PDA

View Full Version : T3 Gekocht, en nu ?


elcastel
07-06-2008, 18:25
Hoi medeforummers,

mijn vriendin heeft net een T3 gekocht, omdat ze dat niet kon nalaten. Heel begrijpelijk nu ik die auto net heb bekeken !!

Ik heb helaas nog geen foto's om te delen, maar ik hoop de komende tijd wat meer materiaal te tonen. Het betreft een T3 uit 1982 (dacht ik), het is in ieder geval een watergekoelde boxer.

Wat bij de aankoop al bekend was is dat de uitlaat erg slecht is en er nog wel wat onderhoud gepleegd moet worden. Dat onderhoud komt wel goed, ik heb er zin in om weer aan een Volkswagen te sleutelen (ik rij zelf nu een Citroën XM, maar heb jarenlang een Golf I GTI gehad). Waar ik wel een beetje mee zit is dat de uitlaat dus vervangen moet worden. Ik heb net vlug rondgekeken (en laten kijken) en hoor bedragen tussen de 500 en 1100€.

Ik ben nu op zoek naar een uitlaat (compleet) voor deze motor (volgens mij is er maar 1 watergekoelde boxer ??), heeft iemand tips waar ik het beste kan kijken ?

En nogmaals, binnenkort zal ik dit topic verrijken met wat foto's en extra info, want ik geloof dat mevrouw zo verliefd is dat deze nog wel een tijdje in het bezit zal blijven. Mijn taak is dus nu om veel info te verzamelen en ook weer flink te gaan sleutelen, maar ook veel te gaan genieten.

Hier alvast een eerste plaatje :

http://www.xs4all.nl/~elcastel/XM/T3-001.jpg

marving60
07-06-2008, 18:54
Ik weet zo niet om wat voor n motor het gaat. maar ik denk dat 500e wel erg veel is...

Kijk hier maar vast eens eventjes http://www.t3bus.nl/index1.html

Ik denk dat je het komplete systeem voor zo'n 300 wel moet kunnen hebben.

(ik weet niets van t3's af. mjah.... succes) ;)

Greetz marvin

en PS. Zo'n vriendin moet ik ook hebben ;) Leuke kar

Zeend
07-06-2008, 23:33
Je kunt split52 op dit forum een PB sturen. Hij heeft onwijs veel T3 delen liggen...

Jens

Benji
08-06-2008, 07:47
Split heeft ook wel wbx uitlaten. Maar ik zou niet schrikken wanneer een nieuw wbx uitlaat richting de 500 gaat!

elcastel
08-06-2008, 12:08
Toch hè ?
Ik ga morgen wel even wat rondbellen en anders neem ik (ook) even contact op met Split. Op t3bus.nl had ik al gekeken dacht ik, maar die hadden alleen diesel- en luchtboxeruitlaten voor zover ik zag .. (ik kan nu niet kijken, want de site werkt niet op FireFox zo te zien)

Bruders
10-06-2008, 12:02
WBX uitlaten kosten aardig wat ja...

Je kan naar mijn weten wel een uitlaat van een 1900 erop krijgen maar dan verlies je wel weer een boel vermogen van je 2,1..

grtz,

Vic

rooibus
08-07-2008, 08:05
Ha Elcastel,
Ik heb onlangs een complete uitlaat voor een 2.1WBX gekocht bij www.justkampers.co.uk Kosten (inclusief razendsnelle bezorging) ± €335,-.

elcastel
21-07-2008, 22:21
Jongens bedankt voor de hulp. De uitlaat is inmiddels gedaan, en onlangs de accu en startmotor. Maar op een gegeven moment kom je toch op een punt dat alles het doet (dat is vlak voor je alles vervangen hebt ;). ).

De auto doet het nu prima en nu is het eerst eens tijd om te genieten van dat ding, ik hoop snel nog wat fotootjes te plaatsen.