Log in

View Full Version : schuif/kanteldak laten monteren?

Mitta
24-06-2008, 17:20
In me MK1 zou ik graag een schuif/kanteldak of een opvouw dak willen laten monteren. Dit wil ik laten doen omdat ik dan garantie heb en ik zelf het gat niet in me dak durf te maken...

Nu is mijn vraag,

waar kan ik dat laten doen?
zijn er mensen met goeie of slechte ervaringen bij bepaalde bedrijven?

oettinger_18
24-06-2008, 19:06
In me MK1 zou ik graag een schuif/kanteldak of een opvouw dak willen laten monteren. Dit wil ik laten doen omdat ik dan garantie heb en ik zelf het gat niet in me dak durf te maken...

Nu is mijn vraag,

waar kan ik dat laten doen?
zijn er mensen met goeie of slechte ervaringen bij bepaalde bedrijven?

Ik zou het niet doen gewoon origineel dicht laten. De meeste mensen zetten er een heel nieuw dak in omdat er zo'n later ingebouwd dakje inzit.

RubenD
24-06-2008, 21:44
Inderdaad, mocht je het toch willen doen. Ga dan origineel en laat een complete dakplaat in lassen. Neem anders eens contact met Henk Pigo op. Die heeft het omgekeerde van wat jij van plan bent laten doen.

Erwin G60
24-06-2008, 21:49
Inderdaad, mocht je het toch willen doen. Ga dan origineel en laat een complete dakplaat in lassen. Neem anders eens contact met Henk Pigo op. Die heeft het omgekeerde van wat jij van plan bent laten doen.
Dat heeft hij bij rh-customshop laten doen in stadskanaal ;)

DutchRebel
29-06-2008, 16:51
aub geen aftermarket dakjes laten plaatsen.

ik vind t :
1 ontzettend lelijk (maar smaken verschillen gelukkig),
2 het gaat ALTIJD lekken op den duur en
3 het maakt je auto in 1 klap veel minder waard.

er zijn veel mensen die ontzetten veel moeite doen om van zo`n dakje af te komen...
en heel veel mensen laten een auto met een aftermarket dak automatisch staan als ze op zoek zijn naar een auto. hoe mooi de auto verder ook is.

en anders idd een origineel dak met schuifdak laten zetten

Skeez
29-06-2008, 23:13
Staat er één op duitse eBay:

GOLF 1 I 2 GTI SSD Stahlschiebedach original RAR NOS (Artikelnummer: 270250900381)

DutchRebel
10-07-2008, 17:33
zo`n origineel schuifdakje krijg je nooit in een dicht dak.
je moet echt je hele dak gaan vervangen als je een origineel schuifdakje erin wilt.

bugs
11-07-2008, 17:34
zo`n origineel schuifdakje krijg je nooit in een dicht dak.
je moet echt je hele dak gaan vervangen als je een origineel schuifdakje erin wilt.

en vergeet niet dat je dan ook een andere hemel nodig hebt!
idd, het beste kun je dan het complete dak overzetten.
zoals hierboven al wordt gezegd: koop aub niet van die aftermarket prut, het kan even duren, maar het gaat een keer lekken! daar krijg je spijt van!

MrMiljon
11-07-2008, 17:55
Ik zou het niet doen. Zelf vind ik een opendakje (origineel) nog wel leuk maar heb net zelf het dak van mijn GTi vervangen omdat er ook zo'n glazen geval inzat. Maarja het is je eigen auto. Heb er zelf wel eens aan zitten denken om een groot vouwdak (beetje ragtop van de kevers idee) bij mijn "79er te gaan inbouwen. Dat lijkt me nog wel staan en redelijk uniek.