ratrod
10-07-2008, 14:35
ik rij in de jetta van Gijs (jetta 1 met golf 2 td)
nu heb ik wat probleempjes met de koeling.
tot 2 maal toe een slang gescheurd en iets warm gelopen.
nu geeft mijn temperatuurmeter in het dashbord iets raars aan.
hij liep gisteravond op tot bedrijfs temp. en daarna langzaam terug totaan een 1/4.
ff gekeken en wel een hoop gesis uit het overloop tankje (komt dat door water wat ik bijgevuld heb?) en een stoom wolkje onder bij de waterpomp vandaan.
kachel radiateur werkt gewoon, wordt gewoon warm
vanochtend gecontroleerd, hij lekt nu op weer een andere plek (het druppelt tussen de slang en aansluitpunt op de waterpomp) nl. de onderste dikke afvoer/toevoer van de radiateur maar eigenlijk nihil over 4 uur gezien ongeveer een ml. 40 a 50.
nu wil ik dat kleine lekje dichten met zogenaamde "radiotorleak" (ben bang dat ik hem kapot draai als ik hem iets aandraai)
daarna een andere radiateur en thermostaat erin
en spoelen met water en dan afvullen met kvs.
maar gaat een golf 2 td radiateur passen?
en zo ja, wie heeft er nog 1 (die goed is)
of denk ik compleet de verkeerde kant op
dit omdat ik aanstaande zaterdag richting Dance Valley niet weer langs de weg wil komen te staan met weer een lekke slang of iets aanverwants.
nu heb ik wat probleempjes met de koeling.
tot 2 maal toe een slang gescheurd en iets warm gelopen.
nu geeft mijn temperatuurmeter in het dashbord iets raars aan.
hij liep gisteravond op tot bedrijfs temp. en daarna langzaam terug totaan een 1/4.
ff gekeken en wel een hoop gesis uit het overloop tankje (komt dat door water wat ik bijgevuld heb?) en een stoom wolkje onder bij de waterpomp vandaan.
kachel radiateur werkt gewoon, wordt gewoon warm
vanochtend gecontroleerd, hij lekt nu op weer een andere plek (het druppelt tussen de slang en aansluitpunt op de waterpomp) nl. de onderste dikke afvoer/toevoer van de radiateur maar eigenlijk nihil over 4 uur gezien ongeveer een ml. 40 a 50.
nu wil ik dat kleine lekje dichten met zogenaamde "radiotorleak" (ben bang dat ik hem kapot draai als ik hem iets aandraai)
daarna een andere radiateur en thermostaat erin
en spoelen met water en dan afvullen met kvs.
maar gaat een golf 2 td radiateur passen?
en zo ja, wie heeft er nog 1 (die goed is)
of denk ik compleet de verkeerde kant op
dit omdat ik aanstaande zaterdag richting Dance Valley niet weer langs de weg wil komen te staan met weer een lekke slang of iets aanverwants.