View Full Version : lekkende dakgootjes golf 1
DutchRebel
28-06-2008, 01:27
hallo. effe een snel vraagje.
bij mij golf 1 lekt het afwaterings gaatje van het schuifdak.
aan de bijrijderskant loopt als t regent of bij het afspuiten met de hoge drukspuit het water langs de a stijl naar binnen net langs de vooruit.
ik heb de afwaterings buisjes al nagekeken op verstopping, maar deze zijn helemaal vrij tot onderaan. ik denk dus dat het buisje zelf, wat door de a stijl loopt rot is, en er een gaatje in zit.
het loopt dus niet mooi naar onder, maar allemaal t intrieur in.
nu was ik me af aan t vragen wa ik daar aan kon doen. volgens mij kom je er niet goed bij, zit helemaal ingesloten in t chasis..
het enige wat ik kan bedenken is het hele gaatje bij het schuifdak afsluiten, maar dat lijkt me ook niet optimaal, anders gaat ie straks boven lekken..
of een slangetje erdoor duwen tot onder, maar hoe bevestig je dat weer waterdicht bovenaan..??
iemand hier ervaring mee, of een goed idee?
alvast bedankt.
golf mkII 16v
28-06-2008, 07:16
Als je de dakhemel eruit haalt kan je erbij
DutchRebel
29-06-2008, 16:40
heb het eens los gehaald, en er zit idd een rubber slangetje aan t goortje.
maar dat was t probleem niet. was allemaal nog in orde.
na nog eens goed alles nagekeken te hebben, is het volgens mij het dakje zelf, dat sluit een beetje scheef, en de rubber is niet helemaal fris meer.
denk dat het daardoor naar binnen komt, en via de hemel naar voren loopt.
wie weet hoe moeilijk en hoeveel werk t is om een sunroof op nieuw af te stellen?
denk dat ik dat volgend weekend maar eens ga proberen.
groetjes
Sjoes 85
09-07-2008, 19:05
heb het eens los gehaald, en er zit idd een rubber slangetje aan t goortje.
maar dat was t probleem niet. was allemaal nog in orde.
na nog eens goed alles nagekeken te hebben, is het volgens mij het dakje zelf, dat sluit een beetje scheef, en de rubber is niet helemaal fris meer.
denk dat het daardoor naar binnen komt, en via de hemel naar voren loopt.
wie weet hoe moeilijk en hoeveel werk t is om een sunroof op nieuw af te stellen?
denk dat ik dat volgend weekend maar eens ga proberen.
groetjes
Ik zit met eenzelfde probleempje: schuifdak sluit niet perfect aan: aan de achterzijde wordt de rubber bij elkaar gedrukt, aan de voorzijde heeft ie 1 millimeter speling. Bij het poetsen had ik laatst twee druppeltjes water aan het hemeltje staan. ik heb iemand ge PM-ed voor een digitale handleiding hoe een schuifdakje af te stellen, hoop dat ik iets van m hoor.
Zo ja, stuur ik het jou ook toe.
groeten Dennis
DutchRebel
10-07-2008, 05:54
Ik zit met eenzelfde probleempje: schuifdak sluit niet perfect aan: aan de achterzijde wordt de rubber bij elkaar gedrukt, aan de voorzijde heeft ie 1 millimeter speling. Bij het poetsen had ik laatst twee druppeltjes water aan het hemeltje staan. ik heb iemand ge PM-ed voor een digitale handleiding hoe een schuifdakje af te stellen, hoop dat ik iets van m hoor.
Zo ja, stuur ik het jou ook toe.
groeten Dennis
ja als je dat zou willen doen, zou erg fijn zijn..
want heb eens gekeken en lijkt me best moeilijk om het goed te doen.
en in t haynes boek staat er niet zoveel over geschreven.
ik kijk er naar uit.
groetjes
als je de binnenbekleding van je opendakje eraf haalt zitten er aan de achterkant links en rechts een stelschroef, hiermee moet het dakje afstellen
greetz
Sjoes 85
13-07-2008, 19:15
als je de binnenbekleding van je opendakje eraf haalt zitten er aan de achterkant links en rechts een stelschroef, hiermee moet het dakje afstellen
greetz
inderdaad, dankjewel! Stel je daar ook de hoogte mee in, hoe hoog het dakje omhoog schuift? Want bij mij loopt ie nu aan tegen de onderkant van het dak zegmaar.. :rolleyes:
inderdaad, dankjewel! Stel je daar ook de hoogte mee in, hoe hoog het dakje omhoog schuift? Want bij mij loopt ie nu aan tegen de onderkant van het dak zegmaar.. :rolleyes:
Dat durf ik n iet met zekerheid te zeggen, maar denk het bijna wel.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.