PDA

View Full Version : hagelbui omgeving arnhem

G-eert-40
23-06-2008, 16:56
iemand hier op het forum nog last gehad van die hagelbui in de omgeving van arnhem? mijn collega kwam vandaag met zijn auto op het werk. was een hagelbuitje overgetrokken met hagelbrokken van 2,5 tot 3 cm groot. resultaat om en om 200 deuken in zijn motorkap, dak en linkerzijkant :eek: :( auto van paar jaar oud.

verder waren er nog 3 collega's waarvan hun auto's ook onder de deuken zaten. 1 ervan lag zelfs het voorraam aan diggelen.

grtz.

Skeez
23-06-2008, 17:12
Woon een half uurtje van Arnhem; was slecht weer en beetje hagel, maar niet zo extreem als ze op TV lieten zien.

Was vandaag in Arnhem; leek wel of ze aan snoeien waren geweest, overal takken, bladeren e.d. op de grond! Is er echt heftig aan toe gegaan.

Vervelend voor degenen die met schade zijn achtergebleven :shake:

G-eert-40
23-06-2008, 17:36
schijnt er echt heftig aan toe gegaan te zijn. moet je maar eens 'hagelbui arhem' op you tube zoeken. misschien iets voor mijn collega úitdeuken zonder spuiten dag' zijn ze de hele dag mee zoet.

ben benieuwd hoe dat opgelost gaat worden die schade. ze hadden het erover om alle deuken te plamuren, omdat het er gewoon teveel waren. zijn ze volgens mij sneller klaar, als ze alle plaatdelen gewoon vervangen.

grtz.

sjampoo
23-06-2008, 17:41
http://www.youtube.com/watch?v=4-6Wr37aF0A
Hier in de straat, wat zeg ik : voor m'n deur.

Gelukkig stonden er maar 3 (!) auto's buiten.. De Polo 1 ( trouwmobiel afgelopen Januari, dus vers in de lak ) staat er nu zo bij:

http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/poffertjespan.jpg

Ja, een echte poffertjes pan. Ook de G40-diesel kan je op knikkeren,.. én de nog pas 3 weken in bezit zijnde Golf III zit onder de deuken..

Aan de andere kant: ben al lang blij dat er geen stenen naar binnen zijn komen zetten.. als je ziet wat er bij de achterdeur lag.. en hier thuis is bijna alles enkel glas.. We konden elkaar bijna niet verstaan van de herrie
http://www.volksforum.com/albums/files/3/9/wat_nou_hagel.jpg

Dasher
23-06-2008, 17:56
Hier in het noord-oosten heeft het ook goed gehageld. Auto van schoonvader, oom van mijn vriendin en mijn zwager zijn ook goed beschadigd. Zwager heeft net nw Mazda 3 van paar weken oud.

Dus niet alleen in het oosten was hagel.

G-eert-40
23-06-2008, 17:57
dat is echt zuur voor je sjampoo! 3 wagens onder de deuken :( echt niet normaal die filmpjes zeg. een andere collega van me wilde afgelopen 2 zondagen met zijn kever gaan rijden. vorige zondag weg geregend bij budel en gister kon ie net op tijd weer terug de garage in met zijn kever voor de hagelbui begon.

RubenD
23-06-2008, 18:59
Zo erg had ik het niet midden in Arnhem, was allang blij dat mijn auto nog steeds veilig in de garage staat, hier in Raalte.

Mister Cool
23-06-2008, 19:16
Zo das flink zuur sjampoo. Echt slecht weer daar! Tering man, en hier is niks geweest de hele dag... Maar goed ook, want ik had de golf ook buiten staan :screwy:

RubenD
23-06-2008, 19:45
Bij mijn tante lag trouwens een dakraam eruit en zat de motorkap van haar auto ook onder de deuken. Dat was in Velp.

martiepartie
23-06-2008, 19:54
Hier in het noord-oosten heeft het ook goed gehageld. Auto van schoonvader, oom van mijn vriendin en mijn zwager zijn ook goed beschadigd. Zwager heeft net nw Mazda 3 van paar weken oud.

Dus niet alleen in het oosten was hagel.

Ik ben gistermiddag/avond nog in Groningen/Uithuizen geweest, maar zo erg als Jaap aangeeft is het daar lang niet geweest.

In de buurt van Arnhem/Oosterbeek zijn zelfs voorruiten door hagelstenen(!) gesneuveld... Stenen zo groot als slagroomsoesjes, maar dan ff harder..

PeterZ
23-06-2008, 21:14
Mijn daily stond gisteren in Arnhem(-Zuid), zelf was ik in Doetinchem. Toen ik terug kwam was er gelukkig helemaal niets aan te zien. Kennelijk was het heel plaatselijk.....

Lennart
23-06-2008, 21:16
Ik was gistermiddag in Eibergen toen het los ging... chaos is zwak uitgedrukt zeg maar! Gelukkig stonden wij in een parkeerkelder!

Marcski
23-06-2008, 21:21
tering, dat is heftig geweest zeg!

J_Fix
23-06-2008, 21:30
Da's balen Sjampoo :( ik was eerder op de dag in Arnhem maar was met de bui gelukkig in Apeldoorn, zag het alleen heel donker over trekken hiero.

Valt de schade onder een verzekeringsdekking? Of is dit weer zo'n "overmacht" we betalen niet situatie?

Mitta
23-06-2008, 22:59
hier is het ook niet slecht geweest... hele dag zon, maar had het plan dat als het helemaal zou betrekken toch maar effe de mk1 in de parkeer garage 1KM verderop te parkeren...

csonkaboy
24-06-2008, 00:07
Wij hier in de achterhoek niet echt last gehad..

Maarjah me pa (die is glaszetter) die was wel druk bezig op de binnenstad van Arnhem..

En wat deuken heeft die ook in de Motorkap wel bedrijfswagen dus zo'n ramp vond die het niet. :screwy:

Beetlefreak
24-06-2008, 07:56
Gespot op NU.nl, niet te geloven:

http://www.nufoto.nl/wp-content/uploads/2008/06/p220608_135602_7962edfa784cac5b646edf12097bdebbe71a9b97.JPG

ArjenE
24-06-2008, 09:13
lijkt me echt killing om dit aan te moeten zien: :eek:

http://www.youtube.com/watch?v=yNAIgV5717g

sjampoo
24-06-2008, 10:38
lijkt me echt killing om dit aan te moeten zien: :eek:

http://www.youtube.com/watch?v=yNAIgV5717g

En dat is nog maar het laatste beetje... Op het hevigst van de bui durfde ik niet eens in de buurt van de ramen te komen; nog een wonder dat 't enkel glas het toch gehouden heeft.

Ben d'r goed ziek van. De kater komt later zeg maar; zeg maar dag met het handje naar 't meeting seizoen..

martiepartie
24-06-2008, 10:44
2 wagens waar je erg zuinig op bent + 1 wagen die je nét hebt, flink verneukt door dit natuurgeweld...

Erg zuur Jaap. Kan me voorstellen dat je er nu even geen zin meer in hebt.

Siem
27-06-2008, 10:42
Hier in de achterhoek en twente is het erg hard gegaan, veel grote eike bomen zijn omgewaaid. Veel schade aan huisen en auto's.
In eibergen een plaatjes verder bij ons zijn zelfs ramen van huisen door gegaan:S

Bij mijn neef in de straat zijn 7 eiken op rij om, halve weg meegenomen... ging dus wel hard.
Ojah en natuurlijk alle straten die overgelopen waren door het water...

breadfan83
27-06-2008, 11:30
Wat 'n geweld! Gelukkig ben ik daar net van gespaard gebleven. In Westervoort is wel wat hagel omlaag gekomen, maar de boel is allemaal heel gebleven.

Wat zonde van die auto's Sjamp! :(

Gertjan
27-06-2008, 12:05
Ik hoorde vandaag op de radio dat de Volkswagen fabriek ook aardig te grazen was genomen door een hagelbui, 100 miljoen schade doordat er een heleboel gloednieuwe auto's flink wat deuken en krassen erbij hadden :confused:

SpiderClass
27-06-2008, 19:17
Ja dat hoorde ik ook, hoe zouden ze dat allemaal fixen? gelijk alles nieuw of toch herstellen? heb je wel gelijk een nieuwe auto die al schade heeft gehad ;)