View Full Version : G1 G60 turbo project
Bluepower
02-05-2011, 16:37
PU rubbers voor in de motorsteunen levert Claus: http://www.clausvonessen.de/
PU rubbers voor in de motorsteunen levert Claus: http://www.clausvonessen.de/
die heb ik ook, uitstekende kwaliteit, netjes en snel geleverd.
wielen staan erg dik :cool:
desnelders
03-05-2011, 05:58
het is nog even wachten op de nieuwe banden, zal blij zijn als ze er eindelijk onder kunnen.
en voor de rubbers ga ik toch voor oem gaan
MM Designs MK1
03-05-2011, 20:48
zo egt een hele mooie golf 1 :thumbup:
ziet er super netjes uit
desnelders
05-05-2011, 19:29
ok kleine hersendwaling van mijnentwege, het zijn uiteraard wel golf 1 steunen, en dan krijg ik wel meer interressants te zien op die site van claus von Essen :wow:
heb een achterste steun van 68 besteld, das tot 240ps, en de voorste in zwarte PU street version
desnelders
08-05-2011, 20:21
ondertussen een groot onderhoud gegeven dus hij is klaar voor de komende zomer
en er liggen banden op de nieuwe velgen, vind veel beter nu met de 8breed vanachter B)
http://desnelders.be/others/eins/phase5/gully/8J1.JPG
http://desnelders.be/others/eins/phase5/gully/8J2.JPG
http://desnelders.be/others/eins/phase5/gully/8J3.JPG
http://desnelders.be/others/eins/phase5/gully/8J4.JPG
De Limburger
08-05-2011, 20:24
Vind ik leuk!
Echt een super wagentje Ken .. uiterlijk (kleur, staat, etc) is echt helemaal top en dan zo'n blok :cool:
desnelders
09-05-2011, 06:38
thanx :thumbup:
wow
wielen staan het golfje heel mooi
mooi golfje 1
ben benieuwed of je in gti int op de track gaat?
desnelders
13-05-2011, 07:24
ik was vorig jaar al aan het twijfelen om mee te sprinten op gti int, maar blijft risky zover van huis. Er moet maar iets stoms als een darm scheuren en we staan er mooi :rolleyes:
desnelders
20-05-2011, 07:06
zo de golf staat eindelijk terug op zen wielen. motorsteunen vervangen terwijl het blok erin hangt is niet iets dat ik elke week ga doen... :screwy:
Ik was vorige zondag begonnen met de motorsteunen te vernieuwen, maar heb er deze week toch nog een paar avonden aan gezweet.
- De achterste steun en rubber waren niet meer 100%, dus die vervangen.
- De steun aan de bakzijde was zelfgemaakt en deed zen ding wel maar zag er toch niet uit dus die ook vervangen, en nieuwe oem rubber in.
- De steun vooraan was de rubber ook chocolade dus die vervangen door een stijvere versie.
Dus na veel bloed zweet en gevloek zitten ze erop en het blok ligt een kleine centimeter meer naar voor dus het is niet meer zo nipt tussen de turbo en schutbord.
voorbeeldje van old vs. new, op de foto zit de rubber er wel verkeerd op :rolleyes:
http://img560.imageshack.us/img560/1783/steun1.jpg
Rallye-VR6t
20-05-2011, 11:37
Die rubbers had ik in 1000km helemaal aan grot!
Veel succes.
desnelders
20-05-2011, 12:00
de originele? nu zijn het voor en achter stuggere van claus von essen, of bedoel je die?
sciroccoGTII
20-05-2011, 23:07
Hier hetzelfde orginele VW diesel rubbers nieuw ook na zelfde tijd uitelkaar gerscheurd...en dan rij ik nog maar met een 1900 atmo...
Misschien is dit dan wel een handig topic:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=80239
Staat er mooi bij kerel! :thumbup:
desnelders
10-06-2011, 11:28
@rene: die had ik al lang gevonden ;)
@nick_J : thanx :thumbup:
Hé Ken, zondag naar Charly's???
desnelders
10-07-2011, 19:27
vandaag naar Volksdub geweest, en voor het vertrekken nog even apart gezet om paar foto's te nemen
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/7/7/DSC_9574small_original.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/7/7/DSC_9579small_original.jpg
toen ik vorige week onderweg naar huis reed van gti international sputterde hij af en toe bij te lang op eenzelfde snelheid rijden in lage toeren. Maar vandaag in het naar huis rijden sputterde hij wel erg vaak, en ook tijdens gas geven en aan hogere snelheden... Van de week de ontsteking eens nakijken.
desnelders
20-07-2011, 20:27
ik was toch niet tevreden van de look op de achterste velgen dus vandaag 195/40/16 laten opleggen ipv de vorige 215/35
http://desnelders.be/others/eins/phase5/verschil.jpeg
Dat staat al veel beter Ken :thumbup:
desnelders
21-07-2011, 19:32
morgen de velgen er terug onder steken, en ineens beetje schuiner en lager :tongue:
desnelders
31-07-2011, 17:45
voila de velgen met nieuwe banden staan eronder, met camber shims ertussen achteraan, en ineens maar nog een centimeter lager gelegd. ben content met het resultaat
http://desnelders.be/others/eins/phase5/smal/DSC_9856.JPG
http://desnelders.be/others/eins/phase5/smal/DSC_9877.JPG
knarfmk1
31-07-2011, 18:06
ziet er lekker uit!
desnelders
31-07-2011, 18:24
ja he :tongue:
Super auto met deze velgen, meende hem op Volksdub al te herkennen.
desnelders
31-07-2011, 20:34
yep daar was ik, maar toen nog met bredere banden achteraan
super dikke auto man net even je project gelezen ziet er leuk uit man dat wil ik ook doen met mij golf 2 gewoon snel maar wel dat de auto er normaal uit ziet niet zo race look maar top man ga zo door
MM Designs MK1
20-08-2011, 19:15
mooie auto die banden staan em heel goed keep up the good work :thumbup:
ErikvanBilsen
20-08-2011, 19:20
Velgen staan hem goed zo.
Leuke Golf zo.
Wat is jouw diameter van je uitlaat eigenlijk?
desnelders
20-08-2011, 20:19
thanx all, uitlaat is 60mm
Jettameister
21-08-2011, 08:41
heel mooie mk1 :thumbup:
smallere bandjes doen hem ook goed
ErikvanBilsen
21-08-2011, 15:28
thanx all, uitlaat is 60mm
Oke bedankt,
Heb namelijk ook 60 mm hier liggen die onder de Golf 1 moet komen, maar vind hem nog wat groot ogen maar als ik hem zo bij jouw gemonteerd zie valt het me dan weer mee.
desnelders
12-04-2012, 12:04
deze ook maar eens van onder het stof halen.
druk bezig met verbouwingen aan het huis maar tussen door tijd gevonden om de golf 1 klaar te maken. paar kleine dingen waaronder nog maar eens een nieuwe achterste motorsteun, ditmaal custom made
http://img607.imageshack.us/img607/3987/steun.jpg
zal blij zijn al hij terug (goed) rijd want blok hangt al maanden letterlijk aan de ketting
desnelders
30-05-2012, 11:53
de motor hangt dus terug op zen plek ondertussen
ben afgelopen zondag het stof er eens gaan afrijden... :D
en daarna de nieuwe snuit erin gestoken, grille met verstralers, met terug chrome logo ipv zwart, wel nog altijd met de rode biesjes
volgende op de planning is de porsche wielen terug opfrissen, en dan eens nieuwe pics nemen, voorlopig:
http://img411.imageshack.us/img411/2088/dubbelt.jpg
Scirocco_1600
30-05-2012, 19:49
dat is een plastic batterij "bak" met aan de buitenkant carbon look.
Die ben ik per ongeluk tegengekomen bij een motorsport winkel hier in Antwerpen. Een merk of dergelijke staat er niet op.
motorsportwinkel in Antwerpen ? toevallig rpower ?
desnelders
30-05-2012, 20:38
nee piessens
Neusje is mooi geworden :thumbup:
Dokter D
30-05-2012, 21:05
Oef wat een lekkere einzer is dit!
Respect!
De Limburger
30-05-2012, 21:12
Zo hoort dat Ken.
desnelders
21-06-2012, 21:02
thanx all ;)
normaal zaterdag de porsche velgen er terug onder, dus nieuwe pics
en men oude pics werken blijkbaar niet meer dus morgen effe fixen
desnelders
23-06-2012, 21:44
et voila zo ziet hij er deze zomer uit, vind de nieuwe grille echt een heel verbetering :cool:
http://img822.imageshack.us/img822/2917/dsc6172l.jpg
http://img341.imageshack.us/img341/9920/dsc6197.jpg
http://img829.imageshack.us/img829/3976/dsc6263i.jpg
vw roadwarrior
24-06-2012, 08:37
Super wagen geworden!
Moddervette einser! :thumbup:
In "race-mode" vroeger was hij naar mijn smaak nog dikker :D
Maar comfort speel ook mee natuurlijk, het blijft een dikke mk1!
desnelders
26-03-2013, 21:20
hij gaat een klein beetje terug racer look komen dit jaar...
andere wielen en interieur
voorsmaakje van de wielen
http://users.telenet.be/kensnelders/pictures/Eins/2013/compomotives/compos.jpg
en het interieur :tongue:
http://users.telenet.be/kensnelders/pictures/Eins/2013/recaros.jpg
hij gaat een klein beetje terug racer look komen dit jaar...
voorsmaakje van de wielen
http://users.telenet.be/kensnelders/pictures/Eins/2013/compomotives/compos.jpg
:own:
desnelders
27-03-2013, 07:11
haha
Welke kazerne heb je die foto's getrokken?
superbeast
27-03-2013, 10:18
zijn weer mooie velgjes die eronder gaan komen :thumbup:
desnelders
27-03-2013, 10:28
Welke kazerne heb je die foto's getrokken?
dat zijn de kazernes van Fort 3 in Borsbeek (B)
dat zijn de kazernes van Fort 3 in Borsbeek (B)
De foto genomen van de garage uit leek ook of het om een militaire woning ging.
Had namelijk net zo een garage poort in Brasschaat ;)
Mooie golf alvast :thumbup:
desnelders
02-04-2013, 11:16
gisteren nog eens toerke mee gaan, het was er het weer voor :) achterbank had ik er al uitgehaald, dus spaart gewicht, en trekt lekker op met die lichtere velgen. maar hij trilt toch nog boven de 100, banden liggen er nog maar net op dus die zouden goed uitgebalanceerd moeten zijn... stuurhuis?
Mooie updates :thumbup:
Toevallig foto's van hoe het er in zijn geheel uitziet?
desnelders
02-04-2013, 18:29
daar dacht ik gisteren pas aan toen hij stond af te koelen in de garage :D (en de andere twee auto's al terug op de oprit stonden)
desnelders
13-04-2013, 22:29
vandaag eerste echte rit gemaakt met de nieuwe wielen, en langs de bevriende bandenboer geweest om alles terug te laten uitbalanceren en uitlijnen. hij rijd echt lekker nu :cool:
http://users.telenet.be/kensnelders/pictures/Eins/2013/compomotives/DSC_7792small.jpg
http://users.telenet.be/kensnelders/pictures/Eins/2013/compomotives/DSC_7802small.jpg
volgende is de nieuwe stoelen monteren, maar wil ik op men gemak doen, dat ze echt ideaal staan van hoogte en afstand. want met de huidige "rabbit" stoelen zit ik naar mijn zin te ver naar voor en te hoog.
Dat ziet er toch een stuk beter uit dan die grote glimmende putdeksels?:)
Mooi hoor!
desnelders
14-04-2013, 21:08
Dat ziet er toch een stuk beter uit dan die grote glimmende putdeksels?:)
Mooi hoor!
thanx! ;)
vwjohnny
21-05-2013, 22:00
Jammer dat veel foto's het niet meer doen..
Verder dikke auto!!!
desnelders
22-05-2013, 06:30
merci ;)
de onderstellen voor de recaro stoelen zijn bijna klaar ondertussen
desnelders
01-06-2013, 16:44
de recaro's steken erin, net op tijd voor charly's morgen :)
http://users.telenet.be/kensnelders/pictures/Eins/2013/20130601_155217.jpg
knarfmk1
01-06-2013, 20:57
Heerlijke stoelen!
Dokter D
01-06-2013, 21:33
Erg mooie zetels!
Dat moet echt goed zitten.
Uit welk model komen deze stoelen ?
Ik blijf het een dikke mk1 vinden :thumbup:
Jelle-Mk1G60
02-06-2013, 17:57
had je zien rijden richting de meeting, wij sloegen de parking nazareth op om met een groepje samen te komen. anders wou ik wel eens stukje door rijden :D
desnelders
02-06-2013, 19:48
@shon: zijn recaro expert, kon je vroeger mits de juiste onderstellen in elk type auto monteren
@Jelle-Mk1G60: ja zag dat jullie eraf gingen
desnelders
30-12-2013, 18:22
okay de velgen staan te koop, ga terug voor 16"
en dit weekend maar eens proberen om de turbo terug vast te krijgen, want ondanks bouten met doorboorde koppen en borging met staaldraad hebben de bouten zich toch weer losgedraaid... :shake:
Dub-Detail
30-12-2013, 19:01
okay de velgen staan te koop, ga terug voor 16"
en dit weekend maar eens proberen om de turbo terug vast te krijgen, want ondanks bouten met doorboorde koppen en borging met staaldraad hebben de bouten zich toch weer losgedraaid... :shake:
Werkt je spruitstuk dan niet enorm bij thermische belasting?
Anders kun je nog proberen een fijnere draad te gebuiken.
Toen ik nog in de mobiele hef- en hijswereld werkte maakte we veel gebruik van Nord-Lock. Voor jou toepassing is dit misschien interessant.
http://www.nord-lock.com/nl/products/multifunctional-wedge-locking/
Hoe het zich houdt bij hoge temperaturen durf ik niet te zeggen. Maar misschien het proberen waard.
ik had het zelfde probleem met me golf 2 1.8t. Ook nord-lock ringen ertussen gemonteerd. Daarna nooit meer problemen gehad :thumbup:
desnelders
02-01-2014, 13:35
dub detail: de uitlaat bochten vanaf de turbo tot de eerste recht buis zijn op maat gemaakt met alles op zen plek dus zou normaal niet veel mogen werken.
die nord-lock ringen zien er goed uit, ik had als eerste optie van de gewone gekartelde moeren gekocht maar toen toch beginnen twijfelen of die gaan helpen. als ze een paar keer roodgloeiend hebben gestaan... en om die ertussen te krijgen moet de uitlaatkant los want anders krijg ik 1 vd 4 bouten er niet helemaal uit om er iets tussen te krijgen, das veel werk waar er niet veel plek is, voor iets waar je aan twijfelt, daarom dat ik aan een puntlas dacht
Dub-Detail
02-01-2014, 17:33
Ik zou eerst doe Nordlocks proberen.
Puntlassen zou voor mij geen oplossing zijn.
Maar wat komt er nou los?
Turbo van het spruitstuk?
Of downpipe van de turbo?
In het laatste geval zou ik ook even kijken of je downpipe wel voldoende flex heeft met het kantelen van de motor bij vollast. En of de motor niet te veel kantelt.
desnelders
02-01-2014, 20:58
turbo van het spruitstuk
oude foto van toen ik het eerste keer vaststelde
http://users.telenet.be/kensnelders/pictures/Eins/2013/Afb092.jpg
Dub-Detail
02-01-2014, 21:32
Kijk dat maakt het een en ander inzichtelijk.
Komen alleen de voorste twee los?
Die gietspruitstukken werken altijd.
En die vulplaat van gewoon staal heeft ook zijn invloed op het geheel.
Ik zou zorgen dat er zo min mogelijk stress op de turbo komt te staan door de zaak spanningsvrij te monteren. Dan nordlock ringen ertussen, beetje ceramisch vet gebruiken dan gaan ze ook weer los als het moet. En zorgen dat het metaal waar de nordlocks in moeten bijten helemaal schoon en vrij van roest is.
Dan moet je een heel eind komen.
desnelders
03-01-2014, 07:37
foto is vanonderen getrokken, enige probleempje is om die bout op de foto links boven er helemaal uit te krijgen om er ringen tussen te krijgen, de uitlaat er volledig onderuit moet, en de uitlaat zijde van de turbo eraf moet, wat niet lukt terwijl het blok in de auto hangt...
ik ga morgen als hij op de brug staat die spanring die de uitlaat verbind met de turbo wel een keer lossen om te kijken of daar geen spanning op staat.
desnelders
04-01-2014, 20:46
voila ze staan vast en hij rijd terug zoals het moet :cool:
volgende is nieuwe velgen, dus dat er maar snel iemand die compo's koopt :D
desnelders
03-05-2014, 16:04
golf 1 staat klaar voor Eurosundays morgen, preview van de updates voor 2014 :tongue:
http://users.telenet.be/kensnelders/pictures/DSC_0256_edited.jpg
http://users.telenet.be/kensnelders/pictures/DSC_0262_edited.jpg
http://users.telenet.be/kensnelders/pictures/DSC_0274_edited.jpg
Je bouten van je turbo niet meer los gekomen?
Audi1981
04-05-2014, 17:05
Jammer dat de foto's op de pagina's hiervoor het niet meer doen :redface:
Prachtige wagen wel :thumbup:
Oeh dat beloofd,
I like ! En terug op Oz's :thumbup:
desnelders
16-06-2014, 19:10
gisteren na de meeting in Asten nog even gestopt in het industrie terreintje
http://users.telenet.be/kensnelders/pictures/Eins/2014/DSC_0602.JPG
http://users.telenet.be/kensnelders/pictures/Eins/2014/DSC_0608.JPG
http://users.telenet.be/kensnelders/pictures/Eins/2014/DSC_0613.JPG
Audi1981
16-06-2014, 19:19
Prachtige wagen, het probleem met de bouten al opgelost? Je kan evt ook nog "ouderwets" borgdraad gebruiken ;)
Black Devil
16-06-2014, 21:21
De looks van deze wagen kloppen echt!!
:thumbup: :thumbup: :thumbup:
g-loudertje
16-06-2014, 22:36
Dik! Oz staat altijd goed op een vw!
desnelders
17-06-2014, 08:16
thanks all :) ik vind het zelf ook pakken beter dan die witte compomotives :cool:
@audi 1981: heb ik gehad maar draad werd door de hitte broos en brak in stukken. en dikke kreeg ik er niet rond op zo'n klein plek. en die achterste bout kreeg ik er zoiezo niet uit zonder het blok eruit te halen. dus nu opgelost met een puntlas op elke bout. moest hij ooit los moeten moet het blok eruit, maar zal zoiezo nodig zijn bij andere oplossingen.
Die OZ's staan super! Stoere wagen :thumbup:
Witte van de Compomotive's vloekte nogal met de grijze lak.
NielsDub
17-06-2014, 09:30
Idd goede keuze deze OZ's, staan 'm super!
desnelders
17-06-2014, 09:35
Die OZ's staan super! Stoere wagen :thumbup:
Witte van de Compomotive's vloekte nogal met de grijze lak.
lieuwe das lang geleden :) ja ik had ze indertijd van jou gekocht in eerste plaats voor trackdays, maar vanwege het lage gewicht er toch straatbanden op gelegd en zo eronder, en in het begin leek het nog mee te vallen dat wit maar uiteindelijk toch raar op het grijs. en 15 was te klein om mooi de kassen mee te vullen, en tegelijkertijd het carter heel te houden :D
Audi1981
17-06-2014, 11:56
Ah toch voor een lasje gekozen ipv die Nord-Lock ringen...
The Skinnmeister
17-06-2014, 12:10
Gave wagen, ziet er goed uit :thumbup:
desnelders
17-06-2014, 12:13
ja dat bedoelde ik eerder he. 2 vd 4 bouten kunnen er niet volledig uit (en terug in) zonder het blok eruit te halen, en warme kant vd turbo te demonteren. dus daarom een lasje. en het zit vast :D moesten die lassen ooit los dan zal het blok eruit moeten, maar das dan het moment om naar andere oplossingen te kijken zoals die ringen, of koperen moeren op draadstangen etc
maar voorlopig rijd hij goed zo :D
Zo moet deze echt zijn, OZ's maken het zo af.
Een Beest van een Mk1, zou hem graag eens in levende lijven horen (door)rijden :D
desnelders
21-06-2014, 12:26
Thanx :cool:
Hoe is het met deze ondertussen ?
Heb het altijd een dikke Mk1 gevonden
desnelders
28-11-2016, 08:19
hij staat nog steeds in men garage :) nog een paar ritjes mee gedaan en cars en coffees maar niet echt de grote meetings afgelopen zomer.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.