Log in

View Full Version : Afstellen schroefset

The_Rabbit
15-07-2008, 19:17
Hey mannen,een vraagje. Heb van t'weekend schroefset geplaatst,op hoogte gezet,dus dit wil zeggen,alle veerpoten de schroefdraad op gelijke hoogte,blijkt nu toch als ik de wagen afmeet deze links en rechts op ongeveer 1cm verschil zit. Graag tips hoe ik de wagen perfect op dezelfde hoogte krijg of is dit quasi onmogelijk? Grtz Andy!

JerryGT
15-07-2008, 19:57
Je moet de auto op een vlakke vloer zetten en dan afstellen aan de hand van een vast punt van je auto dat niet afgeveerd is.

Schermrand dus bijvoorbeeld!

Succes.

The_Rabbit
15-07-2008, 20:04
Je moet de auto op een vlakke vloer zetten en dan afstellen aan de hand van een vast punt van je auto dat niet afgeveerd is.

Succes.

Ok bedankt. De auto was nu wel al uitgelijnd,kan dit kwaad of moet ik hem dan nadien terug laten uitlijnen? Grtz!

mischatdi
15-07-2008, 20:11

Succes.

ik meet altijd het schroefdraad! dan is het gelijk :thumbup: en in praktijk lijkt het altijd verschil in te zitten idd , maar dan is het wel axact gelijk :thumbup:

classic line
15-07-2008, 20:31
ik meet ook altijd vanaf de onderkant van de veerpoot

van een schermrand zou ik nooit uit gaan . daar zit bijna altijd wel verschil in
zeker bij oudere auto als ze een keer schade gehad hebben of zo

Mister Cool
15-07-2008, 21:11
Alleen werkt dit niet echt, want elke veerpoot moet je apart stellen. Er is toch geen poot hetzelfde, dus om je auto recht te krijgen kan het soms zijn dat je 1 poot iets hoger of lager moet draaien dan een andere... Kwestie van draaien en kijken dus. Laatste keer heb ik die van mij wel 5x opnieuw gedaan, daar zat flink wat verschil in :redface:

The_Rabbit
15-07-2008, 21:22
Alleen werkt dit niet echt, want elke veerpoot moet je apart stellen. Er is toch geen poot hetzelfde, dus om je auto recht te krijgen kan het soms zijn dat je 1 poot iets hoger of lager moet draaien dan een andere... Kwestie van draaien en kijken dus. Laatste keer heb ik die van mij wel 5x opnieuw gedaan, daar zat flink wat verschil in :redface:

Denk dat ik hetzelfde voorheb want als ik de auto op een vast punt afmeet,op vlakke vloer uiteraard, heb ik links- en rechtsvoor het grootste verschil,achter maar een paar millimeter. Met een waterpas op de motorkap zie je zeker het verschil! Grtz.

mischatdi
15-07-2008, 21:34
in de schroefpoten zit echt geen verschil hoor!! het verschil links en rechts zit hem in dat de auto links en rechts nooit gelijk is!! je kunt echt wel je draad meten van je poten, als jij denkt dat daar verschil in zit dan word het tijd dat je eens contact op neemt met je leverancier van je schroefset :D

uiteraard voor opelkaar afstellen en achter niet rondom de zelfde maten :thumbup:

The_Rabbit
15-07-2008, 21:47
in de schroefpoten zit echt geen verschil hoor!! het verschil links en rechts zit hem in dat de auto links en rechts nooit gelijk is!! je kunt echt wel je draad meten van je poten, als jij denkt dat daar verschil in zit dan word het tijd dat je eens contact op neemt met je leverancier van je schroefset :D

uiteraard voor opelkaar afstellen en achter niet rondom de zelfde maten :thumbup:

Weet ik. De auto staat dus nu vooraan op dezelfde maat links en rechts en achteraan ook op dezelfde maat. Vooraan en achteraan inderdaad verschillend. :thumbup:

The_Rabbit
16-07-2008, 18:12
Ok! De auto vanmiddag in de ondergrondse garage gezet op de vlakke vloer! Resultaat: vooraan op de veerpoten de schroefdraad gemeten met de schuifmaat,links t.o.v. rechts enkele mm's verschil,achteraan idem. Dus van het weekend nog een beetje bijdraaien en de auto staat goed. :thumbup:
Nu even nog een vraagje: als iemand soms een idee heeft hoe laag ik ongeveer kan gaan met originele Mk1 Cabriolet Quartett-velgen ( banden 185/65/14 ) zonder de wielranden of de wielkasten binnenin te raken mag het altijd laten weten. Zou graag nog wat lager gaan met de Mk1! ;) :D :thumbup:
Grtz!

The_Rabbit
16-07-2008, 23:17
Niemand? Schroefset kan van -20mm tot -120mm. Grtz.

René
16-07-2008, 23:29
je hebt toch een schroefset en je wilt wat lager? De makkelijkste oplossing lijkt mij, is om hem dan verder naar beneden te schroeven ;)

Hoe ver je kan, dat hangt af van jezelf. Hou je van schrapen; dan leg je hem op z`n laagst...hou je van laag, maar niet schrapen; dan gewoon ff schroeven tot je een fijne rijhoogte hebt, wat ook lekker te rijden is.

The_Rabbit
17-07-2008, 00:01
Denk toch lager te gaan,want hij staat nu zeker achteraan superstug! :screwy: :confused: Grtz!

The_Rabbit
27-07-2008, 13:17
Vrijdag met de Mk1 naar de keuring geweest,is deze toch wel afgekeurd zeker!
En dan wel ivm de schroefset. Deze blijkt achteraan zo hard te staan dat ze hem niet kunnen meten + de uitlijning is zogezegd niet goed. :screwy:
Deze week terug proberen maar ik denk gewoon dat ze me laten terugkomen omdat het een wagentje van 25 jaar betreft! Houd jullie op de hoogte! :thumbup: Grtz!!

Alberto
27-07-2008, 13:24
Schroef set moet je als je het goed wil doen
uitwegen ...vraag een goeie uit lijn specailist maar hoe het presies werkt

En een Golf kan IMHO achter niet/ nauwlijks uitgelijnd worden .
je hebt een starre achter as ( of je moet een syncro hebben )
Die kan je maar minimaal verzetten ...
dus waar jou keuring hem op af keurd ... :rolleyes: