PDA

View Full Version : APK en steekproef ? SPOEDJE


darkproject
16-06-2008, 17:15
ik kreeg een vraag waar ik zo 123 ook geen antwoord op wist


{ ik heb een auto die verlaagd is (vaste set)
ik breng m naar de garage om te laten keuren
ze zetten m op de 2 koloms brug waar ze altijd op keuren
auto wordt goegekeurd

maar nu komt t

ze hebben daar ook een 4 kollomsbrug
(waar hij dus niet op kan ivm opstaande rand op de platen)
(wat evt wel zou kunnen maar,
dan moet je wel hele lange oprijplaten hebben die ze niet hebben)

nu zeggen ze dat als er een steekproef is en de controleur wil m op de 4kolloms brug dat ik dan een probleem heb
omdat hij daar niet op past }

nu was de vraag dus
is t verplicht dat hij op de 4 kollomsbrug moet als de controleur dat persee wil?

TimMK1
16-06-2008, 17:19
Steekproef gebeurt naar mijn weten altijd op een vier kolommer.

Ferry24
16-06-2008, 17:26
officieel moet deze op een 4 kolomsbrug gekeurd worden. Dus ja als je een mierenneuker hebt tijdens een steekproef dan is die garagehouder het bokkie

Johan Fire and Ice
16-06-2008, 17:33
Gewoon een paar houten planken meenemen om zo er wel op te komen.

Deed ik ook altijd aangezien ik ook niet op de 4 koloms kon en dat was geen probleem

hajee
16-06-2008, 17:33
officieel moet deze op een 4 kolomsbrug gekeurd worden. Dus ja als je een mierenneuker hebt tijdens een steekproef dan is die garagehouder het bokkie
het is inderdaad verplicht om de 4 kolommer te gebruiken zowel door het keuringsstation als door de steekproefcontroleur..heeft niks met mierenneuken te maken, dat zijn de procedures..
heeft oa. te maken met de controle van de fusee,- en stuurkogels, die moeten zoveel mogelijk in de rijstand gecontroleerd worden, op rijplaten dus..

darkproject
16-06-2008, 17:35
dat dacht ik idd ook ja
dit bevestigd t alleen maar

gelukkig heb ik een schroefset op de 35i :D

Ferry24
16-06-2008, 17:40
het is inderdaad verplicht om de 4 kolommer te gebruiken zowel door het keuringsstation als door de steekproefcontroleur..heeft niks met mierenneuken te maken, dat zijn de procedures..
heeft oa. te maken met de controle van de fusee,- en stuurkogels, die moeten zoveel mogelijk in de rijstand gecontroleerd worden, op rijplaten dus..

sorry je moet het mierenneuken niet zo letterlijk nemen als ik het bedoel. Maar als een steekproefcontroleur komt en hij staat op een 2kolomsbrug zullen ze er niet perse een probleem van maken maar als hij wil kan hij eisen dat dit op een 4 koloms gebeurd

darkproject
16-06-2008, 17:54
En als dat nou niet gaat vanwege de verlaging, wordt die dan afgekeurd..

terwijl alles gewoon goed is

(niet ervan uitgaan dat er mischien toch iets niet goed mocht zijn)

LuNaTiK
16-06-2008, 17:59
Je moet er gewoon achteruit oprijden kerel.

darkproject
16-06-2008, 18:25
ja dat gaat dus ook niet

ook al geprobeerd

denk dat ie maar opzoek moet gaan naar lange oprijplaten
of een ander keur station

ronnie_v
16-06-2008, 18:44
gewoon zelf een paar planken meenemen :thumbup:

Dexter
16-06-2008, 20:22
Je mag officieel geloof ik maximaal 4 cm verlagen.

Voor de APK is het noodzakelijk dat er niets aan loopt/aan kan lopen.

darkproject
17-06-2008, 18:40
we zijn er uit :thumbup:

na van alles geprobeerd te hebben
rijplaten vooruit achter uit optillen enz enz

hij gaat over op een schroefset net als ik :D
hij was t toch al een tijdje van plan want hij wou m ook lager hebben

hi zag hoe makkelijk t bij mij ging dus hij is nu ook overtuigd :cool: :) :D