View Full Version : 5 Inch versmalde vooras... Bij wie moet ik wezen?
Hey allemaal,
Ik ben Vowa (Rick) en ik ben nieuw hier. Heb me zelf net even voorgesteld bij de "stel je voor" pagina van dit forum.
Wat ik dus even wilde vragen: Bij wie moet ik wezen als ik een 5 inch versmalde vooras wil hebben voor mijn 59-er?
Ik sprak Oskar (je weet wel die ene met die ONWIJS brute zwarte Ovaal die plat op zijn buikie ligt) in Budel en Keverdag Noord-Holland . En die vertelde dat ik op dit forum moest vragen.
Dus kan iemand dit voor mij maken? En over wat voor prijs moet ik rekenen?
Haha oja voordat iedereen begint... SEARCH BUTTON had ik al gebruikt voor deze vraag! Kon er niet echt uitkomen...
En ik wil die dropped spindels gaan bestellen... Bij welk bedrijf kan ik die het beste bestellen? Ik wilde graag rondom schijven gaan monteren. En liefst van een Golf GTI of Leon Cupra ofzo van wege de prijzen... Ga ik hiermee problemen krijgen met monteren op de spindels?
Ik wil blinde dubbel geventileerde schijven voor hebben en gewone achter. En hoogs waarschijnlijk met Porsche steek.
Dus wie o wie helpt me uit mijn probleem???
M.v.g. Rick
www.volksprojects.nl ,ook met je remmen kan Erwin je helpen
Is hij degene waar Euh... Oja Oskar het over had... Bussie komt zo heet ie hier denk ik??
TROUWENS geweldig antwoord... Hier heb ik nu al veel aan...
HEEL ERG BEDANKT!!!
yup, dat is Bussie komt zo hier; http://www.volksforum.com/forum/member.php?u=437
yup, dat is Bussie komt zo hier; http://www.volksforum.com/forum/member.php?u=437
Ok thanks...
Ik heb hem net even wat vragen om de oren geslingerd... Ik zit hier nu met gekruisde vingers te wachten op GOED NIEUWS...
workingclass van het forum hier levert ze ook dacht ik ...
ik weet het zeker zelfs..
de mijne was 5,5 inch..
volksfahrer.nl
17-07-2008, 12:08
www.aircooled.nl levert ook spindels, assen en remmen.
En goedkoop!
Beter kom maar op met al die websites. Weet iemand ook nog een adres voor remschijven achter voor mijn 59-er kever? Liefst die met ingebouwde handrem. Ik zag dat Volksprojects ook Porsche klauwen en schijven voor de vooras levert...
Iemand nog ideeen om bv Golf4 gti/Seat Cupra schijven te monteren rondom... Das een stuk goedkoper aanschaf/onderhoud dan Porsche natuurlijk...
Ik vernam dat er wat problemen met verlaagde spindels waren kwa schijven en klauwen (dat je 1 of ander Japans merk er alleen kon opzetten). Of zijn die verlaagde spindels altijd het zelfde waar je ze ook besteld (bedoel dus is er maar 1 bedrijf die ze maakt).
(hahaha dit noemen ze ook wel in de volks mond... Het wiel niet opnieuw hoeven uitvinden)
Greetz Vowa
ps: Ik zit nu driftig te zoeken naar verlaagde spindels. Verschillende bedrijven bieden ze aan. (Paruzzi, Luchtgekoeldewebwinkel.nl, CSP-Shop.de) Welke zijn het beste aan te raden of zijn deze het zelfde???
aircooled.nl is zeker een aanrader voor dropped spindels 199 euro, voor schijven of trommels en de hele klimesebim. (wil de rest zeker niet tekort doen) wil je schrijfremmen van een porsche eronder moet je even uitzoeken welke spindels je nodig hebt (trommels of schijfremspindels). mijn broer heeft trommelspindels en kon met een passtuk remklauwen van een porsche monteren.
aircooled.nl is zeker een aanrader voor dropped spindels 199 euro, voor schijven of trommels en de hele klimesebim. (wil de rest zeker niet tekort doen) wil je schrijfremmen van een porsche eronder moet je even uitzoeken welke spindels je nodig hebt (trommels of schijfremspindels). mijn broer heeft trommelspindels en kon met een passtuk remklauwen van een porsche monteren.
Thnx... Ik word met de dag wijzer en wijzer... GOED MAN!!! :thumbup:
Greetz Vowa
WorkingClass
17-07-2008, 23:43
workingclass van het forum hier levert ze ook dacht ik ...
ik weet het zeker zelfs..
ik heb er nog wel een paar liggen :cool:
http://i307.photobucket.com/albums/nn297/WorkingClass_Picas/Afbeelding366.jpg
http://i307.photobucket.com/albums/nn297/WorkingClass_Picas/20080103_00160.jpg
ik heb er nog wel een paar liggen :cool:
:eek: ZOW!!! das mooi... En hier passen gewoon standaard (de rode koni's) gewoon onder? (Omdat ik hydraulische dempers ga laten maken bij een hydraulica boer)
Ennuh... Wat zijn de prijzen van deze assen?
Heb je nog meer intressants?
Greetz Vowa
Lees net bij de paruzzi site iets over caster shims... Ga ik die ook nodig hebben?
Volgens mij heb ik alleen nodig :
-De versmalde as.
-Versmalde spoorstangen
-Verlaagde spindels
-standaard king en link pinnen
-smalle torsie staven
Als ik dit heb ben ik toch compleet? Of mis ik nog spullen??? :confused:
Ik las iets over een stang naar je stuurhuis ofzo omdat ie dan in de weg gaat zitten bij je benine tank??? Hoe zit dat??? :confused:
En rijden er meerdere mensen nog met die dikkere versmalde Stabilisator tang?
Euh ik wilde ook die vooras verstevigingen gaan kopen... Maar ik kom net op het slimme idee dat die niet meer gaan passen... Klopt dat?
WOW die typ 4 koelhuizen die jij/jullie? maken zijn echt ZEER gaaf... Heb ze nog nooit eerder zo gezien... :thumbup:
ZEER STRAK!!!
Lees net bij de paruzzi site iets over caster shims... Ga ik die ook nodig hebben? Ja, die moet je wel hebben, mits de auto iets voorover staat.
Volgens mij heb ik alleen nodig :
-De versmalde as.
-Versmalde spoorstangen (kun je zelf aanpassen)
-Verlaagde spindels
-standaard king en link pinnen
-smalle torsie staven (kun je zelf aanpassen)
-verlengde bouten omdat je castershims gebruikt
Als ik dit heb ben ik toch compleet? Of mis ik nog spullen??? :confused:
Ik las iets over een stang naar je stuurhuis ofzo omdat ie dan in de weg gaat zitten bij je benine tank??? Hoe zit dat??? :confused: als je echt laag gaat komen de stuurstangen tegen je carrosserie en tank(volgens mij) maar daar is ook wel een oplossing op, kan het niet zo goed uitleggen
En rijden er meerdere mensen nog met die dikkere versmalde Stabilisator tang?
als je zo laag gaat, vraag ik me af of die wel gaat passen, volgens mij rijden de meeste die echt laag rijden wel zonder stabilisatorstang
Euh ik wilde ook die vooras verstevigingen gaan kopen... Maar ik kom net op het slimme idee dat die niet meer gaan passen... Klopt dat?
waarom niet, moet passen
:thumbup: kijk ook eens op keversite.nl, daar is veel kennis aanwezig over dit soort onderwerpen
:thumbup: kijk ook eens op keversite.nl, daar is veel kennis aanwezig over dit soort onderwerpen
Wederom ERG BEDANKT!!! Ik denk alleen dat ik alles gewoon nieuw koop de auto is immers 49 jaar oud... Dus gewoon alles nieuw kopen is gewoon beter ook voor eigen veiligheid en veiligheid van de auto.
Maatje van me die heeft een zilveren 54-er ovaal en die rijd ook zonder Stabilisator stang en heeft Hydrauliek in zijn kevertje die vertelde me dat hij zonder rijd vanwege de 3 wheel motion die dan kan maken.
Waarschijnlijk hebben jullie deze kever wel eens gezien op een meeting.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/4/2/8/Budel200816SMALL.JPG
3Wheel motion
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/4/2/8/Budel200860SMALL.JPG
WorkingClass
20-07-2008, 19:37
Ennuh... Wat zijn de prijzen van deze assen?
aircooled.nl heeft mijn assen op voorraad liggen, informeer even bij hem.
Heb je nog meer intressants?
altijd ;)
altijd ;)
Hahahaha... Heerlijk die lekker vage antwoorden... Lekker droog...
Maar heb ik er nog wat aan wat je hebt liggen?
Vertel vertel... Wat heb je liggen???
Verkoop je het??? En hoe duur... Of moet ik hiervoor ook bij aircooled.nl wezen... hahaha...
Of wil ik het niet weten? hahaha
Greetz Vowa
Wat heeft hij niet liggen ......
Pfff 3 loodsen vol met aircooled spul ......
kieft is er niets bij :D
Wat heeft hij niet liggen ......
Pfff 3 loodsen vol met aircooled spul ......
kieft is er niets bij :D
Ik denk dat ik toch maar binnenkort even naar Deventer cross met me waggie!!! hahaha
ff doen als een kind in een snoepwinkel... :D
Tiki Madness
21-07-2008, 22:23
Wederom ERG BEDANKT!!! Ik denk alleen dat ik alles gewoon nieuw koop de auto is immers 49 jaar oud... Dus gewoon alles nieuw kopen is gewoon beter ook voor eigen veiligheid en veiligheid van de auto.
Als je voor veilig gaat hoe kom je er dan bij om met een 5 inch versmalde as te gaan rijden? :wow:
michael
Als je voor veilig gaat hoe kom je er dan bij om met een 5 inch versmalde as te gaan rijden? :wow:
michael
not this shit again!! :D
Tiki Madness
22-07-2008, 09:42
not this shit again!! :D
mag toch wel hopen dat vowa ook zelf kan nadenken en niet heel de discussie van voren af aan hoeft te beginnen :rolleyes:
michael
Te hard door bochten rijden met een versmalde vooras is niet echt verantwoord...
Daar heb ik mijn Leon met 4 motion voor... met 85km/pu over een grote rontonde zoeven en met regen met 70 a 75 km/pu is echt iets voor een 4wd. (ps-je: ben er toen achter gekomen dat 70 a 75 door de regen wel iets te hard was over een rotonde... Maar aan de anderekant... Het driften was wel weer helemaal te gek... :D ) ;)
Nee dit is trouwens geen disscusie thread... Ik denk dat de beginneling ook wel wat heeft aan deze thread...
Nou ben ik trouwens nieuwsschierig... Moet het echt perse 5 inch zijn of is 3 a 4 inch ook genoeg om flink te zakken... Of staat met 5 inch versmald je wiel/band/velg dat PRECIES in het midden van je scherm?
Ik vraag dit in verband met de stuur uitslag... Niet dat ik me later dood erger van het steken tijdens het fileparkeren en zit te balen dat ik geen 3 a 4 inch versmalde as heb ipv 5inch...
Greetz Vowa (Rick)
Tiki Madness
22-07-2008, 16:44
hardremmen met een extreem lage kever is zelfs bij droog weer levensgevaarlijk.
michael
maar jij rijd anders(lees harder) met een kever dan de gemiddelde cruiser hier..
Rijden met een kever is zowiezo gevaarlijk......
:D
ja zelfs met een hoge.. :D
Nou ben ik trouwens nieuwsschierig... Moet het echt perse 5 inch zijn of is 3 a 4 inch ook genoeg om flink te zakken... Of staat met 5 inch versmald je wiel/band/velg dat PRECIES in het midden van je scherm?
Ik vraag dit in verband met de stuur uitslag... Niet dat ik me later dood erger van het steken tijdens het fileparkeren en zit te balen dat ik geen 3 a 4 inch versmalde as heb ipv 5inch...
Greetz Vowa (Rick)[/QUOTE]
Ligt eraan wat je voor wielen eronder gooit maar met orgineel staal oid ben je met 3 of 3,5 inch méér dan het mannetje.
5 inch is voor mij iets teveel van het goeie...
grtzz jens
Rijden met een kever is zowiezo gevaarlijk......
:D
Ja dat klopt HEEEL erg hahaha...
Wat mij altijd erg opviel toen in mijn 1302tje... Het is niet zo zeer dat JIJ fouten maakt... Het is meer dat je MEGA moet opletten op andere bestuurders...
Ik ben 2 jaar terug in 1 rit naar Budel wel 3 keer bijna dood gereden... Als of ze jalours zijn ofzo omdat ik in een 72-er kever reed en geen wegenbelasting moest betalen...
Alle 3 de keren reden ze van de linkerbaan zo met een gang van 120 a 130 recht op mijn deur af... en bij alle 3 de keren scheelde het een spiegel breedte dat ze net niet me raakte...
Wat wel een leuk feit was is dat ik wel 3 keer mijn leven voorbij zag flitsen... En ik kan zeggen ik heb 31 zeer leuke jaren gehad...
Deed me ook erg denken aan die rit van 6 uur door Java (Indonesie)... Toen heb ik ook meerdere malen mijn leven voorbij zien flitsen... Onze chauffeur verkrimpte geen moment tijdens de rit...
Busje inhalen berg op... met 5 km/pu verschil in gaan halen...
op ons af kwam berg af een andere stadbus met 80 a 100 naar beneden...
En eigenlijk 20 meter voordat wij een frontale botsing hadden keek in naar onze chauffeur... (GEEN VERTROKKEN SPIER OP HET GEZICHT)... En hij stuurde heel kalm weer de MPV weer op de linkerweg helft... IK SCHEET ECHT BAGGER!!! :D Nu kan ik er zeker om lachen
Mijn tip voor mensen die naar Indonesie gaan... Rij je mee met een Indonesier... Ga maar gewoon slapen... Dan heb je nergens geen last van...
Ligt eraan wat je voor wielen eronder gooit maar met orgineel staal oid ben je met 3 of 3,5 inch méér dan het mannetje.
5 inch is voor mij iets teveel van het goeie...
grtzz jens
Ik zat te denken aan 15 inch BRM of 17 inch BRM of Fuch's 15inch...
Ik denk alleen niet dat die 17"BRM gaan passen
Tiki Madness
22-07-2008, 17:35
maar jij rijd anders(lees harder) met een kever dan de gemiddelde cruiser hier..
schuldig :tongue:
michael
ps Ik post niet om iemand af te zeiken maar let goed op wat je doet vooral met verlagen en versmallen.Het rijgedrag van je auto verandert zo veel dat het lijkt of je ineens in een vreemde auto rijdt.
het ligt er ook aan wat je mooi vind. hoever wil je de wielen naar binnen hebben staan? ligt ook net aan je et waarde van de velgen. brm en 5 spaaks empi hebben een et waarde van 12. fuchs velgen weer een hogere et waarde dus die komen weer meer naar binnen te staan. wil je ook nog schijfremmen monteren in de toekomst, moet je er rekening mee houden deze setjes ook iets van 2 a 2.5 cm spoorverbredend zijn.
vind dit persoonlijk erg mooi
4 inch versmald
http://i179.photobucket.com/albums/w300/Beetlefreak_61/2007/2007-03-26%20VolksWorld%20Show/_DSC1949.jpg
het vald dan ook wel mee hoever ze naar binnen vallen
Ik zat te denken aan 15 inch BRM of 17 inch BRM of Fuch's 15inch...
Ik denk alleen niet dat die 17"BRM gaan passen
Hey, leuk te zien dat je het forum hebt gevonden.
Kan me niet herinneren dat ik je hierheen heb verwezen, maargoed. :confused:
Ik heb inderdaad een 5inch versmalde as onder mijn auto. Dit zegt natuurlijk helemaal niets. De spindels en/of je remmen in combinatie met de as bepalen hoe diep je wielen in de schermen komen.
Een 5 inch as met 17inch brm's geeft een heel ander effect dan een 5inch as met 4,5 fuchs.
Het beste kan je je as op maat laten maken aan de hand van de wielen en de remmen die je uiteindelijk zal kopen.
Hey, leuk te zien dat je het forum hebt gevonden.
Kan me niet herinneren dat ik je hierheen heb verwezen, maargoed. :confused:
Ik heb inderdaad een 5inch versmalde as onder mijn auto. Dit zegt natuurlijk helemaal niets. De spindels en/of je remmen in combinatie met de as bepalen hoe diep je wielen in de schermen komen.
Een 5 inch as met 17inch brm's geeft een heel ander effect dan een 5inch as met 4,5 fuchs.
Het beste kan je je as op maat laten maken aan de hand van de wielen en de remmen die je uiteindelijk zal kopen.
Hey Oskar,
Ja we hebben elkaar gesproken op Budel... Ik liep die dag met Martijn mee (van die Ovaal op hydrauliek) Toen verwees je me naar deze site. Metteen maar ff lid geworden.
Maar ehh.. Ik begin wel zo te twijvelen wat ik wil gaan doen... Mijn eerste bouwplan was echt alleen verlagen en dan mooie velgen en een heel snel blok.
Maarja afgelopen jaar kwam het hydrauliek plan erbij... En sinds Budel die versmalde as...
Nu zit ik toch sterk te denken wat ik doe... In principe wil ik hem gewoon heel laag hebben voor parkeren en soms rijden( als het wegdek het toe laat ).
Maarja... Neem ik een snel blok en goede bak. Moet ik wel erg gaan uitkijken in de bochten dus...
Of vind je het wel meevallen met de wegligging? Of zeg jij... Als je iets lekker wilt rijden doen dan 1 a 2 inch breder?
Hahaha ik ben de weg weer eens kwijt!!!
Greetz Vowa
ps: Deze is ook erg mooi vind ik... Weet niet hoe breed de as hier is...
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/4/2/8/Budel200863SMALL.JPG
Hey Oskar,
Ja we hebben elkaar gesproken op Budel... Ik liep die dag met Martijn mee (van die Ovaal op hydrauliek) Toen verwees je me naar deze site. Metteen maar ff lid geworden.
Maar ehh.. Ik begin wel zo te twijvelen wat ik wil gaan doen... Mijn eerste bouwplan was echt alleen verlagen en dan mooie velgen en een heel snel blok.
Maarja afgelopen jaar kwam het hydrauliek plan erbij... En sinds Budel die versmalde as...
Nu zit ik toch sterk te denken wat ik doe... In principe wil ik hem gewoon heel laag hebben voor parkeren en soms rijden( als het wegdek het toe laat ).
Maarja... Neem ik een snel blok en goede bak. Moet ik wel erg gaan uitkijken in de bochten dus...
Of vind je het wel meevallen met de wegligging? Of zeg jij... Als je iets lekker wilt rijden doen dan 1 a 2 inch breder?
Hahaha ik ben de weg weer eens kwijt!!!
Greetz Vowa
Als je lekker wilt rijden, dan moet je 'm niet verlagen. :shake:
Tenzij je airride neemt, dan krijg je wel wat comfort terug.
Als je een snelle motor wilt en een smalle as, dan zou je een compromis moeten maken. Hard rijden met versmalde as is niet aan te raden, tenzij je alleen rechtdoor gaat. :D
Ik heb op rijhoogte best prettige vering, maar voor snelle bochten is de auto niet gebouwd. Ik heb dan ook (nog) geen snelle motor.
Ik kan je zo niet zeggen hoe smal je as zou moeten worden, dat is zoals eerder gezegd geheel afhankelijk van je remmen en wielenkeuze.
Heb je Erwin (Volksprojects) al gesproken? Hij weet echt waar hij mee bezig is en denkt ook mee met je plannen.
Een smalle vooras kan je op elke hoek van de straat wel kopen, maar of je er dan echt wat aan hebt, dat valt dan nog te zien.
Als je lekker wilt rijden, dan moet je 'm niet verlagen. :shake:
Tenzij je airride neemt, dan krijg je wel wat comfort terug.
Als je een snelle motor wilt en een smalle as, dan zou je een compromis moeten maken. Hard rijden met versmalde as is niet aan te raden, tenzij je alleen rechtdoor gaat. :D
Ik heb op rijhoogte best prettige vering, maar voor snelle bochten is de auto niet gebouwd. Ik heb dan ook (nog) geen snelle motor.
Ik kan je zo niet zeggen hoe smal je as zou moeten worden, dat is zoals eerder gezegd geheel afhankelijk van je remmen en wielenkeuze.
Heb je Erwin (Volksprojects) al gesproken? Hij weet echt waar hij mee bezig is en denkt ook mee met je plannen.
Een smalle vooras kan je op elke hoek van de straat wel kopen, maar of je er dan echt wat aan hebt, dat valt dan nog te zien.
Nou ik bedoel niet dat ik wil rijden zoals met mijn Leon hoor... Maar ik wil niet gaan zitten zweten als ik met 30 of 50 op een bocht af kom en dat ie dan op zijn dak gaat... Dat zou zonde van alle moeite en alle munten die ik in de auto ga steken.
Ik had Erwin al gesproken. Maar ik denk niet dat ik wat aan zijn assen heb. Ik moet er 1 hebben met alle standaard aansluitpunten. Alhouwel ze er wel ERG netjes uit zien hoor! Niks meer dan lof.
Oja Oskar... Jij had jij nou schijven rondom? Wat voor type klauwen en schijven had je nu rondom?
Als ik het me goed kon herinneren had je toch VW GTI of had je porsche rondom?
Ik had sets voor de achterzijde gezien bij Paruzzi had jij die ook? Anders verzin ik samen met Mike van de Keverboet wel iets hoor...
Ik was ff nieuwsschierig.
Greetz Rick
Ik heb verlaagde spindels met astap voor nieuwe type kever schijfremmen.
Gewoon standaard keverspul dus.
Achter heb ik gewoon trommels.
Ik heb verlaagde spindels met astap voor nieuwe type kever schijfremmen.
Gewoon standaard keverspul dus.
Achter heb ik gewoon trommels.
Ooo ok... Weet ik dat ook weer :) ... Ik wil zelf toch wel graag rondom schijven... Niet alleen omdat het beter remt... Maar ik heb zo een hekel aan trommels... Op mijn 1302 had ik voor schijven... Die heb ik eens zelf uit elkaar gehaald en nieuwe blokken gemonteerd... Dat was zooo simpel dat ik zat te twijvelen of ik wel alles goed had gedaan. :screwy:
Ik merk wel... Het is niet ff zomaar een kevertje in elkaar schroeven... Ben echt erg blij met dit forum... Ik kom nu toch wel een aantal dingen tegen waar ik toch even sterk over moet gaan nadenken.
Maarja ik het is zeker slim om eerst even stevig in de documentage te duiken dan zomaar in het diepe te springen...
Greetz Rick
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.