View Full Version : Mening over Kever
Ik zit erover te denken om de Cabriolet te verkopen en voor een andere auto te gaan kijken.
Een Kever lijkt me ook wel leuk. Mijn voorkeur gaat uit naar een oud model (iig met liggende koplampen en kleine achterlichten). Liefst beetje verlaagd en verweerde oude lak.
Mijn budget zit zo rond de 3.000 euro. Maar dan moet het wel een goed rijdende auto zijn, aangezien het m'n daily is. Al rij ik weinig km's (schat zo'n 7.500 km p. j.); ben namelijk nog student en heb OV.
Nu heb ik een, in mijn ogen, ideale Kever op het oog (klik (http://link.marktplaats.nl/179288139), maar heb een kenner gesproken en hij zegt dat ik er spijt van ga krijgen omdat het een bij elkaar geraapt zooitje is en daarom verprutst is. Ben benieuwd wat jullie mening over deze auto is.
http://img204.imageshack.us/img204/5452/handel127sb7.jpg
http://img502.imageshack.us/img502/1802/handel126bv0.jpg
Laat het me ook even weten als je iets anders leuks weet te staan...
Alvast bedankt :)!
lage kevers kunnen best als daily maar niet als enige auto
evilnyntje
10-07-2008, 07:49
Ook een tip van mij, ligt aan je handigheid in het sleutelen. Kun je zelf alles zoals lassen etc dan is er niks aan het handje. Kun je vrij weinig, reserveer dan geld extra voor onkosten.
en ook aandachtspuntje dit is geen auto die om de 15000 km beetje nieuwe olie en een filter nodig heeft. Ten eerste kortere intervallen en er moet gesteld worden etc....
Maar je rijdt dan wel natuurlijk wel super met zo'n wagen
Het is in ieder geval wel een hybrid :tongue:
gastank in de neus ?:P haha
Soumensch
10-07-2008, 11:17
Ik denk dat je dagelijks (7500km/jaar) makkelijk in een kever kunt rijden. Vroeger reden ze er toch ook overal mee heen. Ook op wintersport en in de zomer na Italie. Als je zelf een beetje handig bent lukt het vast. Ik zou dan wel de bodem enzo behandelen tegen het weer. In de winter zal je alleen constant de ramen zitten te drogen want ze beslaan helemaal van binnen. Ik heb er één uit '63 en ik rijd er overal mee heen, die 1200tjes zijn perfect!
Maar wat wil je.. als je voor origineel gaat zou ik deze auto niet nemen. De ragtop is er later ingezet. Net als de spatborden voor. Als je gewoon een stoere Keef wilt dan is dit wel een gaaf ding. Ben alleen wel beniewd hoe hij qua roest is.
Voor de purist zal het inderdaad een bijelkaar geraapt zootje zijn. Met jouw budget en wensen qua looks zou ik deze zeker eens gaan bekijken.
Dank voor jullie reacties.
Snap dat het moeilijk is om een auto van een foto te beoordelen. Zelf maakt het me niet zoveel uit dat het een samenraapsel is; ik vind 'm stoer en vind zo'n ragtop wel lekker met mooi weer.
Maar waarom ik dit topic heb geopend: ik maak me meer druk om de waarde. Ik ben namelijk niet van plan om de auto m'n hele leven te houden en die kever-kenner zei dat echte kever-kenners de auto zouden laten staan omdat het een samenraapsel is. Dus is het jammer geld? En kan ik beter gaan zoeken naar een ori Kever met liggende koplampen. Of is die 3.000 euro een net bedrag voor zo'n Kever (ervan uitgaand dat de auto ook daadwerkelijk in goede staat verkeerd).
ik vind dit geen rare auto op het eerste gezicht ben zelf geen kever kenner maar zit er ook aan te denken om iets lucht gekoeld aan te schaffen....
als jij hem mooi vind moet je gewoon gaan kijken denk ik.tegen de tijd als je hem zelf weer wil verkopen is er vast nog wel iemand die hem leuk vind en de kever van je zou willen over nemen.
volgens mij is dit geen raar geld maar dat zal blijken als je erij bent wezen kijken.
succes :thumbup:
Soumensch
10-07-2008, 12:18
Dat is een beetje het probleem. Als je hem altijd wil houden dan is het gewoon hoeveel hij jou waard is. Ik kijk er ook altijd een beetje naar hoeveel hij waard is als ik hem verkopen zal. 3000euro is best wat voor een samengestelde kever. Vind je een originele spaarkever niet gaaf? ik vind het best leuk die staande koplampen. Doe je er amerikaanse bumpers op.. lijkt ie n beetje op een '67 amerikaanse keef.
Op mp staat nu een '58 voor 3600.
http://link.marktplaats.nl/180116231
steven16v
10-07-2008, 12:22
Ben ik dan de enige die het een te hoog bedrag vind voor een 69er kever die niet eens meer origineel is?
steven16v
10-07-2008, 17:28
NEE!
Gelukkig. Dacht al dat het aan mij lag. :tongue:
Maar serieus, neem er goed de tijd voor om een kever te kopen. Want voor hetzelfde geld (of minder) kun je iets veel leukers kopen.
Gelukkig. Dacht al dat het aan mij lag. :tongue:
Maar serieus, neem er goed de tijd voor om een kever te kopen. Want voor hetzelfde geld (of minder) kun je iets veel leukers kopen.
ik zou ook verder kijken, 3000 is een best bedrag voor deze kever waar je zeker iets anders leuks voor kan kopen. kijk gerust verder!!
kijk eens op www.keversite.nl, daar zijn ze iets actiever op het "luchtgekoelde gebied".
Ok, bedankt allen voor jullie reacties/meningen. Ik ben nog steeds een beetje verliefd op deze Kevert... De juiste kleur, ragtop, beetje verlaagd, leuke velgjes enz.enz.
Maar de prijs is dus een tikkie aan de hoge kant volgens jullie... Zien of ik 'm goedkoper krijg of dat ik iets anders leuks vind.
Nogmaals thanks voor jullie reacties! :thumbup:
Mister Cool
12-07-2008, 13:07
Op mp staat nu een '58 voor 3600.
http://link.marktplaats.nl/180116231
Kost al bijna 4 voor hij hier is. Dan moet ie nog klaar gemaakt worden en gekeurd... Zijn budget was 3... Neemt niet weg dat het op het oog een leuk ding is!
De rooie 69'er vind ik persoonlijk ook ietwat prijzig, hoewel de looks best leuk zijn natuurlijk. Maar voor dat geld kan je best ander leuk spul scoren, mobile.de bied ook veel leuk spul!
voor 3000 euro kan je een hele leuke kever kopen.
Weet dat deze look en vooral ragtop je normaal al vanaf 5000 euro kost.
en dit is meestal een kever met nog werk.
ben zelf al een jaar opzoek naar een juiste ragtop.
voor 3k kan je een kever na 67 zeker kopen die keihard is. en waar je met 200 euro onderhoud pj zeker mee kan blijven rijden. mits je hem goed bewerkt tegen het weer en de witte wegen van pekel in de winter.
voor een kever voor 67 zit je al snel over de 3000 heen.
Ga eerst eens een keer rijden in z'n auto.
En wees eerlijk tegen jezelf, nu is het nog leuk, maar in de winter weet je niet wat je meemaakt.
Ik denk persoonlijk dat een kever een beetje achterhaald is en moeite heeft met het meekomen in het verkeer.
Geeft niets, maar je moet er wel rekening meehouden. het is geen Golf( in mijn ogen al een hele luxe auto)
En onderhoud is er altijd!
En geloof me, ik rij al een tijdje luchtgekoeld rond. :rolleyes:
huinkroese
21-09-2008, 10:02
Is dit niks? http://link.marktplaats.nl/192665090
Ga eerst eens een keer rijden in z'n auto.
En wees eerlijk tegen jezelf, nu is het nog leuk, maar in de winter weet je niet wat je meemaakt.
Ik denk persoonlijk dat een kever een beetje achterhaald is en moeite heeft met het meekomen in het verkeer.
Geeft niets, maar je moet er wel rekening meehouden. het is geen Golf( in mijn ogen al een hele luxe auto)
En onderhoud is er altijd!
En geloof me, ik rij al een tijdje luchtgekoeld rond. :rolleyes:
Ik wilde net hetzelfde verhaal plaatsen,klopt helemaal.
Ik heb net een Ovaal gekocht en die komt bij mij op de 3e auto plaats,dus alleen voor de lol en niet voor daily :)
Is dit niks? http://link.marktplaats.nl/192665090
leuk ding, prijs lijkt me ook wel oke
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.