View Full Version : Weer een Golf mk1 minder op de weg...
Mensen,
Zag dit net op 112brabant.nl (http://www.112brabant.nl/index.php?cat=nieuws&sub=fotoreportages&foto_id=2446) staan:
http://www.112brabant.nl/reportages/2008/7/17/1/8.jpg
http://www.112brabant.nl/reportages/2008/7/17/1/7.jpg
http://www.112brabant.nl/reportages/2008/7/17/1/6.jpg
Nu dit gezien te hebben vroeg ik mij ineens af, of men zich wel zo veilig in een golf mk1 voelt ?
Buiten dit kijken de meeste forumleden met ledenogen naar deze foto's :( (denk ik tenminste :confused: )....
Misschien een gelukje voor mij; deze heeft misschien zwarte hoedenplanksteunen :)
Veilig of niet veilig je weet hoe hard de Scorpio gereden heeft! En zo te zien is het een doorgaande weg. Waarschijnlijk heeft de Golf hem over het hoofd gezien, dus met volle snelheid in de zijkant van de Golf 1 geboord!! :eek:
Echt zonde!! Maar hopen dat die man/vrouw niks ergs heeft!! ;)
Black Devil
17-07-2008, 18:54
Tja,
Een Golf 1 is niet bepaald een 'veilige' auto, maar dat moet je er niet van weerhouden om ermee te rijden toch!
is dat niet die van Autoweek die al meer dan 400.000 KM had gereden?
DEZE? (http://www.autoweek.nl/videodisp.php?id=946)
The_Rabbit
17-07-2008, 19:04
Zonde van de Mk1 en tja mss niet zo veilig maar je kunt de veiligheid van 25 jaar geleden niet vergelijken met die van nu he. ;) Hoop dat de bestuurder/ster meer geluk heeft dan de auto! :(
Bij een ernstig ongeval op de N272 tussen Beek en Donk en Gemert is donderdagmiddag een dode gevallen. Naast het dodelijk slachtoffer raakten ook enkele inzittenden van beide voertuigen gewond. Vier personen zijn naar het ziekenhuis gebracht waarvan een met ernstig letsel.
:(
is dat niet die van Autoweek die al meer dan 400.000 KM had gereden?
Lijkt er wel op, enige verschil wat ik zie is dat die van autoweek een enkele grill had, en die aangereden is een dubbele :rolleyes:
Triest; een liefhebber omgekomen in z'n eigen trots. :(
Wel triest dit ongeluk..
Nu dit gezien te hebben vroeg ik mij ineens af, of men zich wel zo veilig in een golf mk1 voelt ?
Golf 1 is een oltimer, daarvan kan je nu niet meer verwachten datie veilig is. Daarentegen voel ik me er nog veilig genoeg in :)
corrado-usa
17-07-2008, 21:16
Triest !
Berrychello
17-07-2008, 22:17
Oe, da's een aardige tik geweest. Opvallend dat beide auto's redelijk oud en toch wel zeldzaam zijn. Zo'n Scorpio zie je ook niet meer op elke straathoek!
silbergti
17-07-2008, 23:41
Het feit dat er een Golf 1 minder is op de weg in toch wel het minst belangrijk gezien de slachtoffers die er zijn gevallen.
maartenunplukt
17-07-2008, 23:58
Dat is idd een heftig ongeluk, vreselijk wat er gebeurd is.
En over veiligheid? Als je je veilig voelt in een golf 1 ben je goed gek. Ook in mijn Jetta mk2 voel ik me niet veilig. Het simpele feit is, is dat het een 20 jaar oude auto is, met nog oudere techniek. De auto's van tegenwoordig zijn zo veel veiliger dat zelfs de meest simpele auto van nu, nog over jou oude middenklasser heenwalst.
veedubprins
18-07-2008, 08:17
http://www.zideo.nl/zideomediaplayer.php?zideo=6b346d5a6d773d3d&playzideo=6c6f71526d56593d
Met de kever gaat het al niet veel beter......
Inzittenden met onbekend letsel naar het ziekenhuis.
En over veiligheid? Als je je veilig voelt in een golf 1 ben je goed gek.
Ligt eraan wat je rijstijl ook is, waar je woont.. Met mijn golf rij ik bijna nooit harder als 100.
Trouwens een Golf 5 is ook niet zo super veilig hoor. Als je frontaal linksvoor (op de koplamp) geraakt met 80km/h ben je ook zwaargewond..
Tommy_cc_
18-07-2008, 12:20
Ford scorpio.... een gedrocht om te zien maar dit slaat echt alles!!!!
Koen is sleeping
18-07-2008, 15:18
Ligt eraan wat je rijstijl ook is, waar je woont.. Met mijn golf rij ik bijna nooit harder als 100.
Trouwens een Golf 5 is ook niet zo super veilig hoor. Als je frontaal linksvoor (op de koplamp) geraakt met 80km/h ben je ook zwaargewond..
Helaas rijden er nogal wat mensen om je heen, je kunt zelf nog zo'n goeie chauffeur zijn... :(
Zonde Zonde, die mk1 ziet er nog heel goed uit.
En die op autoweek had al meer dan 800dkm gelopen :)
Nee... kan niet echt zeggen dat ik gelukkig wordt van dit soort foto's...
Dit gun je niemand... :(
maartenunplukt
18-07-2008, 20:18
100 is genoeg.
Als je stil staat langs de weg kun je nog
geschept worden met zo'n 140 km/u :rolleyes:
Dan zit ik toch liever niet in een golf1 ;)
Spijtig dat er een dode bij gevallen is! :(
Als je stil staat langs de weg kun je nog
geschept worden met zo'n 140 km/u :rolleyes:
Dan zit ik toch liever niet in een golf1 ;)
Als je het over aangereden worden hebt: daar kun je zelf vaak nog het minste aan doen: Ik zit liever in een Golf 1 als ik met 140 wordt geschept, dan dat ik op de fiets zit, of over het troittoir loop.
Zelf een ongeluk veroorzaken heb je zelf meestal een stuk meer invloed op, en dan kan je soms maar beter in een oude Golf 1 zitten, waarbij je precies weet hoeveel millimeter plaatwerk er tussen jou en de buitenwereld zit, als in een Golf V, met ABS, EDL, Airbags etc, waarbij je jezelf in een tank waant: Ook een Golf 5 vouw je genadeloos om een dikke boom, als je m met 140 per uur schept.
Het trieste ongeval op de eerste pagina is echt gewoon vette pech. In de Golf 1 heeft dat kleine beetje bescherming helaas niet mogen baten. In een Golf V was je misschien zonder ook maar 1 schrammetje uitgestapt. Maar als de bestuurder van de Golf nou een halve minuut later was opgestaan die ochtend,.. was er ook niets gebeurd. Of als 1 van de beide partijen ietsje beter had opgelet.
Beter bewust, dan onbezonnen.
maartenunplukt
18-07-2008, 21:44
Beter bewust, dan onbezonnen.
Absoluut, maar dat zowiezo en het soort auto waar je in rijdt moet niet uitmaken.
MrMiljon
19-07-2008, 10:38
Triest ongeval. Maar met elke auto kun je een dodelijk ongeval krijgen en ja een Golfje1 stamt uit een tijd dat er nog niet zoveel veiligheidseisen waren. Ik denk dat als je met 30kmh in een Spijlbus tegen een boom rijd je er ook niet al te best van af komt.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.