PDA

View Full Version : soepele schroefset


bobby-digital
16-08-2004, 11:13
beste vw-vrienden,

ik heb nu al een tijdje een AST schroefset onder m'n golf hangen
http://www.ast-suspension.com/ welke overigens uitstekend bevalt, nu heb ik laatst een keer een setje 17" BMW M3 wielen gepast en toen moest ik wel heel veel moeite doen om het nog omhoog gedraaid te krijgen, hoe kun je dit het beste bijhouden????

cheerio maarten

Stijn
16-08-2004, 11:45
regelmatig de windingen in-olien. Misschien is nog het beste idee iets van een droge, lichte smeringsspray (zoiets als je bij fietsenmakers kunt kopen voor dure mountainbikekettingen). In ieder geval voor het verdraaien zoveel mogelijk zand van de windingen verwijderen.

arnus71
16-08-2004, 11:52
Mijn schroefset (Intrax) hou ik juist DROOG!! Met een zachte staalborstel schoonmaken en dan schroeven. Ik heb gemerkt dat het juist moeilijk gaat als ik de schroefdraad invet met wat dan ook...

MauSeR35
16-08-2004, 12:01
tja dan blijft er natuurlijk meer zand en andere rotzoi in hangen dan waneer het helemaal schoon is

arnus71
16-08-2004, 12:46
Ik zou denken dat er juist minder stof, zand etc in blijft hangen als het NIET vet is, dus droog.

Anders moet je eerst helemaal schoon maken, dan invetten en vervolgens schroeven. Liever alleen afstoffen en dan schoeven, een stap minder !!

Hangt ook af van de kwaliteit van het metaal & schroefdraad. Heb wel eens setjes gezien die helemaal rot waren na maar een korte tijd onder de auto...

Ronald
16-08-2004, 13:02
Als je schroefset hebt en deze staat op de goed hoogte. De rest van de windingen aftapen. Dan komt er helemaal geen vuil op of tussen het schroefdraad. Wanneer je wil verhogen op verlagen tape eraf en gaan met die banaan. :D

bobby-digital
16-08-2004, 13:17
goed idee, ga ik doen bedankt

Marco
16-08-2004, 17:01
Dat is een hele goeie tip Ronald !!

Bij deze door mij uitgeroepen tot tip van de maand augustus !!

vwleusden
16-08-2004, 17:12
zeker een goede tip ! ik heb weer wat te doen dit weekend.... iemand nog tips voor tape die blijft zitten en die redelijk makkelijk te verwijderen is ? ducktape is nogal sterk maar moeilijk verwijderen.

Stijn
16-08-2004, 17:27
Daarom zei ik ook 'droge lichte smeringsspray'. De profi mountainbikers willen liever ook niet dat er zand aan hun ketting plakt, snappie....
Ik zou echt wel iets van bescherming op de windingen willen hebben, want ik heb er gezien na een jaartje zout...oei oei.

Maar tape is een goeie tip!!

MauSeR35
16-08-2004, 18:37
ach dan koop je toch gewoon zon lekker duur KW inox setje ;) heb je daar iig al stukken minder last van. ik heb nog wel een id over de tape oid, eers teflon tape eromheen (die voor het fitten van pijpen enzo) en daar dan sterkere tape bv ducktape ofzo omheen, blijven je windingen schoon en het blijft toch goed zitten en er kan geen plaksel van de ducktape op komen te zitten..

pirelli
16-08-2004, 23:02
zuurvrije vaseline erop, wat in het zicht blijft zitten eraf poetsen met een lapje.

klaar.

Pedaalemmer
17-08-2004, 09:08
ach dan koop je toch gewoon zon lekker duur KW inox setje ;) heb je daar iig al stukken minder last van. ik heb nog wel een id over de tape oid, eers teflon tape eromheen (die voor het fitten van pijpen enzo) en daar dan sterkere tape bv ducktape ofzo omheen, blijven je windingen schoon en het blijft toch goed zitten en er kan geen plaksel van de ducktape op komen te zitten..

Dit is pas een goeie tip!

pirelli
17-08-2004, 11:47
en een gekloot om het eraf te krijgen

Tommy
17-08-2004, 12:14
Goeie tips... Ik ga binnenkort ook voor de tape! (Hoewel mijn windingen erg goed blijven, nu na een jaar nog als nieuw, maar heb er deze winter niet echt mee gereden, wat ook veel zal schelen natuurlijk...)

MauSeR35
17-08-2004, 19:14
en een gekloot om het eraf te krijgen
valt wel mee als je een stukje tape aan het eind omvouwd kun je het er altijd weer zo afscheuren.

René
18-08-2004, 01:28
Tering!! Zijn jullie nou allemaal zo slim, of ben ik nou dom?? hahaha

Allart-Ghetta
18-08-2004, 18:34
Goeie tip van dat tape, maar ik ben te lui en schroef hem te vaak omhoog en omlaag om dat te doen denk ik. Verder ben ik erg blij met mijn grove draad (Weitec).
Invetten met vaseline heb ik ook gedaan, het voorkomt wel het roesten in de winter, maar er bleef inderdaad veel meer zand aan hangen. Meestal pak ik eerst de staalborstel en daarna de wd 40 en dan maar een beetje heen en weer draaien tot het vuil eruit is.

corrado-usa
12-12-2005, 18:57
beste vw-vrienden,

ik heb nu al een tijdje een AST schroefset onder m'n golf hangen
http://www.ast-suspension.com/ welke overigens uitstekend bevalt, nu heb ik laatst een keer een setje 17" BMW M3 wielen gepast en toen moest ik wel heel veel moeite doen om het nog omhoog gedraaid te krijgen, hoe kun je dit het beste bijhouden????

cheerio maarten



bevalt de ast schroefset je nog wel ?
ik koop er ook 1. Hoe is het schroefset verders.
heb nog niet vaak gehoord van ast.

Golfzilla
12-12-2005, 19:03
AST is volgens mij ook 1 van de beter merken (DACHT IK)

het is mega stug, tenminste van horen zeggen dat het 1 van de stuggere is in het schroefset wereldje en dat ze ook in de racerij gebruikt worden

correct me if i'am wrong!!

bobby-digital
12-12-2005, 20:26
AST is volgens mij ook 1 van de beter merken (DACHT IK)

het is mega stug, tenminste van horen zeggen dat het 1 van de stuggere is in het schroefset wereldje en dat ze ook in de racerij gebruikt worden

correct me if i'am wrong!!

is idd superschroefset, ben er erg tevreden mee.
Stugheid kun je instellen, de hardheid van m'n set is in 12 stappen regelbaar zowel voor als achter, dus je kan hem percies afstellen als je zelf wil.

sets worden veel in ralleyracing en in de BRL cupgebruikt, vandaar dat ze ook in Valkenswaard zitten, vlakbij het eurocircuit.

check http://www.ast-suspension.com/

corrado-usa
12-12-2005, 20:34
Wat kost een ast schroefsetje nieuw ? voor golf 2

bobby-digital
12-12-2005, 20:40
Wat kost een ast schroefsetje nieuw ? voor golf 2

ken de prijzen niet uit m'n hoofd, hangt er helemaal vanaf wat je wil, reken iig 1000+ euro, bel ze anders weet je het ook

chrisjuh
12-12-2005, 20:40
Ik gebruik gewoon WD-40 en setje zit er nu een jaar onder (Supersprint)
moest m vorige week voor de keuring iets omhoog schroeven (3cm) ging gewoon nog met de hand! Zijn bij alle schroefsetjes de ringen van alu of zijn ze er ook met stalen ringen?

superschut
12-12-2005, 21:41
Blanke tektiel is een goede uitkomst!!

AST zijn hele goede setjes. (sponsor van ons)
Dit moet ik dus even zeggen!!!
:wee:

BBS-roy
12-12-2005, 21:44
Blanke tektiel is een goede uitkomst!!

AST zijn hele goede setjes. (sponsor van ons)
Dit moet ik dus even zeggen!!!
:wee:
Dan heb je zelf zeker ook een AST setje?? :iamwithst

superschut
12-12-2005, 21:51
Ik had het ze wel gevraagd!!!
Ik kon mijn H&R setje meegeven.
Dan konden zij ook zo'n extrem gekurzt setje op wens maken.
:giggle: :giggle: :giggle: :giggle::tounge: :tounge: :tounge: :tounge: :tounge:

HotWheels
12-12-2005, 21:58
ik geloof dat arthurgti zijn schroefset ook had ingetaped met teflontape en was een disaster geworden. toch allemaal vuil en nattigheid eronder.
hij vond 't geen succes iig, hoorde ik 'm zeggen.

dus als je 't doet, zorg wel dat je 't goed aftaped!

bobby-digital
13-12-2005, 12:17
Ik had het ze wel gevraagd!!!
Ik kon mijn H&R setje meegeven.
Dan konden zij ook zo'n extrem gekurzt setje op wens maken.
:giggle: :giggle: :giggle: :giggle::tounge: :tounge: :tounge: :tounge: :tounge:


niet gedaan dus

superschut
13-12-2005, 12:33
Nee, ik heb het eigenlijk niet gedaan omdat ik toch al een ingekort H&R
schroefset thuis heb liggen voor onder mijn type 1.(al 1,5 jaar)
Deze is 45mm. ingekort. :cowboy:

superschut
14-12-2005, 13:55
Kosten AST 1020 euro ex. btw! :eek:
Deze gaat voor tot 75mm. verlaging.

bobby-digital
14-12-2005, 17:09
Kosten AST 1020 euro ex. btw! :eek:
Deze gaat voor tot 75mm. verlaging.

kost wat, maar dan heb je ook wat. ook hardheid instelbaar??

superschut
14-12-2005, 17:38
:cowboy:

bobby-digital
14-12-2005, 21:11
erg groot voordeel van AST is dat alles los leverbaar is en dat je altijd in valkenswaard terecht kan rechtstreeks bij de fabrikant.....

MADE IN HOLLAND dus :rolleyes:

superschut
14-12-2005, 21:21
Daar heb je zeker gelijk in!!!
Ik ben ook best tevreden over de dempers die we van hun hebben.
Maarja, zoals ik al zei; een gegeven paard moet je niet in de bek kijken.
En je kan ze ook verkort krijgen bij de fabriek!
Vele voordelen; maar het kost wel wat.
Het is ook niet ver van jou af zie ik.... :beer:

HotWheels
15-12-2005, 08:08
MADE IN HOLLAND dus

koni is toch ook vaderlands produkt?

bobby-digital
15-12-2005, 11:12
Het is ook niet ver van jou af zie ik.... :beer:

kwartiertje :D