Log in

View Full Version : Schuif/kanteldak inbouwen

Biggie
17-06-2008, 15:02
Heb onlangs een vento gekocht met een sunroof derin
alleen is deze niet elektrisch en is ook geen schuif/kanteldak
ik vroeg me af of het mogelijk is(mischien heeft iemand hier op het forum het al eens gedaan) dat er een originele vento elektrische schuifkanteldak kan worden geinstalleerd en wat je allemaal daarvoor nodig heb?

Iemand ervaring hiermee, of dat je iemand kent die dit al eerder heeft gedaan
alvast hartelijk bedank

GerardMkIIVR6
17-06-2008, 15:21
Als er nu een imitatie in zit dan is je dakplaat verprutst.
En had je geen open dak erin kan je geen orgineel dak erin zetten ja kan wel maar moet je de gehele dakplaat omzetten.

Vento Vice
17-06-2008, 16:29
idd, kan niet!
De enige mogelijkheid is nu een groter aftermarket-schuif-kanteldak te kopen.
Ik weet dat Vermeulen-Hollandia er één had van ca 80 cm (van voor naar achteren!)

Of inderdaad een compleet dak (mèt orgineel schuif-kanteldak erin) bij jou erin lassen...

Biggie
17-06-2008, 20:32
erin lassen.....is dat niet teveel werk? en word t structuur en stevigheid van de auto niet aangetast ?

Dasher
17-06-2008, 20:51
Twingo schuifdak erin..................past er netjes in :thumbup:

Vento Vice
18-06-2008, 05:43
erin lassen.....is dat niet teveel werk? en word t structuur en stevigheid van de auto niet aangetast ?
Als je het oude dak eraf haalt, zul je de wagen wel goed gelijkmatig moeten ondersteunen, maar als het nieuwe dak er weer in is gelast, is-ie weer net zo stevig als voorheen.

Het is natuurlijk niet de makkelijkste oplossing; je moet je afvragen: "is het al die moeite jou wel waard?"
Ik zal me er bij neer leggen, dat de vorige eigenaar het heeft gedaan...

Je kan er natuurlijk ook juist iets speciaals van maken:
Ik zou eenzelfde opendakje, als je nu al hebt, zoeken en deze boven de achterbank inbouwen; dan heb je met 2 open dakjes ook wel weer iets apparts! (...of misschien wel 3 :D ??!!)

Biggie
18-06-2008, 13:46
Hey Vento Vice....like the way u think... n thats out of the box......(boks ouwe)
die wat ik nu heb gekocht heeft een originele volkswagen vento dakraam erin
mijn vorige vento is total los verklaard door de verzekering, en daarin zat er dus een
schuif/kanteldak die electrisch is......en wilde die dus in de nieuwe zetten
ik vind t echt een geweldig iets(mischien is nie iedereen mee eens met mij) als je een schuif/kanteldak in j auto hebt....staat zo stoer en snachts tijdens t rijden kunnen de dames de sterren tellen.........whahaha....vandaar

Die van de nieuwe is gewoon een push up systeem, opzicht niets slechts mee.....aleen.....
hopelijk snap je wat ik bedoel

Wolgast
18-06-2008, 13:55
Schuif/kanteldak is idd heerlijk!! Wil het niet meer missen in mijn Golf... Hoewel de daken in een Golf en Vento niet de degelijkste gebleken zijn.... Maar heb het liever dan een Airco.