder.
en volgens race seizoen volledig gaan rijden.
vwmk2driver
17-10-2011, 21:39
Zo voor geintresseerde,
Het project race auto is weer uit de stof, ik ben deze week weer begonnen met het wederopbouwen van de motor.
Komende dagen word er gewerkt aan een nieuw onderblok, wanneer deze klaar is word de hele motor weer opgebouwd.
Ook ga ik nog wat aanpassingen doen aan de turbo, de turbo heeft last van surg bij het afremmen op de motor in lagere toeren ( klinkt raar maar is waar). ik ga op de inlaat een afblaas systeem maken zodat de lucht weg kan lekken wanneer ik geen vermogen vraag, de vnt turbo blijft namelijk erg lang door draaien en druk maken ook bij gas los. ( puur door de vnt contructie en mijn actuator sturing.)
ben benieuwd,is alweer een tijd geleden inmiddels.
Eindelijk maar toch is hij zover klaar met het huis dat de auto weer aan de beurt is. ;)
vwmk2driver
17-10-2011, 21:48
Ja huissie is zover als klaar na ruim een jaar verbouwen, heb weer zin om aan de golf verder te gaan, en ik wil volgend jaar weer wat bekers de kast in rijden !
hopen dat dit keer het onderblok langer mee gaat dan 2 races. :D
knarfmk1
17-10-2011, 21:56
tof! wordt weer tijd voor wat actie foto's :)
vwmk2driver
18-10-2011, 06:11
Nog een paar oude foto's van de afgelopen jaren.
http://94.100.120.78/1252800001-1252850000/1252836201-1252836300/1252836232_5__fQ5.jpeg
naast de baan met 140 km/u
http://94.100.121.187/924300001-924350000/924344401-924344500/924344480_5_NaI7.jpeg
http://94.100.122.97/924300001-924350000/924344501-924344600/924344532_5_aYBz.jpeg
http://94.100.120.226/924300001-924350000/924344401-924344500/924344495_5_hmNp.jpeg
:thumbup:
vwmk2driver
18-10-2011, 11:11
gave foto die eerste!
vond ik zelf ook ! de actie opzich was ook spannend.
kwam door de gerlach bocht met een snelheid van 140 en de auto raakte uit balance door dat ik de curb stones aan tikte, gleed van de baan vlak langs de betonnen muur en daarna door een diepe geul die er lag voor afwatering, koste me wel een splinter nieuwe r888 en een spatbord, de wielen waar zover ik geveerd door die geul dat de band het hele spatbord opgevreten had. zelfs de motorkap was los gesprongen ! toen had ik nog het originele motor kap haakte daarna gelijk maar snelsluiters gemonteerd.
vwmk2driver
19-10-2011, 21:37
Vandaag het onderblok volledig gedemonteerd, en de scheur is goed duidelijk te zien.
http://94.100.114.89/1426550001-1426600000/1426599201-1426599300/1426599272_5_L1qD.jpeg
http://94.100.127.153/865250001-865300000/865269601-865269700/865269661_5_ETGx.jpeg
zo was hij nieuw vorig jaar.
En nu het plaatje hoe hij er over een week weer uit ziet! ;)
Te ver uitgeboord?
Erg zonde zeg, wat ga je nu doen?
vwmk2driver
19-10-2011, 22:31
Ja wat is te ver...
Hij was 76,50 en is nu 80.00 mm in de diameter.
Ik ga het blok eerdaags in stukken zagen, om te kijken of de wand bij de scheur extra dun was door bijvoorbeeld een giet fout, of dat alle wanden zo dun zijn.
Het kan een giet fout zijn geweest uit de fabriek, dan is hij met de originele belasting en wand dikte nog prima te gebruiken maar met doeleinden zoals ik hetgebruik is het dan te zwak.
aan de hand van wat ik tegen ga komen na het zagen, zal ik beslissen wat ik ga doen.
of weer opboren met de huidige zuigers, of overmaat van de standaard zuigers.
net het hele topic door gelezen, super leuk hoe je bezig bent zo man. Heerlijke hobby lijkt me! Ook goed dat je de wagen niet hebt verkocht zoals zoveel gedaan wordt als er een nieuw huis in het spel is ;)
GA ZO DOOR!!
Groeten, Jacco.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.