View Full Version : polo steilheck 1983; Martiepartie
martiepartie
07-07-2008, 09:43
Hierbij de foto's/verhaal van de polo waar ik hobbymatig in rijd;
http://www.polo86c.nl/smf/index.php?action=dlattach;topic=3845.0;attach=13726
http://www.polo86c.nl/smf/index.php?action=dlattach;topic=3845.0;attach=13728;image
Zo was ie bij aanschaf
http://www.mijnalbum.nl/Foto=FYFLLUKN.jpg
polo steilheck, met 1.3 HK blokje
verlaagd 60/60
G40 interieur +dashboard (dus upgrade naar nieuwer type polo)
Raid HP leren sportstuur
Compomotive 13*6 ML competition uitvoering (nieuw, en legering met lagere dichtheid aluminium)
Pirelli p700-z 165/55/13
Homemade sportdempertje (orri met stofzuigerbuis aan 't einde :D )
VWI remsysteem ipv de originele klauwen
Harman Kardon composysteem (uit een peugeot 607) weggewerkt
Voor de auto is nog in aanbouw/ligt al klaar;
1.3 3F blok (std. 75pk) met een geflowde kop en CV carburateurs
spaghettispruitstuk
PU rubbers voor in de ophanging
http://www.polo86c.nl/smf/index.php?action=dlattach;topic=3845.0;attach=10802;image
Heb de auto inmiddels al 1,5 jaar en rij er altijd met plezier in. De auto heeft al een half jaar op CV carbs gereden, maar is nu weer terug naar de originele Pierburg 2e3 setup. De CV carbs komen op het 3F motortje, nu met een zelfgemaakt aluminium spruitstuk.
echt een leuk auto-tje in het echt...
martiepartie
07-07-2008, 09:57
op de foto's niet hè :)
tijdens de uitdeukdag vorig jaar in Naaldwijk
http://lh4.ggpht.com/martijnheuvel/RwnmHCAK0JI/AAAAAAAAALM/uzVTB77Dpig/S7000216.JPG?imgmax=512
En nee, zonder spuiten gaat die nare deuk op het voorscherm er niet uit :) :shake:
martiepartie
07-07-2008, 11:01
filmpje van lege weg met de Keihin carburateurs op de polo..
Ik had de auto toen net 1 dag aan de praat + gekeurd.
jijbuis (http://www.youtube.com/watch?v=Lw7e13TskQc)
jetta mk1 '82
07-07-2008, 16:04
dat klinkt stoer !!
gr. Martijn
Der Ghopmeister
07-07-2008, 16:10
wielen staan hem echt goed :thumbup:
klinkt heel lekker. hoop dat mn GK blokje op cbr carbs ook zo gaat lope!
martiepartie
27-11-2008, 18:08
Het polootje loopt sinds kort weer op motorcarbs. Ik heb een aluminium spruitstuk gemaakt, een extra alu steun om de carbs op het onderblok af te steunen zodat ze niet alleen aan het spruitstuk hangen.
Nog wat extra steuntjes gelast voor de ophanging/bevestiging van de gaskabel/chokekabel en de polo rijdt/brult weer!
Ik vraag me echt af waarom ik de brommercarbs er ooit afgehaald had? Het rijdt veel beter en klinkt veel beter. de motor is 100x levendiger vergeleken met de originele Pierburg carburateur. Waarschijnlijk laat ik morgen de carburateurs synchroon stellen bij een motorzaak, heb het vermoeden dat ze nu niet helemaal lekker staan.
Vandaag op mijn werk een filterbak gemaakt (prototype) uit GFK. Foto is de onafgewerkte versie van 1mm kunststof.
http://lh5.ggpht.com/_wGLN7gJipEM/SS7Sgxo_ugI/AAAAAAAAA7k/OjDSHg_VrPs/s640/S7000850.JPG
Morgen ga ik de definitieve versie maken uit 2mm dik kunststof. Op het achterwandje komt een filterelement van universeel filterschuim.
martiepartie
28-11-2008, 23:02
Jep, binnenkort maar eens een dragrace doen door De Zweth:) met jou en je jetta!
van de ene kant ziet het eruit als een bakje van de afhaalchinees... van de andere kant ben ik super impressed dat je die vormen zelf kan maken.. hoe word dit gemaakt? met een spuitmal?
martiepartie
29-11-2008, 00:16
Dit klinkt ook als een bakje van de afhaalchinees:)
Lees= proefmodel.. 2á 3mm plaat kost veel te veel, daarom eerst met een dun plaatje een proefmodel gemaakt.
Ten eerste om te kijken of het überhaupt zou werken, ten tweede om te kijken of de pasvorm nog een beetje acceptabel zou zijn.
Ik heb nu 1 liggen in 3mm plaat, ziet er al 10x beter uit. De bak past echt 100% netjes op de carbs:)
Hoe het werkt?
Vacuum vormen over een zelfgemaakte mal.
Egt ne ferme polo steilheck, zeker die velgskes :thumbup: ..
Kun je mij mss ens de maten geven van die velgen?
Is het heel moeilijk om ook zo'n bak voor mijn carbs te maken? :rolleyes:
martiepartie
29-11-2008, 18:13
neuh, dat is wel te doen. Ik heb vandaag de filterbak gepast, het past echt supernetjes. Nu nog een filterelement op maat maken en de boel is weer netjes.
Helaas besloot de polo vandaag om er mee te kappen. Start heeel erg slecht, en bokt/schud/stoot daarna tijdens het rijden. Ik verdenk de ontsteking..
Ik krijg geen/weinig vonk als ik de bougie op het kleppendeksel leg en de motor start.
martiepartie
29-11-2008, 18:26
Egt ne ferme polo steilheck, zeker die velgskes :thumbup: ..
Kun je mij mss ens de maten geven van die velgen?
13*6 ET 24 met 165/55/13 Pirelli banden :thumbup: Bedankt voor 't compliment. ;)
martiepartie
23-01-2009, 22:49
Klein updeetje.
Polootje brult heerlijk op de motorcarbs. Zelfs met de vrieskou was het starten en lopen:)
Vandaag in de regen de verbindingsrubbers vernieuwd. De oude waren iets aan de korte kant. Om problemen voor te zijn heb ik maar nieuwe gemonteerd.
Ook heb ik de sproeiers vervangen voor 2 maatjes groter. Bij vollast liep de motor toch nog iets te arm.
De filterbak zit er al een tijdje op, met een op maat gesneden TwinAir filterelement.
http://lh3.ggpht.com/_wGLN7gJipEM/SXoCgF7Ut5I/AAAAAAAAA_E/Bm9BbXr8Yhk/s640/filterbak.JPG
Ben nu met een nieuwe filterbak bezig, het kan nog wat netter/beter.
Polootje krijgt binnenkort een zeer net voorscherm (de gedeukte kan eindelijk weg) en het achterschort heeft iets aandacht nodig.
Blijft mooi werk, die smallblocks met goede beluchting :)
martiepartie
23-01-2009, 23:07
Ben er ook erg tevreden over.
Een setje Webers/solexen is nog mooier, past beter bij het plaatje. Maar heb nu het geld niet voor een degelijk setje (en nog belangrijker) of afstelwerk..
Ik zal morgen eens een foto maken van de filterbak in de auto, deze foto is wel erg donker/wazig.
Mister Cool
24-01-2009, 00:44
Leuk ding! Klinkt heerlijk met die carbs :D
martiepartie
03-02-2009, 21:52
Nog wat leuke foto's
Samen met de Golf Colour Concept (die te koop staat ;) )
http://lh3.ggpht.com/_wGLN7gJipEM/SYiq1oVMFjI/AAAAAAAABA8/i-JeAlAyrnM/s640/S7000727.JPG
Rustig laantje
http://lh5.ggpht.com/_wGLN7gJipEM/SYiq00QZqQI/AAAAAAAABAs/W_OI6bkz-JI/s640/S7000635.JPG
http://lh3.ggpht.com/_wGLN7gJipEM/SYiq1QIRJGI/AAAAAAAABA0/MKTLqYAmRi0/s640/S7000636.JPG
Binnenkort dit onder de kap schroeven;
http://lh3.ggpht.com/_wGLN7gJipEM/SYiuaaz9YaI/AAAAAAAABBI/USNpDpD94ws/s640/S7000916.JPG
martiepartie
03-02-2009, 22:17
Tevens een VW3104 tooltje gemaakt om het schakelmechaniek af te stellen. Geleidebusjes van de golf moeten vervangen worden, dan is dit wel erg handig:)
http://lh4.ggpht.com/_wGLN7gJipEM/SYi0RJ0nMzI/AAAAAAAABBQ/qupyzuLUx3Q/s640/VW3104.JPG
martiepartie
05-02-2009, 09:53
Nu ik toch lekker bezig ben;
De wielophanging krijgt een vernieuwingskuur. Volledige 'dreieckslenkers' gaat me iets te ver. Ik ga de stabi vervangen door een vaste draagarm (verstelbaar in lengte) en monteer de ingekorte stabi aan deze nieuwe draagarm.
http://lh4.ggpht.com/_wGLN7gJipEM/SYqm9XTQIQI/AAAAAAAABCc/P4KbmN1hdNk/s640/S7000917.JPG
haha zie jouw racer nu pas... ziet er leuk uit man en dat soundje van die carbs he... heerlijk!
gr.
hee mr. martiepartie ik heb nog zo'n polo as jou staan waar ik af moet omdat ie alleen maar ruimte in staat te nemen... ut is un rooie 1.3 van 88 geloof ik maar knup me er niet op vast is in redelijke staat.... bij belangstelling,PM
gr.
martiepartie
12-02-2009, 15:21
Ik lees het berichtje nu pas.. PM is verstuurd!!
Direct een kleine update; Hoe mooi de compo's ook zijn, ben toch bezig met een ander setje;
http://lh4.ggpht.com/_wGLN7gJipEM/SZQv0SguX1I/AAAAAAAABDA/0I9n5DIMDF8/s640/13x6%20polish.JPG
Zijn net zo breed (13x6), maar de ET is iets groter. Velgbed wordt (zoals te zien) gepolijst, is een cm of 2,5 diep. De harten worden grijs/antraciet. Had deze velgen al 2 jaar op zolder liggen (zijn van Sjampoo geweest), ben er nu maar eens mee aan de slag gegaan.
http://lh3.ggpht.com/_wGLN7gJipEM/SZQv1Gf6R9I/AAAAAAAABDI/Y8ocmEA5pKk/s640/13x6%20polish%20%281%29.JPG
goed bezig, erg gaaf ding martijn! Hou me op de hoogte.
sander_beer
12-02-2009, 19:13
Nu ik toch lekker bezig ben;
De wielophanging krijgt een vernieuwingskuur. Volledige 'dreieckslenkers' gaat me iets te ver. Ik ga de stabi vervangen door een vaste draagarm (verstelbaar in lengte) en monteer de ingekorte stabi aan deze nieuwe draagarm.
http://lh4.ggpht.com/_wGLN7gJipEM/SYqm9XTQIQI/AAAAAAAABCc/P4KbmN1hdNk/s640/S7000917.JPG
mooi werk
martijnvanderh
12-02-2009, 21:35
Dat polo'tje is echt super dik! toch heerlijk die steilhecks!
idd beter as die compo's deze wieltjes,succes met polijsten...........
martiepartie
23-02-2009, 12:35
Ik ben zelf erg fan van de compo's, maar vind ze bij de witte auto niet zo goed uit de verf komen..
Vandaag een ongedeukt wit spatbord meegenomen en een vrolijke booskijker:) Ik weet niet of ik het mooi vind, de auto was heel 'kaal', De booskijker is dan zo duidelijk aanwezig..
http://lh4.ggpht.com/_wGLN7gJipEM/SaKHN6TyqbI/AAAAAAAABEE/1GKjXE8ceKo/s640/IMAG0216.jpg
MET
http://lh4.ggpht.com/_wGLN7gJipEM/SaKHN7ZSiXI/AAAAAAAABD8/YZ4oOYt9-VU/s640/IMAG0215.jpg
martiepartie
23-02-2009, 13:07
Neig ik zelf ook naar.
De booskijker hoort toch meer bij de Rieger bumpers/ sideskirts en Sebring auto's.
Der Ghopmeister
23-02-2009, 19:56
voorscherm staat je wel aan :confused: :D
ik zeg ook zonder..... :thumbup:
martiepartie
23-02-2009, 23:41
voorscherm staat je wel aan :confused: :D
Moet meer gebeuren dan ik dacht :( .. Zit een vouwt/knikje in en moet een beetje roest bijwerken. Maak hem morgen strak en spuit hem deze week nog even met de compressor. Hoop dat de nieuwe witte lak niet teveel afsteekt tegen de oude witte lak. Over het algemeen is het een net spatbord, maar nu hij er toch af is kan ik er net zo goed een beetje moeite in steken. :D
Der Ghopmeister
24-02-2009, 19:37
jah dat vouwtje voor op ergens? Die druk je zo met een duim terug toch? Dat had ik zelf al kunnen/willen proberen maar heb het toch aan je zelf over gelaten! Zou zonde wezen als ik m toch verneukt had oid :D in ieder geval weinig tot geen roest ;)
ik zeg ook zonder,
leeg je pm box even btw :thumbup:
martiepartie
07-03-2009, 22:07
jah dat vouwtje voor op ergens? Die druk je zo met een duim terug toch? Dat had ik zelf al kunnen/willen proberen maar heb het toch aan je zelf over gelaten! Zou zonde wezen als ik m toch verneukt had oid :D in ieder geval weinig tot geen roest ;)
Vouwtje voorin is geen probleem, vouwtje ter hoogte van de A-stijl wel :( Ws. bij het loshalen van het scherm is het iets geknikt, zit een vouw en het scherm loopt niet gelijk met de A-stijl.
Ben vandaag de hele middag aan het buigen/ monteren/buigen/ monteren geweest. :tongue: Nu zit het scherm netjes vast, binnenspatbord nieuw afgekit .
Afgelopen week heb ik het spatbord bijgewerkt, de kleine roestplekjes en de kras op het scherm heb ik gespoten. Probleem is nu dat het scherm erg afsteekt tegen de vieze polo :D Morgen wassen en poetsen. :cool:
@ Rest;PM is weer leeg:)
Der Ghopmeister
07-03-2009, 23:20
Hmmz das wel k*t jah... Was me nog niet op gevallen en met het los halen heb ik de auto half op de kant gehad zodat ik der makkelijk bij kon.... Maar goed ben blij dat ie weer goed is en dat ik je toch zo heb kunnen helpen ;) :D
martiepartie
07-03-2009, 23:23
Het resultaat is prachtig! Ik maak morgen een fototje.
Oud scherm van de sloop = past sowieso niet in 1 keer :) Ik had hier op gerekend en voor de prijs moet ik echt niet klagen.
Der Ghopmeister
08-03-2009, 00:08
ok das waar idd maar goed ;) ben erg benieuwd :D
martiepartie
08-03-2009, 17:31
Gister spatbord vervangen, vandaag gepoetst en getourd door 't Westland. Mooie slingerwegen, waar het verlaagde polootje heerlijk gebrult heeft :D
Resultaat mag er wezen, de auto ziet er zonder deze nare deuk veel netter uit.
http://lh3.ggpht.com/_wGLN7gJipEM/SbPw-CxHkvI/AAAAAAAABE8/tmVdjlYWnkI/s640/S7001015.JPG
Resultaat
http://lh3.ggpht.com/_wGLN7gJipEM/SbPw_3Y0FoI/AAAAAAAABFU/qVVqRJ9zExk/s640/S7001024.JPG
Andere kant, voor de Kernreactor :)
http://lh3.ggpht.com/_wGLN7gJipEM/SbPw-uvZfsI/AAAAAAAABFE/J6xaIC4aAT8/s640/S7001022.JPG
jetta mk1 '82
08-03-2009, 18:46
da's zeker een hele vooruit gang ;) !!
gr. Martijn
top weer, hoe ver ben je nou met die andere wielen dan??
Der Ghopmeister
08-03-2009, 20:32
:thumbup:
Rétrokroezer
08-03-2009, 23:05
Zeer mooi polo'tje. Zeker met die wieltjes.
Komen die nog binnen de wielkasten?
martiepartie
09-03-2009, 01:05
top weer, hoe ver ben je nou met die andere wielen dan??
3 van de 4 gepolijst. De meest lelijke/geoxideerde moet nog :redface: Weet nog niet of ze er onder komen, heb ook al weer een andere set wielen, iets totaal anders dan wat er nu onder zit.
@ Retro; wieltjes vallen voor gelijk aan de schermen, de achterzijde precies binnen de schermen. Met 3 man én een volle achterbak willen de banden de wielranden achter nog wel eens raken. Zit er toch meestal alleen in, dus dat vind ik niet zo'n probleem.
martiepartie
21-04-2009, 21:58
Wieltjes zijn inmiddels klaar, maar heb ook wat anders leuks gekocht. Totaal anders dan de 13" wieltjes, namelijk 15" :D. Nog geen tijd/geld gehad om deze onder de polo te passen, dat komt later wel.
Eerst druk bezig geweest met de technische kant van de polo. Heb/had nog een puntjes ontsteking en wil daar graag een electronische ontsteking voor terug. Dus, dan pas je toch het 1 en ander aan? Dit past dus ook op een golfje 1.1/ 1.3 en ook op 16v's met motorcarb ombouw. Hier een kleine beschrijving:
begin; hallgever en puntjesontsteking -klus-. Beide asjes uit de behuizing halen, de behuizing van de electronische ontsteking moet aangepast worden, net als het asje van de electronische ontsteking.
http://lh4.ggpht.com/_wGLN7gJipEM/Se4v-R9Y5DI/AAAAAAAABKA/etoUs3-2GBo/s640/bouwpakket.jpg
daarna het hallgeverasje aangepast (meenemer spanstift omgeboord, precies in lijn met rotorbevestiging)
http://lh3.ggpht.com/_wGLN7gJipEM/Se4v-yutcYI/AAAAAAAABKQ/g0oIFaqCRHU/s640/meenemer%20omgeboord.jpg
MH ontstekingshuis aangepast:
insert afgedraaid van 50 naar 42.5mm in diameter en van 14.5 naar 10.0 mm in diepte. Nieuwe groef gestoken voor de O-ring.
http://lh3.ggpht.com/_wGLN7gJipEM/Se4v-oOCgmI/AAAAAAAABKI/TXQgjr8EL3Y/s640/meenemer%20omboren.jpg
Tevens nieuwe bronzen lagerbus geperst en het pieletje van de aandrijfas afgezaagd. As terug in 't huis gestoken en klaar is kees.
http://lh3.ggpht.com/_wGLN7gJipEM/Se4v-9DZdlI/AAAAAAAABKY/4sl0QsRp_RQ/s640/ready.jpg
Excuus voor de phonepics (kan niet zo goed met weerspiegeling omgaan, wordt het nogal wazig van).
Verder nog een nieuw stuk filterschuim geplaatst in mijn custom filterbak -klus- -naughty-(moet daar nog iets beters voor verzinnen, zit nu met tiewraps vast, niet zo netjes..)
http://lh6.ggpht.com/_wGLN7gJipEM/Se4wFI-T_uI/AAAAAAAABKg/PQVgFIPJ-q0/s640/Twinair%20filter.jpg
Wat een vreselijk vet apparaat heb je....
Welke winst haal je nu uit deze ontsteking?
Lars
martiepartie
21-04-2009, 22:19
Thanx:)
Vooral qua onderhoud is het vriendelijker, de puntjes moet ik vaak nastellen. Ik merk ook dat boven in toeren meer uit de motor te halen valt. Heb de carbs al op meerdere manieren geprobeerd af te stellen, maar ik blijf het gevoel houden dat het beter kan.
Het is zeker niet slecht, maar ik heb vooral in het middengebied veel winst geboekt met de motorcarbs.
Van Serge Pot had ik begrepen dat een electronische ontsteking beter presteert, gezien zijn ervaring wil ik dat graag proberen.
Toen ik van puntjes naar electronisch ging, reed ie ongeveer 87928342x beter.
martiepartie
21-04-2009, 22:53
jij wisselde toch ook direct het hele blok? :D
Toen ik van puntjes naar electronisch ging, reed ie ongeveer 87928342x beter.
:rolleyes: :D
wel gaaf hoor die carbs :thumbup: jij gebruikt um ook dagelijks toch?
martiepartie
21-04-2009, 23:19
Niet dagelijks, maar rij er wel 2 a 3 keer per maand mee van Delft naar Groningen en vice versa.
Carbs bevallen mij echt heeeel erg goed, ongeveer 87928342x beter dan de originele 2 traps carb. Is iets minder zuinig, maar 't valt heel erg mee.
Je heb wel een meester stuk gemaakt met je motortje......
Lars
jij wisselde toch ook direct het hele blok? :D
Dat speelde waarschijnlijk ook wel een rol ja :tongue:
Over die carburateurs ben ik ook erg te spreken, rijdt echt een stuk beter als origineel. Gewoon lekker met de hand choken enzo :)
@martiepartie kan het dat ik jou steilheck laatst bij het zernike complex zag staan? Verder tof ding!
martiepartie
06-07-2009, 14:07
Beetje late reactie, maar dat kan idd! Mijn vriendin werkt bij de Hanze.
Verdere update;
Nieuwe velgen aangeschaft. Heb deze van een nieuw laklaagje voorzien en afgetopt met een laag blanke lak. 165/50/15 van Nankang er om en toeren maar!
http://lh4.ggpht.com/_wGLN7gJipEM/SlH2KsVMl2I/AAAAAAAABaI/onkmQLGVO94/s512/S7001215.JPG
http://lh3.ggpht.com/_wGLN7gJipEM/SlH2KHhpLwI/AAAAAAAABaE/YIyUvCOGD0k/s512/S7001205.JPG
en tot slot: uitgegleden in de eendestront, vlak voordat ik deze foto maakte :D :rolleyes:
http://lh3.ggpht.com/_wGLN7gJipEM/SlH2LNuFeoI/AAAAAAAABaM/bN6DlEHrOX8/s512/S7001206.JPG
De voorkant kan nog een stukje omlaag of de achterkant nog ietsje omhoog, ik ga deze week een schroefset proberen te maken om dat op te lossen.
Ik vind het een superfijne Steilheck !!!
Complimenten !!
jetta mk1 '82
06-07-2009, 16:00
oude wieltjes van zweiter toch ?
staat in ieder geval super onder de polo !!
gr. martijn
martiepartie
06-07-2009, 16:31
danku danku!
Het zijn de oude speedlines van Zweiter, dat klopt. Heb ze alleen voorzien van een nieuw laagje verf. Qua ET en breedte echt ideaal voor een steilheck, er kan zelfs nog een kleine spacer tussen aan de achterkant.
jetta mk1 '82
06-07-2009, 18:24
Qua ET en breedte echt ideaal voor een steilheck, er kan zelfs nog een kleine spacer tussen aan de achterkant.
en dat is zeldzaam voor een steilheck :eek: !
gr. Martijn
die speedlines staan um echt super:thumbup: gaaf polootje...
hee martijn! goed bezig man, de speedlines staan em erg goed! misschien nog een klein stukje zakken (maar dan ben je al mee bezig begrijp ik). zelf schroefsetje bouwen?! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: we houden even contact over het e.e.a., maar ik kom er eerst niet aan toe ivm verbouwing.
knarfmk1
08-07-2009, 11:44
staan m lekker!
electronische ontsteking reed ook bij mijn jetta echt veel beter, beter stationair enz.
martiepartie
24-09-2009, 11:26
Na een lange radiostilte :D heb ik vanochtend gepoogd een filmpje te maken. Ook al is het het einde van de A4 , een zwaar beladen truck en een stel bejaarden in een Dacia Sandero verpesten het toch een beetje... Andere pogingen waren niet beter, hier moeten jullie het maar mee doen. :)
Na de auto rustig warm te hebben gereden en de banden op spanning te hebben gebracht was het tijd voor een stukje 'vlammen' :
(negeer die irritante uitlaatrammel, na nieuwe rubbers te hebben gemonteerd ligt de uitlaat weer tegen de tunnelverstijver... :mad: )
http://www.youtube.com/watch?v=jbrmM_xivQ4
De velgen zijn inmiddels voorzien van alu naafkapjes (die ik natuurlijk zelf gedraaid heb ;) )
martiepartie
24-09-2009, 12:54
en met muzikale ondersteuning, een kleine verwijzing naar mijn bijnaam :D
http://www.youtube.com/watch?v=q1rBOw8mPRg
MartinGT
24-09-2009, 15:49
klinkt lekker :thumbup: , nu mis ik alleen nog een teller filmpje :tongue:
martiepartie
25-09-2009, 02:23
teller ligt toch in de hoek (+7000), dus heel interessant is dat niet meer :D
jetta mk1 '82
25-09-2009, 02:53
ziet er goed uit man !!
tinus(tussen gas) aka martijn waar heb ik dat eerder gehoord :D !?
gr. Martijn
martiepartie
28-09-2009, 20:14
dank allen!
tja Martijn wordt gauw Tinus, en Henk Wijngaard doet de rest :D
Was even aan het rondkijken hier: koele poep dit Polootje! Krijg bijna spijt dat ik mijn Polo projectjes weg heb gedaan...
martiepartie
14-10-2009, 08:21
thanks!
heb zelf ook een paar keer op het punt gestaan om 'm te verkopen, maar dat is gelukkig niet door gegaan. :D
martiepartie
15-10-2009, 11:03
alsof de duivel er mee speelt:
motor backfired uit cil1, ligt niet aan de ontsteking/bougies/inlaatlek, dus ik vrees dat het 1.3'tje het na 26 jaar voor gezien houdt...
Eerst een compressiemeter regelen ( heb er 1, ligt in Groningen, ik zit in Delft..) om te kijken wat cil1 aan compressiedruk geeft.
spannend..... :D
Eerst een compressiemeter regelen (heb er 1, ligt in Groningen, ik zit in Delft..)
Rij anders even langs Martijn, je kunt mijn compressiemeter wel even lenen.
Ligt hier op de zaak..
martiepartie
15-10-2009, 11:37
Heej, krijg van allerlei kanten hulp! Ik moet om 1 uur nog naar een afspraak, daarna tuf ik even langs jou Alain!
:thumbup:
En ik heb hier nog steeds een 1.3 GF liggen ;)
martiepartie
15-10-2009, 11:47
ik twijfel nu al een beetje, dit kan ook een mooie aanzet zijn om er iets snellers in te leggen. Kan de auto eerst op stalling (winter) en kan ik een blokje gaan opbouwen.
Aan de andere kant, dat kost wel geld natuurlijk :D:D
martiepartie
16-10-2009, 01:28
update:
kopje is er al een flink aantal uren vanaf (heb net mijn verdriet verzopen..).
Koppakking is door tussen cil1 en 2. dus geen 1.4 16v of een ander dik blok. Het wordt gewoon een simpele koprevisie en koppakking....
:D:D:D:D:D:D
jetta mk1 '82
16-10-2009, 03:15
jammer qua pk'tjes goed voor de portomonee ;) !!
gr. Martijn
Hee hoe gaat het met de steilheck?
Kopje al weer klaar? :thumbup:
martiepartie
26-10-2009, 11:52
nee, helaas nog niet.
Heb het weekend de kanalen aangepast zodat ze beter aansluiten op het alu spruitstuk en over heel de lengte wat verder uitgefreesd. Deze week nog een andere nokkenas halen en dan kan de kop er wel weer op.
Planning is om het voor Donderdag klaar te hebben.
Word dus direct een beetje opgevoerd :rolleyes:
Kan nu mooi als je em er toch af hebt :D
update:
kopje is er al een flink aantal uren vanaf (heb net mijn verdriet verzopen..).
Koppakking is door tussen cil1 en 2. dus geen 1.4 16v of een ander dik blok. Het wordt gewoon een simpele koprevisie en koppakking....
:D:D:D:D:D:D
verzopen? vind je nog aardig netjes typen dan :rolleyes: :eek: :D
succes met ut koppie :thumbup:
nog iets gehoord van gertjan trouwens?
martiepartie
26-10-2009, 14:10
@de Pul,
nog niet weer iets van Gertjan gehoord nee..
Dit weekend o.a. de kop ruw voorbewerkt (kanalen uitfrezen en pas maken op 't spruitstuk)
http://lh4.ggpht.com/_wGLN7gJipEM/SuWdahXwyvI/AAAAAAAABqA/DVCytPydSAs/s640/S7001443.JPG
http://lh6.ggpht.com/_wGLN7gJipEM/SuWdaA58-cI/AAAAAAAABp8/gRtNyZ9JIO0/s640/S7001440.JPG
Ook nog tijd gevonden om de schroefpoten op te bouwen, nieuwe voorwiellagers moeten er nog in en misschien de veren nog nieuw laten coaten, samen met wat delen van mijn broertjes G40...
http://lh4.ggpht.com/_wGLN7gJipEM/SuWd2rnwW7I/AAAAAAAABqY/h6Yu7bIJbv4/s512/S7001449.JPG
Leuk bezig :D
Dat subframe moet ik nog steeds eens uit de schuur halen ja :D
ziet er goed uit! :thumbup:
Doe je dat met de hand (luchtfreesje) of op de bank?
Hey, voor je schokbrekers:
http://www.biesheuvel.nl/store/product/3023/draadbus
Is dat wat?
2sneaky bora
10-11-2009, 16:24
Nu ik toch lekker bezig ben;
De wielophanging krijgt een vernieuwingskuur. Volledige 'dreieckslenkers' gaat me iets te ver. Ik ga de stabi vervangen door een vaste draagarm (verstelbaar in lengte) en monteer de ingekorte stabi aan deze nieuwe draagarm.
http://lh4.ggpht.com/_wGLN7gJipEM/SYqm9XTQIQI/AAAAAAAABCc/P4KbmN1hdNk/s640/S7000917.JPG ?En werkt dat goed zo'n nieuwe ophanging. Heb mijn 1f nu kaal. Komt h&r set onder en nieuwe rubbers enz. Maar dit ziet er ook wel cool uit. Gr andy
martiepartie
26-11-2009, 18:10
hee Andy,
Ik heb de ophanging nog nooit gemonteerd, deze winter ga ik alles in 1 keer aanpakken. De stangen en schroefset wil ik dan monteren.
Verder heb ik wat leuke delen verzameld:
1.6 onderblok bij De Pul
1.3 multipoint blokje met bak van mijn broertje.
Ik weet nog niet wat ik wil, wilde eerst een 1.6 met sleeptuimelaarkop gaan bouwen, met grotere kleppen van een hydrokopje, maar nu kan ik de multipoint mooi gebruiken.
martiepartie
30-11-2009, 14:12
Zoo,
De Limburger is niet de enige die met het slechte weer op straat sleutelt :D Dit weekend heb ik de gereviseerde kop teruggeplaatst op de HK motor. }
Nieuwe koppakking / gepolijste+ ingeslepen kleppen/ geflowde kanalen /GK nokkenas en alle aanbouwdelen gemonteerd.
Tussen de buien door heb ik aan het weekend net genoeg tijd gehad om alles te monteren. Een uitlaatspruitstuk monteren 's avonds met alleen licht van een lantaarnpaal was GEEN succes, de deelbare pakking zat er op een hele dubieuze manier tussen, en dichtte voor geen ene moer af :D
Zondagmiddag draaide ik de sleutel om (met startkabels vanaf m'n ZX overgestart) en het gekke ding liep weer. :thumbup:
Inmiddels was het alweer tijd om richting Groningen te tuffen. Moest nog het e.e.a. aan onderdelen vervoeren en bij De Pul het 1600 onderblok ophalen.
A.s. woensdag de ontsteking even netjes afstellen en een proefrit maken. Ws. moet er ook nog wel iets aan de carbs gesteld worden, aangezien er een ander nokje in zit en de kop aangepast is.
Puntje2 is een wasbeurt, het ding staat al een paar weken stil en is niet zo mooi wit meer :rolleyes:
martiepartie
09-12-2009, 09:01
Heb gisteravond het 1.6 onderblok helemaal gedemonteerd (zuigers/drijfstangen/krukas/oliepomp) en ik ben er achter waarom dat het oliezoemertje soms af ging :rolleyes:
Punt1; carterontluchting zat he-le-maal verstopt met aangekoekte olie (sludge)
Punt2; na demonteren carterpan, zelfde verhaal, allemaal prut onderin de pan én allerlei sludge op de lagerkappen van de krukas..
Punt3; De oliepomp was bedekt met een verbrande olie aanslag/sludge/smurrie :mad: , ook het zeefje dat onder de aanvoer zit zat vrijwel dicht.
Ach :tongue: Ik heb weer wat te doen. Blok gaat volgende week naar een revisiebedrijf waar ie gewassen wordt, net als de oliepomp. Krukas/zuigers zagen er nog goed uit en worden weer hergebruikt.
Met de kerst nieuwe lagerschaaltjes en zuigerveren onder de boom :D .
Blok heeft totaal geen haast, ik wil er een leuk ding van gaan brouwen. 1.6 met 1.3 kop (hogere compressie), grotere kleppen, afgedraaid vliegwiel en uitgewogen zuigers en drijfstangen.
Ws. moet er een kamertje in de zuigers gefreesd worden, voor de kleppen.
Of er dan motorcarbs op komen of een MPI-van een 1.3GT met grotere injectoren, dat weet ik nog niet. Heb beide compleet liggen, dus dat wordt nog lastig :cool:
jetta mk1 '82
09-12-2009, 09:34
je hoeft je in ieder geval niet te vervelen ;)
gr. Martijn
martiepartie
09-12-2009, 09:38
nou, dat is dus WEL zo..
Tot voor kort woonde ik door de week in Delft, waar ik mijn studentenhok vol had staan met allerlei carbs/motordelen/etc. :D Daar was ik 's avonds wat mee aan het kloten. Overdag zat ik in mijn vrije uurtjes vaak in de werkplaats van de TU..
Nu ben ik aan het afstuderen in Groningen, en ben bij mijn vriendin gaan wonen. Zij vindt het niet zo'n goed idee dat ik alle motordelen nu bij haar in huis leg :D :D of in de avonden lekker ga klussen aan de eettafel :rolleyes:
Moet maar eens op zoek naar een klusplekje in 't noorden en zorgen dat de steilheck hier komt te staan. Die staat helaas nog steeds in Delft. :mad:
jetta mk1 '82
09-12-2009, 09:40
tja, vrouwen en auto onderdelen in huis gaan niet zo goed samen idd.
spreek uit ervaring.....
gr. martijn
breadfan83
09-12-2009, 12:02
Gewoon lekker afwachten tot de eerste de beste keer tot zij aan haar hobbie begint, binnenshuis. Pats op die vingers, dat ze maar een naai-atellier regelt! :D
jetta mk1 '82
09-12-2009, 12:32
jij hebt vast geen vriendin........ ;)
gr. Martijn
breadfan83
09-12-2009, 12:53
Toch wel. ;)
En deze maand merk je dat weer net wat meer dan anders. $$$
jellehier
09-12-2009, 13:16
of jullie gewoon de verkeerde... hier liggen vooral auto onderdelen van mn vriendin in de woonkamer........
bijna een jaar een set velgen binnen gehad van dr.. en al een jaar een setje ruiten.. een set veerschotels liggen er sinds zondag ook bij... dus ze is een beetje aan het sparen...
martiepartie
09-12-2009, 13:42
Toch wel. ;)
En deze maand merk je dat weer net wat meer dan anders. $$$
true... :mad:
martiepartie
09-12-2009, 13:44
of jullie gewoon de verkeerde... hier liggen vooral auto onderdelen van mn vriendin in de woonkamer........
bijna een jaar een set velgen binnen gehad van dr.. en al een jaar een setje ruiten.. een set veerschotels liggen er sinds zondag ook bij... dus ze is een beetje aan het sparen...
heeft ze dan ook een snor en haar op d'r rug? :D :D
breadfan83
09-12-2009, 13:45
of jullie gewoon de verkeerde... hier liggen vooral auto onderdelen van mn vriendin in de woonkamer........
bijna een jaar een set velgen binnen gehad van dr.. en al een jaar een setje ruiten.. een set veerschotels liggen er sinds zondag ook bij... dus ze is een beetje aan het sparen...
En als jij dan eens met de naaimachine voor de tv aan de gang gaat is 't zeker weer eens heibel! :D
breadfan83
09-12-2009, 13:46
heeft ze dan ook een snor en haar op d'r rug? :D :D
Oók...? :sly:
De jouwe wel dan?
martiepartie
09-12-2009, 13:53
Als in; dat ze van auto's (en -onderdelen) houdt en dan OOK een snor en haar op zou hebben.
Een beetje het Ludolfs beeld (auto liefhebbers met veel onderdelen)..
(O jee, wat heb ik weer een kuil voor mezelf gegraven.... :D )
En als jij dan eens met de naaimachine voor de tv aan de gang gaat is 't zeker weer eens heibel! :D
ROFL
breadfan83
09-12-2009, 14:06
Als in; dat ze van auto's (en -onderdelen) houdt en dan OOK een snor en haar op zou hebben.
Een beetje het Ludolfs beeld (auto liefhebbers met veel onderdelen)..
(O jee, wat heb ik weer een kuil voor mezelf gegraven.... :D )
Hoop dat die meid van je niet meeleest, anders lig jij vanavond weer op de bank, en staan de onderdelen op straat.... of andersom. :D
martiepartie
09-12-2009, 15:27
Ehm... shit.. ehm..
:offtopic: :offtopic:
:D
martiepartie
10-12-2009, 09:49
Gisteravond een AHD 5-bak gehaald (korte overbrenging), en even met de stoomcleaner schoongemaakt.
Qua onderdelen ben ik al een heel eind :D
martiepartie
11-01-2010, 14:16
APK = NEU.
Alleen even de kentekenverlichting gefixxed (oxidatie) en een beetje antivriessproeiervloeistof en ik heb weer een jaartje APK.
Complimentje van de keurmeester; ziet er verzorgd uit, kan je weer een jaartje de weg op met je zelfbouwapparaat :D
P.s. NANKANG NS-II in de sneeuw is echt een afrader :D Binnenkort wat betere banden om de 13" compo's laten zetten, of tijdelijk een setje staal er onder mikken.
APK = NEU.
Alleen even de kentekenverlichting gefixxed (oxidatie) en een beetje antivriessproeiervloeistof en ik heb weer een jaartje APK.
Complimentje van de keurmeester; ziet er verzorgd uit, kan je weer een jaartje de weg op met je zelfbouwapparaat :D
P.s. NANKANG NS-II in de sneeuw is echt een afrader :D Binnenkort wat betere banden om de 13" compo's laten zetten, of tijdelijk een setje staal er onder mikken.
Nankangs zijn sowieso een afrader.. ;)
Gefeli met je APK
martiepartie
11-01-2010, 23:38
Dank!
Op droge en natte wegen heb ik met mijn 1.3'tje nog geen nare ervaringen gehad met de Nankangs. Zelfs op de gestrooide weg vandaag heb ik de auto even goed de bocht om gehoekt, dat ging prima.
martiepartie
09-02-2010, 14:00
Vandaag na 3 weken stilstand de polo weer tot leven gewekt (mbv de daily :D )
De polo staat in ieder geval in goed gezelschap :D
http://lh4.ggpht.com/_wGLN7gJipEM/S3FPD4HjnsI/AAAAAAAAB0A/cQH-E1zRhrY/s640/IMAG0352.jpg
even 'wakker maken', met startkabels via de ZX
http://lh4.ggpht.com/_wGLN7gJipEM/S3FPEOAa67I/AAAAAAAAB0E/ceqgj7DsIt4/s640/IMAG0349.jpg
Het frisse blokje in een motorruimte die wel eens wat schoner gemaakt mag worden -uitlachen-
http://lh6.ggpht.com/_wGLN7gJipEM/S3FPDwxpmQI/AAAAAAAABz8/amnix51ulwk/s640/IMAG0350.jpg
Ik dacht eerder dat de GK nokkenas en de kopbewerking niet heel veel effect hadden, maar vandaag heb ik de motor goed warmgereden en (echt even) uitgeprobeerd :naughty: en dat maakte verschil :eek: Vorige keer lag er nog sneeuw , wat echt 'spelen' niet mogelijk maakte.
De motor trekt bovenin veel langer/harder door. Tot 7000rpm doortrekken kon eerder ook wel, maar had niet heel veel nut. Nu merk ik dat de motor nog veel verder wil, terwijl de toerenteller al aangeeft dat dat niet hoeft :D
Dennis@polo86c.nl
09-02-2010, 22:08
:thumbup:
lachen! die 924 is ook vet,ik heb precies zo een gehad maar dan mosgroen:D
is ook een 2.0 denk?
martiepartie
09-02-2010, 22:41
denk het, ken de auto verder niet, maar deze stond toevallig op de parking. Is een amerikaanse versie, wel een oudje.
klopt,bumpers e.d. zijn anders....
ik had ook dezelfde velgen,beetje tarantula-achtig model...
martiepartie
11-02-2010, 09:04
Van binnen zit er oranje tapijt en oranje deurpanelen in :D Ziet er niet uit :tongue:
Ik vind het wel leuke bakken, vooral de allereerste types, of de 944(turbo). :thumbup: Een collega van me rijdt in een 944 turbo S, dat wil ook echt wel van z'n plek :wow:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.