View Full Version : problemen met relais?
TT-TDI MANIAC
29-06-2008, 16:18
Ik heb het volgende probleem en het gaat over een golf2 bj 90: Mijn auto start niet meer, hij is zo dood als een pier om het zo uit te drukken, ik heb alle zekeringen na gemeten deze zijn goed. Toen ben ik eens gaan kijken of er een relais was die niet goed in de voet zat, ik kwam bij het 3e relais(ontlasting x contact) deze heen en weer bewogen en bingo mijn digifiz ging weer aan en auto wilde starten. Relais na gemeten alles goed, doe hem er weer in en auto weer dood............. ligt dit nou aan het relais of kan het aan de zekeringkast liggen? zijn er mensen die dit ook gehad hebben? anders haal ik morgen even n nw relais om te zien of het daar beter van wordt, weet iemand wat dat relais kost?
Nils
G-eert-40
29-06-2008, 17:17
een relais is een spoeltje dat een magneetje aantrekt als er spanning op staat, zodat een ander circuit inkomt. als je het relais meet als die eruit is, meet je alleen de spoel (ongeveer 0,2 a 0,4 ohm).
als je het relais in de zekering kast stopt en start worden de contact puntjes aangetrokken door de werking van de spoel. kan dus ook nog zijn dat die contact punten verbrand zijn en het circuit dus niet meer sluit.
of de aansluiting in je zekering kast zit een los contact waar het relais in zit.
grtz.
TT-TDI MANIAC
29-06-2008, 17:25
heb net ff van mn andere auto het relais uit gewisseld, maar in mijn andere auto start ie gewoon dus ik denk dat het toch wat anders is, mijn contactblokje krijgt ook geen stroom dus denk dat ik het probleem daar ergens moet zoeken. Het contact blokje moet stroom krijgen anders start de auto zo bij zo niet.............
heb net ff van mn andere auto het relais uit gewisseld, maar in mijn andere auto start ie gewoon dus ik denk dat het toch wat anders is, mijn contactblokje krijgt ook geen stroom dus denk dat ik het probleem daar ergens moet zoeken. Het contact blokje moet stroom krijgen anders start de auto zo bij zo niet.............
Is de aansluiting in de relais voet niet gewoon slecht? kwestie van opnieuw solderen lijkt mij.
db
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.