View Full Version : Vraag maken foto's
willem-pie
02-07-2008, 21:23
ik vraag me al een tijdje af hoe je zulke foto's maakt :
http://farm2.static.flickr.com/1033/1342907122_2abd14c103_b.jpg
heeft dit iets met de sluit tijd van de lens te maken?
gr Willem
Patrick86
02-07-2008, 21:40
Je hebt er sowieso een spiegelreflexcamera voor nodig!
Er zitten op dit forum best veel mensen die er veel verstand van hebben. Ik heb er zelf ook een aangeschaft enkele dagen geleden maar welke instelling het precies is, durf ik je nog niet te zeggen.
je moet je sluitertijd langer zetten. meer weet ik ook niet te vertellen zal je inderdaad iemand die er verstand van heeft moeten vragen
breadfan83
03-07-2008, 12:22
Door idd een grotere sluitertijd te nemen wordt er een lichtbeeld over een langere tijdspanne vastgelegd.
Vraag Lennart hier op het forum eens, die weet daar wel wat meer vanaf. ;)
Je hoeft er niet persé een DSLR voor aan te schaffen, de duurdere kleinbeeldcamera's hebben dit soms ook wel.
Je moet inderdaad de sluiter langer open zetten, dus de sluitertijd langer maken. Meestal de S of TV stand, of alles op M van manueel doen. Vergeet niet dat een statief echt wel nodig is ;) Oefening baart kunst!
lange sluitertijd> met het onderwerp meedraaien> flitser gebruiken, want dit houdt in de meeste gevallen het onderwerp/ of het scherpstelpunt scherp als men veel beweegt.
Liefste de iso-gevoeligheid zo laag mogelijk houden, lens/ diafragma geheel geopent, sluitertijd laag en flitsstand niet op de +.
willem-pie
03-07-2008, 16:40
dankje wel voor de antwoorden :thumbup: , zal binnekort wel eens ff spelen met de camera :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.