View Full Version : Schuurmachine
Gezocht een goede schuurmachine, om velgen mee te schuren en te polijsten!
Alles met de hand doen, doet nogal zeer :D
Wie heeft er advies over, of tips plaats ze maar hier.
P.s niet geheel onbelangerijk is mijn budget die niet al te groot is helaas! :wow:
Nee ik heb geen compressor, maar mischien wel beter (en ook goedkoper) om er eentje aan te schaffen, omdat je er ook meer gereedschap op kan aansluiten!
polopower
09-06-2008, 15:37
Een budget wat niet al te groot is en een compressor om een schuurmachine aan te drijven rijmt helaas niet met elkaar. Ik zou gewoon voor een goedkope en simpele excenter gaan. Daarbij zou ik wel even letten of de 'zool' ervan en de gaten voor de stofafzuiging overeenkomen met een duurder merk/model. Dit, omdat meestal de meegeleverde schuurvellen van slechte kwaliteit zijn.
Zijn er ook excenter schuurmachines, die handzaam genoeg zijn om een velg te schuren? Degene die ik tot nu toe ben tegen gekomen zijn niet echt handzaam daarvoor!
en als je er 1 vind let me know ....
ben ook al jaar of 8 op zoek naar zo'n ding :redface:
classic line
09-06-2008, 16:30
ik denk dat je voor velgen beter een boormachine kan gebruiken met van die schuur
borstels maar neem wel een oude boormachine want ze zijn er niet echt voor gemaakt
gr mike
en als je er 1 vind let me know ....
ben ook al jaar of 8 op zoek naar zo'n ding :redface:
Heb wel wat gevonden:
KLIK Excenter schuurmachine KLIK (http://www.bouwtotaalmarkt.nl/p_3894/bouwtotaalmarkt/Metabo-SXE400-excenterschuurmachine-80mm-220w.html)
Nou ik doe net zoals Peter al jaren polijsten, en heb ook al heel wat schuurmachines versleten.......
Maar nu heb ik een prof schuurmachine aangeschaft voor de zaak kost wel een paar centen maar tot nu toe gaat ie als een trein.... ( 300 euro is niks)
Nou ik doe net zoals Peter al jaren polijsten, en heb ook al heel wat schuurmachines versleten.......
Maar nu heb ik een prof schuurmachine aangeschaft voor de zaak kost wel een paar centen maar tot nu toe gaat ie als een trein.... ( 300 euro is niks)
Wat voor een schuurmachine is het!
Ik doe het voornamelijk hobby matig, en alleen voor mezelf.
Ben 100% afgekeurt, heb dus niet veel te besteden met mijn inkomen helaas.
Ik zat ook aan de mouse van black en dekker te denken is dat niet wat??
Tips en truuks zijn welkom hier :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.