Log in

View Full Version : Ontsteking..

GTI Pirelli
02-07-2008, 08:59
Hallo iedereen, ik ben al enige tijd bezig met het maken van me Golf 1.8 GTI en nu blijf ik weer steken.. Ik wil mijn ontsteking gaan afstellen maar dan moet eerst alles op tijd staan. Dat is opzich nog niet zo moeilijk, maar ik weet niet hoe mijn krukas moet staan :confused: had al ergens iets gelezen over 6 graden voor het BDP maar ik weet het echt niet meer. Op mijn merktekens kan ik ook niet vertrouwen want daar klopt ook niet veel van..
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen waar ik dit kan vinden of dat iemand het zo weet. Alvast bedankt :thumbup:

Henk_Pigo
02-07-2008, 09:10
Er zit een op je vliegwiel. Als je de dop bij je versnellingsbak eruit haalt zie je een pijltje voorbij komen.

GTI Pirelli
02-07-2008, 09:23
Oke bedankt!! Vanmiddag eens kijken of het me lukt.

golf mkII 16v
03-07-2008, 18:08
De oliepomp[streepje door het gat van de ontsteking]gelijk met de lengte van de krukas
Als het goed is kan [als Henk al aangeeft] het merk[bdp] op het vliegwiel niet verkeert zijn
Rotor op het streepje van het ontstekingshuis zetten [1e cilinder]
Daarna kun je het afstellen met een lamp

GTI Pirelli
15-07-2008, 09:05
Bedankt voor alle info!! Het heeft ff geduurd maar ik heb de boel op tijd kunnen zetten :thumbup:
De ontsteking afstellen wou ik vanavond doen maar dan zonder lamp want volgens mij maakt dat niet zoveel verschil, met een lamp netjes laten lopen of op geluid afstellen.

yal
15-07-2008, 21:09
doe maar gewoon met lamp, of beter nog met een BDP voeler, op het gehoor doe je alleen maar om de auto grof af te stellen of als de auto goed staat maar net niet lekker loopt. Dan kan je hem bijv. een tikje vroeger zetten.

grtn yal