Log in

View Full Version : Piep bij de achterremmen..

Wolgast
13-06-2008, 09:20
Hallo allemaal!!

Ik heb weer eens wat hoor!

Nu het mooi weer is (hier tenminste) rij ik vaak met de ramen en dak open van mijn Golf.
Nou is me sinds de laatste 2 dagen een vervelende piep bij de achterremmen opgevallen. :mad:

Elke keer wanneer ik afrem en bij stilstand de rem loslaat hoor ik links achter een piep. Nou heb ik even opgelet en heb het bij veel meer Golfjes gehoord met trommelremmen achter. Zowel serie II als III.
Ik wil dit graag opgelost hebben en het lijkt me dat er iets droog is. Nou heb ik bij de remkrachtverdeler onder de auto bij de as de boel gesmeerd, maar helaas zonder resultaat. :mad:

Kan iemand mij vertellen hoe ik die irritante piep weg kan krijgen?? :confused:

Thanx alvast!! :thumbup:

Dennis

Ralph
13-06-2008, 10:57
Remschoenen piepen op de ankerplaat. Schoonmaken en wat koperver ertussen en het probleem is weer opgelost !!

martiepartie
13-06-2008, 11:05
bij mij kwam het puur van de lastafhankelijke remkrachtverdeler.. Die piepte bij het loslaten van het rempedaal. Die heb ik ingespoten met flink wat WD40 en het was weg (voor even...)

Laat anders eens iemand remmen terwijl je onder de auto ligt/kijkt/luistert. Ik dacht namelijk eerst ook dat het aan de remschoenen zou liggen, maar de hele remschoonmaak actie had geen effect..

Zeend
13-06-2008, 11:56
de draaipunten invetten helpt soms, maar remschoenen van sommige imitatiemerken kunnen ook een hels kabaal veroorzaken. Het beste toch gewoon origineel VW, Jurid of Textar kopen!

Jens

Wolgast
13-06-2008, 13:44
en waar vind ik die zgn draaipunten dan?? Alle bewegende delen van de lastafhankelijke remkrachtverdeler heb ik gister goed ingevet. Dat heeft niet veel geholpen. Hoewel ik wel het idee heb dat ie wat strakker remt nu. Dus goed is het zowieso geweest om de boel goed gangbaar te maken... Het piepen is er daarentegen nog steeds...
De remschoenen zijn overigens orgineel VW.

--daniel--
13-06-2008, 17:12
G60 fahrer heeft gelijk. Je zult de trommels er even af moeten halen om de remschoenen in te vetten tov de ankerplaat. Als je iemand even had laten remmen dan had je waarschijnlijk wel gehoord dat het niet je remdrukregelaar zou zijn.

Dit komt idd bij elke Golf wel eens voor.

Wolgast
13-06-2008, 18:11
Ging lastig omdat ik de hele tijd alleen hier thuis ben... De rest doet het beter en is met vakantie....
Maar ik zal de trommels ff loshalen (wilde ze zowieso zwart spuiten) en de boel ff invetten.

Bedankt voor de hulp!!!

Dennis

Ralph
13-06-2008, 19:09
G60 fahrer heeft gelijk. Je zult de trommels er even af moeten halen om de remschoenen in te vetten tov de ankerplaat. Als je iemand even had laten remmen dan had je waarschijnlijk wel gehoord dat het niet je remdrukregelaar zou zijn.

Dit komt idd bij elke Golf wel eens voor.

:thumbup: