View Full Version : DX met katalysator
Ik heb hier een cabrio staan wat waarschijnlijk een "amerikaan" is. Het bouwjaar is '85. Er zit een 8V met motorcode DX in. Bij het opruimen van de bedrading onder het dash. kwam ik een Jettronic computer tegen :confused:
Nu heeft dat ding dus een lambda en nog wat andere dingetjes onder de kap welke ik eraf wil hebben. Het nummer van de cilinderkop geeft geen duidelijkheid (026103373f) of deze nu anders is. Kan ik hier ongestraft de DX kabelboom plaatsen uit een stadaard GTI zoals deze bij ons bekend is.
Wie o Wie
Is er helemaal niemand die weet of de cilinderkop anders is :confused:
Dx werkt met K-Jetronic en is dus vol-machanisch.
Als er een Lambda-sonde aangesloten zit, is het waarschijnlijk KE-Jetronic (amerikaans: CIS-E)
Waarom zou je dan een K-Jetronic kabelboom willen plaatsen?
OakgreenVR6
25-08-2004, 14:56
Was het niet zo die amerikaanse motoren geknepen werden door een ander in- en uitlaatspruitstuk (vernauwd)? Het lijkt me niet dat ze cilinderkoppen aan gaan passen, of het zou een tammere nokkenas moeten zijn.
Michiel86c
25-08-2004, 15:07
Waarom zou je dan een K-Jetronic kabelboom willen plaatsen?
Ron heeft een beetje een rare hobby :p
Ik wil die jettronic computer + toebehoren en de lambda +kat laten vervallen. Verder komt alles overeen met een DX zoals hij hier werd geleverd. Dus bestaande kabelboom eruit en gti boompje erin......met het vervallen van de kat ook meer pk's...hoop ik :wink: . Spruitstukken heb ik nog niet bekeken.
@michiel86c...... :tongue:
Dan verwacht ik niet veel problemen, omdat je de injectie in principe niet aanpakt.
Allart-Ghetta
25-08-2004, 16:32
Met alleen de kabeboom wisselen ben je er niet, de 'spinnenkop' oftewel luchtweger/brandstofverder is ook anders bij de auto's met een katalysator voor zover ik weet om het mengsel electronisch te kunnen bijregelen.
beetje hetzelfde idee dus als een 16v KR en een 16v PL
Nu komen we ergens, het zou te simpel zijn om alleen de lamba weg te halen want er moet toch iets geregeld worden......Ik heb weer wat te "onderzoeken" :)
Bedankt voor de reacties
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.