View Full Version : Golf 1 Cabriolet
Dag,
Ik heb een golf cabriolet op het oog, waarvan het dak vervangen moet worden.
Nu heb ik al wat informatie gezocht en als ik het goed heb is een Sonnenland dak de beste keus? aangezien pvc daken kunnen gaan scheuren in de vouwen?
Verder, hoe is zo'n dak opgebouwd. Een adverteerder hier in de buurt heeft het over een buitenkap en binnenhemel. Deze zijn dus afzonderlijk van elkaar? Hoe zit dat precies?
Zelf een dak monteren, is dit te doen en hoe moeilijk is de achterruit erin krijgen?
Verder zullen er natuurlijk genoeg puntjes zijn waar ik op moet letten. Maar wat?
Kunnen jullie me op weg helpen?
Ik heb sowieso de search functie gebruikt en heb op enkele vragen een antwoord gekregen, alleen deze waren nog open.
Alvast bedankt voor jullie reactie
ScareMercy
18-06-2008, 19:45
Aub Marcel :)
Sonnenland cabriodak 359,00
Sonnenland cabriodak + montage 548,-
Standaard kleuren zijn zwart en blauw.
Rood en groen + 30 euro
PVC wit 349,-
Bij vragen bel of mail gerust.
Met vriendelijke groet,
Cabriodak Express
0616470488
Ik denk dat die wel iets meer kunnen vertellen over de montage en uit hoeveel delen het dak bestaat :)
Zitten in Tilburg
Hey Maikel,
Bedankt, heb net gebeld, hadden zelfs een actie, dus dat punt is al afgedekt :)
Ga a.s. zondag kijken voor de Cabrio, Hebben jullie nog aankooptips?
Aub Marcel :)
Sonnenland cabriodak 359,00
Sonnenland cabriodak + montage 548,-
Standaard kleuren zijn zwart en blauw.
Rood en groen + 30 euro
PVC wit 349,-
Bij vragen bel of mail gerust.
Met vriendelijke groet,
Cabriodak Express
0616470488
Ik denk dat die wel iets meer kunnen vertellen over de montage en uit hoeveel delen het dak bestaat :)
Zitten in Tilburg
Heb ik het dak ook laten doen; maar ben er niet echt tevreden over.
Het ziet er niet echt moeilijk uit, maar je moet wel even precies weten hoe het werkt, het beste kun je dus gewoon het dak laten vervangen door een ervaren iemand/bedrijf. Heb je vaak ook garantie e.d.
Buitendak en binnenhemel zijn idd apart.
edit:
Hey Maikel,
Bedankt, heb net gebeld, hadden zelfs een actie, dus dat punt is al afgedekt :)
Ga a.s. zondag kijken voor de Cabrio, Hebben jullie nog aankooptips?
Die aanbieding heeft hij altijd. Je moet toch op één of andere manier aan je klanten komen ;) Betaal liever € 50,= meer en ga naar een goed iemand.
Noem dan eens iemand die goed is volgens jou?
Iemand links?
Noem dan eens iemand die goed is volgens jou?
Iemand links?
Is alweer tijdje geleden dat ik daarvoor rond gekeken heb; volgens mij zit er een goede in de buurt van Arnhem. Misschien dat anderen een bedrijf weten die goed werk aflevert.
Arnhem, zou helemaal ideaal zijn, dat is bekant om de hoek... hahah
www.golfcabrio.com voor al u antwoorden op al u cabrio vragen. :)
www.golfcabrio.com voor al u antwoorden op al u cabrio vragen. :)
Heb ik me net aangemeld, bedankt voor de tip!
Het dak bestaat idd uit meerdere delen. Een binnenhemel, isolatie mat en een buitenkap. In de meeste gevallen blijft de binnenhemel en de isolatiemat zitten en wordt alleen de buitenkap vervangen. Stof is zeker de beste optie, dit blijft gewoon langer mooi en goed. Ik hoor veel positieve verhalen over johan www.cabriodak.be, deze komt gewoon op afspraak bij je thuis een kappie zetten.
Voor aankooptips, let even op de onderkanten van de deuren, daar zitten afwateringsgaatjes in. Als deze verstopt zitten kunnen de deuren roesten aan de onderkant. Je moet verder net als bij elke auto even de carroserie naden vergelijken of ze overal zo'n beetje even breed zijn. Kijk even onder de motorkap en in de kofferbak of er bijzondere lasnaden zitten o.i.d. De onderste hoeken en de gehele onderkant waar de voorruit zit kan ook gevoelig zijn voor roest als de ruit al een keer vervangen is.
Veel plezier op golfcabrio.com, zie je daar wel :D
classicline
19-06-2008, 07:31
www.stevenscholten.nl is een goed adres voor je dak.
hij zit in rheden dus voor jou ook lekker in de buurt.
Je kunt het wel zelf doen maar de kans op lekkage is dan natuurlijk wat groter.
Als je het laat doen kun je garantie vragen op lekkage en je weet zeker dat ie goed gemonteert is.
vaak word zo'n dak te strak gespannen waardoor je lekkage kunt krijgen of te los dat je op bepaalde punten vouwen krijgt.
Het werk wat ik van steven scholten heb gezien qua daken is erg goed.
En ook voor de meeste cabrio onderdelen kun je daar goed terecht en mijn ervaring tot op heden is daarmee ook erg goed en schappelijke prijzen.
Maar neem iig een sonnenland dak.
Succes ermee.
Twan
Kijk, dit is info waar ik heel veel mee kan!
Bedankt! ga vanavond sowieso even bellen naar die Steven Scholten ter prijsindicatie!
Als jullie verder nog info hebben, hoor ik het graag!
Kijk, dit is info waar ik heel veel mee kan!
Bedankt! ga vanavond sowieso even bellen naar die Steven Scholten ter prijsindicatie!
Als jullie verder nog info hebben, hoor ik het graag!
Ja die bedoelde ik ook; is dichtbij Arnhem ;)
Ik weet niet hoe oud de golf is, over het algemeen zijn ze motorisch vrij onverwoestbaar, en mocht er wel iets mis mee gaan is dit over het algemeen gemakkelijk op te lossen. Als het om een wat ouder model gaat zou ik vooral de carroserie kritisch bekijken:
Inderdaad de deuren,
wielranden achter met name het voortse stuk,
velsnaden/lasnaden van de dorpels met name het voorste stuk,
In de reserve wiel bak vooral aan de achter kant
Naden onder links en rechts van het achterscherm welke aansluiten op de zijschermen en rondom het sleep oog.
Bodem net boven de bevestiging van de achteras wil ook wel eens krokant zijn
Hoekjes links en rechts onder de voorruit.
Kriksteunen
Trek her en der ook eens ff een deur rubber een stukje los en kijk hoe de velsnaden er uit zien willen ook wel eens lekker zitten rotten in dat rubber
Verder zal ik ook ff kijken of hij grote schaden heeft gehad, met name kijken of alle naden een beetje kloppen, of de sierlijsten aan de zijkant in 1 streep doorlopen en niet te ver zakken bij de deur. En verder ff kijken of de chassis balken onder de motorkap niet te ver opgefrommeld hebben gezeten en of de bodemplaat in de kofferbak niet te veel rare plooien in heeft
Succes, groetjes Hans
Ps het zal wel vol staan met taal fouten maar ik kom net uit de nachtdienst ;)
Daar kan ik ook wat mee, hartstikke bedankt :)
Ik ga zondag dan kijken, neem deze punten allemaal mee.
Ik laat het jullie nog weten :)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.