View Full Version : Advies Autoaankoop
DennieMeister
15-07-2008, 16:39
Hey,
Omdat ik bijna 18 jaar oud wordt zou ik graag weten wat jullie mij adviseren welke auto ik moet kopen.
Het moet in ieder geval een VAG zijn en hij moet onder de 3000 euro te koop zijn.
Ik rijd er iedere werkdag 22 km mee naar school (11 km heen, 11 km terug).
Mijn voorkeur gaat uit naar een Golf 1 Cabrio maar dat zit er denk ik niet in voor dat budget, dus wat denken jullie dat een goede optie voor mij zou zijn.
Groetjes,
Dennis.
Hey,
Omdat ik bijna 18 jaar oud wordt zou ik graag weten wat jullie mij adviseren welke auto ik moet kopen.
Het moet in ieder geval een VAG zijn en hij moet onder de 3000 euro te koop zijn.
Ik rijd er iedere werkdag 22 km mee naar school (11 km heen, 11 km terug).
Mijn voorkeur gaat uit naar een Golf 1 Cabrio maar dat zit er denk ik niet in voor dat budget, dus wat denken jullie dat een goede optie voor mij zou zijn.
Groetjes,
Dennis.
Staan genoeg leuke Golf 1 Cabriootjes te koop voor dat bedrag. Ik ben 22 en heb ook een Golf 1 Cabriolet; van '81 dus belastingvrij en oldtimerverzekering. Goedkoper kun je niet rijden!
voor 3000 koop je een hele nette hoor, geen probleem. VW's zijn niet zo duur.
DennieMeister
15-07-2008, 20:17
voor 3000 koop je een hele nette hoor, geen probleem. VW's zijn niet zo duur.
Is dat een geschikte auto om veel kilometers mee te maken?
Ofja veel kilometers, ik weet niet of 10.000 kilometer veel is op jaarbasis.
Meer dan dat rijd ik n.l. nooit op een jaar.
Want als ik een oldtimer koop, dan scheelt dat ook heel veel kosten natuurlijk,
Een Golf 1 cabrio is echt een reƫle optie denk ik.
10000 is niet veel, dat heb ik de afgelopen 4 maanden op mn 27 jaar oude audi ook gezet. ik zeg lekker een nette cabrio gaan zoeken, en uiteraard niet verliefd worden op de allereerste die je ziet.
classic line
15-07-2008, 20:37
ik heb zelf ook een golf 1 cabrio als daily en het is zeker goed te doen hoor
en voor 3000 of iets minder zijn wel nette cabrio's te koop hoor
maar let wel effe op de min punten zoals het dak kijk goed naar de staat er van
persoonlijk ben ik er wel voor om het in een garage te zetten maar dat is natuurlijk
niet perse noodzakelijk
voor meer tips en punten waar je op moet letten moet je maar effe
op het golfcabrio forum kijken
gr mike
Een goed dak is wel belangrijk/fijn ja; vooral als je de auto dagelijks gebruikt en buiten laat staan. Maar als je een leuke cabrio met een slecht/matig dak ziet, is het natuurlijk ook geen probleem; tel er dan even zo'n 550 euro bij op voor een nieuw dak.
Voor mijn belastingvrije Cabrio betaal ik iets meer dan 6 euro verzekering per maand. De voorwaarde is dan wel dat ik niet meer dan 7.500 km mag rijden... Kijk even rond; die km. limieten en andere voorwaarden verschilt per verzekeraar/verzekering.
ja en hij is 18, volgens mij krijg je geen oldtimer verzekering onder de 23
ja en hij is 18, volgens mij krijg je geen oldtimer verzekering onder de 23
Ik ben 22 ;)
Maar verschilt erg van verzekeraar... Bij de meeste oldtimerverzekeringen moet je ook een dagelijks vervoermiddel hebben. Gewoon even tijd insteken.
DennieMeister
16-07-2008, 05:50
Dat wordt even passen en meten inderdaad, maar ik ga dan toch voor de Golf 1 Cabrio.
En ik heb een garage ter beschikking waar hij in kan dus dat is wel ideaal wat dat betreft.
Bedankt voor alle info jongens ik ben er uit.
Dat wordt even passen en meten inderdaad, maar ik ga dan toch voor de Golf 1 Cabrio.
En ik heb een garage ter beschikking waar hij in kan dus dat is wel ideaal wat dat betreft.
Bedankt voor alle info jongens ik ben er uit.
Ik ben benieuwd! We zien de auto wel op het forum verschijnen ;)
Na mijn weten is bij Unigarant de Oldtimer verzekering niet leeftijds gebonden.
En is een eerste auto niet van toepassing :)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.