View Full Version : APK en steekproef ? SPOEDJE
darkproject
16-06-2008, 17:15
ik kreeg een vraag waar ik zo 123 ook geen antwoord op wist
{ ik heb een auto die verlaagd is (vaste set)
ik breng m naar de garage om te laten keuren
ze zetten m op de 2 koloms brug waar ze altijd op keuren
auto wordt goegekeurd
maar nu komt t
ze hebben daar ook een 4 kollomsbrug
(waar hij dus niet op kan ivm opstaande rand op de platen)
(wat evt wel zou kunnen maar,
dan moet je wel hele lange oprijplaten hebben die ze niet hebben)
nu zeggen ze dat als er een steekproef is en de controleur wil m op de 4kolloms brug dat ik dan een probleem heb
omdat hij daar niet op past }
nu was de vraag dus
is t verplicht dat hij op de 4 kollomsbrug moet als de controleur dat persee wil?
Steekproef gebeurt naar mijn weten altijd op een vier kolommer.
officieel moet deze op een 4 kolomsbrug gekeurd worden. Dus ja als je een mierenneuker hebt tijdens een steekproef dan is die garagehouder het bokkie
Johan Fire and Ice
16-06-2008, 17:33
Gewoon een paar houten planken meenemen om zo er wel op te komen.
Deed ik ook altijd aangezien ik ook niet op de 4 koloms kon en dat was geen probleem
officieel moet deze op een 4 kolomsbrug gekeurd worden. Dus ja als je een mierenneuker hebt tijdens een steekproef dan is die garagehouder het bokkie
het is inderdaad verplicht om de 4 kolommer te gebruiken zowel door het keuringsstation als door de steekproefcontroleur..heeft niks met mierenneuken te maken, dat zijn de procedures..
heeft oa. te maken met de controle van de fusee,- en stuurkogels, die moeten zoveel mogelijk in de rijstand gecontroleerd worden, op rijplaten dus..
darkproject
16-06-2008, 17:35
dat dacht ik idd ook ja
dit bevestigd t alleen maar
gelukkig heb ik een schroefset op de 35i :D
het is inderdaad verplicht om de 4 kolommer te gebruiken zowel door het keuringsstation als door de steekproefcontroleur..heeft niks met mierenneuken te maken, dat zijn de procedures..
heeft oa. te maken met de controle van de fusee,- en stuurkogels, die moeten zoveel mogelijk in de rijstand gecontroleerd worden, op rijplaten dus..
sorry je moet het mierenneuken niet zo letterlijk nemen als ik het bedoel. Maar als een steekproefcontroleur komt en hij staat op een 2kolomsbrug zullen ze er niet perse een probleem van maken maar als hij wil kan hij eisen dat dit op een 4 koloms gebeurd
darkproject
16-06-2008, 17:54
En als dat nou niet gaat vanwege de verlaging, wordt die dan afgekeurd..
terwijl alles gewoon goed is
(niet ervan uitgaan dat er mischien toch iets niet goed mocht zijn)
Je moet er gewoon achteruit oprijden kerel.
darkproject
16-06-2008, 18:25
ja dat gaat dus ook niet
ook al geprobeerd
denk dat ie maar opzoek moet gaan naar lange oprijplaten
of een ander keur station
ronnie_v
16-06-2008, 18:44
gewoon zelf een paar planken meenemen :thumbup:
Je mag officieel geloof ik maximaal 4 cm verlagen.
Voor de APK is het noodzakelijk dat er niets aan loopt/aan kan lopen.
darkproject
17-06-2008, 18:40
we zijn er uit :thumbup:
na van alles geprobeerd te hebben
rijplaten vooruit achter uit optillen enz enz
hij gaat over op een schroefset net als ik :D
hij was t toch al een tijdje van plan want hij wou m ook lager hebben
hi zag hoe makkelijk t bij mij ging dus hij is nu ook overtuigd :cool: :) :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.