Log in

View Full Version : Met warme motor moeilijk starten.

Geert_Sneek
16-07-2008, 17:28
Oke dan, ik zwerf hier al een tijdje op het forum rond, maar omdat ik zelf nog geen volkswagen heb hou ik me nog een beetje rustig.
Maar nu beginnen mn handen te jeuken als ik de polo 6n 1.9D uit ''99 mee heb van mijn zuster. Het beesje heeft al 230.000 op de teller staan, en is altijd normaal onderhouden door de dealer, en rijd ook gewoon nog perfect.

Maat het probleem begint als je een tijdje hebt gereden en de auto op bedrijfstemp. is. Als je de auto dan uitzet, en na zeg 10 minuten weer probeert te starten lukt dit heel moeilijk. Na ongeveer 10 seconde door starten wil i dan eindelijk wel, maar het gaat niet van harte.
Daarbij geeft de auto dan ook een vlinke pluim rook, maar eenmaal weer aan de praat rijd hij weer helemaal perfect.

Heeft iemand dit ooit eerder gehad, en wat is hier aan te doen? Ik ben zowiezo van plan de auto een goeie grote beurt te geven, en waar moet ik dan op letten?

Alvast bedankt.

martinus83
16-07-2008, 17:43
Loopt hij ook zwaarder stationair bij warme motor of merk je dan niks?

Geert_Sneek
16-07-2008, 18:34
Helemaal niks, hij loopt echt 100% als hij maar eenmaal loopt...

tiefflieger
16-07-2008, 20:56
Ik heb dit probleem ook gehad met mijn MK4 tdi.
Was bij mij de startmotor die warm niet snel genoeg rond ging.
Schijnt een kwaal te zijn (bij tdi iig) en is een gemodificeerde startmotor voor gekomen.
Was alleen op te lossen met een orginele VW startmotor, kostte me toen ruim 300...

Geert_Sneek
17-07-2008, 15:12
Ik heb niet echt het idee dat de startmotor te langzaam draait, dat zou het roken vlak achter het starten ook niet verklaren toch?
Maar mischien toch een punt om te checken, maar hoe zou je dit kunnen testen?
Een andere startmotor oid...?

tiefflieger
17-07-2008, 18:40
Dat roken komt dan omdat je auto al lang klaar is met gloeien voordat hij pas aanslaat...
Dat is mij tenminste verteld toen ;) .

Geert_Sneek
18-07-2008, 01:45
Oke oke, daar kan ik wel wat mee...
Maar hoe kan ik nou testen of het mn startmoter is of niet?

Geert_Sneek
18-07-2008, 13:21
Ik zit nou een beetje rond te zoeken, en krijg het idee dat ik het bij de verstuifers of de gloeispiralen moet gaan zoeken, kan iemand dit bevestigen?

En deze kan ik laten testen heb ik gehoord, nooit verkeerd om te doen natuurlijk. Maar ik wil niet zonder enige reden dit zomaar uit proberen ofzo.

johan8vplus
18-07-2008, 18:44
ja indd gloeispiralen kun je testen en verder geen problemen met de polo?
mijn vrouw haar polo heeft dezelfde kwaal

johan
joure

Geert_Sneek
18-07-2008, 21:13
nee helemaal geen problemen, rijd heerlijk. Maar ben toch benieuwd wat de oorzaak hiervan is.

Geert_Sneek
28-07-2008, 15:29
iemand nog een idee?
Tips over een grote beurt?

johan8vplus
28-07-2008, 16:29
de vrouws polo gaat as woensdag aan de computer bij de dealer en ik ben ook benieuwd
johan
joure

markg
29-07-2008, 12:42
Zo te zien lijkt het er meer op dat er bij het vervangen van de distributieriem het inspuittijdstip niet is afgesteld of i.i.g. niet goed (verzetten van de pomp). Is de distributieriem niet lang geleden vervangen?

Ik neem aan dat er een automatische vervroeger op zit?

indewarre
17-08-2008, 19:48
het probleem kan ook in de brandstofpomp zitten heb ook zon 6n voor mijn werk en heb hetzelfde probleem gehad het zit em dan in de start onderbreker die zit in de brandstofpomp de mijne is omzeild en is nu goed