Log in

View Full Version : 16V KR blijft in toeren hangen.

jw0488
10-06-2008, 18:51
Help!
Mijn motor doet sinds een poosje erg raar.
Op hem moment dat je het gas intrapt, zakt hij maar heeeeel langzaam terug naar 'stationair'.
stationair tussen haakjes want dat is volgens hem ook 1100 toeren nu.. :screwy:
Wat kan dit zijn?
Elke eventueel nuttige reactie is welkom! :thumbup:

servibruls
10-06-2008, 19:51
Heb dit probleem gehad bij mijn edition one.
Moest telkens een schroefje wat meer aandraaien waardoor die weer normaal stationair liep. De oorzaak was dat het rubbertje wat om dat schroefje zat te "smal" werd. Waardoor hij zich niet meer klemde.
Vraag me niet hoe dat schroefje hete, ben a-tachnisch op dat gebied:D heb het wel geweten:p

saus
10-06-2008, 21:10
Nullast schakelaar op je gasklep doet het waarschijnlijk niet of wordt niet ingedrukt.

1800 16v kr
10-06-2008, 21:54
denk ook was saus zegt

mijne bleef ook erg hoog stationair lopen
en zakte niet vlot terug

jw0488
13-06-2008, 15:34
hmm nooit geweten dat het zo makkelijk was.
een kwestie van de schoef iets indraaien en klaar alweer.
heb alleen wel het gevoel dat hij weinig op de motor remt.
bedankt voor de tips!

jw

The Skinnmeister
16-06-2008, 14:14
Heeft idd met dat stelschroefje te maken.
Kun je het weer maken :D

jw0488
18-06-2008, 19:07
het blijft een probleem.. na een 150 km doet hij hetzelfde.
nu alleen als hij nog koud is. als de olie temp op de mfa boven 55 graden komt loopt hij weer redelijk normaal.
echter schokt hij lichtjes als je in de 1, 2, of 3 rijdt (laagtoerig) en remt hij dus erg weinig op de motor.
kan dit de stationair toerental regelaar zijn?
had namelijk een 1600 op cab's hiervoor waarvan de stationairregelklep defect was en die toonde vergelijkbaar gedrag..
daarnaast heb ook wel eens wat gelezen over iets in de spinnenkop..
uitlezen wou volgens de dealer niet, anders was de oplossing wel erg makkelijk....
tips? hoe kan ik dit achterhalen?

Erik
18-06-2008, 20:35
Trek de stekker eens van die 'stationairklep'. Dan zou je moeten horen als hij slechter gaat lopen.

jw0488
18-06-2008, 21:47
als hij dan slechter loopt is de klep goed neem ik aan?

jw0488
24-06-2008, 18:54
verder nog iemand iedeën?
ik word van de topics die ik zo kan vinden niet erg wijzer namelijk :(

jw0488
26-06-2008, 22:04
is er niemand die ervaring heeft met dit probleempje? :(
als ik zo lees zijn er namelijk diverse probleempjes met de kr motoren.. :rolleyes:
iedere reactie is welkom, ik ben nogal een leek op motorisch gebied! :tongue:

J_Fix
26-06-2008, 23:51
is er niemand die ervaring heeft met dit probleempje? :(
als ik zo lees zijn er namelijk diverse probleempjes met de kr motoren.. :rolleyes:
iedere reactie is welkom, ik ben nogal een leek op motorisch gebied! :tongue:

ervaring wel maar oplossing niet helaas :( Ik moet zelf die idle speed schroef (die servibruls bedoelde) ook regelmatig goed zetten. Ding trilt steeds opnieuw weg. Moet eigenlijk gewoon even een nieuw o-ringetje in en dan is dat ook weer over maar al staat die goed dan nog loopt ie niet altijd mooi strak.

Ik denk alleen dat het bij mij hoofdzakelijk aan 1 van m'n klepstoters ligt omdat die nogal tikt. Ik ga dat dus eerst even proberen en hoop dat hij dan weer mooi strak loopt.

O ja, wat ik nog wel heb gedaan toen hij steeds te langzaam in toeren wilde zakken, ik had een vrij strakke gaskabel en heb die iets meer vrije slag gegeven. Hielp bij mij wel mee maar de hoofdoorzaak was bij mij toch die stelschroef.
Ik denk (geen idee of het kan?) dat hij met te veel speling op die o-ring misschien ook valse lucht aan zou kunnen zuigen daar. Maar zoals gezegt, dat is gewoon een "wild guess".

Maar ik volg je topic dus ook met interesse want opgelost is het bij mij ook nog niet.

jw0488
29-06-2008, 11:54
thanx.. ik denk dat ik zowiezo zo'n ringetje ga halen dan.. nog meer tips?