Log in

View Full Version : Elektrisch schema golf 1 cabrio 1992


sponzenbroekske
18-07-2008, 17:37
Elektrisch schema golf 1 cabrio 1992

ik zoek het schema voor de werking van het dak, het werkt namelijk niet meer :(
Als ik het rechtstreeks op de batterij aansluit dan draait de motor van het dak wel, dus wil ik de bedrading nakijken, maar een elektrisch schema heb ik niet, zou iemand dit kunnen mailen (yannickschoors@hotmail.com) of zeggen waar ik dit kan vinden?


ik heb er ook nog drie metertjes ingeplaatst (oliedruk, temp en volt), waar moet ik de sensoren aansluiten.

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=44393 (olie)

mvg yannick en alvast bedankt

Jeff
18-07-2008, 18:31
http://www.xs4all.nl/~eygauto/elektrische%20kap.doc

sponzenbroekske
19-07-2008, 15:46
Bedankt, maar ligt het aan openoffice (alternatief voor office) dat het zo onduidelijk is en dus niet echt leesbaar?

dus ik ga de vraag nog even open laten staan.

Maar hier kan ik al wel een stukje mee op weg.

Bedankt!

Ron21
19-07-2008, 17:17
Bij het relais blok in de kofferbak zitten 2 diodes, waarschijnlijk zijn deze de oorzaak. Heb het al een paar keer mee gemaakt.

Zien er uit als koppelstukken (transparant plastic|) maar inwendig kan je de diodes zien.

Jeff
20-07-2008, 10:19
http://www.xs4all.nl/~eygauto/DOcu/elektrisch%20dak%20mk1.JPG

Ik heb er een jpg van gemaakt.

caddy '85
20-07-2008, 11:05
En de metertjes?
moet ik namelijk ook nog aansluiten:P
mvrg niels

fre-golf1-16v
20-07-2008, 13:04
Dat probleem met het dak heb ik ook eens mee gemaakt.
Dat zat toen in het contactblokje van het contactslot.
Je kan even meten of je spannig op je schakelaar krijgt.
Als er geen spanning op staat is het contactblokje stuk.
Let wel op hij werkt alleen als de sleutel in het slot zit en NIET op contact staat.

sponzenbroekske
20-07-2008, 14:33
Bij het relais blok in de kofferbak zitten 2 diodes, waarschijnlijk zijn deze de oorzaak. Heb het al een paar keer mee gemaakt.

Zien er uit als koppelstukken (transparant plastic|) maar inwendig kan je de diodes zien.


Die zijn al vervangen, er was 1 condensatortje inderdaad doorgebrand, maar het werkt nog steeds niet.

sponzenbroekske
20-07-2008, 14:34
Dat probleem met het dak heb ik ook eens mee gemaakt.
Dat zat toen in het contactblokje van het contactslot.
Je kan even meten of je spannig op je schakelaar krijgt.
Als er geen spanning op staat is het contactblokje stuk.
Let wel op hij werkt alleen als de sleutel in het slot zit en NIET op contact staat.

Hieraan heb ik ook al gedacht maar nog niet getest, ik zal deze is proberen.
Bedankt!!

EDIT: er komt geen stroom aan in die knop, er moet toch stroom in de knop aankomen voor je die kan verder sturen om het dak te openen.

sponzenbroekske
20-07-2008, 14:35
http://www.xs4all.nl/~eygauto/DOcu/elektrisch%20dak%20mk1.JPG

Ik heb er een jpg van gemaakt.

Ziet er veel beter uit.
Super!!!

sponzenbroekske
20-07-2008, 16:15
De voltmeter wil op de alternator aansluiten maar daar staat constant stroom op en dan loopt men batterij leeg, dus ik denk dat ik hem ga aansluiten op de stroom van de radio, tenzij iemand een beter gedacht heeft.

fre-golf1-16v
21-07-2008, 20:55
Als er geen spanning staat op je schakelaar is waarschijnlijk het contactblokje stuk.
Eerder meegemaakt bij een cabrio.

sponzenbroekske
24-07-2008, 11:13
Als er geen spanning staat op je schakelaar is waarschijnlijk het contactblokje stuk.
Eerder meegemaakt bij een cabrio.

Ja veel meer kan het niet meer zijn :s, ik heb bijna alles al vervangen.
En waar vind ik dat contactblokje juist? Ik heb de plastik rond het stuur aan het dashbord al losgehad maar ik zie niet direct een contactblokje, mss een linkje naar een fototje van zo een blokje?

Menace
24-07-2008, 12:09
blokje is wit met ik dacht 4 pootjes deraan, zit recht achter je contact gedrukt en zit 1 zwarte stekker aan

Feuteu:

http://www.vassparts.nl/images/product_images/contact_blokje1148302755.jpg

fre-golf1-16v
24-07-2008, 21:11
hij zit onder in je contactslot als je hem eruit wil halen moet je contactslot los van je stuurkolom.
En dan zit hij met een klein kruiskop boutje vast.