PDA

View Full Version : Nieuwe leasewagen kiezen maar welke ???


classic-edition
05-07-2008, 10:45
Ik mag een nieuwe leasewagen uitkiezen een heb de keuze uit vele modellen.
Ik heb een grote kofferbak nodig en wil het liefst een zo aangekleed mogelijke wagen voor de komende 3 jaar.
Ik heb zelf al een keuze gemaakt uit de lange lijst een er blijven er 3 over.


- VW golf Variant blue-motion comfortline bsn edition 1.9 tdi 105pk
- Skoda Octavia ambiante wagon 1.9 tdi 105pk
- Ford focus station Titanium 1.6 td 109pk

Wat zijn jullie ervaringen met een van deze auto's en welke zouden jullie kiezen ?

Graag antwoord motiveren en niet alleen omdat het vw of vw gerelateerd is.
Het liefst zo veel mogelijk eigen of ervaringen van anderen.

Marco

TimMK1
05-07-2008, 11:51
Alleen ervaring met de Ford, titanium uitvoering is wel luxe, van de andere twee weet ik dat niet. Focus heeft goeie wegligging en het is een auto met relatief weinig problemen.

Emiel
05-07-2008, 18:04
heb al 1000-den Focussen gereden (bijbaantje in de haven;)) maar ben over het algemeen niet zo te spreken over afwerking bij Ford. Veel slordigheidjes enzo, zou eerder voor 1 van je andere keuzes gaan maar heb daar verder geen ervaring mee.

SpiderClass
05-07-2008, 20:26
Zoals je het lijstje hebt staan, vindt ik ze persoonlijk qua uiterlijk ook het mooiste: golf, ocatavia en dan focus :D

classic-edition
08-07-2008, 20:44
Bedankt voor Jullie reacties.

Ik ben er inmiddels al weer een beetje verder mee.

Niet alleen de compleetheid van de auto maar ook de manier waarop ik ben geholpen spelen toch ook een grote rol.

Mijn Ervaring van de afgelopen dagen

VW-dealer vd Mossel Tilburg:

"Nee mijnheer wij hebben geen marge op de lease wagen om iets extra's te kunnen doen om u in de golf variant te krijgen.
Ook niet als ik hem hier de komende 3 jaar in onderhoud breng zeg ik ?
"Nee want dan beginnen wij met verlies op de verkoop en maakt de werkplaats winst ,dat zijn 2 aparte afdelingen dat kan niet.
Zelfs een trekhaak van €700, kan er niet van af. "Sorry u zult het toch echt moeten doen met de opties van het bsn pakket".
Maar wij sturen u maandag de offerte.
Het is nu Dinsdag en nog geen taal of teken van de lokale vw dealer.

Wat een arogante klootzakken zeg. De golf valt dus voorlopig af en VW/dealer van de Mossel Tilburg valt zeker af !
Ik dacht vroeger als particulier dat ze hier alleen nog maar op de lease rijders zaten te wachten maar die tijd is ook al weer voorbij. :mad:


Dan de Skoda Dealer in Tilburg

Reeds 2 keer geweest perfect en netjes geholpen.
Vanochtend nog even met ze gebeld en 2 offertes opgevraagd voor de Oktavia ambiente bsn en de elegance bsn edition.
En vanmiddag netjes 2 offertes in de mailbox en de opmerking van de verkoper dat als ik akkoord heb van de wagenpark beheerder hij nog wil kijken of ie wat extra´s kan doen.Die snappen het dus wel :thumbup:

Ford dealer van de Ven Tilburg

Vrijdag bezocht en keurig te woord gestaan en vandaag de offerte binnen.
Ook hier de opmerking van de verkoper dat als ik akkoord heb van de wagenpark beheerder hij nog wil kijken of ie wat extra´s kan doen.

Bij nader inzien is alleen de kofferbak van de focus wagon wat kleiner dan die van de golf en de oktavia.


Maar............. waarschijnlijk zal het toch de skoda worden als de wagenpark beheerder akkoord gaat met de offerte.

Waarom ??? Goed gevoel bij de garage en de meeste ruimte en opties.

Wordt vervolgd..........

Groet,

Marco

Pedaalemmer
09-07-2008, 13:23
Van Mossel zijn hoeren, de kleine man word geweerd alleen de grote jongens willen ze hebben...pff

Arne
09-07-2008, 13:29
Heb laatst gereden in een Golf V Variant. Ik vond de wegligging op zn zachtst gezegd niet om over naar huis te schrijven. Ook vind ik het model niet mooi, de achterlichten zien er imo niet uit. Ik zou uit dit rijtje voor de Skoda gaan, enige jammere is dat het model wat gedateerd begint te raken. Een Passat (van een andere dealer...:)) is geen optie?

Ferry24
09-07-2008, 13:38
skoda zonder twijfel gewoon de mooiste auto van het stel

classic-edition
09-07-2008, 21:01
Van Mossel zijn hoeren, de kleine man word geweerd alleen de grote jongens willen ze hebben...pff

:goodpost:

Kreeg wel op maandag een enquete van ze binnen ivm klanttevredenheid.
Vandaag nog steeds geen offerte.
Ik heb ze dus maar terug gemaild dat ik deze enquete op dit moment niet zo belangrijk vond en nog steeds op de offerte aan het wachten was die ik ook maandag zou mogen ontvangen :confused:

evilnyntje
10-07-2008, 07:54
:goodpost:

Kreeg wel op maandag een enquete van ze binnen ivm klanttevredenheid.
Vandaag nog steeds geen offerte.
Ik heb ze dus maar terug gemaild dat ik deze enquete op dit moment niet zo belangrijk vond en nog steeds op de offerte aan het wachten was die ik ook maandag zou mogen ontvangen :confused:

Gewoon ff bij Wahl Oosterhout binnenlopen, waarschijnlijk krijg je de offerte dan zelfs meteen mee :)

Boeie
10-07-2008, 13:37
In dit rijtje zou ik ook voor de Octavia gaan. Een nieuwe Golf Variant kan mij echt niet bekoren en ik heb het idee dat een Octavia combi het grootst is.

Stond laatst (vorige week) ook een testje in de Autoweek geloof ik, misschien leuk om te lezen. Daar werd de Octavia ook geroemd om zijn grote koffer.

vwleusden
10-07-2008, 14:07
Blue motion scheelt je wel in de bijtelling ;)

Verder is de Golf Bussines een erg aantrekkelijk aangeklede auto. Collega van mij heeft een Octavia Bussines, op zich wel een net karretje maar het heeft de afwerking net niet.

Menace
10-07-2008, 14:21
geen seat station?

Van deze drie zou ik denk ook de skoda nemen, golf variant: lelijke kont
Focus...tja blijft n ford en geen VAG
blijft over: De skoda octavia

Boeie
10-07-2008, 15:26
Blue motion scheelt je wel in de bijtelling ;)
Leg uit?

The Green
10-07-2008, 16:16
Ik rij met de variant en die is crap..
Zit slecht, weinig plaats, traag, saai, ...

Ik heb daarvoor een megane station gehad (5 speed, dus niet de facelift) en daarvan was ik veel contenter (en ik ben absoluut niet voor franse autos)

Arne
10-07-2008, 16:49
Blue Motion is niet goedkoper hoor, hij moet onder de 100 g CO2/km zitten en dat zitten ze niet.

classic-edition
10-07-2008, 18:15
Blue motion scheelt je wel in de bijtelling ;)

Verder is de Golf Bussines een erg aantrekkelijk aangeklede auto. Collega van mij heeft een Octavia Bussines, op zich wel een net karretje maar het heeft de afwerking net niet.

Op het lijstje stond ook de golf 5 station bsn blue motion

geen seat station?

Van deze drie zou ik denk ook de skoda nemen, golf variant: lelijke kont
Focus...tja blijft n ford en geen VAG
blijft over: De skoda octavia

Seat stond er ook bij maar ik vind de afwerking aan de binnenzijde onderdoen voor bv de skoda of de golf.

Ik rij met de variant en die is crap..
Zit slecht, weinig plaats, traag, saai, ...

Ik heb daarvoor een megane station gehad (5 speed, dus niet de facelift) en daarvan was ik veel contenter (en ik ben absoluut niet voor franse autos)

Ik neem aan dat je golf Bedoeld ?

vwleusden
10-07-2008, 19:05
Blue Motion is niet goedkoper hoor, hij moet onder de 100 g CO2/km zitten en dat zitten ze niet.

Krijgen BPM korting op de auto vanwege het energielabel, dus de cataloguswaarde van de auto is lager dan de normale uitvoering wat de rijder weer scheelt in de bijtelling.

classic-edition
10-07-2008, 20:10
Krijgen BPM korting op de auto vanwege het energielabel, dus de cataloguswaarde van de auto is lager dan de normale uitvoering wat de rijder weer scheelt in de bijtelling.


Ik hoop daarom echt dat de skoda wordt goedgekeurd.
Dit is geen blue motion nl.
Hij is daarintegen wel wat goedkoper dan de golf.

Ben benieuwd :rolleyes:

The Green
10-07-2008, 20:17
Ik neem aan dat je golf Bedoeld ?

De Variant dus he (ik zie enkel bij de golf in je topic Variant bijstaan :tongue: )

classic-edition
15-07-2008, 22:25
Zo de kogel is door de kerk.
Het is toch de skoda octavia combi geworden in de kleur zwart.
Vandaag besteld met o.a de volgende opties:

Full color navi
xenon en koplampsproeiers
park distance voor en achter
maxi dot display
clima links rechts gescheiden instelbaar
Cruisecontrol
16" lichtmetaal
Meesturende mislampen
Armsteun met extra grote opbergruimte en ipod aansluiting.

En het allerbelangrijkste een mega grote kofferbak

Eigenlijk te veel om op te noemen het is de meest luxe uitvoering in bsn- edition.

Levertijd 8 a 10 weken en dan mag eindelijk de renault scenic eruit.

Dat wordt aftellen dus !

Groet

Marco

Ronald
16-07-2008, 19:24
Gefeliciteerd met je aankoop. Wij hebben in het bedrijf ook enkele Skoda's en het zijn niet de auto's van vroeger meer. Qua kwaliteit een hoop omhoog gegaan. Wel heb ik het gevoel dat er een nieuw model aan zit te komen..... Waarom? Nieuwe Fabia is er, nieuwe Superb is er en ja dan blijft de Octavia over. Krijg zelf waarschijnlijk een Octavia RS en aan de prijs is er al te merken dat ze in de aanbieding komen...

Heel veel plezier met je auto. Goeie keuze.

Gr,
Ronald

classic-edition
16-07-2008, 21:19
Gefeliciteerd met je aankoop. Wij hebben in het bedrijf ook enkele Skoda's en het zijn niet de auto's van vroeger meer. Qua kwaliteit een hoop omhoog gegaan. Wel heb ik het gevoel dat er een nieuw model aan zit te komen..... Waarom? Nieuwe Fabia is er, nieuwe Superb is er en ja dan blijft de Octavia over. Krijg zelf waarschijnlijk een Octavia RS en aan de prijs is er al te merken dat ze in de aanbieding komen...

Heel veel plezier met je auto. Goeie keuze.

Gr,
Ronald

Thx Ronald,

Had ook al op jouw topic gereageerd.
En ach er blijven bij elk merk nieuwe modellen uitkomen dat hou je toch niet tegen.
Als ie maar niet over 8 tot 10 weken al uitkomt,want dan baal ik wel als ik net het oude model nieuw heb gekregen.

P.s Skoda heeft nu een actie met Giant fietsen bij elke nieuwe skoda kan de berijder een gratis fiets uitzoeken (mits de lease maatschappij de garage niet te veel heeft uitgeknepen).
Dit ivm met de tour de france waar ze sponsor van zijn.

Ronald
16-07-2008, 21:46
Thx Ronald,

Had ook al op jouw topic gereageerd.
En ach er blijven bij elk merk nieuwe modellen uitkomen dat hou je toch niet tegen.
Als ie maar niet over 8 tot 10 weken al uitkomt,want dan baal ik wel als ik net het oude model nieuw heb gekregen.

P.s Skoda heeft nu een actie met Giant fietsen bij elke nieuwe skoda kan de berijder een gratis fiets uitzoeken (mits de lease maatschappij de garage niet te veel heeft uitgeknepen).
Dit ivm met de tour de france waar ze sponsor van zijn.

Ik woon in het land van de Skoda-oorsprong. :) Geen BPM en "gunstige" Skoda-prijzen. De Giant zal er dan ook niet bijzitten, maar met alleen de auto zal ik al zeer tevreden zijn. :) Staat op voorraad dus ik kan hem zeer waarschijnlijk snel hebben, alleen wordt ie nog "omgebouwd" zodat de btw aftrekbaar is en dit duurt +/- 2 weken.

Gr,
Ronald

classic-edition
27-08-2008, 19:47
Helaas is het lease contract van mijn Renault zeeziek pas eind Oktober afgelopen.

De nieuwe aanwinst komt dan ook pas in 1e week November.

Ik snap alleen niet dat de leasemaatschappij nog een conctract aangaat op deze datum.Twee maanden later is de auto namelijk al een jaar oud ???

kiwi-gti
14-10-2008, 16:23
P.s Skoda heeft nu een actie met Giant fietsen bij elke nieuwe skoda kan de berijder een gratis fiets uitzoeken (mits de lease maatschappij de garage niet te veel heeft uitgeknepen).
Dit ivm met de tour de france waar ze sponsor van zijn.


Gefeliciteerd met je aankoop, als de keuze tussen die 3 modellen was zou dat ook mijn keus geweest zijn.
Die fiets moet je gewoon 'eisen' , dat kan best.

Mijn vorige leaseauto ( Seat Leon van het huidge model ) heb ik bij een bevriende dealer besteld waar ik een aardige korting kreeg. In ieder geval dusdanige korting dat de leasemaatschappij om bevestiging vroeg bij de directeur van de dealer, omdat die korting ver boven de 'standaard' korting voor leasemaatschappijen lag.

Ze hadden toen ook een actie waarbij je een ipod, wat kaartjes voor uitjes e.d. kreeg bij bestellen van die uitvoering, die heb ik ook gewoon gekregen.
De cadeautjes gaan namelijk vaak vanuit de importeur en kosten de dealer (vrijwel) niets, is puur om de verkoop te stimuleren.

De importeur geeft geen marge weg, de dealer wel. Dus die fiets moet er komen zou ik zeggen ;)

Wat betreft je laatste vraag: leasemaatschappijen stellen levering pas uit vanaf eind november. 2 maanden niet uitleveren is een onhaalbare situatie als je bedenkt hoeveel auto's ze dagelijks leveren. Ze hebben gewoon een percentage auto's wat vrij snel een jaar oud is, daar houden ze in hun tarieven voor alle auto's die lopen gewoon rekening mee, betaalt iedereen aan mee ;)

Heel veel plezier met deze nieuwe auto!

classic-edition
14-10-2008, 21:40
Gefeliciteerd met je aankoop, als de keuze tussen die 3 modellen was zou dat ook mijn keus geweest zijn.
Die fiets moet je gewoon 'eisen' , dat kan best.

Mijn vorige leaseauto ( Seat Leon van het huidge model ) heb ik bij een bevriende dealer besteld waar ik een aardige korting kreeg. In ieder geval dusdanige korting dat de leasemaatschappij om bevestiging vroeg bij de directeur van de dealer, omdat die korting ver boven de 'standaard' korting voor leasemaatschappijen lag.

Ze hadden toen ook een actie waarbij je een ipod, wat kaartjes voor uitjes e.d. kreeg bij bestellen van die uitvoering, die heb ik ook gewoon gekregen.
De cadeautjes gaan namelijk vaak vanuit de importeur en kosten de dealer (vrijwel) niets, is puur om de verkoop te stimuleren.

De importeur geeft geen marge weg, de dealer wel. Dus die fiets moet er komen zou ik zeggen ;)

Wat betreft je laatste vraag: leasemaatschappijen stellen levering pas uit vanaf eind november. 2 maanden niet uitleveren is een onhaalbare situatie als je bedenkt hoeveel auto's ze dagelijks leveren. Ze hebben gewoon een percentage auto's wat vrij snel een jaar oud is, daar houden ze in hun tarieven voor alle auto's die lopen gewoon rekening mee, betaalt iedereen aan mee ;)

Heel veel plezier met deze nieuwe auto!

Ok das een duidelijk verhaal.
Ik heb nog geen berichten vernomen wanneer ik hem kan verwachten.
Zodra ik bericht heb dan zal ik de dealer nog wel eens bellen en horen of er nog wat kan.

classic-edition
21-10-2008, 19:21
Update !
vandaag een belletje gehad van onze wagenparkbeheerder.
De auto is binnen en kan de 31ste worden opgehaald.
Pas op de 31e ivm met het aflopen van mijn huidig leasecontract.

Het slechte nieuws is dat de dealer zo is uitgeknepen door de lease maatschappij (zeg ie) dat er helaas verder niks mogelijk is.
Wel installeerd ie de navi dvd voor europa zodat ik die niet los hoef te kopen voor €250,00 (= normaal optie)

MauSeR35
21-10-2008, 20:27
Veel plezierige kilometers dan in de Octavia!

Ralph
21-10-2008, 20:32
Zo de kogel is door de kerk.
Het is toch de skoda octavia combi geworden in de kleur zwart.
Vandaag besteld met o.a de volgende opties:

Full color navi
xenon en koplampsproeiers
park distance voor en achter
maxi dot display
clima links rechts gescheiden instelbaar
Cruisecontrol
16" lichtmetaal
Meesturende mislampen
Armsteun met extra grote opbergruimte en ipod aansluiting.

En het allerbelangrijkste een mega grote kofferbak

Eigenlijk te veel om op te noemen het is de meest luxe uitvoering in bsn- edition.

Levertijd 8 a 10 weken en dan mag eindelijk de renault scenic eruit.

Dat wordt aftellen dus !

Groet

Marco



Let nou maar helemaal op voor bekeuringen !!
Mooie auto, veel werkplezier ermee.

classic-edition
21-10-2008, 20:57
Let nou maar helemaal op voor bekeuringen !!
Mooie auto, veel werkplezier ermee.

Tis maar een 105 pk en ik zit in zuidwest nederland langs de weg.
Elke dag file dus echt hard rijden doe ik over het algemeen niet.

Ik heb wel erg vaak telefoon en ondanks dat ik altijd handfree bel, ben je toch wat minder aan het opletten.Op de snelweg is dit goed te doen maar in de stad en je navi volgen en telefoneren over een systeem is lastig.
Gelukkig komt er een losse carkit in, dus in de skoda heb ik dit probleem niet. :tongue:

61 RagTop
21-10-2008, 23:05
Het slechte nieuws is dat de dealer zo is uitgeknepen door de lease maatschappij (zeg ie) dat er helaas verder niks mogelijk is.

Athlon toevallig?
Heb erg slechte ervaringen met athlon :D

Maar proficiat met de nieuwe lease auto,
ben benieuwd hoe die je gaat bevallen :thumbup:

Toen ik me nieuwe lease auto mocht uitzoeken werd de golf v station
nog niet geleverd, heb toen een caddy personen gekozen.
Slechtste keuze ooit. :redface:
Wil ook lease skoda rijder worden, veel meer auto voor
hetzelfde bijtelling bedrag :thumbup:
ach nog 1,5 jaar wachten en dan ook skoda :D



:)

classic-edition
31-10-2008, 21:50
Yessss,

Vandaag was het eindelijk zover en mocht ik me nieuwe skoda ophalen.
Na de eerste korte ritten van vandaag moet ik zeggen dat ie echt lekker rijdt.
Navi werkt perfect beter dan dat drama navman ding waar ik de laatste 2 jaar mee op pand was.Morgen even een ritje Tilburg venlo retour en zondag zal ik even wat foto's schieten en plaatsen voor de foto geile mensen hier.